Magic Guest
Belezen gebruiker
Sinds ik dit topic had gelezen, besloot ik dat het maar eens tijd was om paddo's te gaan kweken. Ik had ik gelijk mijn (gratis) sporen bestelt. na 4 dagen kwam het pakketje aan en begon het kweken
Ik gebruik de Pf-tech manier, hier volgt een lijst met gebruikte materialen:
-10 l. zak vermiculiet (ik heb nog genoeg over)
-1 pak zilvervlies rijst (10sec in de blender)
-sporen print
-25cc spuit met naald
-1 grote pot met een (stoom)rijst-spacer, zodat de potjes de hete onderkant niet raken.
-aluminium folie
-6 potjes (gewone drinkglazen)
-80 liter (volgens mij) opberg doos
-spiritus
-handschoenen
-mondmasker
-plantenspuit
-klein gemaakte hydrokorrels. Moeilijk om klein te maken, maar ze werken wel en ze zijn goedkoop.
11 mei
Ik maak de sporenspuit klaar en laat hem 24 uur weken.
12 mei
Ik maak het mengsel van vermiculiet en de geblende zilvervlies rijst klaar en doe het in de potjes. De potjes gaan in de pot om 90 min te koken.
Het inoculeren van de potjes kan beginnen!
Ik inoculeer ze en zet ze weg in het donker.
Tot de birthing komt het aan op geduld...
13 mei tot 18 juni
18 juni
19 juni
Na 24 uur soaken zijn ze eindelijk klaar om in hun baby kamertje te staan
25 juni
Ze zijn nu eindelijk begonnen met groeien. Op bijna elke cake zie je rode puntjes en er zit al 1 grote bij.
Tussendoor had ik nog een zij projectje. Van de cakes waren kleine stukjes mycelium gevallen. Die stukjes had ik samen met de afgeschraapte laag vermiculiet in een bakje gedaan om te kijken wat er ging gebeuren. Helaas vond ik de tijd niet om het eerst nog te steriliseren; het was dus zwaar gecontamineerd en ik heb het in de GVT bak gegooid.
Het rook trouwens al vanaf het begin niet al te fris...
*Updates volgen nog*
Ik gebruik de Pf-tech manier, hier volgt een lijst met gebruikte materialen:
-10 l. zak vermiculiet (ik heb nog genoeg over)
-1 pak zilvervlies rijst (10sec in de blender)
-sporen print
-25cc spuit met naald
-1 grote pot met een (stoom)rijst-spacer, zodat de potjes de hete onderkant niet raken.
-aluminium folie
-6 potjes (gewone drinkglazen)
-80 liter (volgens mij) opberg doos
-spiritus
-handschoenen
-mondmasker
-plantenspuit
-klein gemaakte hydrokorrels. Moeilijk om klein te maken, maar ze werken wel en ze zijn goedkoop.
11 mei
Ik maak de sporenspuit klaar en laat hem 24 uur weken.
12 mei
Ik maak het mengsel van vermiculiet en de geblende zilvervlies rijst klaar en doe het in de potjes. De potjes gaan in de pot om 90 min te koken.
Het inoculeren van de potjes kan beginnen!
Ik inoculeer ze en zet ze weg in het donker.
Tot de birthing komt het aan op geduld...
13 mei tot 18 juni
18 juni
19 juni
Na 24 uur soaken zijn ze eindelijk klaar om in hun baby kamertje te staan
25 juni
Ze zijn nu eindelijk begonnen met groeien. Op bijna elke cake zie je rode puntjes en er zit al 1 grote bij.
Tussendoor had ik nog een zij projectje. Van de cakes waren kleine stukjes mycelium gevallen. Die stukjes had ik samen met de afgeschraapte laag vermiculiet in een bakje gedaan om te kijken wat er ging gebeuren. Helaas vond ik de tijd niet om het eerst nog te steriliseren; het was dus zwaar gecontamineerd en ik heb het in de GVT bak gegooid.
Het rook trouwens al vanaf het begin niet al te fris...
*Updates volgen nog*