Oxy & tramadol

Paashaass

Newbie
Hi,

vanuit de dokter gebruik ik 200 mg tramadol per dag. 100 mg om de 12 uur. Daarnaast heeft de dokter oxycodon voorgeschreven op momenten dat ik extra pijn heb, maar het is mij onduidelijk of ik dit wel mag combineren. Ik lees op Google van niet maar lees hier forums dat mensen dit wel doen (zelfs in hele hoge dosering). Kan iemand hierbij helpen?

Druktemaker

DF-koningin
Hi,

vanuit de dokter gebruik ik 200 mg tramadol per dag. 100 mg om de 12 uur. Daarnaast heeft de dokter oxycodon voorgeschreven op momenten dat ik extra pijn heb, maar het is mij onduidelijk of ik dit wel mag combineren. Ik lees op Google van niet maar lees hier forums dat mensen dit wel doen (zelfs in hele hoge dosering). Kan iemand hierbij helpen?
Als het goed is heb je een bijsluiter vd apotheek, het hoort daarop vermeld te staan.

Spyro

DF-koning
De apotheek behoort überhaupt een melding te krijgen wanneer medicijnen een kruislingse werking hebben. Dan wordt het al niet mee gegeven

Ape

Badass junkie
Ik zou oxycodon en tramadol zeker niet samen gebruiken. Wat je hier leest zullen geen aanraders zijn. Deze twee moet je apart nemen. Maar zoals al is geopperd, bel de huisarts

Paranoize.

Badass junkie
Ik zou er ver uit de buurt van blijven. Zeker die oxycodon. Tramadol kun je wel een tijdje slikken minimaal. Oxycodon gaat je slopen.

Kratom & tramadol & codeïne... Verder moet je niet gaan met opiaten tenzij er een vrachtwagen over je heen is gereden. Die rotzooi gaat je kapot maken echt waar...

Eve's drop

Badass junkie
Ik zou oxycodon en tramadol zeker niet samen gebruiken. Wat je hier leest zullen geen aanraders zijn. Deze twee moet je apart nemen. Maar zoals al is geopperd, bel de huisarts

Is zelfs zo dat er kans is op een serotonine-syndroom.

Maar hé, dokter zegt het dus dan zal het wel kunnen.

Paranoize.

Badass junkie
Is zelfs zo dat er kans is op een serotonine-syndroom.

Maar hé, dokter zegt het dus dan zal het wel kunnen.
Nee omdat alleen tramadol op je serotonine werkt kan dat niet met die combinatie.

Lage dosering oxy in combinatie met tramadol zal niet zo snel complicaties veroorzaken.

Ik heb oxy gemixt met tramadol, codeïne, heroïne.

In ruwe opium uit de natuur zitten eigenlijk ook 2 opiaten. Morfine en codeïne, waarvan codeïne in je lever word omgezrt naar morfine. Wat dus nog meer morfine betekend. Best wel grappig is dit. De natuur werkt via misterieuze wegen

Bovenaan