ouders vs weed

drunkenmonkey

Experimenterende gebruiker
Hallo , ik blow nu toch al 2-3jaar, ben er nu 18 .
Ik blow nu al enkele maanden elke dag , vaak smorgens voor school ,na school ,dan rond 19 u & de laatste keer als ik ga slapen .
Onlangs hebben mijn ouders mij nog eens een pistest gegeven, die positief was .. ( vorige 2keren was die telkens negatief ookal had ik wel geblowed toen) .
Niemand in de familie gebruikt dit of heeft dit gebruikt .. ( katholieke familie)
Maar ze willen nu dat ik stop met blowen , waar ik dus echt geen genoegen kan aan nemen.
Daarom zoek ik enkele onderzoeken die toch wel uitwijzen naar de positieve effecten van cannabis , ze zagen onlangs een documentaire waarin alle nadelen werden uitvergroot en ze zijn daarom toch wel bang dat ik ook last zal gaan krijgen van deze nadelen.
Ook heb ik mijn mama erop gewezen dat haar slaappillen ook drugs zijn , en de rilatine die ze mij vroeger gaf ook een drug is.Trouwens mijn zus gebruikt amphetamines om te studeren ( ook een drug ).En allemaal drinken ze toch ook wel alcohol , wat dus OOK weer een drug is.
Waarom laten ze mij dan niet gewoon verder blowen ??

Kan iemand me goede raad geven etc ?Want ik krijg het nu toch wel moeilijk om kalm te blijven ..

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik blow nu al enkele maanden elke dag , vaak smorgens voor school ,na school ,dan rond 19 u & de laatste keer als ik ga slapen .

Een jointje op z'n tijd kan geen kwaad, maar dit is wel iets ernstiger. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je ouders zich druk maken om jou en ook al doen hun ook dingen die slecht zijn, ouders hebben het recht om je op je vingers te tikken. En niemand is perfect dus ga het niet omdraaien. Jij bent 18 en dan heb je nog wel even te gaan. Slaappillen en Rilatine zijn zeker niet beter, maar worden wel vaak voorgeschreven door artsen (al dan terecht of niet), dus het is niet zo gek dat ze daar in mee gaan.

En wat je zus doet is natuurlijk niet goed, maar datzelfde is voor jou ook zo. Ook al doen andere mensen ook drugs is dat geen reden voor je ouders om te zeggen dat jij dat dan ook mag doen. Je woont nog (denk ik) in hun huis en daar gelden hun regels, ook al voelt dat oneerlijk. Het is niet alsof ze iets tegen je hebben.

Tufnut

Badass junkie
Dagelijks blowen en dan ook nog eens voor school is natuurlijk wel zorgelijk en als ze aangeven dat niet goed te vinden dan hebben ze wel degelijk een punt. Gaat het om wiet/drugs op zich dan hebben ze dat inderdaad niet.
Je zou kunnen zeggen dat alcohol een harddrugs is gezien de gezondheidsrisico's, maar als je dat als argument gebruikt zou je eigenlijk niets moeten gebruiken, want aan alle middelen zitten wel ongezonde aspecten.
Beter is het om in te gaan op goed gebruik en slecht gebruik. Als je af en toe een drankje drinkt dan is er niets mis mee. In feite geldt dat ook voor blowen. Als je dat af en toe doet dan is daar niets mis mee. De kunst is alleen om dat goed inzichtelijk te maken.

drunkenmonkey

Experimenterende gebruiker
Eigenlijk is het wel te begrijpen inderdaad, het blijven mijn ouders & deze willen het beste voor me.Ook denk ik dat het niet leuk is om te horen dat je zoon 'wiet gebruikt' ( om het even in hun woorden te zeggen) .Ik heb besloten om tijdelijk een stop te maken, ik heb binnenkort toch examens dus het is eigenlijk het perfecte moment.Wel ben ik van plan om na de examens toch wel flink weer te beginnen ..Dat wordt dan mijn beloning na het studeren ( wat ik oo zoo lastig vind)
Toch vind ik het diep vanbinnen heel triest dat mensen zo staan tegenover wiet .. :(

Nu heb ik nog een vraagje, hoe zou ik het best kunnen ontspannen de komende weken zonder het gebruiken van weed ?Want dat ontspannen zal ik echt wel kunnen gebruiken ..

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nu heb ik nog een vraagje, hoe zou ik het best kunnen ontspannen de komende weken zonder het gebruiken van weed ?Want dat ontspannen zal ik echt wel kunnen gebruiken ..

Zet een lekker muziekje op en ga lekker op bed liggen, maak je hoofd leeg en en doe rustig aan. Of ga een eind wandelen in de natuur of zoiets. Het is echt niet nodig om jezelf altijd maar vol met pillen te stoppen om een bepaalde gemoedstoestand op te roepen, ook al is het een natuurlijk product. Je bent nog jong en je lichaam kan dat makkelijk zelf.

Ik heb ook probleem mee gehad met mijn ouders. Ik heb ze destijds opgelost door er goed over te praten en in het bijzijn van mijn moeder samen een jointje te draaien (express niet een dikke :P ) en die hebben we toen samen opgerookt. Ze vond het effect ook meevallen en hierna stond ze er wel positief over, :grin:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Waar je nog ontspannen van word is lavendel.
mooi gezond alternatief voor wiet maar natuurlijk wel met een subtieler effect ,maar het werkt...
vaporiseer de verse gekrushte lavandelblaadjes.
of een theetje van trekken kan wss ook maar dit heb ik nog niet geprobeert.
van sommige wierook soorten kom ik ook in een kalme en ontspannen gemoedstoestand. veel succes met de examens, bye.

Bovenaan