Opium roken

Spor

Wijs gebruiker
Hallo beste mede-df'ers !

Ik ben al een tijdje in mijn bezit van een paar gram opium, en ben onlangs begonnen met het roken ervan, maar wat ik ook probeer, het werkt niet :confused: hier de verschillende bronnen en wat ik dus geprobeerd heb:

Om te beginnen erowid
erowid.org zei:
You can mix O with tobacco or pot, or smoke it on its own.
Nou, dat geprobeerd maar had als effect gewoon een stinkende joint... Geen overduidelijk merkbaar effect dus

erowid.org zei:
The best way to smoke O is in a bong.
Nou hoor, ook dat geprobeerd met als gevolg dat mn bong verstopt raakte ! :confused:

Verder zei een DF'er in een prive bericht dat ik een paperclip moest verwarmen, die tegen de O aanhouden en vervolgens de vrijgekomen dampen inhaleren met een rietje... Ook dat geprobeerd, maar de paperclip vreette zich steeds vast in de opium, ook geen succes dus.

Omdat dit nogal het chinezen idee is, heb ik vervolgens hoe fout het ook voelde het aluminiumfolie gepakt en een stukje gechineest. Hier kwamen aanzienlijk veel dampen vrij, die ontzettend stinken (ik wist ook niet meer of je de stash op de glanzende kant moest leggen of op de matte) en die ik nooit allemaal in kon ademen... Ik had wel het idee dat ik nu goed op weg was maar ik merkte er nog niet veel van.

Als laatste een heel vaag pijpje gepakt wat ik ooit eens gekregen heb van iemand; 2 bolletjes aan elkaar, verbonden door een staafje waar je je mond op zet. In het voorste bolletje zaten 2 gaatjes, 1 voor lucht en een klapboemgat. Nou, hier opium in gedaan, alle gaatjes dicht en fik dr'onder. Dit werkte net zo goed als het chinezen met als verandering dat er geen rook verloren kan gaan. Dit in een keer weg gehijst, en dit keer sloeg het ook zeker aan op mijn longen, maar wederom geen duidelijk waarneembaar effect :(

Nou, lijkt me dat ik toch wel bijna alles geprobeerd heb ?

Iemand suggesties ?

Ps. De opium is getest en het is zeker opium

speeseend

Wijs gebruiker
Waar is je Opium getest?

Misschien moet je een zwaarder middel gebruiken / ben je ongevoelig voor Opium.

Gr.,

Eend

Angramar Temenos

Badass junkie
Waarschijnlijk ben je gewoon immuun voor opium. Kan best, pech. Dat heb ik om een of andere reden met spacecake. Als ik gewoon blow, word ik prima stoned, maar hoeveel spacecake ik ook wegwerk, het doet geen flikker. Ik heb bij veel verschillende mensen spacecake gehad, waarbij anderen ook echt waus werden, en ik zo van "uhm... ja, oké.."

Soms "lukken" drugs gewoon niet :beer:

Spor

Wijs gebruiker
Begint nu wel irritant te worden...

DMT werkt niet meer,
Stoned word ik al bijna niet meer,
Coke werkt bijna niet meer,
2c* werkt pas na heel veel,
van het weekend 5 pillen gehad, maar minder leip als ik vroeger van 1 werd,
en dan nu ook de opium... ? :( terwijl ik nog nooit in contact ben geweest met opiaten

Bagger lichaam van mij

dfssdfde

Badass junkie
Ik weet natuurlijk niet hoe je situatie is en zo, en of het daar aan ligt, maar misschien even stoppen? Dan komt het effect vanzelf wel terug.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
zit je veel aan de benzo's spor? :)

zo rook je het kerel:

Spor

Wijs gebruiker
Nope, niet veel benzo's...

Maar heb t wel al geprobeerd en voor zover vond ik wel een strakke combi, gewoon lekker lam... Maar geen echt "dit is opium" effect...

Ik blijf proberen tot de 3gr op zijn. Zodra ik ondervindingen doe laat ik het weten

speeseend

Wijs gebruiker
Is dat geen wit poeder - China White - dan, ongeveer eén centimeter onder de punt van dat mes-achtig werktuig?

Verder een koele pic, vooral omdat je er gewoon naast gestaan hebt. Was dit je rookmaatje in Thailand, Kwaaie Kikker?

Groeten,

Eend

L

Lid 6909

Gast
haha leuk rookmaatje heb je dan, die ligt de hele dag of niet :tongueout:

Spor

Wijs gebruiker
gNuxx zei:
haha leuk rookmaatje heb je dan, die ligt de hele dag of niet :tongueout:
speeseend zei:
Is dat geen wit poeder - China White - dan, ongeveer eén centimeter onder de punt van dat mes-achtig werktuig?

Das wat pep voor als ie op moet staan om nieuwe opium te halen :wink:

OT: gisteren weer geprobeerd, voor het eerst was het een "duchtige" hijs, lang ingehouden, maar wederom geen duidelijk onderscheidbaar effect.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
Das wat pep voor als ie op moet staan om nieuwe opium te halen

yep hij leerde mij roken en ik leerde hem snuiven :grin: :grin: :grin:

nee nee,het was niet mijn rookmaatje.spor opium roken doe je niet in een waterpijp zoals hasj en wiet dat werkt niet.de truc met de paperclip heb ik nog gehoord maar weet niet of dat in de meeste gevallen lukt.het beste is met een echte opiumpijp,ik heb er een paar in men kast staan (zie foto) maar kan aan geen opium geraken (ga eens proberen zoeken).heb je het al geprobeerd in een reageerbuisje of zo?zo moet het normaal gezien ook lukken.

Spor

Wijs gebruiker
Nope, wel met een base pijpje... Dat geeft naar mijn mening van alles wat ik geprobeerd heb het beste effect. Is gewoon een glazen bol zeg maar, met een gaatje erin. Door het gaatje gooi ik de opium naar binnen, fik eronder met vinger op het gaatje en dan wachten tot er flink veel rook in de pijp zit. Dan gaatje loslaten en alles leegteugen. Op die manier gaat echt bijna niets verloren kwa rook, dat is met chinezen wel anders.

maarre... heb je die foto's echt zelf gemaakt... ?

Spor

Wijs gebruiker
Oke dan :) just wondering. Ik doe zelf fotografie en moet zeggen dat t me eerlijk gezegd best vaag lijkt om bij zo'n gast die er uitziet alsof ie half dood gaat neer te hurken en eens uitgebreid op de foto te nemen.

Maar kan iemand me uitleggen wat een opium-pijp een opium-pijp maakt ? wat is er anders aan als mijn pijp die ik voor wiet of dmt gebruik ?

speeseend

Wijs gebruiker
Kwaaie Kikker, Take it away!! Je hebt er zoveel, dan zal je ze vast wel eens in je handen hebben om ze te bewonderen / de fascinatie levend te maken :wink:

Ik doe zelf fotografie en moet zeggen dat t me eerlijk gezegd best vaag lijkt om bij zo'n gast die er uitziet alsof ie half dood gaat neer te hurken en eens uitgebreid op de foto te nemen.

HAlf dood... dat is wel wat overdreven. Veelal overleven dit soort gratebalen alles en iedereen. Opiaten zijn niet zo slecht als andere drugs (alcohol / speed / XTC / ETC.) wat betreft lichamelijke slijtage.

Spor

Wijs gebruiker
Nee denk op zich ook niet dat de opiaten het 'm doen bij deze knakker, maar gewoon de algehele situatie waar hij in zit. Ik weet dat lichaamschade reuze meevalt bij opiaten maar hij ziet er toch rotter uit als de gemiddelde gebruiker die ik ken hoor.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
hehe leuke reacties hier,altijd fijn.Ben best wel trots op men kastje inderdaad.Heb wel niet alle pijpen zelf gekocht,heb er ook laten meebrengen door andere mensen. :grin:

Op fotografisch gebied (das dus men 2e hobby na DF :grin: ) men maakt daar niet echt een probleem van hoor.Die kerel heeft gewoon niks en ik denk niet dat er snel verandering in gaat komen,dus zoekt hij een middel om de miserie te vergeten => opium.Aan de anderhand ik denk wel dat opium gebruikers er goed kunnen van aftakelen,ik heb daar serieuze gevallen gezien hoor.Geen hulp meer mogelijk.het is naar mijn mening een trage killer die opium.

Om zo'n foto te nemen moet je wel soms eens een klik maken in je hoofd.Als je blijft stilstaan dat je het ongeluk van een ander zo duidelijk in beeld brengt dan lukt het niet(dit was Thailand maar je zou Indië eens moeten zien :( )

Atropa

Bewuste gebruiker
Waarom zo moelijk?

Gewoon een pijpje halen, een luciferkopje afbrokkelen. Aansteken, even wachten todat de opium begint te verbranden en teugen maar. Je kunt zelfs een beetje onder je tong laten smelten. In die grote pijpen is de steel te lang en dus wordt de rook minder gebundeld wat het effect afzwakt.

Misschien ligt het aan je opium. Ik heb het van 't weekend voor de 3de keer gegaan en ging iets te ver met 8 kopjes. Kwam niet van m'n bed af en de warmte was echt lekker en plezierig.

Alsof ik met een luchtbed op de zee dobberde in een subtropisch klimaat. Na zo'n anderhalf uur, nog wat shiva erachter aan gerookt en ik moet zeggen dat het idd een verslavende werking heeft. Ik was echt een lekker vredig kacheltje en had visuals zoals patronen uit de Koran of op Arabisch behang.

'Tis jammer dat ik dit spul niet elke week kan doen. Het wordt al gauw je wereldje dat bij je past.

Spor

Wijs gebruiker
Oke, nou eergisteren rook-avond gehad, en ik was vastberaden om zolang door te roken dat ik óf iets voelde, óf het op was. Eerst maar weer in de base pijp, maar dat schoot niet op, toen wouden we chinezen, maar daar ging te veel verloren dus toen kwamen we op het idee om zelf een constructie te maken.

Een flesje gepakt, onderkant eraf en dan folie erover spannen en door het gewone stuk hijsen werkte niet, andersom werkte t ook niet, toen hebben we mijn waterpijp gepakt, de chillum eruit, pijp op de kop en daar een aluminiumfolietje onder. Het was perfect, je kon door het klapgat de opium erin doen, het ding om te hijsen was andersom, omdat ik de pijp op de kop hield, dus kon de opium verwarmen en alle rook laten verzamelen in de pijp en dan leeghijsen.

Nou, dit gedaan, aantal keer die hele pijp vol en leeg gehijst, en toen begon ik me toch wel anders te voelen. We bestloten de constructies even op te bergen en kijken hoe het zou lopen. Toen begon ik het wel te merken. Een soort lege stonedheid. Wel de lamheid enzo, maar waar mijn hersenen normaal op hol sloegen met allemaal gedachtes, was het nu gewoon leeg. Op zich begon ik me steeds beter te voelen, of eigenlijk beter gezegd "minder slecht" ik lag gewoon op mijn bed en mn rookmaat lag op de bank naast me. We lagen allebei gewoon vet te chillen en te relaxen op de muziek. Ik had verwacht dat het wel lang zou duren dat "echte" gevoel, maar na half uurtje 3 kwartier was het echte gevoel wel voorbij. We bestloten iets anders te proberen omdat de zelf bedachte manier, een soort van chinezen door een pijp, ontzettend stonk. Bovendien wisten we niet of het papier goed om lag, dus misschien hebbenw e wel allemaal foliedampen gerookt. Maargoed.

We gingen terug naar de tekentafel en ik herinnerde dat ze op erowid zeiden dat je het ook met wiet of shag kon vermixen en dan roken in een pijp. Dat zou in tegenstelling tot opium alleen in een gewone pijp niet goed gaan. Zoals ik in de beginpost al zei heb ik dat ook geprobeerd maar zonder succes. Dus we besloten een mix te maken van shag, voor het branden, afghaan voor de smaak, en opium voor het effect. Zo gezegd zo gedaan, en ik moet zeggen dat dat nog als beste werte. Nu kregen we echt fatsoendelijk hijsen binnen, en ik snap wel dat dat niet alleen de opium was, maar het was in ieder opzich de beste manier; geen moeilijk gedoe, gewoon een pijp, stank was minder, smaak was beter bijna lekker zelfs, effect was overduidelijk waarneembaar.

Mission accomplished :)

Spor

Wijs gebruiker
Ja, al moet ik zeggen dat ik er wat meer van had verwacht;

Zijn maar enkele drugs op mijn dont list, en ze hebben allemaal een goede reden. Meeste omdat ik het effect niet tof vind, of té slecht voor mijn lichaam, mar heroine is de enige op mijn lijst waar ik als het ware zo tegenop kijk dat ik het niet dúrf te nemen. Ik ben nogal een downer fan-en in tegenstelling tot bijvoorbeeld crack of meth, waar me het effect gewoon niet van aanstaat, ben ik bij heroine bang dat ik inderdaad zoiemand ben die na 1 keer verslaafd eraan is. Dáárom neem ik het niet. Als oplossing had ik opium bedacht, zodat ik toch een beetje van het gevoel zou kunnen proeven, maar met minder risico op instant verslaving.

Maar dat viel dus wel mee...

Atropa

Bewuste gebruiker
Opium moet je leren waarderen en jezelf ontvankelijk opstellen om het effect te voelen.

Ik vind het wel verslavend aanvoelen, net als met coke voelt het vrij licht en onschuldig aan. De roes is niet supersterk ofzo.

Ik zou het elke dag wel kunnen gebruiken omdat het niet zo heftig is en je gedachten neutraal worden. Lege stonedheid is idd een goede beschrijving. Ideaal om aan de dagelijkse sleur te ontsnappen.

Middelen die na 1 x gebruik al een waarschuwing afgeven zijn het minst verslavend. Die hebben het mes in hun hand.

Middelen die het gevoel geven dat een tweede wandeling vreedzaam kan moet je direct als verdacht zien. Die hebben een mes in hun binnenvoering.

Angramar Temenos

Badass junkie
DMT werkt niet meer, 2CB? Dat is raar.. Gewoon maandje niet doen? Probeer anders paddo's, die zijn niet schadelijk/verslavend en kun je heel mooi van trippen, probeer een halve dosis truffels en voer die op als je een sterkere trip wil.

Spor

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
DMT werkt niet meer, 2CB? Dat is raar.. Gewoon maandje niet doen? Probeer anders paddo's, die zijn niet schadelijk/verslavend en kun je heel mooi van trippen, probeer een halve dosis truffels en voer die op als je een sterkere trip wil.

Aan de inhoud van de post kan ik opmaken dat het aan mij besteed is, maar wat doet dit in het opium topic ? :grin:

Gisteren toevallig nog DMT gerookt, en erg heftig getripped :)

Spor

Wijs gebruiker
Nou, zoals jullie in een ander topic al hadden gelezen, heb ik de laatste tijd nogal een gebrek aan zin in drugs...

Maar, gisteren was de nieuwe O eindelijk binnen, en ik vond het wel tijd om mijn pionierstocht verder te zetten, en wel waar ik de laatste succesvolle keer was gestopt. In de tussentijd nog een keer zonder al te veel succes thee geprobeerd te maken van de O, maar dat resulteerde in misselijkheid.

Nou, waterpijp erbij genomen, en gevuld met shag, o, shag, o, etc. Lekker in mn bed gaan zitten, kun je fijn omhoogklappen voor te lezen of tv te kijken, en koos dus voor tv. Fijn animal planet op gezet voor rustgevend beeld. Hoopte dat het visioenen zou stimuleren maar dat viel tegen :P

Nou eerst die pijp gerookt, en voelde het lege stonede gevoel weer komen van de vorige keer... Alleen wat heftiger dit keer. Vond het op zich wel prettig, het stonede gevoel van vroeger en kleine oogjes (heb al 4 jaar ofzo geen kleine ogen meer van blowen) maar vooral de leegte. De grote leegte, ik was wat tv aan het kijken, en ik zat helemaal in het programma. Wat resulteerde in groooote teleurstelling bij reclame :P Iemand had me eens verteld dat die films op de ketamine zo geweldig vond, omdat hij midden in de film zat. Daar deed het me wel aan denken. Alleen was ik dus rustgevende beelden aan het bekijken.

Tijdje gerookt van de pijp, ging aanzienlijk langer mee dan ik dacht, en even later met wiet gevuld want had in het opium topic van J0rrit gelezen dat iemand visioenen kreeg van wiet en o samen. Die combi had ik nog niet geprobeerd. Dat dus gedaan, en rustig aan gerookt omdat ik altijd snel moet hoesten van pure wiet door de pijp (rook normaal jointjes), En het gevoel versterkte gewoon.

De lege stonedheid bleef en ik zat lekker tevreden naar mn tv te kijken... Hele apparte ervaring omdat ik normaal nogal drukte in mijn hoofd heb, zelden rust maar eigenlijk nog nooit zo'n leegte. Ben blij dat ik nu dus weet hoe werkt, en wat meer hoe het gevoel is. Uiteindelijk nog een lekkere joint met olie gedraaid en toen wou ik gaan slapen. Toen ik me bedklaar ging maken werd ik wel ontzettend misselijk, maar dit nam ik op de koop toe omdat het hoort heb ik gelezen. Bovendien sliep ik binnen 3 minuten toen ik bij mijn bed was dus geen probleem.

Alleen vanmorgen toen toen ik 1,5 door me wekken heen sliep :P Trouwens nog een vraag; verdunnen opiaten het bloed ? want ik werd vanmorgen (zoals gewoonlijk) met een ontzettend dichte neus wakker, en zoals ik altijd smorgen doe snoot ik dus mijn neus. Dit keer resulteerde het echter in een gigantische bloedneus die een half uur aan hield, en ook niet een beetje, het bloed gutste dr echt uit alsof ik n kraan vol open had gezet. Kan dit met elkaar te maken hebben ?

Verder was het een toffe ervaring :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik ga vandaag ook zwaar aan de Opa, alles staat klaar.
De testuitslag ligt klaar maar die persoon belt iedere keer te laat mijn geduld is op.
Eerst even werken .....dan aan de dope.

Bonie

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
lysergine25 zei:
Ik ga vandaag ook zwaar aan de Opa, alles staat klaar.
De testuitslag ligt klaar maar die persoon belt iedere keer te laat mijn geduld is op.
Eerst even werken .....dan aan de dope.

Bonie

Veel plezier en genietse Bonie! :)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Veels te lekker die zooi ....
Downers en dromers doen het altijd al goed bij mij, het smaakte best wel ok.
Ik werd er behoorlijk high van, ik moet nog wel even flink doorzuigen vrees.
Ik had lekkere Minty Marocco thee gezet, wierookaangestoken het hele huis meurde naar die typerende opium geur. Ik moest wel flink luchten om het weer normaal en fris te krijgen.
Ook nog lekker gekookt en goed gegeten.

Allom geen slecht spul

speeseend

Wijs gebruiker
Het klinkt allemaal zeer aantrekkelijk. Indien ik geen andere doelen had gesteld, zou ik het dolgraag proberen. Het zal de Hero vast niet overtreffen, maar daarom waarschijnlijk niet minder lekker.

Bovenaan