Onder invloed van THC stilstaande auto

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
@acht.zes en @De Dunne, jullie verbazing hierover verbaasd mij dan eigenlijk weer. Wiet is gewoon illegaal in Nederland, staat ook gewoon op opiumlijst 2. Als het legaal was geweest, hadden we hier ook geen gedoogbeleid natuurlijk, er valt immers niks te gedogen bij legaliteit. Hoe komen jullie erbij dat je aan een gedoogbeleid rechten zou kunnen ontlenen zoals het mogen hebben van 5 gram wiet of 5 planten? De definitie van het woord gedogen laat toch duidelijk zien dat het geen recht is, maar slechts iets wat overwegend wordt toegestaan.
Rustig aan Bee! Ik nam dat aan omdat er overal beweerd word dat je gewoon tot 5 gram bij je mag hebben. Niet mogen echt maar er word niks tegen gedaan als je gepakt word. Daarom dacht ik dat het een soort van mocht. Ik persoonlijk ken namelijk niemand waarvan de wiet is afgepakt als je minder dan 5 gram bij je hebt. Over het recht hebben om 5 gram bij je te hebben heb ik niks gezegd. Alleen datik dacht dat het een soort van mocht. Ook omdat elke coffeeshop dat zegt waar je koopt. Je mag maximaal 5 gram per dag kopen bij de shop.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Rustig aan Bee! Ik nam dat aan omdat er overal beweerd word dat je gewoon tot 5 gram bij je mag hebben. Niet mogen echt maar er word niks tegen gedaan als je gepakt word. Daarom dacht ik dat het een soort van mocht. Ik persoonlijk ken namelijk niemand waarvan de wiet is afgepakt als je minder dan 5 gram bij je hebt. Over het recht hebben om 5 gram bij je te hebben heb ik niks gezegd. Alleen datik dacht dat het een soort van mocht. Ook omdat elke coffeeshop dat zegt waar je koopt. Je mag maximaal 5 gram per dag kopen bij de shop.
Hoezo rustig aan? Ik leg toch alleen uit hoe het werkt. En ja wat ik dus al zei, iets mogen is een recht en dat kan dus per definitie niet in een gedoogbeleid. Iets een soort van mogen zou je het kunnen noemen ja, maar dat betekent dus ook automatisch dat ze het dan in kunnen nemen. Ik ken ook niemand waarbij wiet is ingenomen, maar dat zegt natuurlijk niks over of dat kan gebeuren. Zoals ik al zei, de politie heeft wel wat beters te doen over het algemeen, maar als bezit bijvoorbeeld samen gaat met rijden onder invloed of een andere overtreding dan heeft de politie dus alle recht om wiet in beslag te nemen aangezien wiet gewoon illegaal is officieel.

Persoonlijk verbaasd het mij gewoon dat twee stoners zoals jullie niet weten hoe de wet omtrent wiet werkt in Nederland. Toegegeven, het is een zeer rare en kromme wet, maar zoals ik wilde duidelijk maken zegt de term gedogen eigenlijk al meer dan genoeg.

Conjo

Bewuste gebruiker
Wat is je bron ? Hoe kom je aan deze informatie ?
Rommel op een forum posten kunnen we allemaal. Ik ben er ook 99% zeker van dat dit complete onzin is aangezien ik er dus onderzoek naar heb gedaan en uit verschillende bronnen informatie gehaald heb.

Op basis van een forum rank denk je dat ik niet weet wat het CBR is ? lol. De melding naar het CBR wordt pas gemaakt NADAT jij je schuldig hebt bevonden aan een strafbaarfeit in de auto. Als je even mijn Posts leest kan je daar wel uit opmaken of ze die melding gaan doen of niet,

Hahah grapjas ben je ook ! Ga eens ff googlen…. Ik heb alleen maar problemen(CBR op basis vermoedens) Clown bassie 2.0 net 20 jaar! Net uit ze luier en doet of verstand van zaken! Heeft 1 a 2 jaar ze rijbewijs....

E58BAB43-FF3A-46DD-B8C2-D0D506B2917C.png

Laatst bewerkt:

Conjo

Bewuste gebruiker
Mag je wel nicotine tot je nemen achte het stuur? Want staat ook bekend als drugs? Dunne mag dat wel?

Nicotine is een van de voornaamste oorzaken van de verslavende maar ook verdovende werking van roken...

Conjo

Bewuste gebruiker
Recreatief gebruik cannabis / wiet
Recreatief gebruik van cannabis / wiet is aan de orde bij een incidenteel gebruik of een gebruik beperkt tot een enkele keer per maand. In de jurisprudentie is een gebruik van 3 / 4 jointjes per week in ieder geval als drugsmisbruik aangemerkt. Dat is dus duidelijk te veel.

Onderzoek naar de rijgeschiktheid (drugs)
Het onderzoek naar de rijgeschiktheid in verband met het bezit of rijden onder invloed van drogerende stoffen, oftewel drugs, is de zwaarste maatregel die door het CBR kan worden opgelegd. Bij drugs zijn er ook geen lichtere maatregelen die opgelegd kunnen worden, zoals bij alcohol de LEMA, EMA of het ASP. Het onderzoek naar de rijgeschiktheid wordt uitgevoerd door een psychiater in opdracht van het CBR. U ontvangt een oproeping voor een onderzoek bij een vaste psychiater van het CBR bij uw in de buurt. Het is belangrijk dat u daar op tijd verschijnt. Het CBR onderzoek naar de rijgeschiktheid omvat vier onderdelen: een urineonderzoek, een bloedonderzoek, een lichamelijk onderzoek, en een vraaggesprek. Het is erg belangrijk dat u zich goed voorbereid op het onderzoek. Bestel daarom de uitgebreide informatiebrochure "Onderzoek naar de rijgeschiktheid".

https://cbr-advocaat.nl/vorderingsprocedure-cbr/

रति

Wijs gebruiker
Hallo

Ik heb het nog even iets verder uitgepluist. Ik heb het gevraagd aan een docent die al een lange tijd les geeft ik het vak rechten.

Het komt eigenlijk weer terug op het verhaal van @Rebell
Het gaat hier om Artikel 160 van de wegen en verkeerswet. Wat de docent dus vertelde als je op de parkeerplaats staat met de motor aan kunnen ze het opvatten dat je wilt of gaat vertrekken wat je dus strafbaar maakt. Zit jij in een auto met de motor uit en die het liefst ook geen warme motor meer heeft ben je wettelijk gezien niet strafbaar.

Ik denk dat als ze merken dat je onder invloed bent je mogelijk een tijdelijke rijontzegging krijgt dat je sowieso komende 24 uur niet mag rijden. Je behoud in iedergeval wel je rijbewijs.
Klinkt aannemelijk. Ik zou dan idd maar het zekere voor het onzekere nemen.

Conjo

Bewuste gebruiker
Handig tips:
https://www.voc-nederland.org/2018/05/overleef-de-speekseltest-20-paranoide-tips-van-mario-zwart/

Paniek!

Cheech & Chong: Up in Smoke

Moet de THC echt acuut, meteen uit je mond weg? Spoel je mond dan met afwasmiddel of wasmiddel. Smerig maar effectief. Niet doorslikken! Moet het nog agressiever? Spoel dan met verdunde isopronol (=isopropyl alcohol, = schoonmaak alcohol). Maximaal 30%, want het brandt je bek uit. Niet doorslikken!! Is de paniek totaal, combineer ze dan: eerst spoelen met verdunde iso, daarna met (af)wasmiddel. Maak zelf de afweging of het je dit waard is en of er geen andere oplossing is.

Haha :stoned::stoned::stoned:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoezo rustig aan
Sorry voor mijn kribbige reactie. Ik was met mijn verkeerde poot uit bed gestapt en vanaf het opstaan een rot humeur gehad. Geen reden om zo tegen jou te doen, excuus!

Persoonlijk verbaasd het mij gewoon dat twee stoners zoals jullie niet weten hoe de wet omtrent wiet werkt in Nederland. Toegegeven, het is een zeer rare en kromme wet, maar zoals ik wilde duidelijk maken zegt de term gedogen eigenlijk al meer dan genoeg.
Nu je het uit hebt gelegd zie ik mijn eigen logica ook niet meer in. Ik had mij er zelf nooit diep in verdiept eigenlijk. Ik had aangenomen dat wiet zelfs tot 5 gram “mocht”. Het mag dus niet maar er staan geen sancties op als het op dat moment het enige “vergrijp” is. Thanks!

Conjo

Bewuste gebruiker
ik was geslaagd voor mijn rijexamen stoned! Ik kreeg nog compliment voor uitstekend rijgedrag! Hij was zeer tevreden ! Rij instructeur zei daarna die kun je in je zak steken! Dikke Glimlach erbij!:stoned::stoned::stoned: Vroeger was het normaal dat je met een Jointje achter stuur zat! Ik werd juist relax van! Geduldig! in 10 jaar tijd nooit ongeluk veroorzaakt of iets terwijl ik per dag 120 KM reed maar aangezien! Ze super streng zijn geworden. Laat ik dat nu achterwegen

Laatst bewerkt:

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Mocht de parkeerplaats openbaar benaderbaar zijn, ben je de lul. Omdat je op die parkeerplaats deel uit maakt van de openbare weg. Is het een parkeerplaats met een slagboom is het geen openbare weg en kun je gewoon lekker je gang gaan al zullen ze 'iets' proberen. Politie dient het publieke domein, niet het privé domein.

Hetzelfde is als een boer die met een oude auto over zijn eigen privéterrein aan het crossen is. Hij heeft geen rijbewijs of iets nodig, z'n auto kan een verroeste rammelbak zijn zo lang hij zich maar niet begeeft op de openbare weg.

anoniempje12341

Experimenterende gebruiker
Deze discussir is zowel hier als elders vaak genoeg gevoerd. Niemand rijd beter onder invloed wat diegene zelf ook denkt.
Nogmaals deze discussie voeren heeft geen zin. Je rijd gewoon NIET onder invloed van wat dan ook. Punt.
Natuurlijk ben en rijd je rustiger na wiet. Je hebt jezelf “verdoofd”.
Ik zit jouw reacties beetje te lezen en jij bent echt een naar persoon

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik zit jouw reacties beetje te lezen en jij bent echt een naar persoon

WTF?
Je bent nog geen half uur lid en weet nu al dat ik een naar persoon ben? Leuke binnenkomer... 😳
Ik zo een donkerbruin vermoeden (ik voel het aan mijn water zeg maar) dat het nieuwe lid @anoniempje12341 het hier uiteindelijk niet lang zal uithouden. Call me crazy (oh wacht, het was “naar“) maar ik heb er in de afgelopen 9 jaar hier zoveel meteen bijdehand en fout binnen zien komen dat je het eigenlijk op je vingers na kan tellen.

Oh well, time will tell! (Hee dat rijmt!)

anoniempje12341

Experimenterende gebruiker
Houd op joh, de dunne heeft gewoon gelijk.
Hij kan wel gelijk hebben, maar de toon waarop die reageert op sommige mensen die overduidelijk met hun handen in t haar zitten.. komop hey, verder dat iemand een nieuw account aanmaakt betekent niet dat die nooit op het forum heeft gekeken?

mitchieee

Wijs gebruiker
het klinkt gek maar bij mij werkt een lichte high ook wel beter met rijden ik zie alles kijk overal heen en zie zelfs bladere bewege in me ooghoek byv ‘ en ik rij inplaats 70 gewoon netjes 50 als dagelijkse blower wen je deraan heb je tollerantie en werk blowen net wat anders ‘ maar ieder zijn mening of zijn ‘ feit ‘

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!

He shit, die Koninginnen avatar helpt toch niet genoeg geliefde DF’rs...
Maar goed, ik ben nu veel te moe om een nutteloze discussie te gaan voeren die toch op niets uitdraait.
Dus jij @anoniempje12341 hebt gelijk: (“de ander gewoon gelijk geven“ werkte ook bij mijn neefje van 4, dus wie weet) ik ben een naar persoon.

Laatst bewerkt:
Bovenaan