• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Oeps, foutje.

Hans

Wijs gebruiker
GHB maakt zijn naam waar.

Geniet van mijn eerste tripreport na zoveel tijd op DF!

Een avondje wat ik rustig wou houden.
Op een rustig avondje zat ik met 2 vrienden bij een van die vrienden thuis. Eerst gezellig een paar biertjes gedronken, shaggies gerookt, gewoon de standaard zaken. Na enige tijd wordt mij een GHBtje aangeboden. Ik denk er goed over na, bij pep had ik geen seconde getwijfeld maar ook dit besluit ik toch maar te nemen.

Op tafel staan de volgende dingen:
-GHB.
-Water.
-Limo.
-Leeg glaasje.

Mijn vriend heeft alvast een dosis GHB met wat limo in het lege glaasje gegoten. Het moet alleen even aangelengt worden met water om te zorgen dat het niet te goor is. Hier maakte ik de grote fout.

De mallotenactie:
In plaats van het te verdunnen met water goot ik het hele glaasje vol met GHB, op dit punt dacht ik nog dat het water was. Ik, terwijl ik normaal niet vies ben van de smaak van GHB giet het hele glaasje in een keer naar binnen en het valt me op dat het wel heel sterk smaakt. Ik besef me meteen wat er gebeurd is en vertel het meteen aan mijn vrienden. Ik heb dus net zo’n 20 dubbele dosis op. Ik ben als een gek naar de wc gerend om zoveel mogelijk te kotsen. Dit lukt aardig, en mijn maag lijkt aardig leeg. Het wordt me aangeraden een broodje te eten. Dit doe ik ook, voor zover het nog lukt. Ik druk mijn angst uit tegenover mijn vrienden en ik wordt gerust gestelt. Volgens mijn vriend, die er aardig wat vanaf weet, heb ik het hoogstwaarschijnlijk al uitgekotst en is er niks aan de hand. Dit bleek niet het geval te zijn want:

Mijn trip:
5 minuten na inname begin ik toch echt al harder te spacen dan mijn piek tijdens mijn vorige keer GHB. Het voelt als het heerlijke gevoel van XTC, maar het dan een downer, precies wat ik me altijd heb voorgesteld van heroine. Ik heb met mijn vrienden afgesproken dat zodra er ook maar iets fout gaat, dat de ambulance wordt gebelt. 5 minuten later ben ik weg, ver weg. Ik ben of nokkie, of ik lag te slapen maar alles wat vanaf nu geschreven wordt heb ik achteraf gehoord en kan ik me niets van herinneren.

Echt, heel erg nare zooi:
Ik lag een uurtje of 2 lekker rustig te slapen. Er was niks aan de hand en iedereen kon lekker lachen om het rare geluid dan mijn gesnurk maakt. Iedereen had het idee dat het wel goed zou komen. Alles ging goed tot ik op een gegeven moment begon te kotsen en ik had meteen de aandacht van iedereen in de kamer. Behalve normaal snurken maakte ik nu ook een raar gorgelend geluid, hier is er dus waarschijnlijk kots in mijn longen gekomen. Dit heeft een longontsteking als gevolg gehad. Ook begon ik mijn kaken op elkaar te klemmen en mijn tong kapot te bijten, ik bloedde ondertussen uit mijn mond. Gelukkig zijn mijn vrienden er niet vies van om kots uit mijn mond te halen en mijn kaken uit elkaar te trekken. Er is toen meteen een stuk bestek tussen mijn tanden gezet om te voorkomen dat ik niet doorbeet. Ik begon blauw en rood te worden, mijn hartslag was ontzettend laag. Er schijnen ongeveer 5 seconden geweest waarop ik geen hartslag of adem meer had maar op de een of andere manier besloot mijn hartje toch maar te gaan kloppen. Nu begonnen mijn vrienden toch flink in paniek te raken en is de ambulance gebelt. Er zijn meteen 3 politie auto’s gekomen en een ambulance.

PATS BOEM!

Lig ik opeens op de intensive care met allemaal buizen in mijn lichaam. Ik heb geen flauw idee waar ik ben. Het was allemaal zo onrealitisch, ik dacht dat ik aan het dromen was. De dokter vertelt me dat ik op het NIPPERTJE een GHB overdosis heb overleeft en dat mijn ouders er zo aankomen.

Een moraal of conclusies mag je zelf trekken. Maar pas alsjeblieft op met dit goedje :wave:

Bartyo

Bewuste gebruiker
Sjezus, wat een heftig verhaal!
Wat een geluk dat je nog onder ons bent!
Ga je na deze ervaring nog GHB nemen of houd je het nu voor gezien?
Hoe voel je je nu?
Beterschap en sterkte :hearteyes: :wave:

L

Lid 6909

Gast
Beterschap, maar het was ook niet zo verstandig om zo'n grote dosis te nemen!

J0rrit

Badass junkie
Inderaad, volgende keer echt beter uitkijken met doseren. Ik heb altijd gewoon een glas met drinken, en doe daar dan gewoon 1 dopje van mijn flesje in, zo kan er nooit iets misgaan met het doseren denk ik zo.

Verder, wat zeiden je ouders inderdaad?

Hans

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Beterschap (:
gNuxx zei:
Beterschap, maar het was ook niet zo verstandig om zo'n grote dosis te nemen!
Het is maar goed dat 'ie het expres deed, anders was het nog lulliger.

Je maakt je naam weer waar ExceptionalInsight.

Anyway:
Mijn ouders vonden dat ik al genoeg straf had gehad, de tijd daarna in het ziekenhuis was niet echt prettig. Ze waren natuurlijk flink geschrokken.

Nooit meer GHB voor mij nee. Ik krijg alleen al nare gedachtes als ik er aan denk.

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Ik ken ook iemand die een keer een ghb overdosis heeft gehad tegelijk met zijn vriend alleen die had het niet overleeft. Je had beter gelijk een ambulance moeten bellen

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Welhallodaar zou je alsjeblieft een andere banner kunnen nemen. Deze is best wel groot en irritant..

Dumpy zei:
Welhallodaar zou je alsjeblieft een andere banner kunnen nemen. Deze is best wel groot en irritant..

Idd^^

On topic: Was het punt om de ambulance te bellen niet iets eerder aangekomen aangezien ze wisten hoeveel je op had. In ieder geval goed afgelopen :)

Hans

Wijs gebruiker
Whatsreality? zei:
Dumpy zei:

Idd^^

On topic: Was het punt om de ambulance te bellen niet iets eerder aangekomen aangezien ze wisten hoeveel je op had. In ieder geval goed afgelopen :)

Ik ben meteen begonnen met mijn vinger diep in mijn keel te steken en te kotsen. Ik dacht dat alles er wel uit zou zijn. Alles leek ook een tijdje redelijk goed met me te gaan. Als iemand knock out gaat/slaapt is er niet echt een ambulance nodig lijkt me.

Geloof me maar als ik zeg dat mijn vrienden goed genoeg voor me zijn geweest.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heftig en merkwaardig verhaal.

Ik wens je veel beterschap, een 100% herstel met 0% problemen met politie, ouders, e.d.

:wave:

edwin__

Belezen gebruiker
Hans zei:
Als iemand knock out gaat/slaapt is er niet echt een ambulance nodig lijkt me.

Dan valt jou gemoeds toestand toch niet meer te eiken !
Je lichaam doet zijn werk wel slapend of wakker, alleen kun jij slapend niet makkelijk signalen afgeven.
wel een mooi verhaal voor je kinderen :)
beterschap :smoke:

edit:
wat ik niet snap... wat moest de politie in dit verhaal... we praten toch immers over de o zo ongevaarlijke softdrugs ghd toch :rolleyes:

Izx

Experimenterende gebruiker
Je hebt me laten schrikken, et is maar goed dat je nog een deel hebt
:kots: :kots: :kots: :kots: :kots: :kots: .

Ik ben blij dat je er nog bent!

Spreek je.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Beste Hans,

Gelukkig leef je nog ... je had ook kunnen sterven in het echt of in je reis.
Vertel ons is iets meer over de periode dat je outging en bij werdt gebracht in het ziekenhuis.
Ik kan de paniek nog steeds ervaren als ik eraan terug denk, 8 x over de toxische grens heen. 1 capsules stampvol met 330 mg 85% spatzuivere 2C-B dreef me zo me graf in. Kotsen was al te laat .... Mijn angst om de ambulance te bellen en vol gebuist wakker te worden in het ziekenhuis was groter dan sterven. Dus stierf ik van de dorst in mijn reis.

Wat deed jij al die uren waar ben je geweest ?
Wat heb je meegemaakt ?
Is een GHB 'hole' te beschrijven.

Ik vind het erg dapper dat je met ons deze akelige overdosering hebt willen delen.
Kennelijk zijn Keta en GHB aanzienlijk gevaarlijker dan de meeste druggies denken.

Sterkte met het overwinnen van deze nachtmerrie.

Bonie

J0rrit

Badass junkie
Mij is dus gisteravond hetzelfde gebeurd werd ook wakker in het ziekenhuis. Verder niet echt levensbedreigend geloof ik maar omstanders hadden wel de ambulance gebeld natuurlijk. Ik had géén overdosering genomen maar gewoon de dop van een colafles. Wellicht was het slechte ghb en zat er nog veel ongereageerde GBL in, was verder ook niet echt stoperig ofzo.

Gr,

Angramar Temenos

Badass junkie
Fucking ranzig spul vind ik dat, echt link.. Gootsteenontstopper, verfverdunners, en god knows what... Ik waag me nog eerder aan bruinjonko. Niet dat ik dingen buiten tripmiddelen sowieso interresant vind, maar toch. GHB, ga ik dus echt NOOIT aan beginnen.

tomz0r

Badass junkie
Er wordt hier wel erg negatief over GHB gesproken. Doseren is moeilijk, maar bij bijna elke drug is het zo dat als je 20 maal een normale dosis hebt ingenomen, je er niet echt goed vanaf komt.
Het is normaal gesproken niet de GHB die voor gevaren zorgt, maar de gebruiker zelf. Bij verantwoord gebruik door ingelezen gebruikers is GHB een vrij veilige drug voor zover bekend is.
Mij lokt GHB ook niet en zal het ook nooit gebruiken. Maar om die drug nou als levensgevaarlijk te bestempelen gaat wat ver.

Neemt niet weg dat je goed op moet passen met GHB. Het verhaal van Hans is geen roekeloos gebruik, maar gewoon een ongeluk, ik zie zoiets mezelf ook wel overkomen eigenlijk. Het is wel een erg nuttig topic, het geeft aan dat mocht je GHB gebruiken, je echt je kop erbij moet houden.
Maar om GHB helemaal de grond in te stampen gaat wat ver, zoals sommigen hier doen.

Hans, nogmaals beterschap en ik hoop dat je dit snel verwerkt hebt. Lijkt me erg zwaar om zoiets meegemaakt te hebben.

Angramar Temenos

Badass junkie
tomz0r zei:
Er wordt hier wel erg negatief over GHB gesproken. Doseren is moeilijk, maar bij bijna elke drug is het zo dat als je 20 maal een normale dosis hebt ingenomen, je er niet echt goed vanaf komt.
Het is normaal gesproken niet de GHB die voor gevaren zorgt, maar de gebruiker zelf. Bij verantwoord gebruik door ingelezen gebruikers is GHB een vrij veilige drug voor zover bekend is.
Mij lokt GHB ook niet en zal het ook nooit gebruiken. Maar om die drug nou als levensgevaarlijk te bestempelen gaat wat ver.

Neemt niet weg dat je goed op moet passen met GHB. Het verhaal van Hans is geen roekeloos gebruik, maar gewoon een ongeluk, ik zie zoiets mezelf ook wel overkomen eigenlijk. Het is wel een erg nuttig topic, het geeft aan dat mocht je GHB gebruiken, je echt je kop erbij moet houden.
Maar om GHB helemaal de grond in te stampen gaat wat ver, zoals sommigen hier doen.

Hans, nogmaals beterschap en ik hoop dat je dit snel verwerkt hebt. Lijkt me erg zwaar om zoiets meegemaakt te hebben.

Ghb... nee. Vroeg of laat gebeurt dit soort shit toch met zulke rotzooi. Pak gewoon wat LSD/Paddo's/2cb/DMT, eventueel pilletje op een feest (met mate natuurlijk). GHB vind ik echt chemische rotzooi, vergelijkbaar met bleekmiddel drinken of zo. Als je al drugs gebruikt, drugs zijn slecht hé :wink:.

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
tomz0r zei:

Ghb... nee. Vroeg of laat gebeurt dit soort shit toch met zulke rotzooi. Pak gewoon wat LSD/Paddo's/2cb/DMT, eventueel pilletje op een feest (met mate natuurlijk). GHB vind ik echt chemische rotzooi, vergelijkbaar met bleekmiddel drinken of zo. Als je al drugs gebruikt, drugs zijn slecht hé :wink:.

Vind jij. Ik vind het ook rotzooi en hou ook meer van psychedelica. Heb zelf ook de behoefte niet om GHB te proberen. Alleen de argumenten jij noemt zijn niet correct of overdreven. Feit is dat je het niet kan vergelijken met bleekmiddel omdat goede GHB niet zuur is of geen base is. Het is daarom niet corrosief, wat bleekmiddel dus wel heel erg is. Slechte vergelijking, helemaal als dat een reden is om deze drug niet te gebruiken. Grondstoffen die gebruikt zijn voor een drug zeggen ook niks over de schadelijkheid van een drug zelf.
Neemt niet weg dat GHB andere gevaren kent. Een overdosering kan je echt zo overkomen als je niet voorzichtig genoeg bent en je kan snel stikken in je eigen kots. maar nogmaals dit kan bij voorzichtig gebruik voorkomen worden.

Hans

Wijs gebruiker
Angramar Temenos zei:
Ghb... nee. Vroeg of laat gebeurt dit soort shit toch met zulke rotzooi. Pak gewoon wat LSD/Paddo's/2cb/DMT, eventueel pilletje op een feest (met mate natuurlijk). GHB vind ik echt chemische rotzooi, vergelijkbaar met bleekmiddel drinken of zo. Als je al drugs gebruikt, drugs zijn slecht hé :wink:

Ik geloof dat je me hebt verteld dat je geen van bovenstaande middelen hebt gebruikt.

En toch advies geven.

:confused:

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Hey man wat kut voor je, blij dat je er goed van af bent gekomen. Ik heb toevallig vorige nacht ook zo iets mee gemaakt met mijn vriendin, ze lag 6 uur knock out en begon op het einde ook in haar bewusteloosheid te kotsen. Op ong 3 uur had ze een soort aanval, begon heen en weer te flapperen met haar armen en te schoppen etc. Heb toen direct 112 gebeld en die zeiden dat als haar hartslag en ademsnelheid stabiel en sterk is ( Wat het ook was ) dat ik het dan moet uitwachten. Ik zou denken dat ambulances direct al bij het gehoor van 'GHB' en "Bewusteloos" naar je toe zouden scheuren. Maar nope, ze had 2 Ml GHB op en 2 kleine glaasjes wijn trouwens, ze voelde niks van de wijn na een uur dus we dachten dat de GHB wel veilig kon, en dan 1 ML minder als haar normale dosis. Maar nee, ging goed fout.

Dus ik blijf vanaf nu ook van die troep af. Ze heeft nu een gigaaantische kater, maar ze knapt al weer goed op.

Mindgamer

Badass junkie
Weet je wat mij het ergste lijkt; om wakker te worden in het ziekenhuis, met een slang in je pisbuis...
Dat schijnt te gebeuren, want een vriend van mij, is dit ook overkomen en hij vertelde mij dit.
Geen idee of het waar is, maar het idee zelf; vond ik vreselijk.
Als ik nu zou weten dat ik naar het ziekenhuis zou gaan, om een slang in je pik te krijgen; dan hing ik mezelf op. DIRECT!

Hans

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
Wat deed jij al die uren waar ben je geweest ?
Wat heb je meegemaakt ?
Is een GHB 'hole' te beschrijven.

Ja, het is te omschrijven als een grote zwart gat (hole :wink:) in mijn geheugen en mijn besef. Ik lag dan ook de hele tijd te snurken en slapen. Ik weet wel dat voor dat ik nokkie ging dat het gevoel heel snel steeds extremer werd terwijl het normaal vrij langzaam opkomt. Het was echt een heerlijk gevoel dat me vertelde te relaxen. Alleen mijn verstand vertelde me dat dat niet goed was en dat ik de lul was. Heel langzaam gleed ik weg, steeds dieper in een heerlijke slaap.

Het volgende wat ik me kan herinneren is wakker worden in het ziekenhuis.

tomz0r zei:

Daarom vond ik het dit keer wel de moeite waard om een trip report te maken.

Ik zie dat steeds meer mensen hetzelfde lesje worden geleerd. In het ziekenhuis schijnen evenveel gevallen van GHB overdosis naar binnen te komen als mensen met alcoholvergiftiging.

@Mindgamer: :( de harde waarheid. Dit doen ze zodat je niet alles onderpist terwijl je nokkie ligt.

Deep Blue

Bewuste gebruiker
ik denk dat in zo'n geval als dit de beste reactie is: kotsen, water drinken, terug kotsen enzoverder
gewoon je maag uitspoelen, want met kotsen alleen krijg je nooit alles eruit.

Angramar Temenos zei:
Fucking ranzig spul vind ik dat, echt link.. Gootsteenontstopper, verfverdunners, en god knows what...Ik waag me nog eerder aan bruinjonko

je kan het omschrijven zoals je wil, maar besef dat de stof ghb ook gewoon in je lichaam voorkomt, in tegenstelling tot bruin.

kiekert

Bewuste gebruiker
funkmaus zei:
Hey man wat kut voor je, blij dat je er goed van af bent gekomen. Ik heb toevallig vorige nacht ook zo iets mee gemaakt met mijn vriendin, ze lag 6 uur knock out en begon op het einde ook in haar bewusteloosheid te kotsen. Op ong 3 uur had ze een soort aanval, begon heen en weer te flapperen met haar armen en te schoppen etc. Heb toen direct 112 gebeld en die zeiden dat als haar hartslag en ademsnelheid stabiel en sterk is ( Wat het ook was ) dat ik het dan moet uitwachten. Ik zou denken dat ambulances direct al bij het gehoor van 'GHB' en "Bewusteloos" naar je toe zouden scheuren. Maar nope, ze had 2 Ml GHB op en 2 kleine glaasjes wijn trouwens, ze voelde niks van de wijn na een uur dus we dachten dat de GHB wel veilig kon, en dan 1 ML minder als haar normale dosis. Maar nee, ging goed fout.

Dus ik blijf vanaf nu ook van die troep af. Ze heeft nu een gigaaantische kater, maar ze knapt al weer goed op.
Ik had GEEIST dat de ambulance zou komen, zeker voor mn vriendin... Dan maar zeggen dat haar hartslag niet meer 'stabiel en sterk' is... Belachelijk trouwens dat de 112 medewerker dat aan JOU (onder invloed van een narcoticum) overlaat om te beoordelen...

Ik vind jou trouwens ook een grote debiel, dat je zoiets niet zelf bedacht hebt... Wat als ze nou was overleden?

Drientje

DF-koning
Angramar Temenos zei:
Fucking ranzig spul vind ik dat, echt link.. Gootsteenontstopper, verfverdunners, en god knows what... Ik waag me nog eerder aan bruinjonko. Niet dat ik dingen buiten tripmiddelen sowieso interresant vind, maar toch. GHB, ga ik dus echt NOOIT aan beginnen.

Jij weet zeker niet hoe DMT gemaakt wordt? En LSD? Lezen bitch, voordat je begint te zagen!

OT, Wauw, wat een heftig verhaal! Dat was kantje boord. Blij dat je nog hier rondwandelt en je ervaring met ons kan delen!

Nog een doseerkoning in de lijst erbij! :grin:

Angramar Temenos

Badass junkie
Drientje zei:
Angramar Temenos zei:

Jij weet zeker niet hoe DMT gemaakt wordt? En LSD? Lezen bitch, voordat je begint te zagen!

OT, Wauw, wat een heftig verhaal! Dat was kantje boord. Blij dat je nog hier rondwandelt en je ervaring met ons kan delen!

LSD heb ik maar een keer gedaan, en DMT kun je gewoon extraheren uit allerlei planten :tearsofjoy:

Drientje

DF-koning
Angramar Temenos zei:
Drientje zei:
Angramar Temenos zei:

LSD heb ik maar een keer gedaan, en DMT kun je gewoon extraheren uit allerlei planten :tearsofjoy:

Oke, hier gaan we

Benoidgidheden DMT Extractie:

mimosa hostilis
gedestileerd water
zoutzuur
gootsteenontstopper
wasbenzine
ammoniak

Met de vriendelijke groeten van de plantaardige DMT

Inhale

Bewuste gebruiker
Maar die middelen gebruik je om DMT te extraheren, niet om het te maken. De DMT die je in je lichaam stopt is (als het goed zuiver is) dezelfde DMT als die in de plant zat.

En het maakt trouwens geen zak uit of het uit plantjes komt of dat het met weet ik veel wat voor chemische troep is gemaakt. Waarschijnlijk is zijn de chemische drugs nog beter getest op zuiverheid, schadelijkheid enz. Bij natuurlijke drugs zitten veel meer stofjes die vast niet allemaal even gezond zijn.
Dat drugs in een lab is gemaakt vind ik ook geen goede reden om het als troep te zien.

Jeroen83

Bewuste gebruiker
kiekert zei:
Ik had GEEIST dat de ambulance zou komen, zeker voor mn vriendin... Dan maar zeggen dat haar hartslag niet meer 'stabiel en sterk' is... Belachelijk trouwens dat de 112 medewerker dat aan JOU (onder invloed van een narcoticum) overlaat om te beoordelen...

Ik vind jou trouwens ook een grote debiel, dat je zoiets niet zelf bedacht hebt... Wat als ze nou was overleden?

Ik woon naast het ziekenhuis in zwolle, ambulance is er binnen de minuut om middernacht ( heb het zien gebeuren twee keer ) , en ik was nuchter :)

Het was idd nogsteeds achterlijk, maar op dat moment had ik mn redenen. Ik blijf sowieso nu van dat spul af.

Ik heb btw totaal een half uur gepraat met de hulpverlening, ze deden wel erg moeilijk o_O

L

Lid 6909

Gast
Angramar Temenos zei:
Drientje zei:
Angramar Temenos zei:

jij praat ook veel, laatst deed je nog niet aan lsd :tongueout:

Angramar Temenos

Badass junkie
Heb het sinds toen een halve maya geprobeerd met twee vrienden van me. Ik zou er eig nog een trip reportje van moeten schrijven, ook al was het niet echt heftig.

Bovenaan