nicotine & dromen

Acetyllysergic

Experimenterende gebruiker
Vele mensen beschrijven zeer levendige (meestal lucide) dromen bij het gebruik van
een nicotine pleister doorheen de nacht. (langdurige afgifte)

Ik heb het nog niet getest, maar heeft iemand enige wetenschappelijke verklaring?
Misschien wil ik ooit voor 1 keer zelf zo'n pleister fabriceren (na de nodige research)

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik rook vrij veel, maar dat heb ik dus nog nooit gemerkt. Sterker nog, ik heb me de afgelopen maanden, misschien zelfs het afgelopen halfjaar, geen enkele droom herinnerd. Kan ook door het blowen komen, dat weet ik niet.

Oom Klaas

Badass junkie
Amaranth zei:
Ik rook vrij veel, maar dat heb ik dus nog nooit gemerkt. Sterker nog, ik heb me de afgelopen maanden, misschien zelfs het afgelopen halfjaar, geen enkele droom herinnerd. Kan ook door het blowen komen, dat weet ik niet.

Blowen tot maximaal 2 uur voor het slapen gaan zorgt ervoor dat je minder/niet goed in je REM-slaap komt, het deel van je slaap waarin je dikke DMT trips maakt (dromen).
Dus blowen voor je slaap ik kudt voor je dromen,
trouwens lucide dromen is toch veel vetter dan zo'n jointje voor 't slapen gaan?
Ga jezelf trainen op lucide dromen, van horen zeggen is dat veel leuker dan blowen :grin:

Evil_Eyes

Experimenterende gebruiker
Oom Klaas zei:
Amaranth zei:

Blowen tot maximaal 2 uur voor het slapen gaan zorgt ervoor dat je minder/niet goed in je REM-slaap komt, het deel van je slaap waarin je dikke DMT trips maakt (dromen).
Dus blowen voor je slaap ik kudt voor je dromen,
trouwens lucide dromen is toch veel vetter dan zo'n jointje voor 't slapen gaan?
Ga jezelf trainen op lucide dromen, van horen zeggen is dat veel leuker dan blowen :grin:

Ik rook elke dag een ketser voor het slapen gaan, en droom soms zo erg dat ik er moe van word. Eigenlijk droom ik elke nacht, en bijna altijd heel levendig. Hoewel ik niet het gevoel heb dat ik echt slaap :confused:

Anyway.. met nicotine merk ik geen verschillen.

Amaranth

Bewuste gebruiker
Oom Klaas, ik had nog steeds niet gedroomd toen ik twee weken gestopt was, en ik droomde ook niet als ik op een dag niet had geblowed. Kan zijn dat het is omdat er nog THC in m'n lichaam zit, ik weet het niet.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Amaranth zei:
Oom Klaas, ik had nog steeds niet gedroomd toen ik twee weken gestopt was, en ik droomde ook niet als ik op een dag niet had geblowed. Kan zijn dat het is omdat er nog THC in m'n lichaam zit, ik weet het niet.

Ik weet het antwoord ook niet, maar heb wel gemerkt dat door drugs gebruik je je dromen maar heel moeilijk kunt herinneren, wil dus niet zeggen dat je niet droomt. En bij mij word dat pas beter een maand of meer nadat ik er volledig mee gestopt ben.

TrippyShit

Badass junkie
Nou, ik had dat dus ook maar sinds week 1 dat ik stopte met blowen had ik de meest gekke dromen. Dromen die zooo realistisch waren dat ik dingen in de war haalde met realiteit. Dingen die gezegd werden of iets dergelijks bijv. Ook dromen waarin ik zelf geen rol speelde of die van het ene naar het andere gingen. Ook had ik elke ochtend het gevoel dat ik al een deel van de dag had meegemaakt, mn ogen dicht deed, open deed, en weer verder ging met de dag. Ik haalde ook realiteit juist met dromen door elkaar. Ik had bijv. nog 4euro losgeld in mn portomonee. Kwam ik in een droom langs de visboer en dacht ik; hej, ik heb nog 4euro los, komt mooi uit even een bakje kibbeling halen. Zulke dingen :P Dat ik als ik wakker werd echt dacht van wtf, hoe weet ik zulke dingen steeds in mn dromen. Ik denk/dacht ook veeel te realistisch en nuchter na. PRECIES zoals ik nu ook gewoon nadenk. Heel raar niet te beschrijven.

Heb het nu nog steeds, alleen minder. Vooral als ik een keer wel blow heb ik het. Die nacht en een paar nachten daarna. Eerst vond ik het allemaal heel vaag, later kon ik het wel waarderen en keek ik er zelfs naar uit :P Toen ik wat informatie ging zoeken stuitte ik op lucide dromen. Na hier beetje mee bezig te zijn geweest heb ik 3x een lucide droom mogen ervaren. Helaas werd ik vrij snel nadat ik realiseerde dat ik droomde wakker. De 1e 2x bijna gelijk en de 3e keer ook vrij snel. Blijkt gebruikelijk te zijn, helaas.. Maar het is wel raar om mee te maken :P

Zoo lang verhaal, ff sigaretje roken :smoke:

Oom Klaas

Badass junkie
TrippyShit zei:
/lang verhaal/

Dat had ik ook, toen ik stopte na veel te veel blowen werden m'n dromen geboost.
Alsof m'n lichaam 2 jaar dromen (2 jaar niet 1 droom kunnen onthouden of doorhebben dat ik gedroomd heb, wat voor mij niet dromen inhoud :P ) probeerde in te halen...

Maar bij mij nam het echt enge vormen aan, realiteit en droom liepen echt letterlijk door elkaar.
De echte wereld was het verlengstuk van m'n droom en visa versa.
2 weken in 1 lange enge geflipte droom leven en vol gegooid worden met oxaze/nitrazepam is niet meer leuk :P

Dromen zijn fijn, zolang je je lichaam en geest respecteert (zweeft in boeddha houding boven de grond).

TrippyShit

Badass junkie
Oom Klaas zei:
TrippyShit zei:
/lang verhaal/

Dat had ik ook, toen ik stopte na veel te veel blowen werden m'n dromen geboost.
Alsof m'n lichaam 2 jaar dromen (2 jaar niet 1 droom kunnen onthouden of doorhebben dat ik gedroomd heb, wat voor mij niet dromen inhoud :P ) probeerde in te halen...

Maar bij mij nam het echt enge vormen aan, realiteit en droom liepen echt letterlijk door elkaar.
De echte wereld was het verlengstuk van m'n droom en visa versa.
Herkenbaar. Is heel erg raar om mee te maken, maar na 3/4weken kon er wel de humor van in zien en keek ik juist uit naar die droom voor ik ging slapen :P

Echelon

Belezen gebruiker
Hoe heet dat Afrikaanse droomkruid ook alweer? Dat schijnt lucide dromen heel sterk te stimuleren. (wil ik nog een steeds een keer gebruiken)

OT: pleisters zijn wat anders dan gewoon reauken natuurlijk. Ik kreeg persoonlijk flink heftige dromen van pleisters (meestal nachtmerrie-ish). Hoe sterker de pleister, des te heftiger het dromen en slechtere nachtrust.

Aalpoepert

Badass junkie
Echelon zei:
Hoe heet dat Afrikaanse droomkruid ook alweer? Dat schijnt lucide dromen heel sterk te stimuleren. (wil ik nog een steeds een keer gebruiken)

OT: pleisters zijn wat anders dan gewoon reauken natuurlijk. Ik kreeg persoonlijk flink heftige dromen van pleisters (meestal nachtmerrie-ish). Hoe sterker de pleister, des te heftiger het dromen en slechtere nachtrust.

Calea Zacatechichi.
Het heeft een ongelofelijk bittere smaak, dat het effect ervan niet de moeite waard maakt. Ik heb die nacht niet levendiger gedroomd dan normaal (en normaal droom ik al vrij levendig). De nacht erna ben ik echter wél lucide geweest, zonder Calea gebruikt te hebben.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Stighar zei:
Echelon zei:

Calea Zacatechichi.
Het heeft een ongelofelijk bittere smaak, dat het effect ervan niet de moeite waard maakt. Ik heb die nacht niet levendiger gedroomd dan normaal (en normaal droom ik al vrij levendig). De nacht erna ben ik echter wél lucide geweest, zonder Calea gebruikt te hebben.

Calea Zacatechichi komt dacht ik uit midden Amerika, niet Afrika. :wink:
http://en.wikipedia.org/wiki/Calea_zacatechichi

Drientje

DF-koning
Silene Capensis (Ubulawu) is denk ik wat je zoekt.

Een capsule met 200 mg op je nuchtere maag in de ochtend en je bent verzekerd van de meest heldere en lucide dromen die je kunt wensen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Drientje zei:
Silene Capensis (Ubulawu) is denk ik wat je zoekt.

Een capsule met 200 mg op je nuchtere maag in de ochtend en je bent verzekerd van de meest heldere en lucide dromen die je kunt wensen.

Daar dacht ik ook al aan, heb jij er ervaring mee Doortje?

Drientje

DF-koning
Ik heb een zakje thuis liggen, heb er nog niet echt veel mee kunnen experinmenteren maar heb er 1 keer wat van genomen en had toen wel een hele heldere droom.

Het beste gebruik je het op een avond voor een dag dat je lekker uit kunt slapen en leg een bloknote naast je bed zodat je meteen na wakker worden op kunt schrijven wat je hebt beleefd.

Bovenaan