Neusbloedingen

BLLS

Newbie
ik ben Nu een week bezig met het afkicken van een spoedverlslaving
Het laatste jaar is mijn neusbot grotendeels weggerot. Ook had ik de laatste 3 maanden erg veel last Van bloedneuzen na het snuiven. Dour (een festival afgelopen weekend) was mijn afscheid van speed, ik ben nu ook zoals afgesproken al bijna een week gestopt met snuiven. Maar op dour heb ik een stuk of 20-30 heftige bloedneuzen gehad, ik had verwacht dat na het stoppen met snuiven de bloedneuzen ook zouden stoppen, maar ik heb de afgelopen dagen nog een aantal best heftige bloedneuzen gehad.
Weet iemand of ik me echt zorgen moet maken om een chronisch probleem ?
En wat zou de rede kunnen zijn dat ik nog steeds bloedneuzen heb?

MeejheM

Badass junkie
speed verziekt je neusslijmvliezen. ik heb wel eens als ik dagen of weken niks gesnoven heb nohsteeds een bloedneus als ik mijn neus hard snuit. ik snuit mijn neus erg vaak omdat ik chronische snotneus heb van het speedgebruik en misschien ook andere chemische zooi in de neus.

tevens kan je bloeddruk bijvoorbeeld ook bijdragen aan bloedneuzen.

ikzelf los het op door mijn neus een paar keer op te halen, en een propje wc papier in het betrefende neusgat te steken. na 5 minuutjes kan het er bij mij gewoon uit en heb ik verder geen last.

ik haal tegenwoordig ook liever mijn neus op dan dat ik hem snuit. van veel snuiten krijg je op den duur een schrale neus, en je raakt drugs kwijt als die daar aanwezig zijn.

langere tijd niet snuiven lost het probleem ook grotendeels uit, en de inhoud van je speed maakt ook veel uit, was hem met aceton(is terug te vinden op het forum)en laat hem helemaal drogen. dat is het minste wat je kan doen om zuur, solvents en andere troep eruit te werken.

als je er handig in bent is je speed sneller droog dan op de verwarming. maar dan is en blijft hij wel kurk en kurkdroog. moet je anders snuiven.

BLLS

Newbie
Maar mijn bloedneuzen bestaan echt uit dik en donkerrood bloed wat er met volle vaart uitstroomt. Ik had get normaal altijd na het snuiven. Maar nu na een week niet snuiven heb ik nog steeds van die dikke stromende bloedneuzen. Maar als het zoals jij zegt gewoon m'n opgefokte neus slijmvliezen zijn dan maak ik me geen zorgen maar ik ben bang voor een chronische ontsteking in m'n hersenvlies ofzo, of zo'n dergelijke aandoening. Ik heb ook constant een beetje hoofdpijn. Of kan speed zo iets niet veroorzaken? Zijn het gewoon m'n neusslijmiezen die moeten herstellen van 1,5 jaar fulltime snuiven?

MeejheM

Badass junkie
Ik ben geen dokter, maar ik kan je met redelijke zekerheid zeggen dat het gewoon de geirriteerde neus is, en dat het wel overgaat.

bloedneuzen bloeden zelden lang genoeg om daadwerkelijk schade aan te richten, ook al lijkt het op je badkamervloer misschien nogal heftig.

je hersenvlies is volgens mij heel iets anders, en ik denk dat je die in combinatie met speedgebruik niet erbij hoeft te sleuren, een bloedneus en 1,5 pep snuiven lijkt me een inkopertje.

als ik jou was zou ik wat van die zakdoekjes kopen in een pakkie.

als je daar +- een 15mm vanaf scheurt als je weer een bloedneus hebt, en je rolt het op en propt het als een tampon in je neus, daar weet ik eigenlijk niks van, maar het idee is hetzelfde. als je bloed een minuutje of 5, liever 10 als je niet op je werk bent ofzo, zolang stilstaat zal het wel gestold zijn, en kun je de rest van de zakdoek gebruiken om DE BUITENKANT van je neus op te schonen, binnenin blijf je nog een uur of wat vanaf.

dan komt het wel goed met je.

maak je niet druk om je hersenvlies, die veroorzaakt volgens mij geen bloedneuzen. en verwacht ook niet dat je neus na een jaartje weer de oude is, dat kan, maar het kan ook veel langer duren. maar niks om je zorgen over te maken voor zover ik hier lees.

BLLS

Newbie
Ja Zal ik doen!
Het ding is wel ook, ik ben pas 16. Ik weet niet of dat een verschil maakt in iets ?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Speed werkt vaatvernauwend. Als je dus lange periode veel speed gebruikt zullen je bloedvaten vernauwen en de bloeddruk stijgen. Als je stopt met snuiven gaan je bloedvaten misschien veel meer openstaan waardoor je meer gaat bloeden? Dat is een vermoeden, geen wetenschappelijk feit..

Je kunt de huisarts eens opzoeken, misschien kunnen ze het wat verbeteren.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Ik heb 14 jaar lang gesnoven en ben best ernstig verslaafd geweest. Maar heb nog steeds mijn neus schotje en heb nog nooit een bloedneus gehad. Ook geen rotte tandem niks. Ben ik erg blij om :mrgreen:

MeejheM

Badass junkie
16 jaar oud? dan zou je lichaam lekker veerkrachtig moeten zijn en ben je er zo bovenop als je je neus even de tijd geeft.

ik kan verder uit je posts niks ernstigs vinden, dus maak je niet druk, komt wel goed. lekker de natuur zn werk laten doen.

MeejheM

Badass junkie
Ik heb em ook nog, en heb vanalles erdoor gejaagd. zal wel iets met coke zijn, dat sla ik meestal af omdat ik er niks van merk, zonde van een ander zn centen.

SirErick

Wijs gebruiker
lotske1984- zei:
SirErick zei:
dubbel0seven zei:
Ik heb 14 jaar lang gesnoven en ben best ernstig verslaafd geweest. Maar heb nog steeds mijn neus schotje
Waarom jij wel en ik niet? Dat is niet eerlijk :( .
Wat heb je gebruikt en dagelijks.?
Op mijn 20ste nam ik mijn eerste lijntje coke, dus reken zelf maar uit hoelang ik al gebruik (mijn leeftijd staat vermeld op mijn profiel). En ja, ik gebruik dagelijks. Nu wil je vast weten hoeveel ik gebruik, right? Ik snuif gemiddeld zo'n 2,5 gram coke per dag. Met andere woorden: mijn "hobby" is niet gezond te noemen, dus wees verstandiger dan ik en blijf van de coke af.

MeejheM

Badass junkie
Ja, coke is een dure hobby. elke verslaving is er al 1 teveel.

eigenlijk is een stukje kraakbeen in je neus het laatste waar je je druk om moet maken, eerst drugs regelen...

SirErick

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
Ja, coke is een dure hobby.
Wat voor de ene persoon duur is, is voor de andere persoon niet duur.

MeejheM zei:
elke verslaving is er al 1 teveel.
Mijn verslaving bevalt me anders prima.

MeejheM zei:
eigenlijk is een stukje kraakbeen in je neus het laatste waar je je druk om moet maken
Welk neusbotje? Die heb ik allang niet meer.

MeejheM zei:
eerst drugs regelen...
Coke heb ik altijd in overvloed, dus dat zit wel goed.

Zullen we weer on-topic gaan? Immers, dit topic gaat over speed en niet over coke. Met andere woorden: als je vragen over mijn cokegebruik hebt dan kun je ze beter stellen in één van mijn twee topics stellen die ik speciaal daarvoor hebt aangemaakt, je kunt ze hier en hier vinden.

MeejheM

Badass junkie
lol... helemaal overheen gelezen de eerste keer. we moeten echt een hall of fame gaan maken voor die lotske quotes

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
lotske1984- zei:
SirErick zei:
dubbel0seven zei:
Ik heb 14 jaar lang gesnoven en ben best ernstig verslaafd geweest. Maar heb nog steeds mijn neus schotje
Waarom jij wel en ik niet? Dat is niet eerlijk :( .
Wat heb je gebruikt en dagelijks.?

Ik op verschillende momenten dagelijks verschillende drugs gesnoven. Amfetamine, Pervetine en cocaine. Alles bij elkaar geteld wel meerdere kilo's drugs en meerdere grammen per dag. Heb dan ook nog nooit een bloedneus gehad. Lucky me :wave:

MeejheM

Badass junkie
zoek pervetine een sop voor de grap...

nooit een bloedneus? dan heb je nog nooit ruzie gehad zeker. ik merk wel dat de speed die ik voor mezelf zuiver een stuk vriendelijker aanvoelt voor de neus. ook is het volume vaak iets minder, en zijn alle vluchtige stoffen eruit.

erick vertelde laatste dat het door het vernauwen van de bloedvaten in de neus komt. ik weet niet of dat bij speed anders werkt dan bij coke, maar als ik zo de meningen lees hebben speedgebruikers er dus niet of nauwelijks last van, ik ben ook al meer dan 10 jaar bezig.

bloedneuzen heb ik wel ooit, maar als ik daar een propje in steek is het in 10 minuten over. de vraag is altijd wanneer je je neus eens goed durft te snuiten voordat er weer een lijntje in beide gaten kan.

SirErick

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
erick vertelde laatste dat het door het vernauwen van de bloedvaten in de neus komt. ik weet niet of dat bij speed anders werkt dan bij coke, maar als ik zo de meningen lees hebben speedgebruikers er dus niet of nauwelijks last van, ik ben ook al meer dan 10 jaar bezig.
Speed werkt, net zoals coke, vaatvernauwend. De cellen in het slijmvlies krijgen onvoldoende zuurstof en voeding: hoe vaker en langer je gebruikt, hoe groter de kans is dat je reukorgaan (ernstig) beschadigd raakt. Coke moet je (veel) vaker snuiven omdat de werking korter is dan speed, dus het is ook niet zo gek dat de meeste speedgebruikers weinig problemen ervaren aangezien ze hun reukorgaan (veel) minder belasten.

MeejheM

Badass junkie
kijk, dit is een bevredigende reactie, maar ik ken bijvoorbeeld ook mensen die elke dag 3 gram speed naar binnen jassen, dat al lang doen, maar nogsteeds een neussschotje hebben. en ook niet half, maar gewoon helemaal, voor zover ik verschil merk tussen zijn neus en de mijne. de mijne heb ik weer vaker dan eens vergeleken met mensen die sporadisch of niet snuiven.

is het niet mogelijk dat er een verschil is tussen coke en speed, onafhankelijk van het volume of de hoeveelheid die zorgt voor het verdwijnen van het kraakbeen tussenschotje? dat is namelijk de eerste gok die ik zou wagen als ik de reacties zo lees. 14 jaar, ik snuif zelf al zo'n 14 jaar ook dagelijks. met onvrijwillige pauze's ingelast van jullie centen.

SirErick

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
kijk, dit is een bevredigende reactie, maar ik ken bijvoorbeeld ook mensen die elke dag 3 gram speed naar binnen jassen, dat al lang doen, maar nogsteeds een neussschotje hebben.
Ik ken mensen die 2 jaar zuipen en gezeik met hun lever krijgen terwijl ik ook mensen ken die heel hun leven al flink zuipen en nergens last van hebben.

SirErick

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
maar hebben ze ook last van bloedneuzen?
Nee, dat lijkt me niet. Het punt wat ik wil maken is dat elk persoon anders reageert en dat deze drugsoorten, ondanks dat er veel overeenkomsten zijn, niet met elkaar vergelijkbaar is.

MeejheM

Badass junkie
hoe kunnen we speed- of cocainegebruik het beste samenvatten in een poll of iets dergelijks?

ik ben bestwel benieuwd of er speedgebruikers zijn die zelfden of nooit cocaine gesnoven hebben(zoals ik) die wel schade aan hun neusschotje hebben. of juist niet.

concreet: levert cocaine snuiven je na langere tijd schade op aan het kraakbennen tussenschotje tussen je neusgaten? en geld datzelfde voor speed, en waarom wel of niet?

ik ga een vraagstelling uitpuzzelen, denken jullie met me mee? bij voorbaat dank allemaal.

Bovenaan