Negatieve effecten door verslaving?

Mrmiyagi

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen, ik heb een probleem en ik weet niet zeker of het door een verslaving komt daarom het vraagteken in de titel

Ik ben zelf verslaafd aan wiet sws ik blow nu 9/10 jaar waarvan 6 jaar elke dag, als ik niet blow slaap ik niet en voel ik me heel warrig, roken ook, en ik heb veel gedronken een half jaar geleden en een coke verslaving gehad, ongeveer een jaar anderhalf jaar geleden heb ik 3/4/5 maanden lang elke dag gesnoven en heel veel gedronken veel weken ging er 10 gram per week doorheen, tegenwoordig snuif ik miss 1 soms 2 keer in de maand en dan een dagje, dit komt ook omdat ik de afgelopen 3/4 maanden heel veel kratom heb gebruikt en daar ook Eem verslaving aan heb opgebouwd dat is nu wat minder maar ik gebruik het nog steeds
Een jaar geleden heb ik ook een maand of 2 150 pillen oxycodon geslikt i.c.m met tramadol diazepam en palexia maar daar heb ik geen afkick van gehad het was op en t was goed

Tegenwoordig heb ik steeds vaker gedachtes waar ik paniek van krijg, echt een gevoel van ellende en paniek en angst, als ik in bed lig moet ik echt rechtop zitten van de paniek,

de gedachte : wat gebeurd er als je dood gaat, en de gedachte dat er niks gebeurd en alles zwart word en je voelt niks je denkt niks er is niks en je hebt het niet door en de tijd vliegt verder maar jij komt niet meer terug, alles is voorbij en je weet er niks van

Die gedachte heb ik al sinds ik 10 was maar laatste tijd komt het steeds vaker terug en maakt het mij zo angstig en bang dat ik nergens anders aan kan denken

Misschien komt dit door wat ik heb gebruikt of gebruik misschien door me zelf ik weet t niet

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
de gedachte : wat gebeurd er als je dood gaat, en de gedachte dat er niks gebeurd en alles zwart word en je voelt niks je denkt niks er is niks en je hebt het niet door en de tijd vliegt verder maar jij komt niet meer terug, alles is voorbij en je weet er niks van
zulk soort gedachtes? En daar raak je dan van in paniek, en je vraagt je af of dat door de drugs komt? Wat precies dan? Of die gedachtes door de drugs komen of juist de reactie daarop door de drugs?

Ikzelf denk niet dat ‘die’ gedachtes helemaal van de drugs komen, ze kunnen door drugs wel versterkt worden.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Wat wil je precies dan? ‘Die’ gedachtes niet meer hebben, of je reacties op je eigen gedachtes onder controle hebben?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Tegenwoordig heb ik steeds vaker gedachtes waar ik paniek van krijg, echt een gevoel van ellende en paniek en angst, als ik in bed lig moet ik echt rechtop zitten van de paniek,

Die gedachte heb ik al sinds ik 10 was maar laatste tijd komt het steeds vaker terug en maakt het mij zo angstig en bang dat ik nergens anders aan kan denken
Stel dat het zo gaat, (en dat weet je niet) dan is dat toch geen ervaring voor jou? Waarom over iets inzitten dat niet jouw ervaring kan zijn? Als er niets is om te ervaren, zelfs niets om te denken, hoe kan er dan tijd verstrijken voor jou? Tijd tussen wat?

Is het niet het denken aan dat soort dingen - nu - dat zo verschrikkelijk is? Want dat waar je bang voor bent is zelf geen ervaring die je kunt hebben. Als je die irrationele angst kunt zien voor wat het is: irrationeel, dan kan het simpelweg losgelaten worden.

En natuurlijk, gezonder leven zal heel erg helpen tegen dit soort angsten.

Edit:
Misschien helpt dit ook nog tegen die angst:

Veel mensen hebben een angst voor eeuwigheid. Voor iets dat volgens het voorstellingsvermogen voor altijd duurt. Maar eeuwigheid is niet een oneindig lange periode van tijd. Eeuwigheid is de afwezigheid van tijd. Eeuwigheid simpelweg 'is'. En je hoeft niet eens dood te gaan om dat te kunnen ervaren. Het is dénken aan eeuwigheid wat die angst veroorzaakt. Want het verstand kan eeuwigheid simpelweg niet conceptualiseren en stelt zich in plaats daarvan oneindige tijd voor. Het verstand kan alleen maar denken in tijd/relativiteit. De oplossing is dus om niet meer naar het verstand te luisteren voor iets dat het verstand zelf niet kan bevatten. Eeuwigheid neemt juist angsten weg, omdat angsten in tijd bestaan. Maak jezelf bekend met eeuwigheid (door meditatie) en de angst voor de dood zal steeds meer afnemen.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik denk eerder dat die paniekaanvallen een uiting zijn van emoties die je probeert weg te werken met drugs. Er is natuurlijk een reden dat je elke dag onder invloed wil zijn.

Maar cocaïnegebruik kan de kans op paranoia en paniekaanvallen vergroten. Dat kan acuut, als de cocaïne nog werkt, maar ook chronisch, als je lange tijd veel cocaïne hebt gebruikt.
Wiet kan de kans op angstklachten en paranoia nog verder vergroten.

Dus als je er vanaf wil dan is het wel verstandig om een tijdje niet te gebruiken. Waarschijnlijk worden de paniekaanvallen en slaapproblemen dan minder. Maar als je nog wat van die problemen overhoudt als je een tijdje bent gestopt met gebruiken dan ben je gelijk in de gelegenheid om eens goed te kijken naar de oorzaak van die klachten. Op die manier kan je de kern van het probleem aanpakken. Als je elke dag onder invloed bent wordt dat een stuk lastiger.

Bovenaan