na de afkick van methadon

paddosofty

Experimenterende gebruiker
hallo,

ik ben nu sins 5 mei clean en ik begin me steeds mee af te vragen of me lichaam van binnen niet verpest is.

ik ga zeker 4 keer naar de wc op een dag en niet als normaal maar lijkt wel of me darmen verot zijn ik heb daarom elke keer kramp in mijn buik en moet dan weer naar de wc.
ook heb ik de hele dag zo'n gevoel alsof me organen slapen heel vervelend ik gaap de hele dag en pas als ik sávonds thuis ben voel ik dan eindelijk wakker en dan kan ik niet slapen maar aangezien ik om 8 uur moet beginnen met werken is dat heel lastig hebben julli tips?

r@r@

Wijs gebruiker
paddosofty zei:
hallo,ik ben nu sins 5 mei clean en ik begin me steeds mee af te vragen of me lichaam van binnen niet verpest is.
ik ga zeker 4 keer naar de wc op een dag en niet als normaal maar lijkt wel of me darmen verot zijn ik heb daarom elke keer kramp in mijn buik en moet dan weer naar de wc.
ook heb ik de hele dag zo'n gevoel alsof me organen slapen heel vervelend ik gaap de hele dag en pas als ik sávonds thuis ben voel ik dan eindelijk wakker en dan kan ik niet slapen maar aangezien ik om 8 uur moet beginnen met werken is dat heel lastig hebben julli tips?

Ik was net 2 dagen eerder clean dan jij en ik herken jouw verhaal wel, zij het in mindere mate. Ik had die krampen en diarre vooral de eerste maand. Nu heb ik het nog bij vlagen.

Het overdag moe zijn en 's nachts pas om 4 uur slapen, herken ik wel helemaal. Ik moet er elke ochtend om 7 uur uit voor mijn jongste zoon en ik slaap nog steeds om 4 uur 's nachts pas. Maar de laatste 2 nachten "al" om half 3, het wordt dus steeds beter!

Met name je darmen worden door het gebruik van opiaten "lam gelegd".
Als je dus ermee stopt, moet je hele systeem als het ware gereset worden.
Daarom heb je ook zoveel slappproblemen als je net clean bent.

De natuurlijke aanmaak van endorfinen was helemaal stilgelegd onder invloed van opiaten en die moet je lichaam weer langzaam zélf gaan aanmaken.

Alles in je lijf (hormonen, darmen, natuurlijk slaapritme) moet weer zelfstandig aan de slag. En wij mensen zijn geen computers, dus dat gaat met schokken en stoten.

Het is een goed teken; je lichaam laat zijn fabriek weer zélf werken, ook al moet dat lichaam er nog wel een beetje aan wennen.

Suc6! :wave:

paddosofty

bedankt voor je reactie r@r@
heb jij ook zo'n last van je benen?
ik werk bij een verzekering en zit de hele dag achter de computer en het stoort me zo dat gevoel is er een truukje voor mischien om dat kwijt te raken veel bewegen ofzo?
maar verder gaat het goed heb absoluut geen trek in drugs behalve me jointje ben er erg blij mee vind het van jouw ook erg goed volhouden he groetjes

r@r@

Wijs gebruiker
paddosofty zei:
bedankt voor je reactie r@r@
heb jij ook zo'n last van je benen?

Daar heb ik ook nog steeds, bij vlagen, last van.

Ik kreeg van mijn arts Gabapentine (3x per etmaal). Dat hielp wel een beetje en is niet verslavend.

Ik adviseer je dit met je huisarts/verslavingsarts te bespreken, want je kan het alleen op recept krijgen.

De pijn in je benen en buik (en 's avonds niet moe) komt dus ook omdat je lichaam nog niet voldoende endorfinen aanmaakt. Je natuurlijke pijnstilling is dus weg. Daarom zijn veel mensen als ze op nul staan ook depressief; gewoon een hormoontekort.

Ik voel nu ook elk pijntje (bijv. als ik mijn plas ophoud heb ik gelijk veel pijn in mijn blaas). Verder ben ik ook de hele dag moe en 's aovnds om een uur of 8 word ik weer wakker en slaap ik pas diep in de nacht.

We moeten gewoon geduld en vertrouwen in de wonderlijke capaciteiten van ons lichaam blijven hebben, het komt vanzelf goed! :wink:

Hoi! :wave:

labradoor

Belezen gebruiker
petje af voor jullie.
ik ben er zo bang voor.heb al 30 jaar medisch opiaat behandeling en heb ermee leren leven.ik heb slechte ervaringen met afkicken meegemaakt.ik slaap niet meer en heb geen rust en geen controle meer.daar ben ik zo bang voor.ik weet niet wat er allemaal naar boven komt.ik praat het niet goed maar ik leef al zo lang met medicijnen en maak er geen misbruik van.

paddosofty

hoi labradoor,

ik ben juist door die slechte ervaringen door gezet kon er niet meer mee leven elke keer afkicken en weer beginnen met alle problemen van dien.
ben nu echt heel erg blij met me keus en voel me ondanks de pijntjes hier en daar wel 1000x beter als toen ik nog gebruikte. het trek hebben in de drugs en het niet kunnen vinden van me bruin vind ik nog zwaarder als het afkicken.
hoop dat je er goed mee kan leven en als je toch nog eens gaat stoppen sucses waar een wil is is een weg.

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Paddo,

Sinds vanmiddag weet ik wat mij goed helpt tegen de spierpijn (en mijn algehele conditie/uithoudingsvermogen): hardlopen.

Ik ben vorige week met een vriendin begonnen:
- 2 minuten wandelen
- 2 minuten hardlopen
(En dat vier keer achter elkaar: schema op internet).

Ik kon alleen de eerste 2 minuten hardlopen volmaken! Ik kreeg gewoon geen lucht meer) :grin:

We lopen om de dag en elke keer komt er 2 minuten hardlopen en 2 minuten wandelen bij.

Vandaag hebben we voor de 3e keer gejogd en die cyclus 5x gedaan en... tatatatataaaa: Ik heb het gehaald! :rockband: :rock:

Ik ben (vanaf eerste keer hero tot voorgoed clean, met enkele jaren clean tussendoor):
- 12,5 jaar aan het kl*ten geweest met opiaten,
- heb 14 jaar (!!!) niet gesport én
- heb longemfyseem (3x raden waardoor dat komt :flushed: ).

Maar het kan dus wel!
Ik merkte vanmiddag dat ik meer lucht heb (mijn longen voelen echt groter!), me goed voel na afloop en dat de spierpijn overdag zo goed als weg is!

Ik r@raad het iedereen aan!

Het maakt echt zóveel verschil (en je bent ook nog eens trots op jezelf).
Daar komt ook nog bij dat hardlopen de aanmaak van endorfinen stimuleert, wat door opiaatgebruik jaren is stilgezet.

Het lijkt een te simpele oplossing, maar écht: het werkt!

En voor wie depressief is na afkick: ga hardlopen!!! (vanwege aanmaak endorfinen)

Groetjes, R@ :wave:

paddosofty

hoi rara

okeey ik ga het zeker uitproberen. als het bij mij ook help zou dat geweldig zijn. ik denk erover om toch eens naar de huisarts te gaan ik voel me gewoon heel goed maar lichamelijk voel ik me vreemd steeds een stekendepijn ergens in me maag buik nieren ???? ergens in die richtiging.
ook last van een rare buik maar dat is me bekend ik ben toch bang dat die troep me lichaam heeft aangetast. ik drink ook heeel veel heb de hele dag vooral sávonds de behoefte om te drinken drink dan gewoon 2 pakken van 2 liter ijsthee op en dat elke avond mischien geeft dat me ook wel de pijn in me maag of nieren weet niet goed waar de pijn zit.

ik laat het jullie weten groetjes paddosofty

r@r@

Wijs gebruiker
paddosofty zei:
ik drink ook heeel veel heb de hele dag vooral sávonds de behoefte om te drinken drink dan gewoon 2 pakken van 2 liter ijsthee op

Dat heb ik ook! Ik blijf dorst hebben. WEat mij goed helpt: elke dag een pot (= 2/3 kopjes) brandnetelthee. Dat stimuleert je nieren. Mag je niet te veel van, dan raken je nieren overbelast.

Groetjes, R@ :wave:

p.s. Grappig dat we even lang (op 2 dagen na :wink: ) clean zijn... Ben jij ook echt helemaal clean? Of blow je nog? Ik ben helemaal clean sinds 3 mei (alleen Melatonine).

paddosofty

hoi r@ ja vind het ook echt grappig en herken heel veel in jouw verhalen leuk.
ja ik blow :stoned: nog wel en het stoort me eigenlijk dat ik overal van af kan blijven behalve van die wiet, maarja dat komt wel ik slaap er lekker op daarom hou ik het aan tot dat het vervelende gevoel weg is.

Bovenaan