Voorbereiding
Dit wordt een lang verhaal, moet het ook zijn vind ik. Dit is een stofje wat je, naar mijn mening, niet ondoordacht moet nemen.
Dus ik beschrijf hier het voortraject.
Op moment van schrijven zitten we twaalf dagen voor dè dag dat ik voor een doorbraak wil gaan (en er ook een groot vertrouwen in heb dat dat gaat lukken).
Waarschijnlijk is mijn interesse in DMT tegelijk begonnen met mijn interesse voor psychedelica.
Vorig jaar wat zitten googelen en erachter gekomen dat de extractiemethode niet zo moeilijk lijkt, en het ook niet zo moeilijk is om aan alle benodigdheden te komen.
Gaandeweg vorig jaar de spulletjes verzameld. Tijdens een paddo trip de boodschap gekregen om het niet meer in '24 te proberen maar te wachten tot volgend jaar. Mezelf kennende, als ik het heb, weet ik niet of ik er af kan blijven.
Dus braaf gewacht tot januari en toen de extractie gemaakt. Ik zag het als onderdeel van het proces en zette tijdens het maken Icaros op.
De opbrengst viel een beetje tegen: 210 mg, terwijl in de beschrijving stond dat je er wel 500 tot 1000 uit kon halen. Maar ik had van tevoren al bedacht dat ik met 100 tevreden zou zijn, daarbij heb ik nog genoeg materiaal liggen om de extractie nog een keer te doen. Zal van de zomer worden. (Ook op dit forum ergens gelezen dat warmte een beter resultaat geeft).
Waar ik wèl zeer tevreden over was, was de kwaliteit: mooi wit, niet spierwit maar ook echt niet geel.
En toen was dus het moment daar om het te gaan proberen. Op een geschikte dag met zo'n basepijpje aan de slag, eerst dosis van 10 mg. Ik voelde wel wat, maar kreeg het niet effectief verdampt. Basepijpje was te ingewikkeld concludeerde ik, daarbij vond ik dat hete pijpje ook onhandig (mijn vrouw was tripsitter maar dan nog vond ik het gewoon niet handig). 30 mg heb ik dan ook niet geprobeerd.
Met een vaporizer leek me een stuk handiger maar ik wilde niet gelijk veel geld uitgeven, want het zou goed kunnen dat dmt voor mij een once in a lifetime experience gaat zijn.
Na wat speuren op een digitale chinese marktplaats kwam ik wat tegen wat zou kunnen werken (die Chinezen bieden ook geen vaporizers meer aan, maar ik had wat gevonden dat wel als zodanig gebruikt kan worden, maar eigenlijk bedoeld is om kortsluiting op te sporen) kostte niet veel, dus let's give it a try.
De vaporizer kwam binnen toen ik een paar dagen vrij was, hey, moest zo zijn toch? Eerst een kleine hoeveelheid geprobeerd, ik voelde meer dan met het pijpje, wel merkte ik dat het apparaat veel weerstand had als je er aan zoog.
30 mg afgewogen, het reservoirtje was maar klein. Ik kreeg het er net ingepropt. Het lukte me om een flinke hijs te nemen, terwijl ik de rook binnen hield, voelde ik iets knijpen achterin mijn brein, ook voelde ik een toch wel heftige lichamelijke sensatie, maar had geen visuals of veranderde waarneming. Ik schrok hier van en het schoot door m'n hoofd dat er misschien toch iets mis was gegaan tijdens de extractie, en ik nu weet-ik-het-wat aan het vapen was. Dus ik blies vrij snel uit.
Daarna kalmeerde ik vrij snel en ben even gaan liggen, wel cev's van een neon vierkant, dat vervaagde vrij snel, nog geprobeerd bij te nemen maar er zat te weinig in.
Oke, dus twee dingen: ik moet niet te snel bang worden en ik moet zorgen dat de weerstand van het apparaat iets minder is, zodat ik effectiever kan inhaleren.
Na elke poging voelde ik me achteraf wel goed en relaxed.
Omdat dat apparaat toch niet duur was, heb ik nog een 2e besteld, mocht ik bij het modificeren iets fout doen, dan heb ik er nog een liggen, daarbij vond M'n vrouw hem prima werken (zij heeft niet veel nodig en dus ook een licht tripje gedaan).
De modificatie lijkt goed te werken, ik heb een klein gaatje in het glas gedremeld en met kleine hoeveelheden werkt het prima. Een keer een cev gehad van een vierkant draakachtig/leeuwachtig wezen.
Ik doe nu af en toe een kleine hoeveelheid om wat aan het gevoel te wennen. Ook lees ik veel tripreports en probeer me in te beelden hoe sommige situaties voor mij zouden zijn en of ik dat kan handelen. (En hier moet ik dan ook weer oppassen dat ik geen verwachtingen creëer, iedereen ervaart toch wat anders)
De dag na koningsdag staat nu als geplande datum, ik heb dan twee weken vrij, wat ik ook wel ern fijn idee vind, dan heb ik zeker wat verwerkingstijd.
Komend weekend een rave, dan zal ik waarschijnlijk een klein beetje x gebruiken, daarna wil ik even geen drugs doen tot aan mn dmt trip.
Als ik er aan denk heb ik er zin in, maar ook serieuze zenuwen. Ik zit mentaal wel (weer) lekker in m'n vel (best stevige winterdip gehad).
Het is dubbel, ik bereid me serieus voor, maar besef ook dat ik niet kan weten hoe het gaat zijn.
Ik probeer ook weer wat vaker te mediteren, ook pak ik soms momenten dat ik mbv wat wiet het gevoel van trippen oproep, het is niet hetzelfde als met "echte" psychedelica, maar ik kom aardig in de buurt.
Vanaf volgende week mss ook maar weer wat gaan sporten.
En ademhalingsoefeningen, ook met de gemodificeerde vaporizer is het alsnog langzaam inademen. Ik merk dat mijn lichaam hier ook wel stressreactie op geeft, dus goed om dit dagelijks te oefenen. Ik ga ook vlak voor het vapen ademhalingsoefeningen doen als meditatie.
Vandaag (15-4) weer een keer genomen (ik weeg de hoeveelheden niet, het zal een kleine 10 mg geweest zijn) en zowaar visuele verandering! De kamer kreeg een wat blauwe tint en ik zag een sparkle. Niet veel, maar toch iets. Mezelf goed bedacht dat het lichamelijke wat ik nu voelde, bij 30 mg 100 keer sterker zal zijn, daar hoef ik niet van te schrikken.
As zaterdag naar the passion gaan kijken mss ook wel een mooi leermoment of ritueel ofzo.
22-4
The passion was leuk, niet heel diepgaand.
Afgelopen week dagelijks ademhalingsoefeningen gedaan, gaat goed. Ik blijf deze komende week doen.
Afgelopen weekend naar een rave in de maassilo geweest, 2c-b en wiet gebruikt. Weet niet hoeveel mg 2c-b er in de pil zat, maar effect was vrij mild. Goede workout gehad met dansen. Ik zie het als een soort carnaval, nu een week niet blowen en even een gezonde, gebalanceerde levensstijl aanhouden.
Ik ben met momenten nog wat zenuwachtig voor de trip, naar mijn idee wel gezonde zenuwen.
Ik heb het vertrouwen dat ik de trip wel kan handelen.
Ik heb ook leuke paasdagen gehad, ik zit lekker in m'n vel.
Voornaamste vraag die ik heb is:
Wat is mijn (be)doel(ing) in dit leven?
Ik heb een periode van ongeveer een half jaar achter de rug waarin ik vaak met depressieve gevoelens kampte. Een van de factoren was werk, het was een beetje crisis en ik heb ander werk overwogen. In die overweging vroeg ik me dan af wat voor werk ik dan zou willen en kunnen doen. Daar kwam ik niet aan uit. Momenteel is de crisis op m'n werk wel een beetje geluwd, toch zou ik graag wat "hints" willen over richting geven in mijn leven.
Verder ben ik behoorlijk geïnteresseerd in kwantumfysica en de aard van realiteit en dat soort zaken. Ook psychologie heeft me altijd geboeid.
Maar dat zijn wel hele grote vragen, daarbij blijven dat soort dingen toch vaak een kwestie van geloven.
Dus ik leg de nadruk op vragen over mezelf.
Over psychologie kan ik waarschijnlijk wel wat inzichten verwerven maar specifieke vragen heb ik niet.
Dus in de meditatie voor inname focus ik me op de vraag:
WHAT IS MY PURPOSE IN LIFE?
(In het Engels vind ik het de lading beter dekken)
23-4
Gisteren ieniemienie hoeveelheid 5-meo-dmt gevaped, licht trippy gevoeld, was wel fijn maar de komende dagen denk ik dat ik toch vooral juist moet aarden (dus gewoon nadrukkelijk in het hier en nu van deze realiteit leven). Gelukkig een drukke werkweek, dat werkt wel aardend.
Ik vind het wel een aparte gewaarwording dat ik bij de dmt trip waarschijnlijk gevoelsmatig lang van deze realiteit weg zal zijn, terwijl dat effectief maar max een kwartiertje zal zijn. Daarbij, hebben de meeste mensen wel het gevoel dat ze na een dmt trip wel een wezenlijke verandering hebben doorgemaakt. Nu is dit in het gewone leven ook, ik ben een ander persoon dan gisteren.
Ik twijfel ook wel of ik vlak na de trip zo veel mogelijk wil vertellen en vastleggen of dat ik er op ga vertrouwen dat ik hetgeen wat belangrijk is om te onthouden wel zal onthouden. Ik denk dat ik mijn aantekeningenschrift gewoon klaarleg, m'n vrouw is sowieso tripsitter en dan zie ik wel als ik eruit kom wat ik doe. Ik lees dat veel mensen toch ook wel een half uurtje natrippen en dat het soms even duurt voordat ze weer kunnen praten.
Afweging muziek of niet gemaakt, aangezien een koptelefoon mij altijd wel helpt om in m'n eigen wereldje te kruipen, ga ik wel muziek doen. Ik ga voor "timewind" van Klaus Schulze, ambient achtige muziek van ongeveer een uur, ruim voldoende dus.
Ik beluister hem nu ook regelmatig zodat er, als ik bijkom, er een kans bestaat dat ik kan inschatten hoeveel tijd er daadwerkelijk is verstreken.
Hoewel ik af en toe nog zenuwachtig ben als ik aan de trip denk, heb ik wel vertrouwen, mede door m'n zorgvuldige voorbereiding.
Vrouwtje wilde zaterdagavond wat mensen over de vloer voor een gezellige avond. Toch wel verleidelijk om dan toch wat te gebruiken, maar ik denk dat het echt het verstandigst is om dat niet te doen en om toch een beetje op tijd te gaan slapen.
Ik wil m'n trip in de achtermiddag of begin avond gaan doen, dus als het wat later wordt, kan ik wel uitslapen.
24-4
Dosering: als ik nog 50 mg heb, ga ik 1 vaper vullen met 30 en 1 met 20. Stel dat 30 niet genoeg is, kan ik nog bijnemen.
Vandaag bedacht ik dat het heel zonde zou zijn als ik me uitgebreid heb voorbereid en dan geen doorbraak zou hebben.
Ik heb nog niet gesport want ik had een aantal dagen spierpijn van het dansen. Komende dagen zal ik geen tijd hebben. Koningsdag gaan we naar een vrijmarkt, dus dan loop ik best een eind, dus op zich zit het wel goed met conditie.
Vandaag is er een nieuwe vaper binnengekomen. Hier ook een gaatje in het glaasje gedremeld en het lijkt erop dat dit gaatje exact groot genoeg is: hij geeft iets weerstand waardoor ik met "comfortabel krachtig zuigen" op een halve minuut mijn longen vol krijg.
Bij mijn ademhalingsoefeningen had ik dat als uitgangspunt gehouden, is natuurlijk maar een inschatting, maar het voelt goed.
Vandaag een youtube filmpje over het universum gekeken, erg inspirerend.
Ik let deze week speciaal op wat ik op tv kijk, toch de geest wat "zuiveren" en naar een gezonde mindset werken.
Mijn jongere broer heeft ooit een psychose gehad, mijn moeder ook (postnataal, na de geboorte van die broer). Ik ben me ervan bewust dat ik wellicht vatbaarder ben voor een psychose, toch ben ik bereid dit risico te nemen, ik ben gewoon té nieuwsgierig naar de dmt ervaring.
Ik heb een dertigtal trips gedaan op verschillende middelen, daar zaten ook stevige trips bij en die kon ik handelen.
Ik denk dat een belangrijke factor is dat dmt trips vaak "echter dan echt " voelen. En dan kan het nadien moeilijk zijn om deze realiteit te accepteren als echt, denk ik. Door hier bewust bij stil te staan, heb ik het idee dat dat mijn risico wel verkleint. Ook daarom heb ik mijn zorgvuldige voorbereiding.
Ook fijn dat m'n vrouw tripsitter is, kan ik er de dagen daarna ook met haar over praten.
En vertrouwen in dmt, dat ze me geeft wat ik aankan.
25-4
Ik overweeg toch om morgen een beetje 2c-b te nemen, wellicht is een lichte trip van te voren wel helpend.
Bezoek was van plan om aan de xtc te gaan, daar dan broodje nuchter bij zitten lijkt me ook niet leuk.
Er zijn mensen die wel gekkere dingen doen, ook icm dmt.
We zien morgen wel...
27-4
Dit wordt dé dag. Gisteren een beetje 2c-b gebruikt. Om een uur gaan slapen wat niet echt lukte omdat ik toch nog aan het trippen was. Dus met muziek nog wat getript en om vier uur gaan slapen. Tot een uur of twaalf uitgeslapen en de dag relaxed in het zonnetje doorgebracht.
Nu net wat gegeten. Momenteel wel wat zenuwachtig, maar dat lijkt me vrij normaal.
Ik hoop dat de ademhalingsoefeningen me zo wat kalmeren.