Morfine - overgeven.

altamiro

Experimenterende gebruiker
Yo,

Donderdagmiddag een paar strips morfine gescored (retard tabletten van 5mg). S'avonds rond een uur of acht 20mg valium genomen en lekker bankgehangen tot een uur of 1. Daarna ben ik naar een maatje van me gegaan om die morfine te proberen.

Ergens tussen 1 en 2 uur heb ik 3 pillen genomen op een lege maag. Toen ik na ruim een uur nog geen verschil merkte heb ik er 2 bijgenomen. Rond een uur of 5 merkte ik nog niets en heb ik 3 pillen gecrushed en die genomen. Toen begon ik em een beetje te voelen, werd lekker loom en warm vanbinnen. Aangezien dit effect maar heel licht was heb ik de laatste 2 pillen van de strip ook gecrushed en ingenomen.

Heerlijk van genoten tot een uur of 9 s'ochtends. Toen een hele tijd een beetje tussen slapen en waken in liggen spacen.

Vrijdag rond een uur of 11 'sochtends ging het mis, werd draaierig en misselijk. Rustig naar de wc gelopen en overgegeven. Daarna nog een tijd op de bank gelegen, voelde me wel ok zolang ik me niet bewoog en niets dronk/at. Zodra ik ook maar iets naar binnen nam of bewoog moest ik overgeven (na 30-45 sec), terwijl ik flinke honger had. In totaal 4 of 5 keer overgegeven. De laatste 3 keer dat ik overgaf zat er ook bloed bij.

'Savonds met moeite opgestaan, nog steeds enorm draaierig terwijl het fijne warme effect allang verdwenen was. Een laatste keer overgegeven, hierbij zag ik ook bloed.

Rustig richting huis vertrokken en flink lang geslapen. Voel me vanmorgen vroeg (Moest werken) brak maar redelijk, ben de werkdag heel aardig doorgekomen. De misselijkheid en draaierigheid is verdwenen en kan ook weer normaal eten.

Mijn vermoeden is dat mijn maagwand een flinke oplawaai heeft gekregen na het slikken van al die pillen (Met bindmiddel en weetik al niet meer), open is gegaan een daardoor geen voedsel of drinken meer tollereerd.

Mijn vraag is nu .. Als ik de komende maand even van drugs afzie (Voornamelijk speed bommen) en mn maag rustig laat herstellen, is het dan nog nodig om langs de huisarts te gaan? Heb totaal geen ervaring met deze dingen, overgeven gebeurt me wel es maar met bloed etc..

Alvast bedankt.

Martijn.

Belezen gebruiker
Even ter geruststelling: het was waarschijnlijk gal, geen bloed. Gal is ook rood. Als je erg veel hebt gekotst en je maag in feite al helemaal leeg is, kun je gal gaan kotsen. Je ziet dat ook regelmatig bij dronkenschap. Als je echt een maagbloeding had, had je nu waarschijnlijk wel anders gepiept. :wink:

Daarnaast zijn retardtabletten van 5 mg erg laag. In Nederland zijn retardtabletten tot 200 mg op de markt. De grote hoeveelheid tabletjes zal je maag niet veel gedaan hebben. Alle vulstoffen in zo'n tabletje zijn vrij onschuldig.

Maar waarschijnlijk heb je wat teveel genomen. Uitgaande van de zwaarste tabletten van 200 mg (retard morfine werkt zo'n 12 uur), is dat 200/12 = 17 mg morfine per uur. Uiteindelijk heb jij 50 mg gebruikt. Hiervan heb je 5 pillen (à 25 mg) gecrusht. Jij hebt dus 25 mg in een keer opgenomen. Bij die 25 mg komt nog wat bij van de andere 5. In totaal heb je dus meer genomen dan wat gelijk staat aan een 200 mg retardtablet ongecrusht. En aangezien misselijkheid en braken zeer vaak voorkomende bijwerkingen zijn van opiaten (bij meer dan 10% van de gebruikers)...

Mijn advies is dus: paar daagjes wachten. Heb je nergens last meer van, dan is 't allemaal wel OK. Maar ik ben geen arts, dus don't blame me als er meer mis is. :wave:

Bovenaan