Misselijk

Drientje

DF-koning
Hebben jullie dat nou nooit dat je lekker een weekendje aan de drugs zit en je maag een beetje leeg is? En dat eet je wat, voel je je weer oké en later op de avond neem je dan wat GHB omdat dat zo relaxed is samen met de andere drugs en je ineens heel erg misselijk wordt?

Wat zou daar aan te doen zijn?

Ik heb Gaviscon in huis maar dat is zo smerig, het helpt wel heel goed tegen brandend maagzuur maar het is gewoon goor om die dikke naar pepermunt smakende emulsie door te slikken. Ik drink ook altijd veel melk, dat schijnt je maag te beschermen tegen slechte invloeden die je erin gooit. Maar of dat echt waar is...

Tips anyone?

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Gaviscon gaat een film over je maag heen leggen, dit zorgt ervoor dat je maagzuur niet terug je slokdarm in kan vloeien. Gaviscon wordt dus gebruikt bij opkomend maagzuur en niet echt bij misselijkheid.

Die misselijkeheid komt waarschijnlijk doordat je hele maag overhoop ligt, onregelmatig eten en dan komt daarbij dat GHB niet echt vriendelijk is voor de maag.

Wat kan helpen is een motilium, dat is de merknaam in België. Als je in Nederland naar domperidone vraagt in de apotheek en zegt dat het tegen de misselijkheid is zullen ze wel weten wat je bedoelt.

Normaal gezien is het geen probleem om dat te gebruiken in combinatie met drugs.

Drientje

DF-koning
Sublimo zei:
Gaviscon gaat een film over je maag heen leggen, dit zorgt ervoor dat je maagzuur niet terug je slokdarm in kan vloeien. Gaviscon wordt dus gebruikt bij opkomend maagzuur en niet echt bij misselijkheid.

Die misselijkeheid komt waarschijnlijk doordat je hele maag overhoop ligt, onregelmatig eten en dan komt daarbij dat GHB niet echt vriendelijk is voor de maag.

Wat kan helpen is een motilium, dat is de merknaam in België. Als je in Nederland naar domperidone vraagt in de apotheek en zegt dat het tegen de misselijkheid is zullen ze wel weten wat je bedoelt.

Normaal gezien is het geen probleem om dat te gebruiken in combinatie met drugs.
Thanks, hier heb ik wat aan!

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:

Dat is inderdaad een heel goed middel, helpt mij ook altijd uit de brand. Rennie is ook echt zeer effectief maar dat is ook meer tegen brandend maagzuur natuurlijk.

Muntthee schijnt ook te helpen, maar daar heb ik toch mijn twijfels over. Wiet wordt ook aangeraden tegen misselijkheid, ik denk dan de soort misselijkheid als je paddenstoelen naar binnen hebt gespeeld. Misschien dat het ook zo helpt.

Drientje

DF-koning
KoxBox zei:
Sublimo zei:

Dat is inderdaad een heel goed middel, helpt mij ook altijd uit de brand. Rennie is ook echt zeer effectief maar dat is ook meer tegen brandend maagzuur natuurlijk.

Muntthee schijnt ook te helpen, maar daar heb ik toch mijn twijfels over. Wiet wordt ook aangeraden tegen misselijkheid, ik denk dan de soort misselijkheid als je paddenstoelen naar binnen hebt gespeeld. Misschien dat het ook zo helpt.
Wiet word ik alleen maar misselijk van dus die vlieger gaat niet op.

Muntthee word ik ook niet blij van, sowieso alles met munt lijkt wel maagzuur eerder te stimuleren dan tot rust te brengen.

KoxBox

Badass junkie
Drientje zei:
KoxBox zei:
Sublimo zei:

Wiet word ik alleen maar misselijk van dus die vlieger gaat niet op.

Muntthee word ik ook niet blij van, sowieso alles met munt lijkt wel maagzuur eerder te stimuleren dan tot rust te brengen.

Dan zal je het met motilium moeten doen. :)

W.F.L.

Badass junkie
Ik kan ook misselijk worden van wiet, maar dan rook je gewoon teveel. Wiet (en pepermunt) zijn wel degelijk werkende middelen tegen het soort misselijkheid waar jij op doelt die GHB kan veroorzaken dat de Engelsen zo mooi "nausea" noemen. :grin: Het kan trouwens net zo goed aan uitdroging liggen, ik merk zelf ook wel dat water goed helpt (is nog wel een plausibele verklaring als je al een paar dagen aan een stuk stimulanten op hebt) en ik drink meestal te weinig als ik speed neem. Maar denk dat die motilium waarschijnlijk beter is ja. :P Zelf ook eens proberen want ik word ook regelmatig onrustig in mijn maag van de GHB en dat is altijd wel kut, vooral als je bij andere mensen bent en je je dan druk moet gaan maken of je daar misschien de boel gaat onderkotsen. :P

Maxime

Experimenterende gebruiker
Wat mij dikwijls helpt is snoep eten, zuurtjes, het doet om de een of andere manier goed in je maag?

xxx Maxie

Maxime

Experimenterende gebruiker
Jah ik vind het ook altijd zo vreemd, maar het werkt altijd super.
Zure matten of beertjes, the shit man, snoep en dope. :rock:

by the way, ik word meestal pas misselijk nadat het inkickt en ik er een joint op rook.
Soms word het iets te vaag ff, juist op dat moment haal ik m'n zak snoep boven.
Mss is het iets met suikerspiegel of zo?

kmoet zeggen dat ik het best leuk vind om eens van wat andere gebruikers te horen
wat hun ervaringen zijn ivm eten, blowen en misselijkheid enzo.

xx Maxie

azgaza

Badass junkie
KoxBox zei:
Sublimo zei:

Muntthee helpt wel tegen daadwerkelijke misselijkheid maar het helpt inderdaad niet bij brandend maagzuur, het zou zelfs iets met de slokdarm tijdelijk verergeren bij mensen die daar gevoelig voor zijn, maar als je gewoon 'normaal' alleen misselijk bent helpt munt thee in ieder geval een beetje.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Iets warms drinken hielp altijd goed bij mij, warme thee ofzo..
Je maag kan idd erg van streek raken door GHB.

Beeeb

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
later op de avond neem je dan wat GHB omdat dat zo relaxed is samen met de andere drugs en je ineens heel erg misselijk wordt?

Wat zou daar aan te doen zijn?
Tips anyone?

En ik dacht dat ik echt een van de weinige was! Echt ik heb soms het gevoel dat iemand mijn maag gewoon staat uit te wringen. Tot zover de leuke avond. :angry: Echt zwaar e-rielekst.

Wat mij geholpen heeft is minder nemen. Nu ik veel minder neem ben ik dus niet meer misselijk. Maar das wellicht niet de tip waar je op zat te wachten. Misschien helpt Domperidon. Dit is niet tegen brandend maagzuur zoals Gaviscon maar echt tegen misselijkheid. Wordt gewoon bij de apotheek verkocht zonder recept.

Misschien moet ik het zelf eens proberen, haha :tearsofjoy:

Beeeb

Drientje

DF-koning
SperSIZEboon zei:
heeft volgens mij ook wel met de PH waarde van je G te maken..

bij mij helpt het meestal wel als ik wat eet...
Zondag met een pH meter de pH nog gecheckt, was 7 exact.

En ik heb nu iets, het heet Okugest van VSM. Drogist zei dat het heel goed hielp dus dat ga ik volgende week even testen.

tripkop

Belezen gebruiker
Bij mij helpt het om erop toe te zien dat ik voldoende drink, want als ik er niet bewust aan denk schiet dat er nog wel eens bij in tijdens zo'n weekend.

En Rennies zijn als het om maagzuur/opgeblazen gevoel gaat natuurlijk een godengeschenk, maar dat wist iedereen al wel. :tongueout:

Zelf heb ik meestal vooral last van een opgeblazen gevoel en dan kan het al veel helpen als ik een paar flinke boeren laat. (gaat dan ook heel gemakkelijk omdat mijn maag echt gewoon vol lucht zit, zoveel dat mijn buik er gewoon van opzwelt)

Fishhead0707

Wijs gebruiker
Elfquest zei:
Iets warms drinken hielp altijd goed bij mij, warme thee ofzo..
Je maag kan idd erg van streek raken door GHB.

Gister voor het eerst sinds tijden GHB gebruikt. Me maag moest inderdaad wel even wennen hieraan. Gelukkig viel het mee.

Maar warme thee of warme melk ofzo helpt meestal wel. Ik ben zelf nooit zo van de medicijnen etc.

Maarja ieder persoon en iedere maag reageerd ook weer anders op dingen, en tja face it GHb is niet heel goed voor je natuurlijk. Voor zover andere drugs wel goed voor je zijn :)

Rustig aan.

W.F.L.

Badass junkie
Fishhead0707 zei:
face it GHb is niet heel goed voor je natuurlijk. Voor zover andere drugs wel goed voor je zijn :)

In vergelijking met sommige andere drugs valt dat heel goed mee qua schade :P

Bovenaan