Mijn vader verslaafd?

Lyn

Newbie
Hallo ik weet niet echt waar ik dit moet neerzetten.

Ik had eigenlijk een vraag.
Mijn stiefvader heeft heel lang een hernia gehad, waar hij veel medicijnen voor moest nemen.

nu (5 jaar later) is hij van die hernia af maar hij slikt nog steeds heel erg veel pillen waar onder diazepam, cetirizine en tramadol. (geen kennis van medicijnen)

ik weet dat je van sommige medicijnen af moet kicken maar 5 jaar lang lijkt mij een beetje heel erg lang.

is hij verslaafd?

KoxBox

Badass junkie
Die medicijnen die hij neemt zijn sowieso al redelijk verslavend zeker die pam dus is de kans groot dat hij er inderdaad verslaafd aan is.

Lyn

Newbie
okay ja dat hoorde ik ook al vandaar dat ik het vroeg...

hij is ook best wel agressief de laatste tijd ik weet niet of dat er mee te maken heeft?

KoxBox

Badass junkie
Lyn zei:
okay ja dat hoorde ik ook al vandaar dat ik het vroeg...

hij is ook best wel agressief de laatste tijd ik weet niet of dat er mee te maken heeft?
Dat weet ik niet, maar is hij agressief als hij ze neemt of als hij ze niet neemt?
Het is logisch dat hij dat is als hij ze niet neemt omdat hij er verslaafd aan is natuurlijk.

Lyn

Newbie
nou ik heb het idee dat hij agressief wordt als hij het niet neemt, maar ik ben niet altijd thuis dus ik weet niet altijd wanneer hij slikt.

KoxBox

Badass junkie
Lyn zei:
nou ik heb het idee dat hij agressief wordt als hij het niet neemt, maar ik ben niet altijd thuis dus ik weet niet altijd wanneer hij slikt.
Dan is het wel heel duidelijk dat hij verslaafd is. Ik weet niet in hoeverre dat je hem daarover kunt aanspreken natuurlijk maar ik zou het toch overwegen.

Voor de rest zal ik mijn expertise moeten delegeren naar andere leden van dit forum die ervaring hebben met dit soort drugs. Ikzelf heb het nog nooit gebruikt dus die andere personen zullen daar beter in zijn om je te kunnen vertellen hoe het juist in elkaar zit.

Veel succes iig!

Lyn

Newbie
nou ik kan eigenlijk helemaal niet goed met hem praten en ook niet zo goed met hem overweg...

maar we leven toch met ze allen in 1 huis dus ik ben wel van mening dat het belangrijk is.
toen hij te horen kreeg dat ik aan het experimenteren was werd hij echt heel erg kwaad.

maar in ieder geval bedankt

KoxBox

Badass junkie
Lyn zei:
nou ik kan eigenlijk helemaal niet goed met hem praten en ook niet zo goed met hem overweg...

maar we leven toch met ze allen in 1 huis dus ik ben wel van mening dat het belangrijk is.
toen hij te horen kreeg dat ik aan het experimenteren was werd hij echt heel erg kwaad.

maar in ieder geval bedankt

Zo typisch en hypocriet van hem om kwaad te worden als hij zelf drugs neemt. :rolleyes:
Misschien moet je het er eens met je moeder over hebben, zij zal het waarschijnlijk beter kunnen overbrengen en zo hou je jezelf er eigenlijk een beetje buiten.

Lyn

Newbie
ja...
het probleem is alleen dat me moeder niet erg sterk in haar schoenen staat :(

maarjah... het is een lastige situatie maar over een paar manden ben ik het huis uit dus dat scheeld wel weer...

KoxBox

Badass junkie
Lyn zei:
ja...
het probleem is alleen dat me moeder niet erg sterk in haar schoenen staat :(

maarjah... het is een lastige situatie maar over een paar manden ben ik het huis uit dus dat scheeld wel weer...
Laat hem dan maar z'n gang gaan, hij zal wel eens keihard met zijn kop tegen de muur lopen.

Winehouse

Badass junkie
Waarschijnlijk is hij geestelijk verslaafd en sowieso lichamelijk, want 5 jaar diazepam en sterke pijnstillers is niet mis.
Hij zou moeten afbouwen en heeft daar professionele hulp voor nodig.

Pammer

Bewuste gebruiker
Jongens. Vergeet niet dat hij aan hernia leed. De kans dat hij chronische pijn hiervan heeft opgelopen. (Is dat zo Lyn? Want familie van mij hebben dit door een ernstige hernia).
En met chronische pijn kan je niet zomaar rondlopen en heb je degelijk deze medicijnen nog nodig...

endor

Badass junkie
Mijn vader nam ook tramadol en zat ook met een hernia.
Maar nu woont hij hier nietmeer , terwijl het flesje tramadol hier nog ligt.

Over hernia.. mijn vader heeft meerdere operaties begaan , en nog steeds heeft hij veel pijn.
Dus je leeft niet altijd beter na zo'n operaties.

Agustin

Experimenterende gebruiker
Lyn zei:

Mijn stiefvader heeft heel lang een hernia gehad, waar hij veel medicijnen voor moest nemen.

nu (5 jaar later) is hij van die hernia af maar hij slikt nog steeds heel erg veel pillen waar onder diazepam, cetirizine en tramadol. (geen kennis van medicijnen)

ik weet dat je van sommige medicijnen af moet kicken maar 5 jaar lang lijkt mij een beetje heel erg lang.

is hij verslaafd?

Als hij er al vijf jaar van zijn hernia af is, hoe blijft hij dan die medicijnen krijgen?

Lyn

Newbie
Pammer zei:
Jongens. Vergeet niet dat hij aan hernia leed. De kans dat hij chronische pijn hiervan heeft opgelopen. (Is dat zo Lyn? Want familie van mij hebben dit door een ernstige hernia).
En met chronische pijn kan je niet zomaar rondlopen en heb je degelijk deze medicijnen nog nodig...

hij klaagt nooit over pijn en klust veel... ik kan niet voor hem voelen maar het lijkt er op dat hij geen pijn heeft

Lyn

Newbie
Agustin zei:
Lyn zei:

is hij verslaafd?

Als hij er al vijf jaar van zijn hernia af is, hoe blijft hij dan die medicijnen krijgen?

geen idee,
maar we hebben ook een invalide parkeerkaart en die wouden we ook terug sturen omdat we die niet meer nodig hadden maar toen werd er ook gezegd nee dat kan niet want het is chronisch bij u.... misschien dat de huisarts er ook zo over denkt?

Sadpanda

Bewuste gebruiker
Lyn zei:
Pammer zei:

hij klaagt nooit over pijn en klust veel... ik kan niet voor hem voelen maar het lijkt er op dat hij geen pijn heeft

Kan zijn dat dat door die pijnstillers komt, he. :P

Wackie

Belezen gebruiker
Wij kunnen daar moeilijk wat van zeggen.

Jij kunt hier wel feiten over je vader proberen neer te zetten waar wij een conclusie uit moeten trekken, maar die feiten bestaan binnen een context. Jij hebt jou beeld op de wereld, en als jij hier je feiten post, vallen ze binnen de context van jou beeld op de wereld. Wanneer jij hier zo een vraag stelt krijg je dus niet het antwoord of je vader verslaafd is, maar of jij denkt dat jou vader verslaafd is.

En dat is allemaal zo zinloos. Als je vader nu een gevaarlijke man was die doet aan vrouwenhandel en met een coke verslaving zit, dan zou ik begrijpen dat je het ons vraagt in plaats van hem. Maar in dit geval gaat het over pijnstillers voor een hernia. Vraag je vader gewoon of hij nog pijn heeft, en waarom hij die pillen slikt. Wees medelevend en begripvol en probeer een goed gesprek te maken.

Flameon

Badass junkie
Hoeft nimet te zijn dat hij verslaafd is. Kan ook zijn dat die medicatie ervoor zorgt dat hij van zijn hernia af is (spierverslapping). Verders sluit ik me aan bij bovenstaande

curtis

Newbie
Halloooo Forum!

er vraagt hier een meisje, Lyn beter gezegd, of haar vader verslaafd is! Na een gesprek over het experimenteren met????? blijkt later. Ma zegt niks of kan er niks zinnigs over zeggen of wil er volgens Lyn niet over nadenken. Het lijkt me teveel gevraagd om Lyn de mogelijke problemen van de gezinssituatie thuis "pragmatisch" op te laten lossen Forum!

Lyn gaat binnenkort het huis uit of op zichzelf wonen en is aan het experimenteren???

Lyn, maak je je zorgen om je vader of de situatie thuis. Wil je die verbeteren en je daar voor inzetten, of heb je genoeg aan jezelf?

Wil je graag begeleiding of advies in je experimenteerdrift?

Dit zijn hele zware vragen die je jezelf moet stellen. Praat er eens over met iemand die je vertrouwd en wijs genoeg acht. Ik wens je heel veel sterkte en kracht met het oplossen, voor jezelf, van de problemen die je schetst. Je komt er wel uit, maar niet alleen zoals je al aangegeven hebt.

Lyn

Newbie
curtis zei:
Halloooo Forum!

er vraagt hier een meisje, Lyn beter gezegd, of haar vader verslaafd is! Na een gesprek over het experimenteren met????? blijkt later. Ma zegt niks of kan er niks zinnigs over zeggen of wil er volgens Lyn niet over nadenken. Het lijkt me teveel gevraagd om Lyn de mogelijke problemen van de gezinssituatie thuis "pragmatisch" op te laten lossen Forum!

Lyn gaat binnenkort het huis uit of op zichzelf wonen en is aan het experimenteren???

Lyn, maak je je zorgen om je vader of de situatie thuis. Wil je die verbeteren en je daar voor inzetten, of heb je genoeg aan jezelf?

Dit zijn hele zware vragen die je jezelf moet stellen. Praat er eens over met iemand die je vertrouwd en wijs genoeg acht. Ik wens je heel veel sterkte en kracht met het oplossen, voor jezelf, van de problemen die je schetst. Je komt er wel uit, maar niet alleen zoals je al aangegeven hebt.

als ik het thuis vraag wordt ik niet echt wijzer laat ik het zo zeggen.

ik maak me zorgen om de situatie ik wil niet dat me moeder alleen komt te zitten en het is een zorg en een vraag en dus een twijfel, en het is fijn om de twijfel weg te laten nemen (vandaar dat ik het vroeg) en mensen die met mij meedenken zijn altijd welkom!!

verder weet ik niet of ik genoeg heb aan mijzelf, maar helaas staan mijn ouders niet voor andere mensen open, ik heb begeleiding voor andere dingen maar daar wil mijn vader ook niet meer mee heen mijn moeder eigenlijk wel maar omdat me vader niet mee gaat verzint ze elke keer een smoesje.

en advies vraag ik op zijn tijd wel... ik ben er verder niet echt meer mee bezig.

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

BacingsPen

Badass junkie
Lynn maakt zich vooral zorgen om haar moeder, dat is wel duidelijk... Dat zal ook blijven als je uit huis bent??? Praat goed met je moeder hierover, zoals al gezegd...

Ps, Curtis: Je bent een aanwinst voor dit forum! Hoop nog veel meer posts hier van je te lezen!

tripkop

Belezen gebruiker
Op basis van wat de topicstarter hier komt vertellen lijkt het me toch vrij duidelijk dat al deze medicatie op doktersvoorschrift is? Na 5 jaar dagelijks tramadol en diazepam te nemen zal hij inderdaad lichamelijk afhankelijk zijn, maar dat kan ook de reden zijn dat hij nu nog steeds dagelijks zijn pillen moet slikken. Zoiets heet 'afbouwen' om de ontwenningsverschijnselen na zo lang dagelijks te gebruiken zo beperkt mogelijk te houden. En dat gebeurt echt wel in overleg en onder toezicht van zijn dokter.

Het lijkt me dus ook dat de kans heel erg klein is dat jouw vader zijn pillen recreatief gebruikt en dus een 'drugsprobleem' heeft.

Medicijngebruik onder begeleiding van een gediplomeerd arts omwille van een legitiem medisch probleem is wel net ff iets anders dan diezelfde medicijnen gebruiken om een avondje te chillen..

PS.: cetirizine is een vrij verkrijgbaar en (relatief) onschuldig middel tegen allergiëen dat vooral bij hooikoorts veel gebruikt wordt, google much?

curtis

Newbie
Lyn zei:
curtis zei:
Halloooo Forum!

als ik het thuis vraag wordt ik niet echt wijzer laat ik het zo zeggen.

ik maak me zorgen om de situatie ik wil niet dat me moeder alleen komt te zitten en het is een zorg en een vraag en dus een twijfel, en het is fijn om de twijfel weg te laten nemen (vandaar dat ik het vroeg) en mensen die met mij meedenken zijn altijd welkom!!

verder weet ik niet of ik genoeg heb aan mijzelf, maar helaas staan mijn ouders niet voor andere mensen open, ik heb begeleiding voor andere dingen maar daar wil mijn vader ook niet meer mee heen mijn moeder eigenlijk wel maar omdat me vader niet mee gaat verzint ze elke keer een smoesje.

en advies vraag ik op zijn tijd wel... ik ben er verder niet echt meer mee bezig.

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
Lieve Lyn,
ik denk te lezen uit je reacties dat je meer inzicht hebt in de situatie thuis, dan je ouders zichzelf de moeite nemen of zichzelf de kans geven. Ze zijn zich hier waarschijnlijk wel van bewust maar zijn onmachtig om hier iets in te corrigeren. Ze zijn helaas, en dat klinkt vervelend, waarschijnlijk een beetje bang voor wat er dan kan gebeuren of wat daar de logische consequenties van zijn.
Ik zie je nu anders dan toen ik je eerste bericht las.
Ik zie je nu als een sterke meid die het lef heeft om haar vader mee te vragen naar je "begeleiding voor andere dingen" en dat je naar een oplossing zoekt.
Dat je vader afhaakt en je moeder, mogelijk uit angst, hem steunt en je daarom te weinig of niet helpt in jouw problemen of onzekerheid over dingen.
Kan het zijn dat je bang bent voor de "rollercoaster"(dat de dingen om je heen ineens in een versnelling gaan waar je geen vat meer op hebt), omdat je aangeeft dat je moeder alleen komt te staan en Pa weet ik veel waar terecht komt en dat beiden blijven steken in een leven waar ze al helemaal niet gelukkig zullen zijn.
Jij staat meer open voor dingen dan je ouders, dat lijkt me duidelijk, en wees daar trots op!!! Voor jezelf!
Je bent er wel! mee bezig en dat siert je.
Omdat je zo jong bent(vermoed ik) en met jouw opmerkingsvermogen ontgroei je mogelijk de belevingswereld van je ouders en raad ik je aan voorzichtig te zijn voor jezelf en je niet van de wijs te laten brengen.
Je kan dan schrijven dat je "er verder niet meer zo mee bezig bent"maar dat is volgens mij niet waar en ik zou het jammer vinden als je zo zou besluiten. Daarmee bedoel ik niet dat de last op jouw schouders ligt. Je bent niet gek en je voelt de dingen goed aan.
Advies moet je dus ook alleen maar vragen aan mensen waarvan jij denkt dat ze daar een zinnige rol in kunnen spelen en die je vertrouwt. Die zijn er!
Ik hoop dat je ik je hier iets verder mee heb geholpen.
groetjes Curtis.

Lyn

Newbie
@ Curtis

thnx voor het lieve bericht :grin:

zo jong ben ik ook weer niet hoor met mijn 19 jaartjes (A)

maar ik hoopte dat hier mensen waren die er wat meer vanaf wisten en dat ik wat duidelijkheid kreeg zonder dat ik negatieve berichten de wereld in help als ik het aan ''vrienden'' en familie zou vragen.
in zekere zin heb ik dat wel maarjah... t blijft lastig vissen :confused:.
ik zal het wel vragen aan me ma wat ze er van vindt en hoop het beste...
meer weet ik ff niet te doen.

btw ik bedoelde dat ik verder niet echt bezig ben met die '' experimenteerdrift'' :P

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Lyn zei:
@ Curtis

thnx voor het lieve bericht :grin:

zo jong ben ik ook weer niet hoor met mijn 19 jaartjes (A)

maar ik hoopte dat hier mensen waren die er wat meer vanaf wisten en dat ik wat duidelijkheid kreeg zonder dat ik negatieve berichten de wereld in help als ik het aan ''vrienden'' en familie zou vragen.
in zekere zin heb ik dat wel maarjah... t blijft lastig vissen :confused:.
ik zal het wel vragen aan me ma wat ze er van vindt en hoop het beste...
meer weet ik ff niet te doen.

btw ik bedoelde dat ik verder niet echt bezig ben met die '' experimenteerdrift'' :P
ik hoop t wel voor je,dat je gesprek goed gaat met je moeder,familie is belangrijk,en het leven te kort om het niet goed met je fam. te kunnen vinden,.. :wave:

it'sme

Belezen gebruiker
Ik vind het vreemd dat hij constant maar medicatie kan blijven bijbestellen zonder eens een evaluatie met de huisarts :confused: De huisarts waar ik werk signaleert zoiets toch wel en gaat een gesprek aan en bouwt af.....

endor

Badass junkie
it'sme zei:
Ik vind het vreemd dat hij constant maar medicatie kan blijven bijbestellen zonder eens een evaluatie met de huisarts :confused: De huisarts waar ik werk signaleert zoiets toch wel en gaat een gesprek aan en bouwt af.....

Ken je 'corrupte' dokters?
Hier in Gent heb je een dokter die je voor niets een ziektebriefje schrijft.

KoxBox

Badass junkie
endor zei:
it'sme zei:

Hahahahaha ja! Ik ken er ook zo een (misschien de zelfde) ergens in de Brugse Poort. :grin:

endor

Badass junkie
KoxBox zei:
endor zei:
it'sme zei:

Hahahahaha ja! Ik ken er ook zo een (misschien de zelfde) ergens in de Brugse Poort. :grin:

Hmm , die die ik ken bevind zich aan 't rabot :grin:

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
....[/quote]

Hier in Gent heb je een dokter die je voor niets een ziektebriefje schrijft.[/quote]
Hahahahaha ja! Ik ken er ook zo een (misschien de zelfde) ergens in de Brugse Poort. [/quote]

Hmm , die die ik ken bevind zich aan 't rabot :grin:[/quote]
gaat dat dan zo makkelijk in belgie,..of moet je dan die persoon wat -cash - geven,..

endor

Badass junkie
ik doe mijn best zei:

Hier in Gent heb je een dokter die je voor niets een ziektebriefje schrijft.[/quote]
Hahahahaha ja! Ik ken er ook zo een (misschien de zelfde) ergens in de Brugse Poort. [/quote]

Hmm , die die ik ken bevind zich aan 't rabot :grin:[/quote]
gaat dat dan zo makkelijk in belgie,..of moet je dan die persoon wat -cash - geven,..[/quote]

Neen dat zijn gewoon dokters die hun niets aantrekken van de regels.

Lyn

Newbie
@ endor
ik ken ze niet maar het zal zo kunnen dat hij ze daar haalt

hij zegt dat hij het twee jaar niet meer die medicijnen slikte maar dat hij van de week ergens naar de dokter is geweest en dat die zei dat hij het beter wel weer gebruiken kan... de reden alleen heeft hij niet gezegd.
en ook raar dat hij het wel nog slikte zelf gezien... (en nee het was niet iets anders)

maarjah ik vraag mezelf nu af waarom ik me daar eigenlijk überhaupt nog druk over maak...

Bovenaan