Methamphetamine + verslaving

Beste mensen, graag wil ik jullie advies hoe je het best kunt omgaan met iemand die methamphetamine verslaafd is...

In mijn omgeving, hoor ik veeluit: Opgeven, geen hoop meer, die is ten dode op geschreven, etc etc...

Maar, het betreft een meisje waar ik in de afgelopen 3 jaar erg veel om ben gaan geven, ze woont aan de andere kant van de wereld dus ik kan er niet meer voor haar zijn op het moment...

JA fuck DIT! godver help me alsjeblieft met goed advies, zij gaat hier kapot aan en het doet mij fokking pijn ik weet nu ff niet meer wat moet doen!

Dubz

Bewuste gebruiker
Jij kan hier waarschijnlijk niets aan veranderen, of je moet heel erg nauw contact met haarhaar familie hebben.

Een toepasselijkere username had je in ieder geval niet kunnen bedenken.

Angramar Temenos

Badass junkie
Als standaard methodes niet werken (hulp voor der zoeken, praten, etc), kan je der altijd nog iboga voeren ofzo.. misschien dat dat der tot bezinning brengt. Schijnt een wondermiddel te zijn tegen verslavingen, alleen is het niet bepaald "mild" qua wat de verslaafde ervaart.

Maar ja, als je er wat voor over hebt... :grin:

Berbatov

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Als standaard methodes niet werken (hulp voor der zoeken, praten, etc), kan je der altijd nog iboga voeren ofzo.. misschien dat dat der tot bezinning brengt. Schijnt een wondermiddel te zijn tegen verslavingen, alleen is het niet bepaald "mild" qua wat de verslaafde ervaart.

Maar ja, als je er wat voor over hebt... :grin:

Pfff, wat een toepasselijk advies.

Angramar Temenos

Badass junkie
Extreme situaties vragen om extreme middelen. De kerel geeft aan dat die niks heeft aan "je kan niks doen, laten gaan".

Je kan altijd wat doen. Het hangt puur af van je toewijding, bereidheid je eigen moraal opzij te zetten en begrip dat het doel de middelen soms heiligt.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Extreme situaties vragen om extreme middelen. De kerel geeft aan dat die niks heeft aan "je kan niks doen, laten gaan".

Je kan altijd wat doen. Het hangt puur af van je toewijding, bereidheid je eigen moraal opzij te zetten en begrip dat het doel de middelen soms heiligt.

Wat een onzin. Je meent dus dat dit geen grapje was en je adviseert ze dus haar iboga toe te dienen?

Mag ik bronnen zien dat het veilig is? En dat het werkt?
Bestaan niet, alleen eenzijdige bronnen met subjectieve feiten omdat er belangen plaatsvinden. Het is een gestoord middel en ze moet er zelf af zien te komen. Alsof je echt denkt dat ze serieus zullen overwegen iboga toe te dienen.

Angramar Temenos

Badass junkie
Berbatov zei:
Angramar Temenos zei:

Wat een onzin. Je meent dus dat dit geen grapje was en je adviseert ze dus haar iboga toe te dienen?

Bestaan niet, alleen eenzijdige bronnen met subjectieve feiten omdat er belangen plaatsvinden. Het is een gestoord middel en ze moet er zelf af zien te komen. Alsof je echt denkt dat ze serieus zullen overwegen iboga toe te dienen.

Als ze wanhopig genoeg zijn wel. En bewijzen zijn er genoeg... Ik zou eerst meer lezen over iboga voor je het afkraakt.

Oh en, ik zeg niet dat ze iemand iboga moeten toedienen. Ik impliceer niet dat wat voor actie wenselijk of onwenselijk is.

Ik zeg alleen dat het KAN.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Berbatov zei:

Iboga valt wel mee qua gestoordheid. Heftig ja. Verder kan ik niet zoveel erover vertellen qua werking omdat ik het nooit heb mogen voelen. Maar het kan wel degelijk een heel helende werking hebben qua verslavingen. Ik ga het eens voor je opzoeken vandaag.
Maar ik snap je reactie wle hoor, je moet zeker uitkijken aan wie je zulke dingen voorstelt.

Bronnen: (ik wil mezelf nou niet neerzetten als ibogaine-expert of het gebruik ervan aanmoedigen, maar wil toch wel even benadrukken dat het wel kan helpen in verslavingen)
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20882591/
http://www.ibogaine.desk.nl/fromberg.html
http://www.maps.org/ibogaine/

BacingsPen

Badass junkie
lysergine25 zei:
je aziatische vlam aan de Yaba ?

je bent niet alleen !!
well... heb nooit een vaste relatie gehad maar zijn wel vrienden gebleven toen ze een vriend kreeg.. Het is nu uit dus ze heeft geen inkomsten meer en is daarom dus juist ook weer begonnen ermee.... driking smoking parying all night long and....................... ........

HELL!

Ampegthamine is ok, maar yaba= de devil!

thanks voor de reacties allemaal, lucht toch wel op, zat er gjsteren avond/nacht echt helemaal door toen ik zo'n 1.5 uur met haar aan de telefoon heb gezeten :confused:

En nu is het tijd voor een joint! :stoned:

PS, ik ben dus JijWeetHetAl, kon gisteren niet inloggen op deze! :wink:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
zij gaat hier kapot aan en het doet mij fokking pijn
Haar blijkbaar nog niet pijn genoeg. Als je dokter phill skills en tips niet bij haar werken moet ze even goed haar gat verbranden.

Berbatov

Bewuste gebruiker
vode zei:
Berbatov zei:

Bronnen: (ik wil mezelf nou niet neerzetten als ibogaine-expert of het gebruik ervan aanmoedigen, maar wil toch wel even benadrukken dat het wel kan helpen in verslavingen)
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20882591/
http://www.ibogaine.desk.nl/fromberg.html
http://www.maps.org/ibogaine/

Ik denk dat die bronnen niet zo veel voorstellen. MAPS behemelt elke -ook al is het een klein- helende werking van welke drug dan ook, en is zeer subjectief. Ze rappen ook met geen woord over de risico's.

Die VPRO link praat over 1 of andere therapeut die ook LSD gebruikte als therapie, dat is ook geen bewijs dat het structureel werkt.

Die Desk link stelt ook niet veel voor. Ze stellen dat Iboga nontoxisch is terwijl er toch een aanzienlijk deel van de gebruikers aan sterft.

Ik heb dus mijn grootste twijfels aan het middel. Zoiets aanraden vind ik belachelijk.

Berbatov

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
Of ze sterft heel misschien, of ze verneukt de omgeving, haarzelf, en sterft 2-3 jaar later.

:wave:

Of ze zoekt gewoon normale hulp in plaats van zo'n plant waarbij er geen enkele garantie is dat het ook maar enigszins werkt.
Kom eens met bronnen.

En hoe moeten ze er aan komen en alles? Dat is sowieso heel onmogelijk.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
BacingsPen zei:
well... heb nooit een vaste relatie gehad maar zijn wel vrienden gebleven toen ze een vriend kreeg.. Het is nu uit dus ze heeft geen inkomsten meer en is daarom dus juist ook weer begonnen ermee.... driking smoking parying all night long and....................... ........

Me love you long time, but now buffalo is sick i need money.
Can you send me some ?
Me velly hungly, i eat yaba al day.

BacingsPen

Badass junkie
If you pay my drinks all night, every night, I'll heal your Buffalo for free!

Ja en toen was ik ineens niet meer interessant zeker?

Dat dacht ik tenminste....

Het gaat goed komen met mn vriendin(nen) (Ja duuuuuuuh dat het niet om 1 enkele persoon gaat pfff)

Nou ehhh thanks! :)

BacingsPen

Badass junkie
afgelopen week haar en paar andere vriendinnen weer gezien... zit nog zwaarder aan de meth dan voorheen. Ze gebruikte eerst alleen Jaba, roze pillen... Dat is nu een kristal (crystal-meth) geworden...

Ze besteed er zo'n 100-200 euro per dag aan :confused: Echt sick!

Nouja, het is nog zo erg niet als heroine, en ze verdient naast haar gebruik grote hoeveelheden geld met haar business...

Heb samen met r gehuild, geslapen,geknuffeld en seks is uit gebleven...

Wel tich nieuwe meisjes leren kennen met het zelfde probleem....

Geld was hun enige probleem zeiden/zeggen ze vaak... Niet dus.... Maar het is voor de meesten van hen al te laat....

Meer dan af en toe een belletje geven kan ik niet doen hier vanauit NL...

Toch goed dat ik ff ben langs gegaan....

Ps, heb met deze vrouwen/meisjes ook nog wel een leuke tijd gehad :)

BacingsPen

Badass junkie
ENNNNNNNN lieve hemel! Aan ieder HBO gediplomeerde die dit topic gelezen heeft! Als ik u ooit tgegen kom, en ik weet dat u hier geweest bent, ik zorg ervoor dat u uw baan verliest!

Op het meest populaire Drugs forum ter nederland komen zeker hulpverleners... En ja ik heb ervaring met de hulpverlening, OP MBO niveau!

dat is dus zo van, ik heb het druk zat, dus wat ik online tegen kom daar heb ik geen tijd meer voor....

Als u in die situatie zit en u heeft te maken met proffessionele hulpverleners, NEEM AUB contact met mij op! Ik ken menig Meth-amphetamine verslaafden, en NIEMAND die zich om hen bekommerd! Inclusief uzelf! Omdat u het zo druk heeft!

Ik vind het schandalig om te vernoemen, Maar geld hoeft geen probleem te zijn!

Laat het als het u belieft alsjeblieft weten als u ervaring heeft met meth-amhpetamine :( verslaving!

Ik begrijp het als u hier angstig tegenoverstaat, maar als u het ''laat'' bedenk dan wel dat uw kleinkinderen op de blaren gaan lopen!

In name van jezus christus, Amen :)

(U bent Jezus vergeten!!!!)

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Ik denk persoonlijk dat niemand hier je echt kan helpen ouwe. Meth is hier namelijk (nog) niet bepaald populair. Menig begeleider/verzorger die hier in NL met verslaafden werkt, heeft waarschijnlijk nog nooit een meth-verslaafde behandeld.

-spaceman-

Badass junkie
Welk land? Had je een Thai-Lady? Leuk hoor, had er ook eentje! :) Zat gelukkig niet aan de rotzooi. Gebeurt wel veel daaro...
Een werknemer van een hotel liet vol trots z'n verzameling crack/wiet/wathever-pijpen aan me zien... Mooi he! :openmouth:

BacingsPen

Badass junkie
Thanks voor de reacties...

Sorry voor mijn bericht van gisteren, met een borrel op kan ik me nog wel eens druk maken om dit soort zaken... Meth-Amphetamine is ook richting Europa aan het komen, dus het wordt tijd dat de verslavingszorg zich hier alvast op gaat voorbereiden! (als ze dat pas gaan doen wanneer er verslaafden zijn is het misschien al te laat, zoals in Azie...)

BacingsPen

Badass junkie
W.F.L. zei:
Denk niet dat meth hier zal aanslaan, net zoals gewone amfetamine niet aanslaat in de VS.. :smoke:

Wacht maar tot alle ''vakantiegangers'' in Thailand daar eruit worden gezet. (dikke vieze 40+ mannetjes met veel geld en 3 vriendinnen van 20 uit een bar.)

Dan zitten ze weer hier, in de ''hel'' en moeten ze het doen met een voor hen ''slaf aptreksel'' van meth en hun berjaarde sjagrijnige vrouw in de overgang. Voor een kilo meth ben je ook in NL op de goede plaats...

Wie koopt er nou weer een Kilo Meth?

Juist, mensen die er geld voor hebben, die 40+ers hebben vaak wel een aantal duizenden euro's te besteden dacht ik :wink:

Bovenaan