MDMA na je 50ste

Pan

Experimenterende gebruiker
Beste allemaal,

"Vroeger" nam ik eens in de twee à drie maanden een pilletje met 80mg (getest, toen al). Na een pauze van meer dan 20 jaar neem ik weer af en toe (eens in de twee maanden) MDMA tijdens een feest. Dit is nog steeds erg fijn maar er is wel een aantal verschillen met toen.

Het grootste verschil is dat ik niet meer de "vonkjes" in mijn nek ervaar die vroeger zo duidelijk voelbaar waren bij de juiste muziek, geluiden of aanrakingen. Ze lijken wel afgezwakt tot een stevig "kippevel-gevoel". Gelukkig nog steeds duidelijk voelbaar maar het "knettert" niet meer. De eerste keer na twintig jaar had ik een beetje verwacht (gehoopt) dat ik dit weer zou ervaren maar dat is dus niet zo. Althans, niet zo heftig. Ik heb kunnen accepteren dat het is zoals het is maar een heel klein beetje jammer vind ik het wel.

De sociale ervaring is ook anders. Vroeger had ik het o-zo-duidelijke "wij-zijn-één-gevoel", alsof de hele zaal één organisme is met een collectief bewustzijn. Dat gevoel is er nu niet meer. In de plaats daar van is er nu een grote interesse in anderen als individu. Ik praat er overigens woord minder om maar het gevoel is anders. Ik weet vrijwel zeker dat het niet gaat om dat ik het me anders herinner dan dat het toen in werkelijkheid was; daarvoor is het verschil te groot. Ook ervaar ik dit zeker niet als een nadeel.

Er zijn nog een paar dingen die anders lijken maar die kunnen komen omdat ik als persoon maar zaken als omgeving, muziek en omgangsvormen in de afgelopen jaren zijn veranderd. Hier is ook niks mis mee. Sterker nog, ik ervaar dat in de meeste gevallen als positief. Wellicht komt dat nog eens ter sprake.

Damius

Bewuste gebruiker
Interessant onderwerp en vanuit veel verschillende perspectieven te benaderen. Fysiek / neurologisch: sowieso is je metabolisme, hormonale huishouden en fysieke gesteldheid veranderd in de loop van de decennia. Wanneer ik terugdenk aan mijn allereerst zoen als jonge tiener dan herinner ik mij nog als geen ander hoe de hormonen door mijn lijf gierden. Dat extreme 'vlinders in de buik' gevoel - en of het nou veroorzaakt wordt door lichamelijk intimiteit, een behaald succes of door het toedienen van drugs, wordt simpelweg minder intens. Alles is wat meer in balans nu. Minder extreme ups, maar ook minder downs of onzekerheid dan vroeger.

Vanuit sociologisch perspectief: mijn hypothese is dat jij je nu qua leeftijd flink aan de zijkant van de 'staart van de normaalverdeling' bevindt onder de feestgangers van die betreffende avond. Je zult je, bewust of onbewust, minder identificeren met de - over het algemene - homogene groep op de dansvloer, wat er automatisch toe leidt dat je je ook minder snel toerekent tot de groep. En dit alles beredeneerd vanuit een systemisch perspectief. Zonder waardeoordel, kwalificatie of diskwalificatie naar de jongere partyganger naast- of voor je.

Je schrijft dat je een grotere interesse hebt in de ander als individu. Ik denk dat dat één van de grote krachten is van het ouderdomsproces: beter open kunnen staan voor de ander en oprecht geïnteresseerd zijn in de ander. Het opzoek willen gaan naar het verhaal achter die persoon, wat hem of haar drijft en het unieke karakter dat het individu met zich meebrengt. Dit kan in mijn optiek een logische uiting van epathie zijn, verder versterkt door de werking van MDMA.

Ik hoop dat ik over een jaar of twintig nog eens reageer op dit topic :wink:.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Helemaal leuk dit!
Het verschil in empathy is best groot, ik ervaar dat ook. Omdat voorheen je een soort van hyped was als je naar een event ging of je wat ging gebruiken. Je mindset was ook anders. Je hormoonhuishouding anders want dat ik eerder verliefdheidskriebels van iedereen kreeg, denk ik nu ojaaa, er kriebelt iets maar ik hoef er niks mee (sex)

je het alles al eens meegemaakt en weet wat het is of wat je kan verwachten.

Die eerste keer zoals toen komt nooit meer ook niet als er jaren tussen zat, geldt voor mij net zo. Maar in een thuissetting met m’n verkering naast me kan ik nog net zo lekker gaan als toen. Met kriebels en soms in opgewonden standje.

Ga richting de 50 nu ook en beleef er nog regelmatig plezier aan, thuis dan want op een event gaat het allemaal net iets te hard en kan ik het iets minder handelen.

hoop dit nog lang te mogen meemaken, empathy wat jij?

Stratora

Bewuste gebruiker
Mooi onderwerp waar ik veel in herken.
Damius zet e.a. mooi uiteen en ik had het zo nog niet bekeken of beter gezegd nog niet bij stil gestaan ...mooi gedaan.
Ik ben nu 65 en ontdekte Mdma zo'n 5 jaar geleden en datzelfde gaat op voor de dance festivals en ook voor dit jaar ben ik mijn agenda vol aan het plannen met leuke festivals waarbij ik een verdeling moet maken waar ik wel en waar ik niets tot me neem waar het XTC betreft. Ik bezoek wat festivals waarbij de leeftijd hoger ligt en daar voelt het wat beter aan dan op een feestje met vooral jongeren. Een festival met vooral jongeren met de nodige dope achter de kiezen is toch wat afstandelijker en ik heb na zo'n feestje snel door gekregen dat ik nooit never nie dezelfde klik zal hebben met al dat jong spul als dat ze dit onderling met elkaar hebben.
Wat een heel grote rol speelt volgens mij is de levenservaring die je op oudere leeftijd hebt en dat maakt dat je naar mijn idee toch wat anders op een festival met XTC in je lijf rond loopt, ik in elk geval wel. Ik kan erg introvert zijn dan maar in mijn kop knetter hard gaan op alle beats en happy people.
Van mezelf ben ik al behoorlijk empathisch ingesteld dus ben er op festivals wat terughouderder in maar heb wel het plan om dat dit jaar eens een keer niet te doen.
De warme euforie ervaar ik ook minder maar merk dat ik die eigenlijk dagelijks kan ervaren en vooral als ik naar Dance , Trance, Techno, House, Hardstyle..muziek luister.
Misschien gooit MDMA de eerste keren dat je gebruikt wel een schakelaar in je brein om en opent een deur ...who knows.

Hoe dan ook MDMA na je 50e ....waarom niet en zolang ik het nog leuk vind ga ik voorlopig op verstandige wijze door tot mijn 70e...ik geloof dat echtpaar Shulgin tot op hoge leeftijd gebruikten.....

Curieuze89

Helemaal leuk dit! Je hormoonhuishouding anders want dat ik eerder verliefdheidskriebels van iedereen kreeg, denk ik nu ojaaa, er kriebelt iets maar ik hoef er niks mee (sex)
mid 40 hier 😀 er niets mee moeten maar ondersteboven van een zoen (of 2) zijn… en daar de week erna nog regelmatig gelukzalig aan terug denken! Heerlijk!

het juiste feestje kiezen doet overigens veel. Een echt jong hyped-up publiek is mooi om te observeren maar zelf kan ik er dan niet zover mee.

Feestjes/clubs waar de telefoon gebanned wordt geven ook weer een vibe die alles tussen de 18-88 met elkaar verbindt.

Pan

Leuk, ik ben niet de enige. Dat wist ik natuurlijk al want ik zie en spreek nog best wel wat mensen van mijn generatie die hetzelfde nog (of weer) doen. Ik doe dat samen met mijn vriendin die iets jonger is maar wel in dezelfde leeftijdscategorie. Naast dat het gewoon leuk is om af en toe te spacen, is het een toevoeging aan onze relatie. Het hele uitgaan overigens. Af en toe een festival maar liever naar een club, inderdaad de plekken waar het gebruikelijk is dat je camera wordt afgeplakt. Ik vind het ook leuk om juist al die jonge mensen te zien genieten en hun verhalen aan te horen (ook als ik nuchter ben). Veel jonge mensen zeggen het leuk te vinden dat we dit nog doen. Het is heel relaxed dat we daar rondlopen zonder van wie dan ook iets te hoeven, zeker als we ons samen door de menigte begeven.

Ik vind het zo jammer dat MDMA illegaal is want ik zie dat veel mensen er een beter mens van worden. Niet alleen op het moment dat het werkt, maar blijvend vanaf de eerste XTC-ervaring. Maar ik raak off-topic...

Ik zorg wel voor een goede gezondheid. Deze is beter dan vroeger, in ieder geval mijn lichamelijk uithoudingsvermogen, en ik sport zo'n 6 à 8 uur per week. In het verleden kon ik nog niet fatsoenlijk 100m rennen, nu loop ik de halve marathon zonder helemaal kapot te zijn. Het is goed om te weten dat mijn lichaam het aan kan om langdurig te bewegen.

Wat mij betreft blijven we dit doen totdat het niet meer leuk is...

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk dat mdma specifiek ook zo speciaal en indrukwekkend is in het begin dat na een tijd de verwachtingen te hoog worden en niet realistisch zijn. Het intens gelukkig gevoel van toen kan ook vervormd zijn door de herinneringen te herbeleven met een roze zonnebril op (wat bij jou niet het geval blijkt te zijn maar toch).

Door de jaren heen veranderd je lichaam ook en kan 80mg, wat toch wel aan de lage kant ligt, niet genoeg is en een nét niet ervaring kan opleveren.

Op vlak van het veilig en verantwoord doseren van mdma kan je variëren tussen 0.5-1.5x je lichaamsgewicht als man, en tussen de 0.5-1.3x als vrouw. Hoger doseren geeft enkel nare stimulatie neveneffecten, niet meer serotonine.

Misschien eens een andere dosis proberen, het van een ander perspectief bekijken (set) of je setting aanpassen? Onder een lekker zacht dekentje op de bank met wat lekkere muziek en gezelschap kan ook fijn zijn ipv feestjes.

IMG_2967.pngIMG_2966.png

Kordie

DF-koning
Interessant topic.
Ik ben nog geen 50.
Maar herken wel wat je schrijft: het is nu anders.

Begin jaren 20 veel MDMA gedaan. Op feestjes maar vooral ook op festivals.
Op dat laatste viel het bij mij echt goed. Zeker als het donker was. Prachtig.
Maar dat heb ik niet meer nu. Ga niet meer naar festivals en ook niet naar feestjes.
Paar jaar terug heb ik nog eens gebruikt op het jaarlijkse vriendenweekend.
Was er dat weekend top aan. Juiste mensen om me heen. Maar de setting is anders.
Voor mij geldt dat ik qua mdma heel gevoelig ben voor juist die setting.
Avondje MDMA nu op de bank zou bv mij niet veel doen of niet leuk maken.
Het leven is heel anders dan de twinitiger jaren. Daar past geen MDMA meer in.
Maar ik heb er echt veel van genoten.

Pan

@Snuffelaar, ik was niet aan het zoeken naar verbetering, ik probeerde gewoon de verschillen te schetsen tussen toen en nu. Er zit, en dat zal ongetwijfeld met de leeftijd te maken hebben, een verschil in de hoeveelheid die als eerste moet nemen. Ervaringen zullen inderdaad enigszins vervaagd of vertekend zijn en er is natuurlijk ook een grotere afstand tot de gemiddelde clubbezoeker dan voorheen. En mijn lichaam, inclusief mijn hersenen, is verouderd, of ik dat nu leuk vind of niet. Mijn gewicht is (nu weer) grofweg hetzelfde als toen, met een massa van 80kg, en ik neem nu als startdosis 95mg waar dat vroeger 80mg was. Ik neem na 2 uur 17mg bij en dan nog 17mg iedere anderhalf uur. Als ik na bijpakken niet meer een duidelijke "rush" voel dan was dat de laatste. Meestal is dat bij de derde keer; ik heb dan 146mg op (soms wordt dat 163mg, het maximum wat ik meeneem).

Ik ben heel even op zoek gegaan naar de "knettertjes" in mijn nek maar zelfs bij 145mg kwamen die niet meer. Ik ging wel lekker hard maar het effect duurde maar 3.5 uur. Mijn ervaring is dat hoe harder je in het begin gaat, hoe korter het fijne gevoel duurt. Dan doe ik het liever op mijn nieuwe manier waarbij ik zes uur of langer plezier heb en 0 last van een kater (integendeel zelfs).

Voorlopig ga ik het niet op de bank doen hoor; ik wil graag "in de muziek kruipen", slap of minder slap kletsen met bekenden en vreemden en knuffels geven en nemen. Het kan maar zes keer per jaar, dus die paar keer wil ik goed benutten. Overigens, als de sfeer niet helemaal top is dan blijven de capsules gewoon in mijn zak en bewaar het voor een volgende keer.

Relmuis

Wijs gebruiker
Het grootste verschil is dat ik niet meer de "vonkjes" in mijn nek ervaar die vroeger zo duidelijk voelbaar waren bij de juiste muziek, geluiden of aanrakingen. Ze lijken wel afgezwakt tot een stevig "kippevel-gevoel". Gelukkig nog steeds duidelijk voelbaar maar het "knettert" niet meer. De eerste keer na twintig jaar had ik een beetje verwacht (gehoopt) dat ik dit weer zou ervaren maar dat is dus niet zo. Althans, niet zo heftig. Ik heb kunnen accepteren dat het is zoals het is maar een heel klein beetje jammer vind ik het wel.
Toen ik het 5 jaar niet genomen had viel het een beetje tegen.
Maar weer een jaar of twee later was ik ouderwets off my face; alles zoals vroeger inclusief de trillende lichtjes, heerlijk.
De keren erna, meestal 2 jaar ertussen, wisselde het nogal.
Is toch een beetje eigen aan MDMA.
De laatste jaren neem ik het thuis, met goede vrienden voor de kachel.

Relmuis

Wijs gebruiker
ik geloof dat echtpaar Shulgin tot op hoge leeftijd gebruikten.....
Ann:

"Before we knew that a repeated use of MDMA causes the effect to drop off I took it once a week for about a little over a year.
I took it because it opened up the parts of me that were creative.
I should add that due to this overuse which I now know is overuse I cannot get any effect from MDMA.
I don´t know whether it's going to be forever or not but I suspect so.
The dosage?
I went from 125 mg with a 40 mg supplement to at a year and a half to about 250 mg with a 100 mg supplement at which point my writing on Pihkal was done.
And I decided that that dosis level meant I should stop entirely which I did for several years."

Ann and Sasha Shulgin: Ask the Shulgins
Staat vast op Youtube.

Ik vind sowieso wel dat het publiek op de bekendere, maar niet eens de grootste, technofeesten/festivals wel wat veranderd is ten opzichte van de eerste helft van de jaren '10. Voor mijn gevoel is het allemaal een tikje minder lachen naar elkaar, een tikje minder open staan voor elkaar, ook wat minder tolerantie ('in de weg lopen/staan') dan een jaar of 10 geleden. Of is dat onzin?

Uiteraard zal het per feest verschillen, echter ik vond het op veel festivals de afgelopen 2 zomers het niet eens 'waard' om te spacen.

Zeiken op nieuwe generaties (niet dat OP dat doet) is van alle tijden, maar het is wel iets dat ik merk. Ik zoek de verklaring ook in dat mensen mogelijk minder MDMA doen, en meer 3MMC of andere drugs....

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Beste allemaal,

"Vroeger" nam ik eens in de twee à drie maanden een pilletje met 80mg (getest, toen al). Na een pauze van meer dan 20 jaar neem ik weer af en toe (eens in de twee maanden) MDMA tijdens een feest. Dit is nog steeds erg fijn maar er is wel een aantal verschillen met toen.

De sociale ervaring is ook anders. Vroeger had ik het o-zo-duidelijke "wij-zijn-één-gevoel", alsof de hele zaal één organisme is met een collectief bewustzijn. Dat gevoel is er nu niet meer. In de plaats daar van is er nu een grote interesse in anderen als individu. Ik praat er overigens woord minder om maar het gevoel is anders. Ik weet vrijwel zeker dat het niet gaat om dat ik het me anders herinner dan dat het toen in werkelijkheid was; daarvoor is het verschil te groot. Ook ervaar ik dit zeker niet als een nadeel.

Er zijn nog een paar dingen die anders lijken maar die kunnen komen omdat ik als persoon maar zaken als omgeving, muziek en omgangsvormen in de afgelopen jaren zijn veranderd. Hier is ook niks mis mee. Sterker nog, ik ervaar dat in de meeste gevallen als positief. Wellicht komt dat nog eens ter sprake.

Ben blij dat jij mede 50 plusser het ook zo ervaart!
Ik vroeg mij lang geleden af of en hoe drugs als jeouder bent.

Zie hier:

👍

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik vind sowieso wel dat het publiek op de bekendere, maar niet eens de grootste, technofeesten/festivals wel wat veranderd is ten opzichte van de eerste helft van de jaren '10. Voor mijn gevoel is het allemaal een tikje minder lachen naar elkaar, een tikje minder open staan voor elkaar, ook wat minder tolerantie ('in de weg lopen/staan') dan een jaar of 10 geleden. Of is dat onzin?

Uiteraard zal het per feest verschillen, echter ik vond het op veel festivals de afgelopen 2 zomers het niet eens 'waard' om te spacen.

Zeiken op nieuwe generaties (niet dat OP dat doet) is van alle tijden, maar het is wel iets dat ik merk. Ik zoek de verklaring ook in dat mensen mogelijk minder MDMA doen, en meer 3MMC of andere drugs....

Eens.

Stratora

Bewuste gebruiker
" Voor mijn gevoel is het allemaal een tikje minder lachen naar elkaar, een tikje minder open staan voor elkaar, ook wat minder tolerantie ('in de weg lopen/staan') dan een jaar of 10 geleden. Of is dat onzin?"

Oh,...dus het ligt niet aan mij dan..

Teken van de tijd misschien? Alle shit vd wereld die onbewust toch doorwerkt en mensen meer naar binnen doet keren op een minder positieve manier?

Laatst bewerkt:

Pan

Ik vroeg mij lang geleden af of en hoe drugs als jeouder bent.
Ja, ik heb dat bericht ook gelezen; dat was de aanleiding om de mijne te schrijven :)

Ik vind sowieso wel dat het publiek op de bekendere, maar niet eens de grootste, technofeesten/festivals wel wat veranderd is ten opzichte van de eerste helft van de jaren '10.
Dat is onvermijdelijk. De tijden zijn veranderd, wij zelf zijn ook veranderd. Ik vind het niet per sé een achteruitgang.

Ik zoek de verklaring ook in dat mensen mogelijk minder MDMA doen, en meer 3MMC of andere drugs....
Ik heb soms wel een beetje moeite met mensen die er op een feest of op een festival als een zombie bij staan. (Keta?). Ze zullen het vast wel naar hun zin hebben maar zo ziet het er niet uit en wat mij betreft hoeft dat niet.

miles

Wijs gebruiker
Ik heb soms wel een beetje moeite met mensen die er op een feest of op een festival als een zombie bij staan. (Keta?). Ze zullen het vast wel naar hun zin hebben maar zo ziet het er niet uit en wat mij betreft hoeft dat niet
Als een van die zombies een blauwe Engelse platte pet en een groene zonnebril op heeft, kan ik je verzekeren dat hij het naar z'n zin heeft, maar dat is voor mij wat xtc met me doet, als je me 2 uurtjes later tegen komt ben ik sowieso altijd in voor een goed gesprek

• Like
Waarderingen: Pan

miles

Wijs gebruiker

Vroeger ging ik vooral naar de wat hardere hardcore feesten, en nu vooral techno, ik dacht dat dat het verschil was, maar t zit 'm dus gewoon in de tijd dan

wolftrance

Belezen gebruiker
Ga eens naar een trance festival of feest, als je van trance houdt: erg inclusieve sfeer, iedereen lacht naar elkaar, praat met elkaar, waardeert elkaar. Bijvoorbeeld luminosity, eind juni op het strand van Zandvoort. Erg internationaal ook en alle leeftijden aanwezig, en allemaal feesten met elkaar.

Vorig jaar was ik nog net geen 50+ en ben ik weer eens naar een feestje geweest, en ik had hetzelfde. In mijn hoofd was het meer trippy, meer visual, meer empathie en nu meer stimulerend. Het publiek was top, het gezelschap top, veel nieuwe mensen leren kennen maar de xtc was een beetje meh. Intussen weer wat meer ervaring opgedaan en het voelt gewoon zachter.
Binnenkort maar eens kijken of die ervaring van 4 maand geleden nog klopt :P

Pan

Binnenkort maar eens kijken of die ervaring van 4 maand geleden nog klopt :P
Ben benieuwd naar jouw ervaring. Het wordt niet meer hetzelfde maar het is nog steeds erg fijn. Ik heb wel bij de eerste inname iets meer nodig dan vroeger maar het bijnemen kan daarentegen met veel minder. Het is even experimenteren.

Stratora

Bewuste gebruiker
50 jaar en aan de mdma….mooi item.
Ben nu inmiddels 65 jaar en zaterdag mijn eerste festival (Lakedance) dit jaar en twijfel nog of ik wat zal nemen ondanks dat ik er wel weer eens zin in heb.
Over 4 weken is feestje nr 2 en nu zou ik voor 1 x kunnen zondigen maar denk niet dat dat wijs is ….
Maar aanvoelen hoe het sfeertje is denk ik en dan bepalen of ik er lekker kan gaan of niet maar om bij het item te blijven: mdma na je 50e?
Ja hoor , waarom niet? Zolang je maar heel goed weet wat je aan het doen bent, laat testen en goed voor jezelf zorgt maar bovenal….het moet leuk zijn en blijven .

Nou inmiddels weer een keertje getest, netjes 3 maand er tussen en moet zeggen dat ik het nog steeds fijn vind maar ook start op iets meer dan vroeger en dan minder bijzet. Ook combineer ik nu niet en dat was vroegah wel anders :P
Ik denk dat ik lekker 3-4 keer per jaar ga gebruiken als de gelegenheid zich voordoet, bevalt me prima.

Stratora

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik lekker 3-4 keer per jaar ga gebruiken als de gelegenheid zich voordoet, bevalt me prima.
Zo is dat. Mijn schema ziet er ook zo uit waarbij ik wel moet opmerken dat me af en toe het gevoel bekruipt van" we kennen het nu wel" tijd om verder te gaan maar voorlopig is mijn jaar goed gevuld.
Ik heb wat ervaring opgedaan met een microdosering tot minidosering truffels op een festival en dat bevalt eerlijk ook wel.

Frenk070

Bewuste gebruiker
50 jaar en aan de mdma….mooi item.
Ben nu inmiddels 65 jaar en zaterdag mijn eerste festival (Lakedance) dit jaar en twijfel nog of ik wat zal nemen ondanks dat ik er wel weer eens zin in heb.
Over 4 weken is feestje nr 2 en nu zou ik voor 1 x kunnen zondigen maar denk niet dat dat wijs is ….
Maar aanvoelen hoe het sfeertje is denk ik en dan bepalen of ik er lekker kan gaan of niet maar om bij het item te blijven: mdma na je 50e?
Ja hoor , waarom niet? Zolang je maar heel goed weet wat je aan het doen bent, laat testen en goed voor jezelf zorgt maar bovenal….het moet leuk zijn en blijven .
Helemaal mee eens. Het blijft geil en lekker voor mij.

dx3

Ik ben inmiddels 47 en mijn liefde voor
de hardcore scène niet verloren.
Ik neem ook altijd mdma op deze feesten en ik hem nog altijd die heerlijke stroomstootjes achter in mijn nek.en nog altijd het love gevoel de mensen op deze feesten zijn ieder allemaal zo uniek met allemaal hun eigen verhaal wat ik ook altijd heb ik pik er vaak een aantal uit die ik dan helemaal ga observeren en wat ik dan leuk vindt als het doorkrijgen proberen ze met je in contact tekomen.
Maar dat durven ze dan niet of zo hahaha.
Daarnaast kan ik ook best helemaal alleen in mijn bubbel volledig in de muziek opgaan.
Kortom dit is wel een van de mooiste drugs die ik ken.ik merk wel dat ik nu wel een hogere dosis nodig ben dan toen ik een jaar of 25 was.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Nee, dat is het niet (in ieder geval niet voor mij). In de pillen die ik vroeger had, zat geen speed; ook 20 jaar geleden konden ze dat al prima aantonen.
Scheelt weer. Kwestie van ouder worden denk ik. Er zijn meerdere topics van leden hier die hetzelfde beschrijven. Soms wordt het gegooid op dat de mdma puurder was vroeger maar dat is aantoonbaar onjuist.

Relmuis

Wijs gebruiker
Speed in pillen is voor zover ik weet een fabeltje.
Je hoorde dat al in 1990.
Op zich niet heel onlogisch; mensen proberen 'de magie' van de eerste keren terug te krijgen, gaan hoger doseren met als gevolg een meer speedy effect.

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Op zich niet heel onlogisch; mensen proberen 'de magie' van de eerste keren terug te krijgen, gaan hoger doseren met als gevolg een meer speedy effect.
Of de pillen zaten vol Strychnine… maar vaak zat er MDEA in, en dat was het slappe aftreksel van MDMA met een meer speedy en kortwerkend effect.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Geen fabel, er is een tijd geweest dat dit gebeurde maar gebeurt al heel lang niet meer .

FredFlagstone

Helemaal mee eens. Het blijft geil en lekker voor mij.
Wel hè? Wij doen geen festivals en feesten. Zou het wel graag eens proberen. Ooit in de Westergasfabriek meegemaakt maar het ging daar ook wel eens fout, bij anderen. Ben ik wel van geschrokken. Ik weet natuurlijk niet wat ze slikten en wat hun conditie was.
Uiteindelijk wel aan de XTC gegaan maar pas na mijn 50e juist (in privésetting 😇). Misschien het voordeel daarvan is dat je juist kalmer en ook bewuster bent. Onze liefde is echt wel geïntensiveerd door gebruik van X (en ook GHB). Meer entactogeen, meer kwaliteit in sex, meer van ziel tot ziel. Onvergetelijk. Behoorlijk urenlang door kunnen gaan, opwindend, als je er ook tijd voor neemt.

Bovenaan