Het duurt doorgaans een half uur voordat je de eerste effecten voelt. Dat gevoel is het sterkst ongeveer 1,5 uur nadat je het hebt ingeslikt. 4 uur na inname begint het effect af te zwakken. Na 6 uur zijn de meeste effecten verdwenen, maar MDMA is pas na twee dagen uit je bloed. Dat komt omdat je lichaam snel tolerantie opbouwt voor de effecten. Je voelt de MDMA dan niet meer, maar het is nog wel aanwezig. (Let op: je mag ook niet rijden als je nog MDMA in je bloed hebt, ook niet als je je nuchter voelt).
Ik zou het zelf eerlijk gezegd zonde vinden om in mijn eentje MDMA te nemen. Het leuke van MDMA is nou juist dat je er socialer, empathischer en verbindender van wordt. Maar als je het in je eentje doet dan is juist die sociale interactie er niet. Dat zou ik dus een gemis vinden.
Hoewel het natuurlijk theoretisch mogelijk is om een connectie aan te gaan met jezelf. Een van de dingen van MDMA is ook dat je ineens opwellingen krijgt van realisaties die je haast MOET uiten. Als je alleen bent dan ben je mogelijk ook in staat om die realisaties beter uit te diepen omdat er geen afleiding is van andere mensen en ideeën.
Ooit een keer heb ik zelf MDMA in mijn eentje thuis genomen. Ik zat toen al niet super in mijn vel, maar ik vond het verschrikkelijk. Het enige wat ik ermee bereikt was dat ik nog beter besefte dat ik niet zo goed bezig was met alles in mijn leven. Daarna nog een flinke dip erbovenop gehad ook. Tegenwoordig zit ik wel beter in mijn vel, maar alsnog zou ik passen voor gebruik in mijn eentje.
Ik heb zelf wel nog wel eens een tripreport van een empathogenen hier achtergelaten die ik in mijn eentje had genomen, zoals 5-APB en MDA. Bij MDA beviel dat op zich wel omdat dat sowieso nogal kalmerend was. Maar bij 5-APB miste ik toch wel sociaal contact.
5-APB: stimulerend en kalmerend tegelijkertijd
Chillen met MDA op de bank