Ik beloon mijzelf ook met pintjes bier, echter ik ben geen alcoholieker. Die beloningscentra worden dacht ik meer geprikkeld door iets als cocaine. Het is zo dat de preferentie voor een stof puur persoonlijk is. Het is wel zo dat speed voor veel mensen een positieve uitwerking heeft, o.a. je krijgt er zin van om dingen te doen waar het je normaal aan zin zou ontbreken. Maar er zijn net zo goed mensen die er niks aan vinden, dat het ze alleen maar zenuwachtig en wakkerhoudt en die worden natuurlijk niet verslaafd. De preferentie heeft uiteraard ook een grote invloed op het beloningscentrum, want je kunt jezelf niet erg goed belonen met iets dat je gewoon niet zo goed kunt waarderen. En sommige mensen vinden het nou eenmaal leuker dan anderen, en de leden van die groep waar het aan discipline ontbreekt zijn diegenen die vatbaar zijn voor verslaving.
Afgezien van dat ben ik er vast van overtuigd dat speed geen cravings teweegbrengt zoals sigaretten of coke. Of iemand dat wil bevestigen?
Afgezien van dat ben ik er vast van overtuigd dat speed geen cravings teweegbrengt zoals sigaretten of coke. Of iemand dat wil bevestigen?