lsd vraagje

W.F.L.

Badass junkie
Ik beloon mijzelf ook met pintjes bier, echter ik ben geen alcoholieker. Die beloningscentra worden dacht ik meer geprikkeld door iets als cocaine. Het is zo dat de preferentie voor een stof puur persoonlijk is. Het is wel zo dat speed voor veel mensen een positieve uitwerking heeft, o.a. je krijgt er zin van om dingen te doen waar het je normaal aan zin zou ontbreken. Maar er zijn net zo goed mensen die er niks aan vinden, dat het ze alleen maar zenuwachtig en wakkerhoudt en die worden natuurlijk niet verslaafd. De preferentie heeft uiteraard ook een grote invloed op het beloningscentrum, want je kunt jezelf niet erg goed belonen met iets dat je gewoon niet zo goed kunt waarderen. En sommige mensen vinden het nou eenmaal leuker dan anderen, en de leden van die groep waar het aan discipline ontbreekt zijn diegenen die vatbaar zijn voor verslaving.

Afgezien van dat ben ik er vast van overtuigd dat speed geen cravings teweegbrengt zoals sigaretten of coke. Of iemand dat wil bevestigen?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan coke niet nee, maar sigaretten kom op zeg!

Mensen die ineens stoppen met roken worden wat sacherijnig en prikkelbaar.
Iemand die ineens stopt met speed zal een hoop meer problemen tegenkomen, geloof me van de afkick van speed word je lichamelijk ook echt ziek. ( misschien wel door gevolg van geestelijke verslaving) maar een craving heb je echt wel.

Chemical

Belezen gebruiker
volgens mij is tabak wel degelijk verslavender dan speed, hoeveel mensen kunnen er nu stoppen met tabak die echt verslaafd zijn ?

W.F.L.

Badass junkie
PepTalk zei:
Dan coke niet nee, maar sigaretten kom op zeg!

Mensen die ineens stoppen met roken worden wat sacherijnig en prikkelbaar.
Iemand die ineens stopt met speed zal een hoop meer problemen tegenkomen, geloof me van de afkick van speed word je lichamelijk ook echt ziek. ( misschien wel door gevolg van geestelijke verslaving) maar een craving heb je echt wel.

Lol, rook je zelf?

Ik bedoelde dat je echt het gevoel hebt (vanbinnen) dat je een sigaret nodig hebt. Het is een van de meest verslavende dingen die er bestaan. Speed is echt stukken en stukken minder verslavend dan sigaretten, punt. En dat je van de afkick van speed ziek wordt is gewoon omdat het iets totaal anders dan een sigaret is. Veel toxischer ook.

Ik dacht dat de cravings van coke vergelijkbaar waren met sigaretten.

bier

Badass junkie
Chemical zei:
volgens mij is tabak wel degelijk verslavender dan speed, hoeveel mensen kunnen er nu stoppen met tabak die echt verslaafd zijn ?

Hoeveel mensen kunnen er stoppen met speed die echt verslaafd zijn?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik rook, en ben meerdere malen gestopt.
Ik gebruik speed, en ben meerdere malen gestopt.

Tabak mag dan verslavender zijn ( wat betekend dat je er sneller aan verslaafd bent en niet erger)
maar dat de craving van coke hetzelfde is van een sigaret? Wel eens coke gebruikt? Na een paar lijnen gedaan te hebben en het is op baal ik toch echt stukken en stukken meer dan dat ik m'n laatste sigaret uit m'n pakkie vis..

W.F.L.

Badass junkie
PepTalk zei:
Wel eens coke gebruikt? Na een paar lijnen gedaan te hebben en het is op baal ik toch echt stukken en stukken meer dan dat ik m'n laatste sigaret uit m'n pakkie vis..

Ik ook, maar jij hebt het over de crash. Ik heb het over na de crash. Da's gewoon een comedown en die heb je van alle uppers. Zelfs als ik 2-3 dagen niet rook baal ik er van als ik die dag mijn sigaretten niet krijg. Bij coke heb ik daar toch geen moeite mee..

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
tabak is altijd nodig, harddrugs niet, wiet weer wel,.. tabak en THC zijn de enigste echte verslavingen waar ik niet zo makkenlijk van af ga komen..

ben wel eens 5 maanden gedwongen met alles te stoppen, (behalve tabak) (en stiekem kwam er ook wel hasj binnen) maar het moeilijkste was tog wiet, pep vond ik in het begin wel jammer maar ben wel opgeknapt van dat nuchtere half jaar, ben er ook anders tegenaan gaan kijken,.. maar nu het weer in mijn omgeving voor komt is het natuurlijk weer lastiger om er af te blijven maar tabak is tog het meest noodzakenlijk terwijl je er eigenlijk helemaal niet zo veel van voelt, geen dikke euforie ofzo, dat maakt HD verslavender

L

Lid 6909

Gast
PepTalk zei:
SittaMan zei:
PepTalk zei:
Dude, geestelijk of lichamelijk verslavend blijft verslavend.. :rolleyes:
Geestelijk lijkt mij persoonlijk moeilijker en moeilijker om van af te kicken.

Bij speed heb je opzich ook wel lichamelijke verslaving, ben je een dagelijkse gebruiker zul je in een week van onthouding echt niet veel energie hebben en kun je toch ook best ziek worden.
Dan ben je gewoon zó mentaal verslaaft dat je fysieke afkick verschijnselen gaat krijgen...
Ditzelfde geld voor cocaine, waarvan vele mensen denken dat het ook lichaamlijk verslavend is.

Edit:
Maargoed, dit gaat nogal hééél wat offtopic ;P

true, ,maar gnuxx zei dat het totaal niet verslavend is, terwijl hij toegeeft dat het wel geestelijke verslaving kan opleveren.. :rolleyes:

God alle jezus, jij bent me er ook een PepTalk, wil je net zo lang met iemand discussieren totdat diegene zegt, PepTalk, je bent mijn held, je hebt gelijk, sorry voor het ongemak!??

Ik zeg alleen dat speed officieel niet verslavend genoemd word, omdat je lichaam het niet nodig heeft.

En jij gaat er vet tegen in, geestelijke verslaving is persoonsgebonden, lichamelijke verslaving is bij iedereen hetzelfde.

Hou nu maar op met dit domme gedoe PepTalk :wave:

peace :wink:

Fulairyn

Belezen gebruiker
Zelf nog nooit pep gebruikt maar volgens mij zitten er hier genoeg ervaringsdeskundige die kunnen bevestigen dat speed erg verslavend kan zijn. En de afkick van nicotine.. heb 6 jaar lang gerookt en probeer er nu al een half jaar van af te komen. Dat het zo lang duurt ligt echt niet aan de 'verslaving' zelf, maar meer aan het feit dat je het overal kan krijgen, snel krijgt aangeboden, sociaal geaccepteerd is etc. Als het net zo'n stiekeme drug als pep zou zijn zou het al een stuk makkelijker zijn om er vanaf te komen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Okee gNuxx, je hebt gelijk.

Ik ben nou eenmaal een narcistische, koppige en altijd gelijk wil hebbende persoon.
Soms zit ik ook fout, en dan geef ik dat graag toe.

Maar serieus, als iemand tegen mij zegt dat speed niet verslavend is, en het er bij diegene eigenlijk op neer komt dat iets alleen 'echt' verslavend is als er ook lichamelijke afhankelijkheid ontstaat kan ik daar gewoon echt niet inkomen.

Stel het zou niet lichamelijk verslavend zijn ( wat dus wel zo is, ook al is het maar gering) en er zou alleen sprake zijn van geestelijke verslaving, dan blijft het verslavend.

Maar vanaf nu, wat je ook reply'd, ik zal er niet verder meer op ingaan.

Bovenaan