• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD tripverslag, de eerste keer

franx

Experimenterende gebruiker
Vier personen, 2 mannen en 2 vrouwen, in de leeftijd 40-50 jaar.
2 vrouwen en 1 man hadden geen eerdere LSD ervaring.
3 van de 4 hadden wel eerdere paddo ervaringen.
Locatie gewoon thuis bij stel A in huiselijke ongedwongen sfeer.
Geen alcohol wel sigaretten en jointjes.
Muziek, melodieuze house met vocalen (achtergrond) en enkele speelfilms (Shrek 2 en 3)

(Wetenschappelijk en toch leesbare info over LSD is hier http:\\www.maps.org/research/lsd/swisslsd/IB_LSD.pdf te vinden)

We waren dus met ons vieren en hebben allemaal 2 zegeltjes per persoon genomen (ong. 140 microgram per persoon) en e.e.a. omlijst met een lekkere joint.

LSD, de opkomsttijd was traag en duurde minimaal 2 uur voordat de eerste effecten merkbaar waren. De trip kwam heel zachtjes op en ebde nadien ook heel zachtjes weer weg.
We begonnen op zaterdag om ongeveer 19.30 uur en pas zondagavond om 23.00 uur kwam de man met de hamer en zijn we naar bed gegaan. Heerlijk geslapen en andere dag was iedereen weer fris en helder.

De hele trip duurde iets van 12+ uur (iets om te onthouden, ongeveer 10 uur na de inname waren we naar bed gegaan maar van slapen was geen sprake... wel heerlijk bijna letterlijk wegzinken in je bed, closed eyes visuals zien en lekker in je eigen hoofd zitten.)

De seks was explosief.. alles voelde tig keer meer lekkerder aan. Niet te beschrijven maar het gevoel van huid op huid contact heb ik nog nooit zo intensief beleefd. Wow.

LSD is niet te vergelijken met paddo's in die zin dat motoriek veel beter te controleren was en de visuals een stuk minder waren. (Vergeet al die verhalen over de meest rare visioenen van monsters en roze olifanten e.d... het is niet waar.. tenminste niet bij ons en niet met de dosis die we genomen hadden)

We hebben eerst heerlijk naar de film Shrek de film gekeken (prachtig, net als bij paddo's in het beeldscherm gezogen worden en opgaan in het verhaal) en daarna hebben we een fikse
stadswandeling gedaan (we zaten in Rotterdam) Het was koud en nat maar daar hebben we niets van gemerkt :) Beetje het "walking on sunshine" effect.

Een met haloween figuurtjes opgeleukte vensterbank van een woning (beetje kerststal-achtig maar dan met lampjes, spookjes en andere griezelfiguurtjes) bleek een spetterende display en wij vieren hebben lange tijd onszelf voor het raam vergaapt aan de plastic poppetjes.

De weg oversteken bleek wat lastig omdat het leek alsof alle auto's met 120 km per uur voorbij raasde... (onzin want ze reden in het echt niet harder dan 45 ofzo maar perceptie werd dus wel degelijk beïnvloed.) Een weg oversteken bleek een heel avontuur die sterk op de lachspieren werkte.

Eenmaal terug na 2 uur lopen de film Shrek 3 gekeken... en ook die film was magisch (in mijn ogen leek de film slechts een minuut of 10 geduurd te hebben..)

Er waren lachkicks en beelden en geluiden waren intensiever en dieper. Sociaal gezien leek de LSD minder impact te hebben dan de paddo...Theoretisch zou men dus met een 140 ug dosis prima kunnen uitgaan uitgaan of op visite bij de schoonouders kunnen gaan.. (je bent wel vrolijker, vager en vreemde patroontjes eisen de aandacht op maar niet zo als met paddo's)

Mijn vrouw wilde een foto van de hondjes die op haar mobiel stond aan de gastvrouw laten zien. Ze kreeg het niet voor elkaar om in het menu de foto te vinden (iets wat ze nuchter eigenlijk ook niet kan :) enfin.. ik ging die foto wel even zoeken en die taak bleek onder invloed van LSD wel wat lastig te zijn... Kortom.. LSD en ietwat complexere taken gaan kennelijk niet echt goed samen maar zijn wel grappig om te doen. Het leverde weer een collectieve lachsalvo op.

Eindoordeel:

Alle deelnemers hebben de ervaring als zeer positief ervaren.
Niemand rapporteerde negatieve effecten.
Persoonlijk had ik meer visuals of visuele vervormingen verwacht.
Geluid en beeld worden wel intensiever beleeft en niemand had 'last' van
een verstoorde motoriek. Iedereen ervoer een langdurig aanhoudende 'high'.
Zeker voor herhaling vatbaar maar dan wil ik de dosis met opschroeven naar
ong. 200-220 microgram.

Karhu

Wijs gebruiker
Top verhaal, niet te lang en leest zeer lekker weg! Mooi dat het iedereen beviel. Word hier echt nieuwsgierig van!

Mike

Bewuste gebruiker
Leuk om weer eens een leeftijdgenoot te treffen hier. Mijn vrouw en ik zijn ook zeer nieuwsgierig naar LSD, met dit rapport ook weer extra aangewakkerd.

Bedankt voor het delen van de ervaring! Je verhaal leest lekker weg!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Leuk om te lezen dat er mensen bestaan van die leeftijd die hier zo open voor staan. :)

Het tripreport leest zeer aangenaam en bevat een hoop degelijke informatie over een trip met LSD.

Mooi gedaan ! :wink:

Intoxication

Bewuste gebruiker
mooi report :) klinkt als een gezellige sfeer!
waren de zegels getest.. voor de eerste keer 140mics is wel veel vind ik...

megatrippie

Belezen gebruiker
Leuk report. Fijn dat het zo bevallen is.

franx zei:
Alle deelnemers hebben de ervaring als zeer positief ervaren.
Niemand rapporteerde negatieve effecten.
Persoonlijk had ik meer visuals of visuele vervormingen verwacht.
Geluid en beeld worden wel intensiever beleeft en niemand had 'last' van
een verstoorde motoriek. Iedereen ervoer een langdurig aanhoudende 'high'.
ong. 200-220 microgram.

100 mu is een normale dosis en is normaal gesproken ruim voldoende voor een zeer indrukwekkende ervaring. Dus ook van mij de vraag...zijn deze zegels getest?
Tevens wil ik je er op attenderen dat je er niet van uit moet gaan dat de volgende trip vergelijkbaar is. Je weet nooit van te voren hoe je de trip gaat ervaren. Visuals kunnen er in overvloed zijn of bijna ontbreken. Het aanwezig zijn of ontbreken behoeft niet van invloed te zijn op de heftigheid van de trip. In dit geval met de nadruk op behoeft omdat naar mijn ervaring het wel vaak zo is dat bij een heftige trip er sprake is van meer visuals.

franx zei:
alles voelde tig keer meer lekkerder aan. Niet te beschrijven maar het gevoel van huid op huid contact heb ik nog nooit zo intensief beleefd. Wow.

Klopt helemaal. Niet alleen seks maar persoonlijke aanrakingen (huid op huid contacten) zijn enorm intens onder LSD (ook onder andere psychedelica zoals 2C-E, 2C-I, 2C-B,etc.)

franx zei:
LSD is niet te vergelijken met paddo's in die zin dat motoriek veel beter te controleren was en de visuals een stuk minder waren. (Vergeet al die verhalen over de meest rare visioenen van monsters en roze olifanten e.d... het is niet waar.. tenminste niet bij ons en niet met de dosis die we genomen hadden)

Zoals ik al vermelde dit kan van keer tot keer verschillen. Echte hallucinaties zal je sowieso niet snel ervaren maar dat zal je ook niet ervaren onder een andere drug.

franx zei:
Er waren lachkicks en beelden en geluiden waren intensiever en dieper. Sociaal gezien leek de LSD minder impact te hebben dan de paddo...Theoretisch zou men dus met een 140 ug dosis prima kunnen uitgaan uitgaan of op visite bij de schoonouders kunnen gaan.. (je bent wel vrolijker, vager en vreemde patroontjes eisen de aandacht op maar niet zo als met paddo's)

Ik denk dat als je nog wat vaker gaat trippen en je zegels hebt laten testen je nog terug gaat komen op deze uitspraak. Veel ervaren trippers zullen een dosis van 100ug al aan de hoge kant vinden om mee uit te gaan.

De lachkicks zijn uiteraard zeer herkenbaar. meestal bij het opkomen van de trip en na de pieken van de trip.
Geluiden en kleuren zijn idd zeer intensief. Muziek krijgt een compleet nieuwe dimensie.

franx zei:
LSD en ietwat complexere taken gaan kennelijk niet echt goed samen maar zijn wel grappig om te doen. Het leverde weer een collectieve lachsalvo op.

De meest eenvoudige zaken kunnen enorm complex lijken. Bijvoorbeeld een magnetron maaltijd bereiden kan een leuke maar zeer ingewikkelde klus blijken. zeker als er ook nog sprake is van veel visuals. Dergelijke klussen staan garant voor enorm veel plezier.

franx zei:
ong. 200-220 microgram.

Misschien is dat een fijne dosis voor jou maar persoonlijk zou de zegels eerst laten testen en als ze idd 70ug per stuk blijken te zijn het nog een keer op de zelfde dosis proberen of er eerst eens een halve bij te doen.

misschien is de maaltijd welke je van te voren hebt genuttigd of iets anders wel debet aan het redelijk bescheiden uitvallen van deze trip .
==================================

Sublimo zei:
Leuk om te lezen dat er mensen bestaan van die leeftijd die hier zo open voor staan.

Het tripreport leest zeer aangenaam en bevat een hoop degelijke informatie over een trip met LSD.

Mooi gedaan !

Snotaap!!!!.... :grin: .

mensen van die leeftijd?? wat is er mis met die leeftijd?.
Wij wisten al ruim voor jullie geboorte al wat genieten was.
Ik ben van plan om door te gaan met genieten tot ik mijn laatste adem heb uitgeblazen.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik denk dat hij het juist vet vind dat mensen van deze leeftijd nog trippen?

Ik zie mijn ouders namelijk niet zo snel LSD nemen :rolleyes:

Mooi report trouwens.

franx

Hoi Megatrippie

Dank voor het goed lezen van mijn verslagje en je zinvolle reacties.
Mijn tripverslag is idd volledig subjectief en bevat derhalve geen enkele goed onderbouwde argumentatie. Juist voor de objectieve informatie heb ik aan het begin van mijn verslagje een link naar een wetenschappelijk onderbouwde PDF gegeven.

De zegels zijn niet (door mij) getest maar ik heb ook geen reden om aan te nemen de zegels niet zijn wat ze zouden moeten zijn. Een van de deelnemers had eerdere LSD ervaringen en de door hem genoten effecten kwamen overeen met zijn verwachtingen.

Ik ben een ervaren paddo/truffel gebruiker en ben het met je eens dat een trip van keer tot keer kan verschillen. Ik denk dat hoogstwaarschijnlijk gelijk hebt als je zegt dat ook LSD trippen onderling kunnen verschillen. Wat ik slechts beargumenteerde dat qua effecten (bv motorisch) ik geen vergelijk vond met mijn paddo trippen. Anderzijds, zoals in de titel staat ging het om mijn eerste keer LSD en ik heb dus nog geen vergelijk om bredere conclusies te trekken. Geeft niet die gaan wel komen :wink:

Ik hoop dat je gelijk hebt dat mijn theoretische gevolgtrekking dat men met 140 ug nog kennelijk goed uit kan gaan een inschatting aan de hoge kant is. Dat scheelt weer in aanschaf.
Ik zal proefondervindelijk je advies volgen (100ug) en op DF een verslagje plaatsen.

Bye

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Megatrippie zei:
Sublimo zei:
Leuk om te lezen dat er mensen bestaan van die leeftijd die hier zo open voor staan.

Mooi gedaan !

Snotaap!!!!.... :grin: .

mensen van die leeftijd?? wat is er mis met die leeftijd?.
Wij wisten al ruim voor jullie geboorte al wat genieten was.
Ik ben van plan om door te gaan met genieten tot ik mijn laatste adem heb uitgeblazen.

Heb je mijn post goed gelezen ? :)

Ik heb juist erg veel respect daarvoor.

megatrippie

Belezen gebruiker
@ Sublimo,

mijn reactie was gespeeld verontwaardigt zoals je misschien wel had kunnen opmaken uit de daar speciaal voor geplaatste smilie.

Ik weet dat voor mensen van jou leeftijd alles boven de 20 oud is alles boven de 30 echt oud en mensen boven de 40 of 50 jaar alleen maar aan het wachten zijn op een plekkie in het bejaardentehuis.

Er zijn ook momenten dat ik me daadwerkelijk zo oud voel als jullie mij zien. dat is meestal na feestje met te veel mdma.

@ franx,

het was niet mijn bedoeling om zeer kritisch te zijn aangezien ik vind dat jou report (zeker voor een eerste ervaring) behoorlijk professioneel geschreven is. Met mijn reacties hoop ik er alleen voor te zorgen dat je niet blindvaart op je in deze trip (mijns inziens niet maatgevende) opgedane ervaringen.

btw... als trippen en psychedelica een beetje je ding is dan zijn de 2c-tjes ook het proberen waard.
Ik denk dat je dan met name veel plezier zal beleven aan 2C-I en 2C-E.

2C-I is (mijn persoonlijke mening) zeer visueel. alles krijgt meer kleur en er zijn meer visuals.
ik gebruik 2C-I meestal in combinatie met LSD of 2C-E

2C-E komt het dichtste bij de werking van LSD. Het verschil tussen LSD en 2C-E zit hem in de dosering. Om bij LSD 2 x zo hard te trippen moet je 2x zoveel zegels slikken. Bij 2C-E moet je om 2x zo hard te trippen slechts een paar mg extra doseren (bijvoorbeeld 17mg normale trip 21mg dubbel zo hard trippen)

qua duur maken deze middelen elkaar niet zo veel.

Dus met name als je er op uit bent om te gaan uitzoeken hoe ver je wil en kan gaan is 2C-E een interessante en goedkopere drug als LSD.

as zaterdag is het voor mij weer tijd voor een fijn trip avontuur. ik ga dan voor een combinatie. 24mg 2C-I plus 24mg 2C-E.
Ik kan er dus zeker van zijn dat het zeer heftig gaat worden. De laatste keer dat ik een dergelijke dosis tot me had genomen Was de trip enorm intens en waren er dermate veel visuals dat alles tot in het extreme vervormt was en elke actie een enorme uitdaging bleek.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
megatrippie zei:
@ Sublimo,

mijn reactie was gespeeld verontwaardigt zoals je misschien wel had kunnen opmaken uit de daar speciaal voor geplaatste smilie.

Ik weet dat voor mensen van jou leeftijd alles boven de 20 oud is alles boven de 30 echt oud en mensen boven de 40 of 50 jaar alleen maar aan het wachten zijn op een plekkie in het bejaardentehuis.

Er zijn ook momenten dat ik me daadwerkelijk zo oud voel als jullie mij zien. dat is meestal na feestje met te veel mdma.

Dat weet ik. :grin:

Ik wou het gewoon nog eens zeggen. :)

franx

Hoi Megatrippie

het was niet mijn bedoeling om zeer kritisch te zijn aangezien ik vind dat jou report (zeker voor een eerste ervaring) behoorlijk professioneel geschreven is. Met mijn reacties hoop ik er alleen voor te zorgen dat je niet blindvaart op je in deze trip (mijns inziens niet maatgevende) opgedane ervaringen.

Ow, ik voelde me niet aangevallen... zeker niet. Dankzij je goeie reactie ben ik slechts wat bewuster geworden als het gaat om het verstrekken van subjectieve info. Ongeacht dat ik zelf de verkeerde aannames zou doen heeft een rapporteur ook een zekere verantwoording om feiten en fictie goed te scheiden zodat anderen niet gaan acteren op foutieve info.
Er is al genoeg BS op het internet.

btw... als trippen en psychedelica een beetje je ding is dan zijn de 2c-tjes ook het proberen waard. Ik denk dat je dan met name veel plezier zal beleven aan 2C-I en 2C-E.

Ja we zien onszelf in deze meer als psychonauten dan roes of genotzoekers (al is het gebruik van psychoactieve stoffen zeker niet naar :wink: ) We hebben toevallig enige tijd geleden onze handen kunnen leggen op wat 2-CB en ja dat beviel inderdaad goed. Echter met name ik heb het idee dat ik iets kan leren paddo's over mijzelf en mijn omgeving.. Bij de keren dat ik 2-CB (10 mg, 15 mg en 20 mg) ingenomen had kreeg ik dat "iets leren" gevoel niet. Wel heerlijk recreatief en ik kreeg al sterke visuals bij 20 mg.

2C-I is (mijn persoonlijke mening) zeer visueel. alles krijgt meer kleur en er zijn meer visuals. ik gebruik 2C-I meestal in combinatie met LSD of 2C-E. 2C-E komt het dichtste bij de werking van LSD. Het verschil tussen LSD en 2C-E zit hem in de dosering. Om bij LSD 2 x zo hard te trippen moet je 2x zoveel zegels slikken. Bij 2C-E moet je om 2x zo hard te trippen slechts een paar mg extra doseren (bijvoorbeeld 17mg normale trip 21mg dubbel zo hard trippen) qua duur maken deze middelen elkaar niet zo veel. Dus met name als je er op uit bent om te gaan uitzoeken hoe ver je wil en kan gaan is 2C-E een interessante en goedkopere drug als LSD.

Dank voor de goede info, dat is zeker iets om te onthouden en eventueel te doen. Ik heb geen ervaring met 2C-I eb 2C-E maar heb, als ik je verhaal zo lees, er alle vertrouwen in dat die twee stoffen op ons pad terecht zullen komen.

as zaterdag is het voor mij weer tijd voor een fijn trip avontuur. ik ga dan voor een combinatie. 24mg 2C-I plus 24mg 2C-E.
Ik kan er dus zeker van zijn dat het zeer heftig gaat worden. De laatste keer dat ik een dergelijke dosis tot me had genomen Was de trip enorm intens en waren er dermate veel visuals dat alles tot in het extreme vervormt was en elke actie een enorme uitdaging bleek
.

:) Dan kunnen we elkaar een hand geven... wij willen zaterdag ook gaan vliegen. Ik wens je/jullie een toffe zaterdag en hopelijk laat je ons nog weten hoe het was.

Bye Franx

Flameon

Badass junkie
Lekker wegleesbaar tripreport. Fijn dat jullie zo hebben genoten en heerlijk lang geduurd :grin:
Thanks voor het delen

KoxBox

Badass junkie
lolnoob zei:
Mooi report trouwens, damn ik wil ook een keertje op LSD trippen maar hoe krijg ik het...

Vermeersch

Mooi verstaanbaar verslag. Kheb ook respect hoe jullie ermee omgaan en het uitleggen...
Kzou het niet beter gekund hebben :P
Maar deze vraag, is LSD wel goed voor mensen die al een psychose gehad hebben? Zoals ik bv?

Graag antwoord :wave:

Vermeersch

Hell no![/quote]

Ik ben psychotisch geworden vorig jaar door teveel te spuiten ( speed, coke & heroine ),te drinken, benzo's en meervoudig paddo's en truffels te nemen. Ik ben door de maatschappij geinterneerd wegens gevaar voor de maatschappij en nu zit ik in een psychiatrie in beernem, belgie. Nu ben ik er min om meer terug door gekomen maar ik wil graag eens LSD proberen omdat ik er zoveel over hoor en meestal goeie dingen. Hèèl lage dosis dan of gewoon niet? Kwil natuurlijk niet terug psychotisch worden :(

franx

Vermeersch zei:
Mooi verstaanbaar verslag. Kheb ook respect hoe jullie ermee omgaan en het uitleggen...
Kzou het niet beter gekund hebben :P
Maar deze vraag, is LSD wel goed voor mensen die al een psychose gehad hebben? Zoals ik bv?

Graag antwoord :wave:

Men zegt wel eens dat psychedelica "eruit kan halen wat erin zit". Dat kunnen bijvoorbeeld onverwerkte trauma's zijn maar ook onderliggende psychische problemen. Aangezien je al eens een psychose hebt mogen ervaren kan je er vanuit gaan dat het gebruik van tripmiddelen voor jou niet geheel zonder risicoś zijn.

Mijn persoonlijke advies aan jou is een stelregel waar ik mijzelf ook altijd aan houdt en dat is:
"In geval van twijfel niet doen". In jouw geval is de vraag stellen gelijk aan 'em beantwoorden, niet doen dus.

Hoewel het misschien niet aardig klinkt is het niet op de eerste plaats jouw welzijn dat mij zorgen baart (ik ben immers van mening dat iedereen het recht van zelfbeschikking heeft) maar als je toch gebruikt en daarmee een risico loopt op het triggeren van een psychose kan je je omgeving behoorlijk wat schade toebrengen. Je bent in deze dus niet alleen verantwoordelijk voor jezelf maar ook je omgeving. Ik dat dat de meesten het met me eens zullen zijn als ik zeg dat je nimmer een ander verdriet mag doen en/of in een mogelijk gevaarlijke situatie mag brengen.

Natuurlijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ik weet zeker dat je mijn bovenstaande antwoord allang zelf bedacht hebt. Ik kan je slechts adviseren om andere manieren te zoeken om bepaalde ervaringen op te doen. Meditatie bijvoorbeeld. Als het pad van psychedelica een snelweg is dan is meditatie een fietspad. Je moet er harder je best voor doen en het traject duurt langer maar uiteindelijk kan het dezelfde of soortgelijke ervaringen en inzichten brengen.

Ik kan je (iedereen hier trouwens) aanraden om het boek "Het Oermysterie" van Graham Hancock te lezen (zie ook hier: http://www.grenswetenschap.nl/blogs/Het-Oermysterie/ ) om meer te weten te komen hoe natuurvolkeren/mensheid door de eeuwen heen een invulling hebben gegeven aan het fenomeen "andere werelden" te bezoeken. Lang niet alle volkeren gebruiken daar tripmiddelen voor en de geschiedenis toont ons dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden. Je moet er domweg soms wat meer je best voor doen.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Succes.

Vermeersch

franx zei:
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Succes.

Hier heb ik zeker wat aan, bedankt voor de tips. Ik kan het idd echt niet maken om psychotisch te worden en de mensen rondom mij schade te toe berokkenen. En ook dit nog, ik zit ondertussen al een halfjaar in de psychiatrie en ben geinterneerd. Ik steel en breek in, val mensen aan, hoor, zie en denk slechte dingen als ik psychotisch ben en dat wil ik niet nog eens meemaken. Er zijn idd teveel risico's aan verbonden. Mss eens binnen een jaar of 10 als ik het dan al dan niet nog wil proberen als ik iets stabieler ben?
Bedankt...
:wink:

''Persoonlijk had ik meer visuals of visuele vervormingen verwacht''.

dit komt waarschijnlijk omdat je in een groep mensen zat.
ik heb mijn laatste lsd trip ook in groepsverband gedaan, en vond de visuals heel erg meevallen, en niet zo spectaculair als de vorige keren, etc etc..
totdat ik even in mijn eentje in de hal ben gaan zitten met mn koptelefoon op..,,
als je het zelf triggert kan het alsnog heel spectaculair zijn (ik heb daar echt muziek zien vliegen zegmaar) en toen ik weer naar die groep terug ging was alles weer ''normaal''.

visuals kun je zelf maken!

L

Lid 28715

Gast
Als je dit soort dingen leest dan ga je je toch afvragen waarom LSD illegaal is?
Het feit dat het illegaal is brengt meer nadelen met zich mee dan voordelen denk ik.
Ik en mijn vrienden willen echt al tijden een keer trippen op LSD, maarja, je kan het niet zomaar in de smartshop vinden, gaaar.
Bovendien zou je veel zekerder zijn van de kwaliteit als het legaal zou zijn, want nu weet je dat nooit zeker zoals je hierboven al kunt lezen.

Leuke report in ieder geval! Leest lekker weg!

Bovenaan