LSD trip vergeten

LuckyMe

Newbie
Laatst een goede LSD-trip gehad, erg interessant, alleen, geloof het of niet, ik ben mijn trip voor minstens 80% vergeten. Ik kan me nog flarden herinneren. Erg vreemd, gezien ik normaal gesproken wél een coherent verhaal van mijn lsd-trips kan maken.

Herkennen mensen dit?

Cerberus

Wijs gebruiker
Ging je dieper dan anders? Probeer eens een lichte portie psychedelica te nemen en terug te denken aan je trip. Bij mij helpt weed zelfs omdat het psychedelisch werkt voor me.

LuckyMe

Newbie
Yep, ik ging veel dieper. Ik had ook 1.5 zegel genomen i.p.v. de gebruikelijke 3/4. Wiet rook ik niet, maar wellicht dat mijn volgende trip, over een tijdje, de boel weer oprakelt. Ik kan me nog iets herinneren van tijdreizen die ik dacht te maken, en de klok die een belangrijke factor was in het geheel, maar verder dan dit kom ik helaas niet. Het was op zeker mijn heftigste trip so far, ook omdat ik voor de eerste keer alleen tripte.

Ik vind het een vreemde ervaring in ieder geval. Een soort psychose met geheugenverlies? :)

Laatst bewerkt:

Cerberus

Wijs gebruiker
Geheugen en psychedelica werken raar.
Het is alsof je bij een psychedelische trip wel alles in je geheugen opslaat, maar je enkel maar toegang hebt tot de stukken geheugen waarbij je in dezelfde toestand bent. En hoe gelijker de toestand, hoe echter het aanvoelt.
Bijvoorbeeld, als je diep tript heb je moeilijker toegang tot je geheugen wat er nuchter allemaal gebeurde, en heel je nuchter leven voelt als een droom, niet echt gebeurd.
Als je dan uitgetript bent heb je moeilijker toegang tot de stukken geheugen van toen je diep tripte, en dan voelt dat stuk als een droom. Dus net omgekeerd.
Als je tussen de twee niveaus in bent (dus: je tript een beetje), lijkt je toestand op alle twee een beetje (dus zowel op nuchter als een diepe trip), en zul je toegang hebben tot beide stukken geheugen. Van beide toestanden minder dan als je daadwerkelijk in die toestand bent, maar beter dan als je er ver van verschilt.
Het is dan dat je terug meer uit je geheugen kunt halen van toen je diep tripte, en aangezien je dan tussen de twee in bent, zul je nuchter relatief gemakkelijk terug kunnen denken aan wat je je herinnerde in je minder diepe trip over je diepe trip. Zo neem je dus herinneringen meer mee naar je nuchtere toestand. Maar het zal nog altijd niet even veel zijn als wanneer je terug helemaal het diepe in gaat (maar dan herinner je je het nuchter ook niet meer).
Het gaat dus om herinneringen van herinneringen proberen ophalen :)

Dit is tenminste mijn ervaring. Hopelijk heb ik het beetje duidelijk uitgelegd.
Ik gok dat je, net zoals mij, als je eens een lichte trip doet, versteld gaat staan van herinneringen die binnenkomen, gepaard met nog meer ongeloof van HUH HOE KON IK DAT VERGETEN ZIJN.
Ben benieuwd naar je bevindingen:)

Tot slot nog een woord van raad: het dubbel nemen van portie (anderhalve zegel vs driekwart) zorgt niet voor een dubbel zo intense trip, maar nog veel intenser. De grafiek intensiteit versus portie gaat niet lineair, maar meer richting parabolisch.

Laatst bewerkt:

LuckyMe

Newbie
Dit klinkt bijna als de verhaallijn van 'Inception'. Een droom-in-een-droom-in-een-droom scenario, zeg maar. Ik kan overigens aardig meegaan in je verhaal. Sterker nog, wanneer ik trip raak ik vaak punten aan vanuit vorige trips, waarop ik vervolgens weer doorga. Dus ja, ik denk dat je zeker een punt maakt. Bedankt voor je analyse.

Tot slot nog een woord van raad: het dubbel nemen van portie (anderhalve zegel vs driekwart) zorgt niet voor een dubbel zo intense trip, maar nog veel intenser. De grafiek intensiteit versus portie gaat niet lineair, maar meer richting parabolisch.

Haha, ja dat heb ik gemerkt. Ik vond het een zeer aangename trip, maar wel erg emotioneel, en ik voelde me, zeker de dag erna, heel erg kwetsbaar. Maar al met al een zeer mooie ervaring. Al lijk ik veel vergeten te zijn. :)

Bovenaan