Re: LSD of PADO'S
plantenbak zei:
Nee ik heb dat ook niet echt. Ik kan me wel voorstellen dat paddo's NOG natuurlijker aanvoelen.
Tja, wat is natuurlijker... ik heb zowieso van beide middelen niet het idee dat ik chemische troep aan het nuttigen ben (:
Aanvankelijk vond ik LSD veel fijner dan paddo's omdat ik dat beter kon sturen, minder bodyload en minder mindfuck.
Nu ik meer ervaring heb met tripmiddelen kan ik beide zeer goed waarderen... een echt benoemingswaardig verschil vind ik altijd moeilijk uit te drukken...
Wellicht helpen deze berichten je:
ik heb gehoort dat een paddo-trip moeilijker te controleren is dan een lsd trip. klopt dit?
Dat klopt als een bus.
LSD is wel heftiger, maar LSD is continue helderheid en er zijn totaal geen ups en downs. Met Paddo's bijvoorbeeld blijf je hangen in een gedachte terwijl je met de volgende bezig bent maar de vorige nog wou doordenken. Wat leid tot verwarring. Met LSD raas je gewoon door en is het vorige gewoon vergeten en doordaar niet storend. De sturing is makkelijker.
Met Paddo's gaat je gedachtenstroom met een lagere snelheid, met als gevolg dat je dus ook langer in dingen blijft hangen, met acid is de opeenvolging sneller waardoor je je niet onnodig druk maakt, het is meer een geheel.
Je zou kunnen zeggen dat Paddo's vrouwelijk zijn en LSD meer mannelijk en wat agressiever, maar ook simpeler en makkelijker, maar niet minder diepgaand alleen niet te lang op dingen doorgaan of ermee zitten.
Verder zal LSD veel overweldigender, luchtiger en bevrijdender voelen.
De dosages op de blotters zijn erg laag, in sommige gevallen zo laag dat je niets meer voelt dan na het roken van wiet. Een goede dosis LSD (voor beginners iets van 150 mcg) en voor ervaren trippers 250 mcg en alles daarboven is wel een v/d je ingrijpendste levenservaringen die je zult hebben.
Bij een goed voorbereide acid trip gaat het meestal goed en zul je een goddelijke ervaring hebben, die niet te vergelijken is met Paddo's. (Geen up down effect maar vier grote pieken) en het komt heel anders aan.
Valium of benzodiazapines gebruiken alleen in het geval dat je gevaar dreigt te lopen, als je angstig bent zou ik het niet doen omdat je dan met een 'afgeslepen' gevoel blijft zitten. Ook door angst heen kan achteraf een hele positieve ontlading zijn.
En je gedachtes blijven de jouwe, alleen nu komen ze in tienvoud op je af, acceptatie van alles wat je ervaard is heel belangrijk, niets is vreemd wat je denkt of wat je voelt. Je bent wel gevoelig voor invloeden en bij een hoge dosis kunnen hele simpele geluiden totaal overweldigende prikkels opwekken.
Be aware and do it with care. Acid is hemels.
Het komt totaal anders aan, alles voelt kosmisch, wiskundig en compleet recht en vlak. Als een geodriekhoek.
In een achtbaan ga je met hoge snelheid over een kaarsrecht parcour. Dat is acid. Paddo's is met een buggy over een hobbelige zandweg.
Een paddo trip van 4 uur is lang zat, met LSD wil je maar door en door. Je trip is constant en het is een levenservaring, in no way vergelijkbaar met paddo's. Naderhand echt een super bevrijdend en luchtig gevoel.
Aanrader, 'savonds nemen op een heldere zomernacht, en de volgende ochtend kijken hoe de zon opkomt en de sterren verbleken. Geeft je het gevoel getuige zijn van een immense en overweldigende gebeurtenis
De dosis is nog niet eens zo heel belangrijk. Of het nu 200 mcg is, of 400 mcg. Gaat erom dat je jezelf geestelijk voorbereid om een sterke vorm van geestverruiming te ondergaan en er onspannen achter te staan. Goede setting met eten en drinken binnenhandbereik zonder dat je hoeft te lopen, genoeg muziek en afsluiting van de buitenwereld.
De eerste twee pieken hoef je echt niets te eten, enkel misschien een slokje water, maar zelfs dat meestal niet. Gewoon liggen of zitten en je laten leiden door de stroming van beelden en visuals, en de ketting van gedachtes en emoties.
Een te hoge dosis is misschien nog wel fijner dan een te lage, er net niet inkomen vind ik erg storend. Een te hoge is op het moment v/d belevis misschien even moelijk maar na diep ademhalen is het kort daarna wel superieur.
Weet je, ik vind Paddo's beangstigender dan LSD. Eerst deed ik Paddo's en zei ik 'Nooit geen LSD voor mij'. Nu ben ik zelfs wat huiveriger tegenover mushrooms.
Trust me dat het veel makkelijker te handelen is, waarschijnlijk vind je het jammer dat die 8 uur zo snel omgingen.
Chemicalen zijn simpeler. Met plantaardige stoffen als Salvia, Spacecake, Paddo's, Vliegenzwam, Doornappel is de kans op angst gewoon veel groter dan bij Acid, Keta, DMT, MDMA.
Net als Salvia, ik dacht deze legale plant wel effe te roken, LSD is er kinderspel bij qua sturing.