• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD - Een tripje overdag

DirEnGrey

Experimenterende gebruiker
Drug: LSD
Dosis: halve Maya zegel (circa. 90 mics)
Personen: 2 (een vriend J. en ik)
Sitters: 0
Lokatie: thuis, in het boerenland en in de stad
Maaginhoud: leeg

De laatste tijd heb ik eigenlijk best veel getript, maar voornamelijk paddo's en Morning Glory zaden. Het was weer eens tijd voor LSD. M'n vaste tripmaat J. en ik wilden eigenlijk naar de duinen gaan bij Alkmaar, omdat je daar bos, heide en duinen bij mekaar schijnt te hebben, maar hoera! Het weerbericht veranderde de dag van te voren opeens in een zeer kut vooruitzicht. En aangezien 't redelijk duur was om daar te komen besloten we het maar in onze eigen omgeving te doen.

J. en ik hadden om 10 uur in de stad Gouda afgesproken. We zouden daar de LSD innemen en een beetje in het parkje wachten tot het op zou komen om daarna vervolgens de St. Jan kerk te gaan bezoeken, om eens flink te trippen op glas-in-lood-ramen. Ik had nog niet ontbeten, want ik had geen honger en ik dacht je kan toch beter trippen op een lege maag. Helaas bleek dat wat tegen te vallen. Maar anyway, rond 10 over 10 stopten we de alice in onze mond. We hadden er zin in!

Bij mij begon het al vrij snel te werken, na ik gok een half uur begon ik het al flink te voelen. J. voelde nog niet heel veel. We besloten de kerk in te gaan. De mensen aan de balie waren iets te blij en ze vonden het vreemd dat we een kerk gingen bezoeken. CKV werd dus maar de smoes. Eenmaal in de kerk begon de trip goed in te slaan. De pilaren in de kerk leken impressionistisch geschilderd en bewogen surrealistisch heen en weer. De glas-in-lood-ramen bewogen niet, ze waren wel een stuk feller. Er was ook zoveel op te zien. Jammer was echter dat m'n maag lastig begon te doen. Hij voelde leeg en gek en ik moest eigenlijk iets eten, maar ik had geen honger. Ik liep erg te kutten met m'n maag en ik begon het te onrustig te vinden in de kerk. Alle geluiden galmden ook keihard door de kerk. Het was wel een gigantisch gebouw trippend, echt indrukwekkend. Opeens kwam er een klas gereformeerde kinderen binnen en was echt een kutherrie, toen besloten we weg te gaan. We liepen naar de deur, maar opeens moest ik lachen om het idee hoe ik tegen die mensen daar moest doen die net als te blij waren. Ik zei zo tegen J. "niet lachen!". Maarja, jullie weten hoe het gaat, dan krijg je die grijns niet meer van je kop af... Dus toen een extra rondje gelopen en we konden niet meer naar buiten, omdat we onszelf zo opfokten. Toen uiteindelijk maar aan wat kutte dingen gedacht en zonder smile naar buiten gelopen.

Eenmaal buiten pakten we onze fietsen en besloten we naar een klein bos richting J. zijn huis te gaan fietsen. Hij woont namelijk in een nabij gelegen dorp. Het was best een gekke fietstocht, we moesten goed op het verkeer letten. Onze lichamen waren slap en we hadden geen energie om ons te bewegen. M'n maag voelde ook nog steeds niet goed, op dit moment zat ik niet echt lekker in m'n vel. Zometeen maar wat eten bij J. thuis, want daar zouden we later op de dag heengaan.

Bij het bos aangekomen was het wat beter. We gingen langs een pad op een bankje zitten en we konden uitkijken over weilanden. Het was mistig. Dit was een mooi gezicht. De trip begon voor mij visueler te worden en het paadje voor ons leek op een sloot. De steentjes in het asfalt bewogen door elkaar heen alsof er met een lepel door de vla werd geroerd. Het leek gewoon echt net een sloot. M'n geest begon ook wat minder helder te worden. Er begonnen snelle gedachtenstromen door m'n hoofd te gaan en ik had door dat ik een beetje in een mindfuck terecht was gekomen. Op zich kon ik het wel waarderen, want ik voelde me weer wat beter, m'n maag deed weer rustig. M'n spieren begonnen ook wat minder slap te worden en m'n lijf voelde weer zo chill als ik van de alice gewend ben. Diverse keren zijn er mensen over het pad langs gekomen en volgens mij kwamen we niet te retarded over. Eén keer was het wel heel suf, want er kwam OPEENS een vrouw langsfietst die we niet aan zagen komen en die had één dikke trail achter zich aan hangen. We gingen helemaal stuk erom, want ze leek op 'super woman'!

Na een tijdje gezeten, gelachen, gepraat en gedacht te hebben, besloten we weer verder te gaan. We kwamen in een speeltuin terecht. Het weer was niet zo mooi, de lucht was grauw en de zon scheen niet. Het speeltuintje leek een verdorven gat. Dit kwam de sfeer niet echt ten goede, maar het was er in ieder geval wel heel rustig. We liepen zombiewalkend, zoals we altijd graag doen onder het trippen, over het zand richting een bankje meer tussen de bomen gelegen. We bekeken de planten en opeens zei J. dat hij een totempaal zag. Ik vond 't logisch, want ik zie ook weleens vliegende piratendoodskoppen. Maar toen ik achter hem aankwam stond er echt een totempaal! Dat had ik niet verwacht! Er lagen ook omgevallen bomen waar we in de stam van konden kijken en dat was mooi om te zien. We fantaseerden over hoe het zou zijn als daar een stad in was gebouwd, hoe spacend dat moest zijn. J. kwam in gedeelte van de trip in een wat somberdere mood terecht. Alles golfde en de bomen leken te ademen.

Uiteindelijk besloten we maar eens richting J. zijn huis te gaan. Het was inmiddels kwart voor twaalf of iets in die richting. Ik had echt geen flauw idee meer waar we waren, het ene moment zaten we in die speeltuin en het volgende moment in een één of ander boerenlandschap bij dat dorp. Het had in ieder geval wel sfeer. We kwamen in notime bij J. zijn huis aan en daar waren we blij. Weg met dat smerige zand, weg met die smerige kleur van de lucht en weg met al die mensen op straat. RUST! We gingen op de bank zitten en beschouwden de kamer. Alles was fascinerend om naar te kijken. We aten en drinken even wat. Een goddelijke fruitdrankt en even wat boterhammen voor wat maagvulling. Ik had totaal geen last meer van m'n maag. In paddotrips kan ik eten nooit echt waarderen, maar in LSD trip vind ik het meestal toch wel lekker. Inmiddels zaten er overal patronen op de muur en zag ik niks meer zonder visuals.

We besloten naar boven te gaan en muziek te gaan luisteren. J. ging op z'n bed liggen en ik op een matras er naast en we deden onze mp3 speler in. The Mystery Of The Yeti ging op en ik zonk weg in een sjamanistische sfeer. Ik deed m'n ogen dicht en voelde me compleet ontspannen. Ik zag wat vlekken (ben niet echt een fanatiek closed eye visual hebber), maar hoe langer ik m'n ogen dicht had, hoe meer ik zag! Het werd een ontploffende zon in een hemelblauwe lucht, ik verbaastte me hoe het kon! Daarna deed ik m'n ogen weer open en zag ik overal op het plafond figuurtjes en patronen golven en bewegen. We hadden de gordijnen dichtgedaan en er hing een rode gloed in de kamer, de sfeer was zeer goed. De mindfuck was nog steeds redelijk aanwezig bij mij, maar J. had er niet echt last van. We besloten nog even wat plaatjes te bekijken op de pc. Hierdoor werd de sfeer weer anders en was onze mood helemaal super goed geworden. M'n geest was opeens heel helder geworden.

We gingen naar beneden en we besloten een jointje te gaan roken. Naar buiten dus maar... Buiten waren weer veel mensen en dat was wel irritant op zich. We moesten dwars door het centrum van het dorp om bij een bos te komen wat groter was dan het vorige bos. Hier was het lekker rustig en konden we rustig een jointje roken (en draaien :P wat nog lukte ook). We hebben er vrij lang rondgehangen en van alles bekeken. Er zaten enorm veel beestjes op een bankje en dat was vreemd. Wel fascinerend natuurlijk. We vonden de dag super lang lijken als toen we terugkeken en we belandden steeds weer in nieuwe fases. De lucht deed het ook goed om patronen in te zien, het was inmiddels zonnig geworden met hier en daar een wolk. De sfeer werd daardoor gelijk veel beter.

Op een gegeven moment toch weer terug gegaan. De joint deed het hem wel, want ik was weer iets minder helder en J. belandde in een mindfuck. We werden para van alle mensen en we gingen weer naar binnen. Eigenlijk wilden we wel iets eten, maar wat? Mini magnums! Dat was echt goddelijk lekker en echt een tip! Wat een fucking lekkere chocolade smaak, zeg.

We kwamen op het idee om samen muziek te gaan luisteren en CEV's proberen te krijgen, want J. heeft ze ook nooit. De muziek ging dus aan op de pc ipv op onze mp3 spelers. Op youtube even wat muziek opgezocht (de Japanse bands Dir En Grey (vandaar m'n naam) en MUCC, omdat ik daar nogal een liefhebber van ben) en dat was echt goddelijk om te horen. Screw die CEV's, we gingen gewoon die filmpjes checken. De emotie die er in los kwam was meesterlijk en de instrumenten en lagen van de muziek waren super mooi en goed uit mekaar te houden. En die drums en die bas, heeeeerlijk!

Na ons een hele tijd vermaakt te hebben met live optredens, besloten we wat anders gaan doen. Eerst werd dat nog ff onszelf bang maken met Youtube filmpjes van The Ring. Echt gruwelijk enge filmpjes van Ringu 0, dat was echt meesterlijk ook. Maar J. zijn ouders zouden over een uurtje thuis gaan komen, dus gingen we maar eens weg.

We fietsten de weilanden in en we hadden een plekje gevonden waar echt (letterlijk en figuurlijk) geen hond kwam! Terwijl hondenuitlaters de frustrerendste elementen in een trip zijn! De trip begon wat minder te worden, ik zag nagenoeg geen visuals meer en J. ook niet. Geestelijk waren we echter nog lang niet nuchter. We hebben denk een uur daar gezeten en gepraat en rondgewaggeld, zonder ons echt te vervelen. Het was ook nog fascinerend om naar planten en structuren van de natuur te kijken. Ook hebben we hier nog even wat wiet uit m'n chillum gesmoked.

Op zich was het wel dood op die plek, want er kwam dus geen hond. We wilden terug naar Gouda. Eigenlijk moesten we ook iets eten. Op de fiets dus maar en we fietsten naar Gouda, daar gingen wel langs de AH om eten te halen. Het was heel erg druk, maar het stoorde ons niet, het was wel grappig om even al die levendigheid te beschouwen, we waren ook meer in staat tot sociaal contact. Er werkte een meisje uit onze klas. Even hoi gezegd en daarna de croissantjes, koekjes en het drinken wat we hadden gepakt afgerekend.

Eenmaal uit de AH gingen we ergens langs de weg zitten verderop. Het was echt precies goed. Er kwamen constant mensen langs, maar echt druk was het niet. We hadden de hele tijd iets om naar te kijken. Opeens kwam er een man die zei dat we er al een tijdje zaten en of we misschien iemand langs hadden zien komen die die zocht. Dit was vreemd, want het was een bevestiging dat je opgemerkt werd in de omgeving (we wilden de hele tijd niet te veel opvallen), wat we geinig vonden, aangezien dat bijna nooit wordt bevestigd door vreemde mensen. We hebben daar een tijdje onze meningen geuit over allerlei mensen en we vonden ons veel te bijdehand aangezien we daar zaten te trippen we geen recht hadden om iets over andere mensen te zeggen, maar het was gewoon leuk. Toen besloten we onze reis te vervolgen.

In Gouda aangekomen gingen we langs een gracht zitten en weer ff een jointje draaien. Dat was echt lekker relaxt, ook weer niet te rustig en niet te druk. We zaten lekker te praten, m'n visuals waren nog niet teruggekomen, maar m'n ogen ordende nog wel soort van alle dingetjes, waardoor ik toch nog een heel klein beetje patroonachtige effecten had. De rest van de avond hebben we nog in Gouda gehangen en geblowd. Beetje losgegaan over suffe opmerkingen, zoals "kom we gebruiken nog even wat softdrugs, aangezien we nog niet genoeg onder de verdovende middelen zitten," wat we super grappig vonden, aangezien het zo gek is om over na te denken. Zoveel mensen zitten als te janken over een jointje, terwijl wij daar onder de LSD zaten te blowen en sarcastische opmerkingen erover zaten te maken. Altijd in trips komt dat wel terug, maar soms vind ik het negatief en deze keer konden we er wel om lachen.

Rond 12 uur was ik thuis en probeerde ik te gaan slapen, maar dat lukte niet echt. Om 2 uur was ik nog steeds wakker en ging ik maar met m'n licht aan ff op m'n bed liggen en muziek luisteren. Das wel altijd lastig van alice, slapen :P maar opzich lukte t daarna wel goed en geen last meer gehad van negatieve effecten de volgende dag.

De trip was leuk, heel anders dan m'n andere trips weer. Andere lokatie, want meestal is mijn huis de triplokatie bij trips hier in de omgeving. De mindfuck kon ik deze keer wat beter waarderen dan voorgaande keren, had 't nog niet echt meegemaakt ook op alice. De laatste trip was een vrij harde paddotrip waar ik knettergek van werd, dusja had het er ff niet op.

Nou, als je het tot hier hebt volgehouden :P bedankt voor het lezen.

mikeyyy

Newbie
Gast.. hoe jij dat beschrijft klinkt het alsof dat dorpje van je lijkt op Haastrecht is... en dat je bij de zandspeeltuin was aan de dijk, wat ook 1 van onze lievelings smoke plekjes is! Lache om uit zo'n trip report plaatsen te herkennen van mijn eigen buurt :P. Verder is het leuk om te lezen alleen wel erg lang!

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Klinkt goed man. Zit er ook aan te denken om het binnenkort eens te gaan proberen, kijk ook niet op tegen de lange duur dus het lijkt mij een relaxt tripje te kunnen gaan worden.

DirEnGrey

mikeyyy zei:
Gast.. hoe jij dat beschrijft klinkt het alsof dat dorpje van je lijkt op Haastrecht is... en dat je bij de zandspeeltuin was aan de dijk, wat ook 1 van onze lievelings smoke plekjes is! Lache om uit zo'n trip report plaatsen te herkennen van mijn eigen buurt :P. Verder is het leuk om te lezen alleen wel erg lang!

You are right :P we waren bij t Steins Groen (of hoe je dat ook schrijft) en in het park van Haastrecht

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Leuk report. :)
En wees trouwens maar blij dat jullie niet naar de duinen 'bij' alkmaar zijn geweest, vanaf alkmaar zijn die duinen nog een slordige 8km lopen namelijk.. (bussen reden ook niet xD)

DirEnGrey

thanks people :P

tsjah volgens J. reden er wel bussen, want hij was er met pasen op vakantie geweest, i dunno ik ken het daar niet ^^ weet iemand nog leuke tripplekken misschien in nederland, want ik zoek weer es een nieuwe. Normaal gesproken als we in de natuur gaan trippen, wordt bij de Utrechtse heuvelrug bij Maarn, daar is t super mooi :grin:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DirEnGrey zei:
weet iemand nog leuke tripplekken misschien in nederland, want ik zoek weer es een nieuwe.
's Nachts op het strand tussen Kijkduin en Scheveningen is echt aan te raden, je komt er dan gegarandeerd niemand tegen en je krijgt een beetje het gevoel alsof je op de maan loopt. Begin laat en bewonder de zonsonder- en opgang :hearteyes:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DirEnGrey zei:
Dat is zeker een goeie! Goed plan voor in de zomervakantie :grin:
Ik weet niet hoe het qua drukte is in de zomer, ik heb het een paar maanden geleden gedaan en toen was er letterlijk niemand. Het geeft echt een heel apart gevoel als je heel ver over het strand kunt kijken zonder mensen te zien, met aan de ene kant het geklots van dreigende golven en aan de andere kant de duinen met haar plantjes enzo.. was één van de betere tripjes ja (:

Bovenaan