Ging makkelijker met schrijven dan ik had verwacht, veel leesplezier.
Hippy Flippin – Betekenis van emotie
Wie: Ik, 21, perfecte mood voor n avondje truffels
Wat: 20 gr Atlantis truffels / 2 pinkjes MDMA kristallen
Waar: Thuis, kerstlampjes aan, gekleurde lamp aan, stereo aan.
Dit was mijn derde keer truffels in combo met XTC. Normaal gesproken neem ik 20 gr truffels, wacht uurtje tot ze goed inwerken en misselijkheid / ongemakkelijkheid weg is en vervolgens neem ik daarna XTC met ongeveer iedere 2 uur extra. In mijn ervaring krijg je dan veel positieve emoties, je gedachten gaan als een sneltrein en de gevoelens zijn ongelofelijk. Wel, deze keer hadden de truffels iets anders in gedachten met me.
Om 18:00 eerste pinkje xtc genomen, thee tegelijk klaargezet. Na een half uurtje begon ik de xtc flink in mijn benen te voelen en besloot om het eerste kopje thee op te drinken. Daarna gelijk nog een kop gezet. Kreeg al vrij snel de sociale drang om dingen te doen en merkte dat ik onrustig werd van de xtc. Normaal nooit zo, misschien omdat ik het normaal andersom doe. De truffels werkte al vrij snel en had geen last van mijn maag. Wel enorm van mijn ogen waardoor hallucinaties moeilijk waren vast te houden. Na n halfuurtje werd ik echt in de trip gezogen en kon ik heerlijk ontspannen, echter bleef mijn lichaam heel onrustig met trillen en hartkloppingen. De XTC deed zijn werk niet super, maar besloot toch nog samen met de tweede kop thee een pinkje te pakken.
Vooral met gesloten waren de hallucinaties prachtig, en de muziek had iets spookachtigs. Echter bleven emoties weg, ik voelde me zelfs nuchter. Wat eigenlijk wel een teleurstelling was. De truffels namen het wel steeds meer over en de veranderingen qua licht waren prachtig. Het licht zag eruit als een aura en begon ook steeds relaxer te worden. Om me nog dieper in de trip te brengen wat poppers gepakt, en als altijd is dat een ongelofelijke ervaring. Ik keek met een blinddoek op, tussen een speeltje, precies in het oog van een vrouw op de tv, die gaf een prachtige reflectie weergaf en van blauw naar paars ging.
Ik moest dit toch even kwijt en besloot een vriend te bellen. Aan de telefoon voelde ik weer weinig emotie, echter begonnen de vervormen te stoppen en leek alles een matte kleur aan te nemen. En voor mijn gevoel stond de tijd ook stil te staan terwijl ik met hem belde. Toen ik ophing ging alles weer vervormen. Met mijn ogen dicht in bed liggen was het fijnste en gaf mijn lichaam rust.
Na een halfuurtje probeerde ik de controller te pakken om andere muziek op te zetten, maar sloeg blind op een aantal knoppen die een mix gaf van een van mijn favoriete nummers. (Chainsmokers- Something like this) Deze remix klonk heel rustig en hierbij begon ik na te denken over waarom de trip zo weinig emotie gaf. Deze gedachten kwamen uiteindelijk uit op dat emotie heel verschillend is als gevoel. Ik merkte dat ik er vredig mee was, omdat emoties mij vaak in de weg zitten.
De XTC begon verder uit te werken en de truffels namen na 3 uurtjes (sneller dan normaal) de hele trip over. Terwijl de XTC de trip normaal versterkt, vlakte het deze keer af. Nu ineens meegezogen in de trip. Mijn lichaam ontspande zich ook uit en het voelde alsof ik 1 cm boven het bed zweefde. De visuals werden vooral met gesloten ogen extreem fel. (roze/blauwe vierkanten) en de muziek klonk heel dromerig. Na een uurtje begon dit verder af te zwakken.
Vooral de emotie,of beter gebrek aan emotie heeft mij in deze trip erg aan het denken gezet,met name omdat mijn vorige Hippy Flip trips juist extreme gevoelens hadden van verliefdheid, blijheid en zelfverzekerdheid. Wel een gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid gehad wat niet onbekend is, was bij andere keren ook sterk aanwezig. Echter was dat nu een totaal ander gevoel. Niet onprettig, maar wel verrassend. Het gevoel nam na 4/5 uurtjes helemaal af tot een kriebeling in de benen. Tot ik uiteindelijk in slaap viel, wat me zoals altijd onrustige dromen veroorzaakt. Het is de eerste keer dat ik een trip heb met deze betekenis.