Kwaliteit GHB

wij willen graag eens met ghb experimenteren, maar kunnen dat vanwege gebrek aan kennis niet zelf produceren. Hoe kan ik bij aankoop de kwaliteit controleren? Als ze me water aanbieden, geloof ik het ook. :rolleyes:

HarryNak

Experimenterende gebruiker
Goede g is over het algemeen lekker lobbig met veel luchtbelletjes en niet te geel. Je kan na aankoop ook een klein beetje wegbrengen naar het test centrum dan weet je zeker wat je inneemt.

De ph kan je testen met een ph stripje of door zelf een klein drupje te nemen als ie prikt is het niet goed.

Let vooral ook op een héél zoute smaak! En inderdaad zoals HarryNak zegt, let op de PH, als het te veel prikt op je tong, kan het toch redelijk wat schade aanrichten binnenin. Niet goed!

Het is echt geen lekkere smaak, in het begin valt het goed mee, maar hoe meer je gebruikt, hoe slechter. Alsof ik eerst een potje moet gaan kotsen voor ik het kan gaan innemen :grin:

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Als hobby-chemicus zal ik je even wat tips geven.

1.
het HOEFT niet persé naar zout te smaken... zoals vele andere me hier gaan tegenspreken op DF, maar nogmaals, het hoeft niet zout te smaken.
De zoutige smaak is gewoon namelijk van de natrium
(afkomstig van de natrium hydroxide bij de synthese van GHB)

ZOU de maker van de GHB calcium hydroxide gebruiken i.p.v. natrium hydroxide, zal het een andere smaak geven (en beter voor de bloeddruk --> natrium--> bloeddruk stijgt; maar alsof dat iets uitmaakt)

MAAR omdat calcium hydroxide wat meer kost, en natrium hydroxide bijna overal verkrijgbaar is (rommel of goed spul, is te zien wat de persoon aankoopt) zal de GHB toch in 98% van de gevallen naar zout proeven!

2.
Koop je bij de apotheker pH-papiertjes ('universele pH strips van merckx' gebruik ikzelf).
Neem een vingertopje van de ghb, en wrijf deze op een stripje pH papier.
De pH zou 7 moeten uitkomen. wat neutraal is... net zoals water.
alles onder pH 7 = resten van GBL in je GHB
alles boven pH 7 = teveel Natrium hydroxide.

Beide zijn niet echt goed, maar als je dan toch hoeft te kiezen zou ik voor 'onder de 7' gaan (als er geen andere GHB in de buurt is)... natuurlijk niet pH 4 ofzo! maar boven de pH 5 kan er nog mee door...

ik hoop dat dit je wat heeft bijgebracht.. is een simpele test om na te gaan of het goed gesynthetiseerd is of niet! Ik doe het gewoonweg uit controle voor mezelf... :wink:

J0rrit

Badass junkie
DAt laatste punt ben ik het niet mee eens. Ik denk dat een ph boven de 7 beter is dan onder de 7. Onder de 7 zitten er resten gbl in. Gbl is een o.a. plastic-oplossende stof en is niet goed voor de slokdarm, ook kun je er bloedverzuring van krijgen. Het enige aspect van NaOH dat deze stof zo bijtend en schadelijk maakt is de PH in water. OH- is de sterkste base die er is. Als je dus je gootsteenontstopt met NaOH en water, ontstaat er een torenhoge PH. Dit zal alle rotzooi oplossen in je gootsteen. Als er moleculen OH- in overmaat aanwezig zijn, terwijl de PH zeg zon 8 is, is dat geen probleem, het molecuul OH- is niet heel erg slecht zolang het in zon mate aanwezig is dat de PH niet te hoog is. Dit wordt in je lichaam gewoon goed gebruikt. Als de PH 8 is, is de concentratie desdanig laag dat het in je bloed niks gaat veranderen aan de PH. Zoals al gezegd, het molecuul zelf is helemaal niet schadelijk, wel de PH die het geeft bij grote hoeveelheden!

EDIT: Alle OH- wordt zelf door de H+jes in je maag omgezet naar H2O=water!, zolang de concentratie OH- niet te hoog wordt. PH in je maag is ongeveer zon 2, zal dus dan zon 12 zijn max van GHB, waar alle OH wordt omgezet in H2O.

Greets

dfssdfde

Badass junkie
Stomme vraag misschien, het is ook al even geleden dat ik chemie had.
pH is toch gewoon een aanduiding van hoeveel van die moleculen er zijn per volume, het zijn toch de moleculen die schadelijk zijn? pH op zich is toch niks meer dan een indicatie ervan?

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Ivoos zei:
pH is toch gewoon een aanduiding van hoeveel van die moleculen er zijn per volume, het zijn toch de moleculen die schadelijk zijn? pH op zich is toch niks meer dan een indicatie ervan?

Neen, daar zit je fout.. ik weet niet over welke aanduiding je spreekt,
maar een pH is een aanduiding voor de zuurtegraad van een waterig milieu.. een vloeistof in dit geval -> de GHB...

DE pH aanduiding gaat van 1 tot 12.

7= neutraal... water dus bijvoorbeeld...
Zou je hier citroensap, zoutzuur, azijn,...aan toevoegen daalt de pH... het water wordt dus zuurder...

Zou je een base toevoegen (dus een hydroxide) stijgt de pH...

Een juist en goed gesynthetiseerde GHB is neutraal... dus een waterige vloeistof die naar zout smaakt om het simpel te zeggen... zou niet mogen branden of bijten... daar komt het -simpel- op neer.

dfssdfde

Badass junkie
Scopolamine zei:
Ivoos zei:

Neen, daar zit je fout.. ik weet niet over welke aanduiding je spreekt,
maar een pH is een aanduiding voor de zuurtegraad van een waterig milieu.. een vloeistof in dit geval -> de GHB...
Ja, dus het aantal moleculen zuur/base (H+/OH-) per volume van dat waterig milieu toch?

J0rrit zei:
het molecuul zelf is helemaal niet schadelijk, wel de PH die het geeft bij grote hoeveelheden!
Hier doelde ik op, de pH is de aanduiding van het aantal moleculen?

Edit: ah, misschien heb ik het verkeerd gelezen en bedoelde hij dat de molecuul geen kwaad kan in kleine hoeveelheden, maar als de pH verandert, verandert die hoeveelheid (en de schadelijkheid dus ook)

J0rrit

Badass junkie
Ivoos zei:

PH= het aantal moleculen H3O+, en hier het -logaritme van. ph 7= -Log H3O+. De tandaard log=10. Dus er staat: PH 7= -(kleine 10 bovenaan)log [H3O+]. dus 7= 10 tot de macht -x. i

Hier komt uit 10 tot de macht -7. Dat zijn het aantal H3o+ ionen. Het aantal OH- ionen is bij PH 7 gelijk en dus ook 10 tot de macht -7. Water is ter vergelijking meestal 6 en bevat dus nog zuur. Cola is ter vegelijking 3 en brandt niet eens echt. Vanaf ph 1 en minder wordt het echt zuur. Het is niet het ion dat schadelijk is, maar de PH die het geeft. Jij zegt het inderdaad goed, het is een maat van het aantal van die ionen. Maar die ionen zijn er in water altijd, water heeft altijd een ph, en je gaat me niet vertellen dat water slecht is???

Daarom is er een maat gemaakt, waarvan een bepaalde PH echt slecht/branderig wordt. Dit is pas vanaf 12 en 1/2 ofzo als ik me niet goed vergis. Resten OH- zijn (mits de PH binnen marges) niet schadelijk, GBL is altijd schadelijk, aangezien die schadelijkheid niks te maken heeft met zn PH,

greets

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Ja, dus het aantal moleculen zuur/base (H+/OH-) per volume van dat waterig milieu toch?

Ja, sorry, je hebt gelijk, ik had het verkeerd gelezen/anders opgenomen..
-stomme GHB--cola :grin:

J0rrit zei:
het molecuul zelf is helemaal niet schadelijk, wel de PH die het geeft bij grote hoeveelheden!
Hier doelde ik op, de pH is de aanduiding van het aantal moleculen?

Edit: ah, misschien heb ik het verkeerd gelezen en bedoelde hij dat de molecuul geen kwaad kan in kleine hoeveelheden, maar als de pH verandert, verandert die hoeveelheid (en de schadelijkheid dus ook)

Als de pH te fel afwijkt dan bevat de vloeistof teveel ionen van OH- of H+... en dan is hij 'niet zo goed' tot 'slecht' gemaakt.. We praten dan puur over de GHB he.. niet over wat het doet in het lichaam...

Scopolamine

Bewuste gebruiker
J0rrit zei:
Ivoos zei:

PH= het aantal moleculen H3O+, en hier het -logaritme van. ph 7= -Log H3O+. De tandaard log=10. Dus er staat: PH 7= -(kleine 10 bovenaan)log [H3O+]. dus 7= 10 tot de macht -x. i

Hier komt uit 10 tot de macht -7. Dat zijn het aantal H3o+ ionen. Het aantal OH- ionen is bij PH 7 gelijk en dus ook 10 tot de macht -7. Water is ter vergelijking meestal 6 en bevat dus nog zuur. Cola is ter vegelijking 3 en brandt niet eens echt. Vanaf ph 1 en minder wordt het echt zuur. Het is niet het ion dat schadelijk is, maar de PH die het geeft. Jij zegt het inderdaad goed, het is een maat van het aantal van die ionen. Maar die ionen zijn er in water altijd, water heeft altijd een ph, en je gaat me niet vertellen dat water slecht is???

Daarom is er een maat gemaakt, waarvan een bepaalde PH echt slecht/branderig wordt. Dit is pas vanaf 12 en 1/2 ofzo als ik me niet goed vergis. Resten OH- zijn (mits de PH binnen marges) niet schadelijk, GBL is altijd schadelijk, aangezien die schadelijkheid niks te maken heeft met zn PH,

greets

Bedankt voor de uitleg j0rrit! haha :grin: :wink:

J0rrit

Badass junkie
Ah, op die manier bedoel je. Oke, ik dacht dat de schadelijkheid werd bedoeld. Schadelijkheid door de gbl is sowieso bij Ph onder de 7, boven de 7 binnen bepaalde marges gewoon niet ( boven waardes als 10-12 wordt het wel schadelijk voor je mond/tong/slokdarm )

Als de ph 8 is, wordt die met toevoeging van GBL idd stroperiger. Maar als die 8 is en je dampt em in wordt die ook stroperiger. Al kan je als die 8 is, en je hebt ng GBL em wel wat sterker maken en meer over houden uiteindelijk, over de sterkste zelf zegt het dus helemaal niks!

greets

Scopolamine

Bewuste gebruiker
J0rrit zei:
Ah, op die manier bedoel je. Oke, ik dacht dat de schadelijkheid werd bedoeld. Schadelijkheid door de gbl is sowieso bij Ph onder de 7, boven de 7 binnen bepaalde marges gewoon niet ( boven waardes als 10-12 wordt het wel schadelijk voor je mond/tong/slokdarm )

Als de ph 8 is, wordt die met toevoeging van GBL idd stroperiger. Maar als die 8 is en je dampt em in wordt die ook stroperiger. Al kan je als die 8 is, en je hebt ng GBL em wel wat sterker maken en meer over houden uiteindelijk, over de sterkste zelf zegt het dus helemaal niks!

greets

Ik begrijp volkomen wat je bedoeld, en ik weet dat je weet over wat je praat.

Al kan je als die 8 is, en je hebt ng GBL em wel wat sterker maken

Het is in principe niet sterker maken he.. Je voegt gewoon wat GBL toe om de overgebleven hydroxide (samen met de GBL) te laten reageren tot vorming van GHB... waardoor de pH wat zal zakken.

Uitdampen kan altijd voor je GHB wat stroperiger te maken, maar dan moet je nadien wel even nameten of de ph niet te hard geschommeld is... Zal nooit veel zijn, maar ik sta toch altijd op m'n pH 7 :grin:

dfssdfde

Badass junkie
Ik heb me misschien iets verkeerd uitgedrukt, een pH van 8 is natuurlijk niet schadelijk, het ging gewoon over het volgende zinnetje

Het is niet de pH die het in grote hoeveelheden geeft die schadelijk is, het is de grote hoeveelheid die het bij grote hoeveelheden geeft die het 'em doet :tongueout:
De pH toont de hoeveelheid en dus de (al dan niet) schadelijkheid, maar dat getal doet niks, het is waar het getal voor staat.

Edit: wat waarschijnlijk hetgene is dat je bedoelde, heb het gewoon verkeerd gelezen en in mijn eerste post verkeerd uitgedrukt :)

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Ivoos zei:
Ik heb me misschien iets verkeerd uitgedrukt, een pH van 8 is natuurlijk niet schadelijk, het ging gewoon over het volgende zinnetje

Het is niet de pH die het in grote hoeveelheden geeft die schadelijk is, het is de grote hoeveelheid die het bij grote hoeveelheden geeft die het 'em doet :tongueout:
De pH toont de hoeveelheid en dus de (al dan niet) schadelijkheid, maar dat getal doet niks, het is waar het getal voor staat.

Edit: wat waarschijnlijk hetgene is dat je bedoelde, heb het gewoon verkeerd gelezen en in mijn eerste post verkeerd uitgedrukt :)

ik zie het even niet zitten om te antwoorden, ik laat deze aan J0rrit over :grin:

J0rrit

Badass junkie
Nou, je kan wel eens gelijk hebben, maar ik ook. Als er een overmaat NaOH is en die zet je om in GHB, krijg je meer GHB in dezelfde hoeveelheid water=sterker. Alleen, bij de reactie ontstaan juist water, aangezien GBL een Htje afgeeft aan OH-, en dat wordt vervolgens H2O. Het is te laat precies uit te rekenen wat de netto winst zal zijn, maar die is er wel denk ik zo,

En, ik bedoelde idd datzelfde. Ik zei toch, de PH geeft de grens aan waar H+ en OH- schadelijk=brandering worden voor je slokdarm. In de maag worden deze (mits niet te grote mate, geneutraliseerd).

EDIT: wat je zegt over die grote hoeveelheden les ik net pas goed eigenlijk. Jij bedoelt dus dat een ph van 8 bijvoorbeeld in grote hoeveelheden schadelijk is? Dat zou dan toch ongeveer hetzelfde zijn als dat een PH van 6 (het meeste water) schadelijk zou zijn na grote hoeveelheden? ( wat ieder mens doet ). Of na grote hoeveelheden cola? Het gaat om het moment zelf, als het dan niet brandt of pijn doet in je slokdarm, is er toch niks stuk? Pijn is gewoon een reactie van pijnsturende zenuwen op weefselschade.

PH is pas echt branderig vanaf waardes al 2/3 of vanaf 12 zowat, de schaal gaat voor 1 - 14 maar veel kleiner dan 1 en veel groter dan 14 is er natuurlijk ook gewoon, dit is gewoon (met de huidige meetmethoden? niet meer te meten, bovendien is heeft het dan geen functie meer, ph=1 en ph=14 branden toch al als de tering.

dfssdfde

Badass junkie
Nja, ik heb z'n post nog eens gelezen en ik denk dat we allebei hetzelfde zeggen maar gewoon naast elkaar aan het praten zijn :tongueout:
Ik stel voor dat we verder doen met tips aan de TS te geven :)

Edit: Nu zeg je dat de pH de grens aangeeft, wat natuurlijk zo is, terwijl je daarnet zei dat de pH (het getal dus) de schade deed.

Zal gewoon muggeziften geweest zijn van mij, mijn excuses :)

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Ivoos zei:
Nja, ik heb z'n post nog eens gelezen en ik denk dat we allebei hetzelfde zeggen maar gewoon naast elkaar aan het praten zijn :tongueout:
Ik stel voor dat we verder doen met tips aan de TS te geven :)

Kan je er dan compleet aan uit ? haha :grin:

Feitelijk zou elke GHB met zorg gemaakt moeten zijn...
Al is het niet voor eigen gebruik...!
Maar er zijn altijd mensen die kwantiteit (en dus meer geld) verkiezen dan kwaliteit...

Spijtig eigenlijk... :(

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Ivoos zei:
Edit: Nu zeg je dat de pH de grens aangeeft, wat natuurlijk zo is, terwijl je daarnet zei dat de pH (het getal dus) de schade deed.

De pH geeft niet de schade weer die het berokkend aan je lichaam..
cola is ook een 'zuur' met pH van 2.8... toch is het daarmee geen aanduiding dat het schade berokkend in je lichaam...
Natuurlijk wel moest deze pH extreem afwijken en gewoonweg een hydroxide oplossing zijn!

Zoals elke stof wordt GHB afgebroken in het lichaam.. het is door de afbraak van sommige stoffen dat het schadelijk is voor het lichaam.. zoals alcohol voor de lever (en zoveel meer)...
snap je ?

J0rrit

Badass junkie
Ik zeg ook niet de schade aan heel je lichaam, alleen aan je mond en slokdarm, totaan je maag, daar wordt het geneutraliseerd. Daarom zei ik ook, pas vanaf een ph onder de 2 ofzo gaat het wss branden=schadelijk, en vanaf een ph vanaf 12 ofzo.

Wat ik zeg is dat als de ph onder de 7 is, en de GHB goed gemengd is etc. er een GBL overmaat is. De GBL is schadelijk voor je lichaam zelf, misschien niet eens voor je slokdarm als je het oplost in veel water. Het kan bloedverzuring veroorzaken en ik geloof nog wat dingen. Dat de stof GHB zelf schadelijk is voor je lever etc (bloeddruk en nieren bij vaaaaak gebruik) hoef je mij natuurlijk niet uit te leggen, maar dit staat hier ook helemaal los van, dit ging puur om de ph, en dat heeft alles te maken met het bijtende van de GHB bij inname.

greets

EDIT: jullie moeten wel even goed lezen wat ik zeg, ik heb dit al gezegd namelijk

Bovenaan