• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Kratom tripreport

MagischeDagenMooieAvonden

Experimenterende gebruiker
Tripreport kratom.
Leeftijd: 21
Lengte: 1.78M
Gewicht: 62KG
Dosis: 12.5g kratom

Na een geslaagde avond bij rollende keukens. Moest ik nog even het centrum van Amsterdam in. Ik had een aantal biertjes op en het was de bedoeling peuken en wat wiet te halen en dan richting huis te gaan. Toen ik een winkeltje in kwam lopen zag ik in mijn ooghoeken kratom liggen. Hier heb ik wel eens over gehoord en het leuk mij wel eens leuk te gaan experimenteren.

Na bij de Albert heijn wat kokend water gehaald te hebben. Verdeelde ik het met een maatje door 2. Het was 25 gram dus beide 12.5g. Achteraf gezien was dit mischien een beetje teveel. Maar het was met de gedachte we kunnen het beter opmaken. Ik had ook vernomen dat kratom erg verslavend is.

15 min na innemen: ik voelde al wat meer energie opkomen beetje te vergelijken met xtc. Ook voelde ik mij steeds minder dronken.

30 min. We hadden een jointje gerookt. Ik voelde er praktisch niets van en de energie bleef maar stijgen.

1 uur. De energie bleef maar komen. Het was geen lichamelijke energie. Ik had zin om wat te doen maar iets uitvoeren werd nu al exponentieel moeilijker.

1.5 - 2 uur na innemen. Ik veranderde steeds meer in een aardappel ik had nog wel wat energie maar het was zo moeilijk iets uit te voeren. We besloten richting station te gaan. En dit ging opzich prima.

Na 2.5 uur heb ik geen rekening meer met te tijd gehouden. Hoe hoog je energie is na 5 min hoe hard je weer terugkomt na een paar uur. Ik vond de coming down te vergelijken met coke. Alsof je een komeet bent die de aarde in slaat. Ik stond voor station en kon nog amper staan.

Ik gok ongeveer 3 uur na gebruik zaten we in de trein en ik werd enorm misselijk. Ik had het gevoel dat ik moest overgeven maar ik kon me nog wel inhouden. Het maatje waarmee ik was moest de volgende ochtend vroeg op. Dus ik wou hem zo snel mogelijk naar huis laten gaan. Want ik moest lopen. Ik was met de scooter naar station gegaan en ik was niet meer in staat terug te rijden. Ik had daarom een maatje van mij gebeld en gevraagd of hij me naar huis kon brengen. Dit kon en was een enorme opluchting. Ik had namelijk het gevoel of ik elke seconden in slaap kon vallen. Eenmaal vlak bij huis voelde ik me zo enorm kut en moest ik echt een paar liter overgeven. Toen dit eenmaal gebeurd was, was het ook voorbij. En had ik nergens last meer van.

De volgende ochtend(op dit moment):
Ik heb geen merkbare kater ik moest alleen wel weer overgeven na het typen van dit. Een soort geelige substantie. Voel me overgings niet ziek. Verder ben ik gwn in staat dingen uit te voeren.

Conclusie:
- het was de eerste 2 uur enorm leuk. Zou het indd met xtc kunnen vergelijken maar iets milder en iets minder lang.

-volgende keer oppassen met doseren. Na nader onderzoek las ik dat kratom bij hoge dosis een opiaat achtig effect geeft.

- volgende keer nuchter met iets experimenteren. Ik denk dat de alcohol niet goed meehielp.

-ik heb de 1e 2 uur me leukste rondje door Amsterdam in me leven gelopen.

Persoonlijk advies (ik ben geen arts, dokter of wetenschapper dus dit is gebaseerd op mijn mening en hoeft dus niet perse de waarheid te zijn.):

- kratom is leuk om een keer te proberen. Zorg alleen wel dat je niet ver van huis bent mocht je een hoge dosis van plan zijn te gaan nemen. Ook raad ik aan genoeg water mee te nemen, en iemand die nuchter is mocht je perongeluk wel iets teveel nemen.

Deze tripreport had langer kunnen zijn als ik niet gedronken had en de helft vergeten was. Al met al een bijzondere ervaring. Gebruik met mate en met maten.

Met vriendelijke groet,

Magische Dagen Mooie Avonden.

Randland

Ik denk inderdaad dat 12,5 gr p/p een beetje teveel was van het goede. Zelf gebruik ik dagelijks kratom, maar meer als 5 gr per keer echt niet.

Misselijkheid bij deze hoeveelheden is eigenlijk dan ook te verwachten denk ik. Of kratom verslavend is wil ik niet echt geloven. Een milde afhankelijkheid wel.

Met kratom is het eigenlijk des te minder des te meer. Het ligt er natuurlijk ook aan welke kratom je gebruikt hebt.

1 - 2,5 gram: Drempel
3 - 4 grams: Mild
5 grams: Goed effect
10 grams: Sterk
10 - 15 grams: Zeer sterk!!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Dat je hebt gekotst zit er wel in met z'n dosering idd, als je maatje het heeft binnengehouden verzwijgt ie iets of is ie een supermens 😜

Dankjewel voor het delen van je ervaring. Gelukkig hebben jullie in ieder geval een deel als prettig ervaren. Nu is kratom vrij vergevend maar pas wel op van welke stoffen je een dubbele of driedubbele dosis neemt, niet alles loopt zo goed af als alleen een kotspartij.

Dat je hebt gekotst zit er wel in met z'n dosering idd, als je maatje het heeft binnengehouden verzwijgt ie iets of is ie een supermens 😜
Haha dat maatje heeft het zeker ook niet binnengehouden XD.
Nu is kratom vrij vergevend maar pas wel op van welke stoffen je een dubbele of driedubbele dosis neemt, niet alles loopt zo goed af als alleen een kotspartij.
Klopt hiervan ben ik zeker op de hoogte! Normaal gesproken lees ik me altijd zo goed mogelijk in voordat ik iets voor de 1e keer gebruik. Nu was dit een beetje een impulsieve actie haha. Mischien niet slim maar inderdaad wel een ervaring en les aan over gehouden!

Raoul_Duke

Interessant artikel.
Ik vermoed dat je een witte of groene variant hebt gehad, want van rode strains zou je na 12,5 gram waarschijnlijk vanaf vrijwel het begin juist rustig worden, omdat het bij een dergelijke dosis vooral sederend en een beetje euforisch zou moeten werken.
Nou weet ik niet wat de alcohol erbij heeft gedaan, want als ik kratom gebruik, drink ik van te voren niets of maar 1 of 2 glaasjes.

Zelf gebruik ik gemiddeld 2 keer per week, meestal rode strains en tussen de 10 en 20 gram, verdeeld over een uurtje of 4.
Vaak in combinatie met een klein beetje cannabis.

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Bij mij is alcohol en kratom een combi die bijna altijd leid tot misselijkheid. Als dit gevoel begint, soms na 1 biertje, soms na 3, dan is stoppen met drinken genoeg om weer rust in de maag te krijgen. Ik doseer kratom ook nooit veel hoger dan 5 gram.

Denk inderdaad dat het fijner is als je de volgende keer nuchter checkt wat kratom doet. Persoonlijk geeft een rode soort mij een erg ontspannen, warm gevoel. Ook maakt het dat ik meer zin heb om met mensen te praten/ socializen. Vind het effect voor sociale gelegenheden beter dan alcohol in de "aangeschoten-range".

spacebilly

Belezen gebruiker
Ik denk inderdaad dat 12,5 gr p/p een beetje teveel was van het goede. Zelf gebruik ik dagelijks kratom, maar meer als 5 gr per keer echt niet.

Misselijkheid bij deze hoeveelheden is eigenlijk dan ook te verwachten denk ik. Of kratom verslavend is wil ik niet echt geloven. Een milde afhankelijkheid wel.

Met kratom is het eigenlijk des te minder des te meer. Het ligt er natuurlijk ook aan welke kratom je gebruikt hebt.

1 - 2,5 gram: Drempel
3 - 4 grams: Mild
5 grams: Goed effect
10 grams: Sterk
10 - 15 grams: Zeer sterk!!
Misschien beetje late reactie, maar dat je aangeeft te geloven dat kratom niet echt verslavend is moet toch echt even wat van gezegd worden. Want dat is het WEL. Ik geef wel toe, je kan het langere periode gebruiken met doseringen van +- 5 gr per dag zonder ontwenningsverschijnselen te ontwikkelen. Maar Kratom sluipt er in, het heeft gewoon bijna geen nadelen/kater en het werkt functioneel op meerdere vlakken. Ik ben zelf begonnen met 2,5 gr per dag. Dat is in 2 jaar tijd gestegen naar een inname van 3x6gr verspreid over de dag. Toen begon ik ontwenningsverschijnselen te krijgen. 'S nachts ziek wakker worden, ernstig vermoeid zijn, botten die pijn doen, loopneus, koud zweet. Toen werd het mij te gek ben ik in een maand tijd afgekickt met hulp van verslavingszorg. Afkicken er van is vreselijk. De onrust, de fysieke pijn, je ziek voelen, extreem moe zijn maar niet kunnen slapen, liggen kronkelen op de bank, dysforie ten top. Uiteindelijk is de afkick zonder tegenslagen gelukt, maar pff. Mezelf voorgenomen dat dit nooit meer gaat gebeuren, en wat denk je? het gebeurde opnieuw, vanwege vermoeidheid die ik ervaarde toch weer naar de kratom gegrepen omdat het voor mij als een soort van speed werkt maar dit gecombineerd met een ontspannen gevoel. Nu zit ik weer bij verslavingszorg, van kratom overgestapt naar Oxycodon en vanaf daar door middel van speciale pleisters die de afkickverschijnselen wegnemen afbouwen.

Kratom blijft naar mijn mening topspul, maar wees gewaarschuwd: dagelijks gebruik sluipt er langzaam in en voordat je het weet zit je er aan vast. De afkick is vreselijk, gewoon vergelijkbaar met echte opiaten.

Knulletje

Misschien beetje late reactie, maar dat je aangeeft te geloven dat kratom niet echt verslavend is moet toch echt even wat van gezegd worden. Want dat is het WEL. Ik geef wel toe, je kan het langere periode gebruiken met doseringen van +- 5 gr per dag zonder ontwenningsverschijnselen te ontwikkelen. Maar Kratom sluipt er in, het heeft gewoon bijna geen nadelen/kater en het werkt functioneel op meerdere vlakken. Ik ben zelf begonnen met 2,5 gr per dag. Dat is in 2 jaar tijd gestegen naar een inname van 3x6gr verspreid over de dag. Toen begon ik ontwenningsverschijnselen te krijgen. 'S nachts ziek wakker worden, ernstig vermoeid zijn, botten die pijn doen, loopneus, koud zweet. Toen werd het mij te gek ben ik in een maand tijd afgekickt met hulp van verslavingszorg. Afkicken er van is vreselijk. De onrust, de fysieke pijn, je ziek voelen, extreem moe zijn maar niet kunnen slapen, liggen kronkelen op de bank, dysforie ten top. Uiteindelijk is de afkick zonder tegenslagen gelukt, maar pff. Mezelf voorgenomen dat dit nooit meer gaat gebeuren, en wat denk je? het gebeurde opnieuw, vanwege vermoeidheid die ik ervaarde toch weer naar de kratom gegrepen omdat het voor mij als een soort van speed werkt maar dit gecombineerd met een ontspannen gevoel. Nu zit ik weer bij verslavingszorg, van kratom overgestapt naar Oxycodon en vanaf daar door middel van speciale pleisters die de afkickverschijnselen wegnemen afbouwen.

Kratom blijft naar mijn mening topspul, maar wees gewaarschuwd: dagelijks gebruik sluipt er langzaam in en voordat je het weet zit je er aan vast. De afkick is vreselijk, gewoon vergelijkbaar met echte opiaten.
Misschien laat, maar altijd nuttig.
Dank voor het delen. Een ervaring waar ik benieuwd naar was/ben, zoals gevraagd in onderstaand topic.

Heftig verhaal en lijkt mij zeker iets wat een ieder wil voorkomen bij Kratom gebruik.
Want ik herken wat je zegt. De ontspanning, de energie, een soort van "gezonde" versie van alcohol maar dan nog beter! De verleiding naar meer grammen naarmate het gebruik vordert, ervaar ik ook.
Nogmaals dank voor het delen van jouw ervaring. Een minder plezierige kant van Kratom gebruik..

Dankjewel voor het delen indd! Heftig verhaal inderdaad, kratom is zeker verslavend ja! Ik ben zeker geen psycholoog en weet natuurlijk niet de onderliggende oorzaak waarom je toch weer teruggevallen bent. Ik kan uit bericht opmaken dat je wel degelijk wilt stoppen. En geloof mij JIJ kan dat! Focus je op het goeie en het mooie en zorg voor afleiding een hobby wat je graag doet en voldoening uit haalt! Voor mij is sleutelen aan brommertjes of gamen altijd een hele goede afleiding en dan vliegen de uren zo voorbij :). Ik hoop dat het nu goed met je gaat, en het gaat zeker goed komen. Het leven is een les dus leer van je fouten dan kom je sterker terug!

Bovenaan