Is spacecake in de stad chill?

justmakepeace

Belezen gebruiker
Hallo,

Binnenkort willen ik en een paar vrienden spacecake doen wanneer we een weekendje weg zijn. Het idee was om de stad in te gaan en daar in een shop te gaan zitten, of een terrasje te zoeken. Ik ben de enige met ervaring met spacecake en wilde even wat meningen in winnen.

Denken jullie dat we beter in ons hotel kunnen blijven of is het ook geaccepteerd om heel de dag in een coffeeshop/op een terras te gaan zitten?

Denken jullie dat we het beste met een halve plak kunnen beginnen en dan het effect af kunnen wachten tot we beslissen of we meer nemen?

Als extra vraagje, zou ik een kwart of half plakje kunnen nemen voordat we naar een concert gaan? Ik wil als enige geen alcohol drinken dus ik dacht dat een kwart tot half plakje cake wel kan. Maar, ik kan de cake natuurlijk niet mee naar binnen nemen en eenmaal gedoseerd is gedoseerd. Of ik nu te laag zit met een kwart plak, of te hoog met een halve. Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie meningen en antwoorden!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Voor mensen die het voor het eerst doen is het denk ik verstandiger het eerst een x in een veilige, rustige omgeving te doen. Dus niet in de stad of een shop. Maar dat is mijn mening. Ik persoonlijk vind spacecake sowieso veel te heftig en neem het niet meer. Dus voor first timers die niet weten hoe ze reageren is zeker een concert niet slim. Zeker niet als zij er ook alcohol bij gaan drinken. Alcohol en cannabis kunnen elkaar een soort tegen werken en je erg misselijk maken of veel te “stoned” en lui. Geldt niet voor iedereen hoor.

Hoeveel plakken kunnen wij niet zeggen. Het ligt er aan hoeveel wiet er in de cake zit en in hoeveel plakken je die cake verdeeld.
Er kan een gram wiet in zitten maar ook 10 gram. Dat maakt nogal behoorlijk uit.
Let wel dat je ECHT minimaal 2 uren wacht om meer cake te nemen als je denkt dat het niet genoeg werkt. Het kan echt tot 2 uur duren tot je iets merkt. Zeker voor je first time vrienden. Teveel aan spacecake is zooooo niet relaxt! Je kunt het namelijk niet meer stoppen als je eenmaal te veel hebt genomen. De effecten kunnen wel tot 8 a 10 uur aanhouden.
Als je zou moeten kiezen tussen net te weinig of net teveel ophebben kun je beter te weinig op hebben. Teveel is, zoals ik al zei en uit ervaring weet, echt niet orettig.

justmakepeace

Belezen gebruiker
We gaan het niet combineren met alcohol en tijdens het concert zal de rest alleen drinken, ik zelf wil niet drinken en dacht er voor mezelf dus aan om een beetje cake te eten. Het maakt me ook niet per se uit om gewoon geheel nuchter te blijven.

Als we de cake doen in de stad dan gaan we wel aan de lagere kant zitten waarschijnlijk, maar we halen onze cake in de shop en ik weet niet of ze daar weten hoe sterk de cake is.

Zelf heb ik nog nooit "in de buitenwereld" getript op cake, maar wel al meerdere malen bij een vriend thuis, waarbij we ook wel eens veel teveel gehad hebben. Als ik in zo'n setting ben kan ik het wel hebben, maar van de rest weet ik het natuurlijk nog niet.

We hebben wel allen ervaring met truffels. En ik zelf ook "in de buitenwereld" en dat ging me telkens redelijk goed af, dus mits we heel hard gaan lijkt het me geen groot risico. We kunnen ook altijd nog blowen in plaats van cake eten natuurlijk :wink:.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat laatste kan zeker. Dat zou mijn persoonlijke voorkeur hebben. Maar als je de spacecake in de stad doet met die vrienden, ik had het ff verkeerd begrepen, dan kan het wel denk. Je kunt ff rustig ergens zitten in een steegje als t teveel wordt. Neem idd dan net ff te weinig in. Of als jullie een hele dag lang de stad in gaan kunnen jullie wel bijdoseren. Neem je je eerste stukje meteen aan t begin en neem je een stukje mee in een zakje en dat kan je dan na minimaal 2 uren nog bij nemen. Als je toch nog van plan bent uren in de stad te blijven.
Op t concert voor jezelf kun je wel wat nemen. Je zegt zelf wel ervaring te hebben en ook te weten wat je moet doen als je teveel hebt genomen. Dus dan kun jij beter zelf inschatten hoeveel cake je neemt of dat je alleen een blowtje neemt.
Ik verkies ook een jointje boven alcohol. Ook bij een concert oid. Maar spacecake zoals ik al zei doe ik niet meer. Ben Twee van de drie keer dat ik t nam doodziek geweest. Ik kan er gewoon niet tegen. Geeft niks, dan rook ik t wel.

justmakepeace

Belezen gebruiker
Het roken vind ik ook niet zo erg tijdens het concert, het probleem is alleen dat ik dat spul niet meer naar binnen mag nemen en binnen niet mag roken. Cake leek me daarom handig, dan werkt het pas in als ik binnen ben en heb ik er gewoon een klein effectje bij voor wat extra lol. Tijdens het concert wil ik echt de grens niet op gaan zoeken, in de stad ook niet trouwens. Maar zo'n concert is een wat drukkere omgeving ook nog.

ikbenNICLAS

Experimenterende gebruiker
nee niet echt chil space cacke daar ga je gewoon te lekker op. en kan ik me niet echt gedragen. maar proberen kan altijd.

Bovenaan