Is heroine weer terug?

Las gisteren het bericht over de dood van Philip Seymour Hofman. Waarschijnlijk overleden aan een overdosis Heroine. Dit misschien vermengd met kalmeringsmiddelen. Maar is heroine dan weer terug? Ook in Nederland?
Paul

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ondanks wat de media zegt en het noemt als 'superheroine' is het zwaar vervuilde heroïne met fentanyl wat uit België komt zover bekend in heroine dus.

Als willekeurig voorbeeld hoe gevaarlijk dit spul is:

MOSKOU - Het gas dat bij de bevrijding van de gijzelaars in het theater in Moskou is gebruikt, was een extract van het synthetisch opiaat fentanyl. Dat heeft de Russische minister van Volksgezondheid, Joeri Sjevtsjenko, gisteren bekendgemaakt.

http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... -in-moskou

+ als je meer dan 500mcg binnen krijgt in korte tijd , zonder opiaat tolerantie Is het gedaan met je..(in meeste gevallen)

Niet nader te noemen bron ivm morele/ethische dingen enz.

Mensen let aub op weet u neemt!

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heroïne is weer in opkomst in de VS, doordat daar veel mensen verslaafd zijn aan kalmeringsmiddelen, doordat die daar veel te makkelijk voorgeschreven werden. Uiteindelijk kreeg de overheid dat door en is het daar moeilijker en duurder geworden om aan kalmeringsmiddelen te komen, dus gaan veel mensen over naar heroïne, omdat dat goedkoper is en makkelijker aan te komen voor de verslaafden.

Het is dus een heel andere situatie dan hier, dus ik denk niet dat heroïne hier weer op zal komen.

Marcko

Belezen gebruiker
Heroïne is hier nooit weggeweest er komen alleen steeds minder nieuwe gebruikers.
In Amerika is oxycontin; synthetische heroïne (hillbilly heroin) nu mateloos populair.

Deamon

Bewuste gebruiker
Tripreporter
catootje zei:
Heroïne is hier nooit weggeweest er komen alleen steeds minder nieuwe gebruikers.
In Amerika is oxycontin; synthetische heroïne (hillbilly heroin) nu mateloos populair.
Ik bedoel ook niet dat het weggeweest is, maar dat het hier niet populair is en denk ik ook niet zo populair zal worden als vroeger.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Deamon zei:
catootje zei:
Ik bedoel ook niet dat het weggeweest is, maar dat het hier niet populair is en denk ik ook niet zo populair zal worden als vroeger.
Mee eens maar de kans dat je hilbilly en andere medicijnen kan krijgen word steeds lastiger volgens de media. Hoewel in de media 'moet' je alles met een flinke korrel zout moet nemen...

Bovenaan