Imago GHB

Student2

Newbie
Beste forumleden,

Momenteel ben ik bezig met een scriptie over GHB en het imago van deze drug. Het antwoord op deze vraag kan ik niet geven als ik niet weet welk beeld jongeren van de partydrug hebben. Dus mijn vraag aan jullie..
Willen jullie in drie woorden (of een korte beschrijving) jullie beeld van de drug geven?
En kun je daarbij aangeven of je wel/niet in aanraking geweest bent met GHB.

Graag zonder gebruik van alle informatie op dit forum/internet, dus met je eigen kennis!

Alvast bedankt.

Dreuge

Badass junkie
Het is een drug met voordelen en nadelen, net als elke andere drug. Geeft wel een grappig effect maar is veel te smerig om vaak te drinken :P En over het imago: volgens mij is die zo slecht omdat veel mensen als ze té dronken zijn of zelf te veel GHB hebben genomen als excuus zeggen dat iemand het in hun drinken heeft gedaan.

DeepPurple

Belezen gebruiker
Uit eigen ervaring:

vies, niet met alcohol te combineren (die naam heeft het, in de praktijk wordt het vaak genoeg tóch gedaan), associatie met gootsteenontstopper, vervanger voor alcohol, lust opwekkend, licht dronken gevoel, uit balans zijn, rape drug (al zie ik zelf niet helemaal in hoe dit dan in z'n werk gaat: wordt het slachtoffer verkracht nadat zij out is gegaan?), strenge(re) maatregelen als je op gebruik (laat staan verkoop) betrapt wordt (dan bij bijvoorbeeld xtc-gebruik).

Dreuge

Badass junkie
nou niet te combineren met alcohol is niet helemaal waar het is vaak genoeg goed gegaan met een paar biertjes er bij

DeepPurple

Belezen gebruiker
Dat zei ik toch ook. Uiteindelijk kan je als ervaren gebruiker wel inschatten in hoeverre je het kan combineren.

GHB + dronken zijn = slecht. GHB + drank = niet per se slecht.

Angelic

Newbie
GHB=(voor mij iig) een fijne drug, zowel met uitgaan als wanneer je thuis bent, enige vergelijking met het gevoel tussen aangeschoten en dronken, maar dan zonder een kater.
En het is naar mijn idee de beste drug om seks op te hebben :P

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
GHB is naar mijn mening een zeer aangename drugs, zeker in kleine dosissen. Het stimuleert de geilheid en zorgt ervoor dat je meer zin hebt om dingen te ondernemen. Echter, alles hangt af van de dosis. Een lage dosis is aangenaam, een hoge dosis niet meer. En kan zelfs zeer ernstige resultaten als gevolg hebben. Zelfs de dood. Het is echt een drug waar je heel voorzichtig mee moet zijn, zeker in combinatie met alcohol. (Je combineert die twee beter niet !)

Wat betreft het imago, de meeste verhalen zijn slecht. Het wordt vaker ook wel de "rapedrug" genoemd. Terwijl in de praktijk het daar eigenlijk niet zo vaak voor wordt gebruikt.

Chris Pontius

Badass junkie
Ik heb GHB een aantal keertjes gedaan en ik ben nog nooit out gegaan, ook niet in combinatie met alcohol.
Wel een keer GHB-kots mogen ruiken van veel te dichtbij in een veel te kleine ruimte, en dat was alles behalve fijn. :beer:
Ik zou het als een lekkerdere en gevaarlijkere alcohol beschrijven.

Maar is het wel zo'n goed idee voor je scriptie om het te vragen op een Drugsforum?
Een erg representatief beeld zul je dan niet krijgen denk ik.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Chris Pontius zei:
Maar is het wel zo'n goed idee voor je scriptie om het te vragen op een Drugsforum?
Een erg representatief beeld zul je dan niet krijgen denk ik.

Misschien is dat ook niet de bedoeling, misschien wil hij zo een correct mogelijk beeld van GHB vormen. :P

Student2

Newbie
Chris Pontius zei:
Maar is het wel zo'n goed idee voor je scriptie om het te vragen op een Drugsforum? Een erg representatief beeld zul je dan niet krijgen denk ik.

Klopt, het drugsforum is een deel van het onderzoek.. :wink: Je ziet al duidelijk verschil tussen mensen die het nog nooit hebben gebruikt en de mensen die het wel eens geprobeerd hebben..

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Student2 zei:
Chris Pontius zei:
Maar is het wel zo'n goed idee voor je scriptie om het te vragen op een Drugsforum? Een erg representatief beeld zul je dan niet krijgen denk ik.

Klopt, het drugsforum is een deel van het onderzoek.. :wink: Je ziet al duidelijk verschil tussen mensen die het nog nooit hebben gebruikt en de mensen die het wel eens geprobeerd hebben..

En wat is dat verschil volgens jou onderzoek ? :)

Mrrow14

Belezen gebruiker
Een slaapmiddel dat erg onderschat wordt door gebruikers :wink:
Douchen+GHB was niet zon super plan :tearsofjoy:
Lekker maar niet lekker genoeg.

Muts

Newbie
Een drug wat wordt onderschat
Een drug die geweldig kan zijn als je het maar een paar keer doet
Een drug die hel wordt als je er verslaafd aan raakt
Een drug waardoor mijn vriend in een afkickkliniek zit

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Flameon zei:
Mrrow14 zei:

Douche en GHB .... waarom geen goeie combi :)

Misschien is hij uitgegleden ? :P Zou ik niet zo raar vinden als je GHB gebruikt hebt.

Mrrow14

Belezen gebruiker
Flameon zei:
Mrrow14 zei:

Douche en GHB .... waarom geen goeie combi :)

Naja ik werd wakker met mijn ouders naast mij :flushed:
Me moeder had een schroevendraaier in haar hand :P
En wat ik daarop zei : Laat me toch gewoon lekker douchen :hearteyes:
Hadden ze dus al 10 min op de deur geklopt.
In ieder geval ik had gehoord dat GHB ook op warmte werkt, des te warmer des te heftiger je het voelt.Ik heb dit nergens terug gelezen.
Ik weet wel dat ik niet te veel heb gehad ,want het was al een tijd later na laatste inname van de GHB.Ik ben na dit gebeuren ook nooit meer in slaap gevallen op de GHB :mrgreen:

Bovenaan