Ik zuip weer flink. [Bier]

Naast dat ik soms (ieder maand als ik geld heb) aan het blowen ben, drink ik de rest van de maand bier. Geen wijn (want: te zuur), geen sterke drank (want: slokdarmproblemen), dus blijft er bier over om flink 'm te raken.
Gisteren viel ik om van de slaap nadat ik niet meer op mijn benen kon staan. Heerlijk, om zo even buiten mijn boekje te gaan. Goed is het niet, natuurlijk.
Dat is wat ik ben, een wietsmoker met sterke drank naar alcohol.

Ik ga er ook niks meer aan doen. laat mij maar gaan. Of voel je je geroepen om mij te helpen?

de groeten.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Plaats je dit bericht omdat je stiekem toch eigenlijk wel wat steun wil? Of is het slechts pochen? Het is makkelijk om je erbij neer te leggen, maar ben je echt gelukkig met je gebruik? Of ben je bang voor de gevolgen als je je gebruik aan gaat pakken?

Het is nooit te laat om het aan te pakken, je moet alleen wel eerst zelf kunnen toegeven dat je misschien een probleem hebt...

wietsmoker zei:
Of voel je je geroepen om mij te helpen?

Wat is anders de reden dat je dit post? Het klinkt alsof je toch wel hulp wilt. Uiteraard is iedereen hier bereid je te helpen/steunen, maar dat moet je wel zelf willen.

Eigenlijk krijg ik al alle hulp die nodig is. Ik dacht laatst: "Ik drink er een paar". Toen moest ik later naar de supermarkt terug voor nog wat extra bier, omdat het zo goed smaakte ineens. Tja, en dan is het hek van de dam. Vandaar dat ik zover ging. Het was wel lekker voor een keer, maar dit kan inderdaad niet zo door blijven gaan.
Ik ben al weer aan het minderen, voor zover dat een manier is om niet afhankelijk te worden. Dinsdag aanstaande ga ik naar de AA, heb ik besloten. Ben ik al eens eerder geweest, zal ik nodig weer moeten oppakken.

bedankt voor die scherpe vraagstelling, nu ik nuchter ben was dat een goede zelfreflectie aan het oproepen.

Bovenaan