jah dat liegen dat ken ik nog wel. Als ik soms terugdenk is het ongelooflijk aan wat voor een leugens ik kon spuien en er zelfs nog mee weg kon komen. zo intens veel en zulke heftige leugens. misschien dat ze daarom wel geloofd werden. Dat mensen dachten dat iemand zoiets gewoon niet bij elkaar kan liegen. als die persoon nog enige menselijkheid in zich heeft
Dat vierentwintig uur stoppen kon ik ook totaal niet. Ik was er echt zo eentje die elke dag zn plannetje klaar had. voor sochtends had ik overgehouden van de vorige avond. Voor overdag en 's avonds was ik dagen vantevoren al bezig met 'schemes' om maar aan mn dagelijkse dosis van een halve tot een hele gram heroine te kunnen komen. Daarbij moest wiet, anders merkte ik te weinig van de bruin. En als het ff kon wilde ik natuurlijk ook nog wat base coke vantevoren. Drinken deed ik amper. andere drugs gebruikte ik als ze beschikbaar waren. Wat dat betreft had ik weinig grenzen
Ik ben maar een paar keer gestopt. elke keer was langer dan een half jaar, tot aan 5 jaar toe. Ik kon het echt niet aan om zomaar te stoppen, het moest echt 'voor altijd zijn' anders kon ik de motivatie echt niet opbrengen. Dan maakte ik mezelf zo gek en werd ik dus nog veel zieker als dat ik zonder die 'stop-drang' had geweest. Dus elke keer dat ik stopte was dat echt op een goed voorbereid moment.
En nee zit niet vanaf mn 13e aan de heroine

... ik begon op mijn dertiende met blowen .. op mn 15e met xtc en speed enzo .. toen zo rond mn 18e de pillen onwijs kut werden en ik amper goede xtc kon krijgen, stapte ik over op coke snuiven. en dat kon ik eigenlijk best allemaal in de hand houden. Gebruikte in de weekends. Ik verkocht genoeg zooi om mn eigen stappen en dope te kunnen betalenen, had een mooie wagen, leuke vrouwen .. prima leven dus
totdat ik zo rond mn 19e ( toen had ik wel vaker bruin op, maar boeide me nooit zo) een keertje bij een verslaafde met wie ik wel eens samen verkocht, een baseje nam... de 5 gram die ik bij me had gingen op. Ik leerde mn coke uit te koken.... en in die ene keer was ik geheel verkocht.
Haalde direct mn 10 gram voorraad die ik thuis had en die rookten we samen ook op. Daarna heb ik zelden nog gesnoven en echt zowat elk tientje of honderdje coke dat ik kon betalen heb ik uitgekookt en in de pijp gegooid. Maar omdat je dan nooit genoeg hebt, was ik maar wat blij toen ik erachter kwam dat heroine dat gevoel naar MEERRRRRRRRRR coke redelijk stopte .. Dat was mijn echte downfall .. het laatste zetje dat ik nodig had om tot een verloederd stuk wezen te verworden, dat zelfs zn moeder nog voorloog om maar aan een tientje te kunnen komen. Ik heb ze nooit echt wat aangedaan, maar ik was er zeker toe instaat.
In die tijd heb ik heel veel dingen gedaan, waarvan ik achteraf zeg van das niet zo lief, maar ik kan nu eenmaal niet stil blijven staan in het verleden. Ik leef nu, niet dan of toen, maar nu

ik leer natuurlijk wel van mn verleden.
Het verleden dat me laat zien dat ik wel kon stoppen zo op mn 21e maar dat ik op mn 25e net zo hard weer aan de dope ging, ook al waren er nogal wat 'omstandigheden' uiteindelijk heb ik die beslissing zelf gemaakt en er dus zelf ook keihard voor moeten betalen .. en nadat ik daarvanaf was gekomen,na weer flink wat ellende. verviel ik binnen een paar jaar weer aan die zooi. Nu eigenlijk zonder echte reden. Niets zat me echt tegen, ik had het niet slecht. En toch trapte ik alweer in de trap van de heroine. En alweer vond ik de kracht om ermee op te houden, nu zelfs gesteund door een hele lieve vrouw. Ook al beseft ze de helft van de impact van dope niet, ze weet heel goed hoe het aan mensen vreet, wat het mensen aandoet en toch hielp ze. Dat is voor mij een flinke stok achter de deur. Gelukkig niet de enige

En dus voor de derde keer geloof ik alweer, gaat het goed! Taal ik niet naar dope, op zo af en toe een jointje of een biertje na. Nu ben ik inmiddels een jaar ofzo clean ( staat ergens hier op het forum, hou het niet bij ) maar echt clean is het natuurlijk ook niet. Zoals ik al schreef, ik drink toch regelmatig een lekker slokje bier, ik rook toch zeker eens per week een paar joints.
Zo heel soms ( nu al 2 keer gebeurd in de tijd dat ik geen coke of heroine meer gebruikte) heb ik herbals genomen ( omdat ik niet aan xtc kon komen

) maar dat is het dan ook wel.
Omgerekend ben ik dus nog geen 6 jaar echt clean geweest van drugs ... want ook drank, wiet en zelfs tabak zijn drugs ....
Sterker nog .. ik denk dat voor veel mensen hele andere dingen drugs zijn dan de verdovende middelen die wij kennen... En dan denk ik aan mensen die verslaafd zijn aan eten, of aan sporten (endorfine==opiaat) of aan een bepaald gevoel(denk aan die ene meid die altijd verliefd was, alleen nooit op dezelfde man) en ga zo maar door. Verslaving zie je bij heel veel mensen, alleen is het niet altijd onderkend.
En ach .. ik hoop voor veel dat ze er gewoon niet achterkomen en lekker blij blijven

Ignorence is bliss tenslotte