hoe verslavend is DMT?

waaza0

Experimenterende gebruiker
hallo allemaal xD
ik heb laatst dmt ontdekt en de verhalen gehoord over dat het tijdens je geboorte en tijdens je dood word geactiveerd en bladibla,
en het lijk me egt vet het is te proberen , ik ken ook iemand die eraan kan komen , het enige waar ik nu mee zit. de persoon die het kan fiksen vertelde me dat het volgens hem heeeeeeel verslavend is , nog erger dan crystal meth en shit , dus ik wou weten van mensen die het hebben gebruikt hoe verslavend het is en al.
alvast bedankt.

pascal828

Badass junkie
^Meth niet verslavend? you're crazy...

DMT verslavend! :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Nee, zo'n intense ervaring is niet tot nauwelijks verslavend.
Je kunt wel om de 2u trippen, dat wel.

Maar DMT is lichamelijk gezien enkel slecht voor je longen omdat je het rookt.
Dus die gast weet dus echt niet waar hij het over heeft.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Je hebt natuurlijk verschillende soorten en gradaties in verslaving. DMT zal voor de meeste mensen waarschijnlijk niet echt verslavend werken, maar er zijn mensen die de ervaring zo geweldig vinden dat ze het liefste meer tijd in die wereld door zouden brengen dan in de echte wereld. Of die continu op zoek gaan naar een nog intensievere en overweldigender trip. Dus om nou te zeggen dat het helemaal niet verslavend is vind ik te ver gaan. Maar voor de meeste mensen zal het nauwelijks verslavend werken omdat het daarvoor vaak te heftige ervaringen zijn.

clockcable

Bewuste gebruiker
pascal828 zei:
Als je die Amerikaanse propaganda gelooft ben je inderdaad na één keer gebruiken verslaafd, vallen je tanden eruit, krab je je huid vol gaten en vermoord je je hond met een klauwhamer.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
clockcable zei:
pascal828 zei:
Als je die Amerikaanse propaganda gelooft ben je inderdaad na één keer gebruiken verslaafd, vallen je tanden eruit, krab je je huid vol gaten en vermoord je je hond met een klauwhamer.

Dat de verhalen overdreven worden geloof ik direct, maar dat wil nog niet zeggen dat t niet/nauwelijks verslavend is.

pascal828

Badass junkie
clockcable zei:
pascal828 zei:
Maar om het 'niet zo heel verslavend' te noemen vind ik onder de maat.
Het is degelijk wel verslavend, natuurlijk verschilt dit per persoon.

En zeg ik dat je na 1 keer gebruik al verslaafd bent? Nee.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Zoals bij elke drugs: de drugs zijn niet verslavend makend maar JOUW INTENTIES.

clockcable

Bewuste gebruiker
pascal828 zei:
clockcable zei:
pascal828 zei:

En zeg ik dat je na 1 keer gebruik al verslaafd bent? Nee.
Ik zeg ook niet dat het helemaal níet verslavend is.
"de persoon die het kan fiksen vertelde me dat het volgens hem heeeeeeel verslavend is , nog erger dan crystal meth en shit " Ik zeg alleen dat dit zwaar overdreven is.

waaza0

oke jullie bedoelen dus dat het alleen mentaal verslavend KAN zijn. en lichaamelijk niet verslavend is?

Oom Klaas

Badass junkie
je zal geen lichamelijke afkick krijgen, maar dat heb je van wiet ook niet
maar dmt is lang niet zo verslavend als die gast het jou doet geloven

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb zelf een aantal grammen weggerookt in ongeveer 1,5 tijd. Lichamelijke verslaving: nee. Geestelijk is mogelijk maar die kans is nihil. Kijk naar je intenties, waarom wil je het nemen? Als het niet is om dingen weg te bergen, het wereldje dat dmt geeft zo leuk is te willen blijven dan ligt er geen gevaar.

Pas op, bij mijzelf begon met DMT de HPPD. Google daar maar eens naar. Die stof kan het zeker triggeren.

Tripper

Wijs gebruiker
HPPD kan ook getriggerd worden door paddo's of LSD.

DMT is niet verslavend.. of wel? Slapen vinden we allemaal heerlijk en we doen niets liever dan een flinke heftiger droom hebben. Nee, DMT is niet verslavend alleen maar intrigerend! Het heeft bij mij volgens mij wel migraine getriggerd.

W.F.L.

Badass junkie
Bij mij kwam het door LSD inderdaad. Paddo's had ik een jaar voordat ik met LSD begon al genomen en toen ook geen klachten. Pas na een tweede LSD trip. Toen ook gekapt met LSD. :P

DMT doe ik wel, want afgezien van de mooie visuals en de korte trip voel ik me altijd gewoon heel goed daarna en heb geen HPPD die verergert. Zo wil ik wel trippen. :grin:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Tripper zei:

DMT is niet verslavend.. of wel? Slapen vinden we allemaal heerlijk en we doen niets liever dan een flinke heftiger droom hebben. Nee, DMT is niet verslavend alleen maar intrigerend! Het heeft bij mij volgens mij wel migraine getriggerd.
Er is niets bewezen dat dmt ervoor zorgt dat wij dromen. Zo wel, laat zien waar.

waaza0

Petrovic zei:
Tripper zei:

Er is niets bewezen dat dmt ervoor zorgt dat wij dromen. Zo wel, laat zien waar.

volgens mij bedoeld hij dat ook niet xD , volgens mij vergelijkt hij het alleen maar met een heftige droom (ookal is dmt veel heftiger dat een heftige droom na wat ik er allemaal al van gehoort heb :P)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
waaza0 zei:
Petrovic zei:
Tripper zei:

volgens mij bedoeld hij dat ook niet xD , volgens mij vergelijkt hij het alleen maar met een heftige droom (ookal is dmt veel heftiger dat een heftige droom na wat ik er allemaal al van gehoort heb :P)

Nee, ik denk dat hij er wel op doelt dat DMT er voor zorgt dat wij dromen.
Het is inderdaad niet bewezen dat DMT er voor zorgt dat wij dromen.
Maar aangezien alle levende wezens met een limbisch systeem het psychologisch nodig hebben om te dromen, en in al deze wezens DMT in de pijnappel klier word aangetroffen lijkt mij toch een hele goede theorie geboren. Naast het feit dat het wel bewezen is dat de pijnappelklier DMT (samen met een aantal andere stoffen) tijdens het slapen vrijlaat.

waaza0

PepTalk zei:
Nee, ik denk dat hij er wel op doelt dat DMT er voor zorgt dat wij dromen.
Het is inderdaad niet bewezen dat DMT er voor zorgt dat wij dromen.
Maar aangezien alle levende wezens met een limbisch systeem het psychologisch nodig hebben om te dromen, en in al deze wezens DMT in de pijnappel klier word aangetroffen lijkt mij toch een hele goede theorie geboren. Naast het feit dat het wel bewezen is dat de pijnappelklier DMT (samen met een aantal andere stoffen) tijdens het slapen vrijlaat.

sirieus? :P nooit geweten , ik heb wel gelezen dat de stof dmt erg actief is tijdens je geboorte en als je dood gaat, wat een bijna dood ervaring verklaart.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je dood gaat is het niet echt een bijna dood ervaring toch?
Wat iets logischer klinkt is dat er bij een bijna dood ervaring DMT vrijgelaten word.

Dat klopt ook, maar wanneer je ( bijna ) dood gaat, laten je hersenen meerdere hormonen en psychoactieve stoffen vrij. Denk hierbij aan dopamine, serotonine, adrenaline en inderdaad DMT.

Dus of die lange witte tunnel met het einde een fel licht, nou word veroorzaakt door DMT en/of andere stoffen of dat de hemel echt bestaat.. Well, we all gonna find thát out right?

Einstein

Badass junkie
waaza0 zei:
de persoon die het kan fiksen vertelde me dat het volgens hem heeeeeeel verslavend is
Niet (erg) verslavend dus, dat is al gezegd; alles kan verslavend zijn, maar er is weinig aan de hand zolang jij geen fantasierijke doch sociaal geïsoleerde einzelgänger bent die het liefst dag en nacht in zijn eigen denkbeelden zou rondzwerven. Hou het leuk, tripmiddelen zijn er voor jou, jij bent er niet voor de tripmiddelen.
Verder zou ik je nog aan willen raden om die persoon alsjeblieft te laten stikken in zijn DMT. Blijkbaar heeft hij er geen moer verstand van, en mensen die er geen moer verstand van hebben kan je niet vertrouwen, voor je het weet geeft hij je iets totaal anders en dan zit jij met de gevolgen. Er zijn zat anderen waar je DMT kan halen en anders kan je nog altijd zelf DMT-houdende zaadjes bij de smartshop halen en ayahuasca maken.

cheiron

Bewuste gebruiker
Addiction Potential
DMT is neither physically addicting nor likely to cause psychological dependance. As with most substances, some people will use it more frequently than they are comfortable with. There may be a short period of tolerance after DMT use. However, Strassman et al. found in a tolerance study of DMT that four successive high-dose IV injections of DMT administered at 30-minute intervals produced no noticeable tolerance effect.

bron erowid

Bovenaan