Hoe maak ik hasj?

universal*flow

Belezen gebruiker
Hi stoners!

In mijn stad is er helaas geen coffeeshop. Wiet kan ik op elke straathoek kopen. Maar ik wil graag hasj!
Nu heb ik van de week een aantal wietzaden van een vriend gekregen en heb deze liefdevol geplant.
Graag wil ik van jullie weten;

Hoe maak ik hasj?
Heeft er iemand ervaring met het maken van hasj?
Tips and trics?

* ik heb natuurlijk zelf ook ff rondgekeken op internet, maar tot nu toe nog niet echt behulpzame info gevonden.

Thanks!!!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou zeggen: beter zoeken. Is erg veel over te vinden.

Belangrijk bij het maken van hasj:

Wat zijn je mogelijkheden? (hoeveel tijd heb je en kun je ongestoord je gang gaan)
Van welk materiaal wil je het maken? (toppen, knipafval..?)
Hoeveel materiaal heb je?

Wanneer ik daar zicht op heb kan ik je wel een methode aanraden denk ik.

universal*flow

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Ik zou zeggen: beter zoeken. Is erg veel over te vinden.

Belangrijk bij het maken van hasj:

Wat zijn je mogelijkheden? (hoeveel tijd heb je en kun je ongestoord je gang gaan)
Van welk materiaal wil je het maken? (toppen, knipafval..?)
Hoeveel materiaal heb je?

Wanneer ik daar zicht op heb kan ik je wel een methode aanraden denk ik.

Een beetje tijd heb ik wel, en ik kan ongestoord mijn gang gaan. Mijn woning, niemand die binnen komt.
Ik heb 6 plantjes, maar zijn nog te klein om te kunnen identificeren van welk geslacht.
En maak de hasj van de toppen.

Maargoed terwijl ik dit aan het typen ben, kom ik net op een website langs waar het allemaal in omschreven staat. Sorry, heb te snel om hulp geschreeuwd :grin:

Maar ach tips en trics altijd welkom, en wat raad je aan ?

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik weet natuurlijk niet met welke methode je de hasj wil maken. Er zijn meerdere methodes. Persoonlijk heb ik de beste ervaring met de ice o lator methode. Gewoon googlen naar ice o lator maken en je vind genoeg!

Als je dat teveel werk lijkt en je wilt het wat simpeler hebben, dan raad ik de warme persing aan.

Je moet de toppen/knipafval op een zeef leggen om het vervolgens te zeven, zodat alleen de hasj kristallen erdoor heen komen.
Stop de gezeefde hasj kristallen in een plastiek zakje (uiteinde van een pakje sigaretten)
Vervolgens maak je er een blokje van en plak het dicht met plakband. Wikkel hier een stuk krant omheen en maak het vochtig met warm water hierdoor smelt het plastiek niet.
Stop het pakketje in een voorverwarmde oven op 175°C en leg het 10 minuten in de oven. Daarna haal je het pakketje uit de oven, rol het plat met een deegrol tot het niet harder aangeduwd kan worden.
Leg het pakketje in de vriezer gedurende een uur of langer (afhankelijk van de grote van je blok hasj).
Haal het laagje ijs aan de buitenkant weg en de hasj is klaar voor gebruik! De hasj is donker van kleur.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind een warme pers vaak meer werk dan ice maken. Ice kost wel wat meer tijd, maar is voornamelijk groot werk (niet prutsen met plasticjes ed.) waarbij je iets moet doen en dan weer even kunt wachten.

Tevens moet je wel een goede zeef hebben. Een te fijne zeef zorgt ervoor dat je nog veel weg gaat gooien, een te grove zeef zorgt voor slechte kwaliteit hasj.

Een warme pers (en dan zou ik de oven toch echt lager zetten dan 175 graden hoor!!! Wanneer je een 40 stand hebt daarop en anders 100) zorgt vaak wel voor de lekkerste hasj. Bij Ice is de smaak er vaak wat vanaf (wat ook erg voordelig kan zijn!)

Wanneer je nu 6 plantjes hebt waarbij het geslacht nog niet duidelijk is, zou ik me eerst zorgen maken over een evt. oogst ipv. hoe je hasj gaat maken.
Komen ze buiten of binnen? Volle grond of pot?

Er vanuit gaand dat je 3 vrouwen overhoudt en deze buiten in pot zet. Dan gok ik op een oogst van 50-250 gram. Opzich is dat niet heel erg veel om echt moeite te doen om hasj te maken. Houd er rekening mee dat je 1-10% van dit gewicht als hasj overhoud.

Carlo86

Belezen gebruiker
Tripreporter
Een warme pers (en dan zou ik de oven toch echt lager zetten dan 175 graden hoor!!! Wanneer je een 40 stand hebt daarop en anders 100) zorgt vaak wel voor de lekkerste hasj. Bij Ice is de smaak er vaak wat vanaf (wat ook erg voordelig kan zijn!)

Voorverwarmd hé! En het pakketje is onder het water geweest, heb het altijd op 175 graden gedaan. Nooit problemen mee gehad.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Minder warmte is voldoende. Bij hogere temperaturen komen er meer stoffen vrij uit het plastic.
Ik heb er een beetje mee gespeeld en het resultaat was weliswaar hetzelfde, maar voor mijn gevoel is lager toch beter.

Koude pers kan overigens ook. word je hasj alleen niet zwart.

Bovenaan