Hoe lang slapeloosheid?

_Kat_

Bewuste gebruiker
Ik ben nu dus gestopt met wiet sinds Maandag. Ik heb al geen last meer van lichamelijke ontwenningsverschijnselen en ik heb ook geen behoefte meer aan wiet. Maaaaaar nu kan ik nog steeds niet slapen zonder wiet. Eergisteren wel maar dat kwam omdat ik de hele dag onder invloed van LSD door de stap heb lopen zingen en dansen. :P Daar word je wel moe van. Nu vraag ik me af hoe lang het duurt tot ik weer mijn ogen dicht kan doen. Dit kan overigens ook door mijn speed verslaving komen, ben 6 of 7 weken (weet niet precies) geleden stopt met speed maar je kunt aan speed ook insomnia overhouden dus... Maar ik hoop niet dat het daaraan ligt want dan ben ik helemaal de lul. Wil namelijk niet mijn Opium gaan gebruiken als slaapmiddel, dat gaat me een beetje te ver. :P

Eristoff

Experimenterende gebruiker
Het zal heus wel overgaan, je moet gewoon geduld hebben en doorzetten en na een paar weken ben je weer zo goed als nieuw.

Flameon

Badass junkie
Inderdaad even doorzetten en niet andere drugs of medicatie gaan gebruiken om te kunnen slapen. Even doorbijten, dan gaat het vanzelf het snelste over

_Kat_

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties! Nu kan ik weer met een gerust hart naar bed... Of toch niet! :P Ja flauw, ik weet het.

Ensenata

Kan ook zijn dat het gewoon zo'n "periode" is, ik heb dat ook altijd, de ene maand val ik meteen in slaap en de maand erna kan ik uuuuren liggen draaien enzo.

_Kat_

Bewuste gebruiker
Mijn probleem is niet dat ik rusteloos ben, maar dat mijn oogleden niet op elkaar willen. Ze weigeren dienst elke keer als ik probeer te slapen. Hopelijk heb ik vanavond meer geluk..

zommes

Badass junkie
_Kat_ zei:
Ik ben nu dus gestopt met wiet sinds Maandag. Ik heb al geen last meer van lichamelijke ontwenningsverschijnselen en ik heb ook geen behoefte meer aan wiet. Maaaaaar nu kan ik nog steeds niet slapen zonder wiet.

Lichamelijke ontwenningsverschijnselen? Je bent je er toch wel van bewust dat dit psychosomatische verschijnselen zijn die ontstaan door een geestelijke afhankelijkheid die je jezelf hebt aangepraat.

Over een paar dagen is het over.

buzzrider

Wijs gebruiker
zommes zei:
_Kat_ zei:
Ik ben nu dus gestopt met wiet sinds Maandag. Ik heb al geen last meer van lichamelijke ontwenningsverschijnselen en ik heb ook geen behoefte meer aan wiet. Maaaaaar nu kan ik nog steeds niet slapen zonder wiet.

Lichamelijke ontwenningsverschijnselen? Je bent je er toch wel van bewust dat dit psychosomatische verschijnselen zijn die ontstaan door een geestelijke afhankelijkheid die je jezelf hebt aangepraat.

Over een paar dagen is het over.
Of in mijn geval zo'n drie maanden. Ik weet nog dat ik in die tijd echt niet meer dan drie uur per nacht sliep.
Ik ben ooit zelfs vijf dagen lang wakker geweest, daar word je pas gek van. Net als een constante bad-trip met beeldruis, zwarte vlekken en alles erop en eraan

zommes

Badass junkie
buzzrider zei:
Ik ben ooit zelfs vijf dagen lang wakker geweest, daar word je pas gek van. Net als een constante bad-trip met beeldruis, zwarte vlekken en alles erop en eraan

Dit was van het stoppen met blowen?

buzzrider

Wijs gebruiker
zommes zei:
buzzrider zei:

Dit was van het stoppen met blowen?
Niet enkel van het stoppen met blowen nee; ik had erbij moeten zeggen dat ik toen ook anti-depressiva nam. Een benzo hielp zelfs niet meer om de slaap te kunnen vatten. Hoe moe ik ook was, slapen was onmogelijk.
Ik verkies elke ziekte die ooit gehad heb op één dag boven dat ik dat nog een keer moet meemaken

zommes

Badass junkie
buzzrider zei:
Niet enkel van het stoppen met blowen nee; ik had erbij moeten zeggen dat ik toen ook anti-depressiva nam. Een benzo hielp zelfs niet meer om de slaap te kunnen vatten. Hoe moe ik ook was, slapen was onmogelijk.
Ik verkies elke ziekte die ooit gehad heb op één dag boven dat ik dat nog een keer moet meemaken

Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen. Klinkt wel heel ernstig inderdaad, maar ik denk dat de AD wel een rol hebben gespeeld.

_Kat_

Bewuste gebruiker
Goed nieuws! Ik ben vannacht in slaap gevallen. :P Dus ik was er nog niet ZO erg aan toe. En ik weet ook wel dat ik geen opiaat-achtige afkickverschijnselen had, maar het was mijn enige manier om het te verklaren. Mijn vocabulaire kan niet genieten van woorden als "psychosomatische verschijnselen" ben ik bang. :grin:

zommes

Badass junkie
_Kat_ zei:
Goed nieuws! Ik ben vannacht in slaap gevallen. :P Dus ik was er nog niet ZO erg aan toe. En ik weet ook wel dat ik geen opiaat-achtige afkickverschijnselen had, maar het was mijn enige manier om het te verklaren. Mijn vocabulaire kan niet genieten van woorden als "psychosomatische verschijnselen" ben ik bang. :grin:

Nu wel :)

Mindgamer

Badass junkie
Als ex-THC-verslaafde; duurde het bij mij 2 weken, voordat ik last kreeg van psychische klachten. Mijn gedachten sloegen op hol, slapen lukte niet echt en ik werd overvallen door neerslachtige gevoelens, wat kwam doordat ik het gevoel had, alsof ik veelte weinig testosteron in mijn lichaam had gespaard.

Nu rook ik heel af en toe nog een lekkere pure stick ter ontspanning.
Mijn zogenaamde drugs periodes, hebben mij kennis laten maken met het rationele, waardoor ik plotseling hele andere interesses kreeg :)

Wat mij vooral door deze zware, slapeloze periodes heen heeft geholpen; was lekker eten, muziek, forums, boeken en hardlopen. Het is maar waar je interesses liggen natuurlijk, alhoewel ik je hardlopen aanraad. Vooral omdat dit een positieve invloed heeft op jouw chemische huishouding.

Veel succes man, en achteraf; is dit vast een periode die word gestigmatiseerd als een leerzame tijd, waarin je bewust werd van je omgeving en van jezelf. Als je tenminste net zoals mij doet en alleen een masker voor je houd, als jij je begeeft in omgevingen, waar presentatie van je word geëist. Verder leef je best geïsoleerd, totdat jij je weer sterk en goed voelt. Voel jij je overigens ook paranoïde? Paranoïde; heeft vooral voor bewust wording gezorgd bij mij..Maar ook voor minder contact met mensen irl, een geïsoleerd leventje die ik toen leidde, maar dat heeft er weer voor gezorgd; dat mijn vele denken, een dure etiket hebben gekregen..

Slaap lekker!

hannus

Bewuste gebruiker
ik ben echt een slechte slaper, ook als ik heb geblowt slaap ik vaak nog maar 4 uur per nacht.
als je al een paar jaar 5uur of minder slaap per nacht dan wen je er van zelf wel aan en ben je ook niet meer moe, slapen vind ik ook best wel zonde van me tyd.
wel als ik goed gezopen heb kan ik wel zo 12+ uren slapen.

:wave:

shokora

Wijs gebruiker
Is een periode die na een paar dagen minder wordt maar toch zeker enkele weken aanhoudt (ligt aan je rookgedrag). Ik moet zeggen dat ik dit 1 van de aller irritantste dingen vind aan het stoppen met wiet.

Sherman

Ik zou ff langs de dok gaan en om zolpidem(tartraat) vragen ..

werkt stukken beter als valiumpjes als oxazepam vooral met een (lees; 1) borrel erbij ..

mocht je t niet meer nodig hebben is t ook een erg leuk goedje om gewoon vaag van te worden al dan niet in combi met alcohol ..

wel serieus oppassen met dit spul als je gaat overdoseren (vooral met alcohol erbij) ben er zelf al meerdere keren op out gegaan waaronder ik 1 keer bijna mn bed in de fik had staan nadat ik zo ineens mn peuk kwijt was je kan echt niet meer nadenken als t werkt en soms pak je er meer bij omdat je je niet meer herinnerd al bij gepakt te hebben, maar als je t gebruikt naar behoren is t echt een prima slaap middel en t wordt redelijk snel voorgeschreven :beer:

_Kat_

Bewuste gebruiker
Mindgamer zei:
Als ex-THC-verslaafde; duurde het bij mij 2 weken, voordat ik last kreeg van psychische klachten. Mijn gedachten sloegen op hol, slapen lukte niet echt en ik werd overvallen door neerslachtige gevoelens, wat kwam doordat ik het gevoel had, alsof ik veelte weinig testosteron in mijn lichaam had gespaard.

Nu rook ik heel af en toe nog een lekkere pure stick ter ontspanning.
Mijn zogenaamde drugs periodes, hebben mij kennis laten maken met het rationele, waardoor ik plotseling hele andere interesses kreeg :)

Wat mij vooral door deze zware, slapeloze periodes heen heeft geholpen; was lekker eten, muziek, forums, boeken en hardlopen. Het is maar waar je interesses liggen natuurlijk, alhoewel ik je hardlopen aanraad. Vooral omdat dit een positieve invloed heeft op jouw chemische huishouding.

Veel succes man, en achteraf; is dit vast een periode die word gestigmatiseerd als een leerzame tijd, waarin je bewust werd van je omgeving en van jezelf. Als je tenminste net zoals mij doet en alleen een masker voor je houd, als jij je begeeft in omgevingen, waar presentatie van je word geëist. Verder leef je best geïsoleerd, totdat jij je weer sterk en goed voelt. Voel jij je overigens ook paranoïde? Paranoïde; heeft vooral voor bewust wording gezorgd bij mij..Maar ook voor minder contact met mensen irl, een geïsoleerd leventje die ik toen leidde, maar dat heeft er weer voor gezorgd; dat mijn vele denken, een dure etiket hebben gekregen..

Slaap lekker!
Heel erg bedankt voor deze post. Dit zal me zeker helpen, zodra ik hier de kans weer toe krijg.

Sherman zei:
Ik zou ff langs de dok gaan en om zolpidem(tartraat) vragen ..

werkt stukken beter als valiumpjes als oxazepam vooral met een (lees; 1) borrel erbij ..

mocht je t niet meer nodig hebben is t ook een erg leuk goedje om gewoon vaag van te worden al dan niet in combi met alcohol ..

wel serieus oppassen met dit spul als je gaat overdoseren (vooral met alcohol erbij) ben er zelf al meerdere keren op out gegaan waaronder ik 1 keer bijna mn bed in de fik had staan nadat ik zo ineens mn peuk kwijt was je kan echt niet meer nadenken als t werkt en soms pak je er meer bij omdat je je niet meer herinnerd al bij gepakt te hebben, maar als je t gebruikt naar behoren is t echt een prima slaap middel en t wordt redelijk snel voorgeschreven :beer:
Bedankt, maar dit is niks voor mij ben ik bang. Ik moet nu iets beter oppassen met wat ik doe. :grin: Maar ik heb natuurlijk geen problemen met mensen die dit leuk vinden om te doen ofzo. Iedereen heeft zijn ding. :wink:

Sherman

maar als je t gebruikt zoals je t moet gebruiken werkt t prima hoor ..

zelfs mn ma gebruikt t (halfjes)

dollegekske

Bewuste gebruiker
volgens my is dat altijd als je stopt met blowen van veeeel joints per dag naar 0.

ben nou zelf sinds donderdag gestopt en ben tot nu toe nog geen nacht voor 2uur in slaap gevallen

Had ik de vorige keren dat ik stopte ook,maar uiteindelijk gaat het wel over. duurt ongeveer 2 weke voordat je weer zo slaapt als vanouds, met de wiet dan. i.c.m speed weet ik niet hoelang het duurt

Bovenaan