Hey

grotegek

Experimenterende gebruiker
Hallo, Ik heb en snel vraag, Ik ben veel te lang methadone aan gebruiken, tussen de 10 en 20mg per dag, maar nou ben ik op point gewoon te stoppen, Weet iemand hier wat de ziekness van 10mg methadone voor 8 maanden gebruik zou zijn, ? en nog iets, mensen die heeft van Methadone aff gekicked heb jullie tips voor mij AUB, ik heb par slaap pillen, en heel goed vriendin dat blijft bij mij en support mij heel erg. .. zou ik better van iets zo als 5 dagen geen methadone, en dan voor drie dagen roken veel minder als nodig, zou dat de methadone trueg naar en bruin verslaafin brengen, en zou dat dan mijn ziekness trueg naar zo en maand, of moet ik dan zeker nog zes maanden ziek zijn..
en
Grote Gek

gamezz

Bewuste gebruiker
ik veronderstel dat je Methadon voorgeschreven krijgt door je arts?
dus lijkt het mij best om er met je arts over te praten , hij zal denkik wel antwoord kunnen geven op je vragen.
1 tip kan ik je wel geven,
Bijt door!

r@r@

Wijs gebruiker
Hey grote gek (waarom noem jij jezelf zo, heb je zo'n hekel aan jezelf?),

Weet iemand hier wat de ziekness van 10mg methadone voor 8 maanden gebruik zou zijn, ?
Meet is rotzooi, mijn ervaring is dat ik na lang op 10 mg. te hebben gestaan verschrikkelijk lang en verschrikkelijk intens, psychotisch zelfs, aan het afkicken ben geweest.
mensen die heeft van Methadone aff gekicked heb jullie tips voor mij AUB
Buprenorfine:
http://www.vad.be/docs/dossiers/dossier ... orfine.pdf

En aan het eind van de rit naar nul + eerste 1-2 weken na nul zou je tijdelijk overdag een lage dosis Oxazepam (angstdemper) kunnen overwegen en 's nachts Temazepam (inslaper).
Let op: moet echt tijdelijk zijn, omdat het zeer snel fysiek én mentaal verslaafd maakt, zeker bij verslaafden! En dan heb je er een probleem bij.

Verder kan je ook Buspiron overwegen; dat werkt als angstdemper, maakt je hoofd rustiger en geordender, maar dan zonder de sedatieve werking van Pammetjes (je wordt er niet stoned en suf van). En nog belangrijker: het werkt niet verslavend!

En voor het laatste staartje van de afkick: Gabapentine (tegen spier- en gewrichtspijn).

Tot slot: Melatonine als inslaper, niet verslavend; het betreft hier een lichaamseigen hormoon. Je lichaam maakt dit zelf aan als je bijv. het licht 's avonds uit doet om te gaan slapen. Bij opiaatverslaafden is dit verstoord, dus het kan geen kwaad om hiermee je ritme weer terug te vinden.

Al deze middelen heb ik zelf ook gebruikt, ze bevielen me stuk voor stuk relatief goed.

Tip: maak met je verslavingsarts een schema, wat voor jou qua werk/sociale leven etc. haalbaar is en houd je eraan!

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:

Aricanary

Newbie
ik zou zeker niet zo maar stoppen met die tien mg :)

waarom bouw je niet op je gemakje met 1 mg per week af ... en als je het in pil vorm krijgt ( was eigenlijk te belazerd om je hele topic te lezen :wink: ) waarom niet met 2.5 mg per week of per 2 weken, dus een half pilletje ...

ik ben herhaaldelijk gestopt met methadongebruik door het gewoon af te bouwen, dus het kan wel :wink: alleen was ik weer zo stom om na een tijdje weer te gaan gebruiken, waardoor ik die klote meet opnieuw nodig ging hebben ... ( ben nu net weer van 40 mg ( na een maand of wat flink heroine gebruikt te hebben) afgebouwd naar nul ( 30 dagen op nul alweer ) mg in ongeveer een maand of twee tijd.

het enige dat je gewoon absoluut niet moet doen is andere opiaten gebruiken terwijl je ook methadon gebruikt, hoe verleidelijk dat soms ook is om eventjes een keertje te doen ...

met methadon kun je prima afkicken, je kunt het prima afbouwen, MITS je niets anders erbij gebruikt .. en dat is nu juist waar de meeste mensen de fout mee ingaan .. mezelf incluis :wink:

ik begrijp je beredenatie van een paar dagen meet gebruiken en dan een paar dagen een klein beetje bruin dan ook totaal niet ... je wilt van die zooi af of niet .. wil je wel, dan ga je afbouwen .. wil je niet, dan blijf je toch gewoon bruin gebruiken ...
maar daar ligt hem dan ook het probleem denk ik, soms denk je geen bruin te kunnen komen en dus neem je meet om niet ziek te worden en dan 'opeens' kun je toch aan je dope komen en dus neem je dat, ook al heb je die dag je meet al genomen .. en voor een keertje maakt dat weinig uit, alleen b lijft dat nooit bij een keertje he :wink:

sterkte gek .. ik denk eigenlijk niet dat je echt wil afkicken, dus ik zou je aanraden direct op te houden met meet en het gewoon bij heroine houden ... totdat je wel echt wilt afkicken ...

:wave:
AkA

r@r@

Wijs gebruiker
Aricanary zei:
sterkte gek .. ik denk eigenlijk niet dat je echt wil afkicken, dus ik zou je aanraden direct op te houden met meet en het gewoon bij heroine houden ... totdat je wel echt wilt afkicken ...

Dat idee heb ik dus ook :wink: , correct me if I'm wrong...

Plus: als je geen Meet meer gebruikt en volledig gaat leven op de heroïne, kom je nog sneller in de ellende (financieel, sociaal, werk etc.; allemaal nog sneller naar de klote), waardoor je sneller op het absolute dieptepunt komt wat ertoe kan leiden dat je er definitief uit wilt klimmen...

WAT WIL JE ZELF?

r@r@

Wijs gebruiker
Aricanary zei:
( ben nu net weer van 40 mg ( na een maand of wat flink heroine gebruikt te hebben) afgebouwd naar nul ( 30 dagen op nul alweer ) mg in ongeveer een maand of twee tijd.

Fijn om je terug op DF te zien!
Ben je helemaal clean dan, Arie?
Als dat zo is: WOW! Hoe heb je dat gedaan?
Hoe heb je het staartjevan de afkick aangepakt qua medicatie/werk etc.?

Dikke petje-af-knuffel,
R@ :wave:

Aricanary

Newbie
its good to B back :) Thnx kanjer

nu ben ik wel helemaal clean ja, alweer een paar maanden en nu een maand zonder meet. Blowen doe ik wel vaker dan voorheen, dus echt clean mag je het ook niet noemen natuurlijk. Blow toch zeker wel een keer of drie in de week, meestal in het weekend.

En die meet afbouwen, sjah ik heb er nooit zo'n moeite mee eigenlijk, ik begin met een iets te hoge dosis, zodat ik iig niet ziek ben van de bruin en dat bouw ik zo snel mogelijk af, gewoon door op een zinnige zoveel mogelijk omlaag te gaan, bv de eerste dag slikte ik 80 mg de tweede dag 70 en de derde dag 60 ... de vierde dag weer zestig en was niet ziek, maar was op het randje, was ook niet happy paar jointjes waren dan wel een welkome afwisseling :) ..

dan ga ik na een paar dagen weer kijken of er bv 20 vanaf kan of 15 .. voel ik de ziekteverschijnselen opkomen die dag \, dan slik ik een klein beetje bij zodat ik steeds net niet ziek ben. zo geef je je lichaam ook weinig tijd om te wennen aan je meet, zodat je die afhankelijkheid niet mee hoeft te torsen, je hebt het tenslotte al moeilijk genoeg :)

de laatste 5 - 10 mg zijn inderdaad het moeilijkst, maar desnoods bouw ik een kwart pil of een halve pil per paar dagen/weken af ... zit je eenmaal op nul kun je als het misschien toch te snel was, best een keertje een halve pil nemen om te slapen bv, maar zorg er dan wel voor dat je de volgende dag dat niet doet natuurlijk.

uiteindelijk is het je state of mind die je die laatste en eerste :wink: paar milligrammen laat doorstaan je moet voor jezelf zoiets hebben van en nu kan ik dit keer niet opgeven, verzin dr een goeie reden bij en ga ervoor :wink:

voor mij kwam het wel mooi uit dat ik geen werk had en dat ik dus lekker de hele dag kon 'luieren' en in mn eigen wereldje kon vertoeven zonder verantwoording af te leggen of rekening te houden met andere mensen.
sportschool is ook fijn, ik ben er zo eentje die tijdens het trainen vergeet dat ik me kut voelde en daarna werken de endorfinen altijd nog ff een tijdje door
veel zonnebanken en warm badderen kan ook een klein beetje schelen.

qua medicatie zou ik het echt niet weten, kan me voorstellen dat benzo's veel verlichting kunnen geven, maar ja was het nou juist niet de bedoeling om met zware middelen te stoppen :wink: heb wel een paar keer 50 - 100 mg tramadol op, maar eigenlijk geen reet van gemerkt, doe me dan liever maar een lekkere dikke joint of een xtc pilletje :wink:

:wave:
AkA

Bovenaan