heroine

rocianne

Newbie
Ik ben 43 jaar oud en van mijn 15e tot mijn 29e verslaafd geweest aan heroine, cocaine en methadon. Ik heb vele afkickpogingen gedaan voordat uiteindelijk de laatste succesvolle kwam. Uiteindelijk heb ik in drie verschillende afkickcentra gezeten met als langste tijd twee maal een half jaar. Mijn laatste afkickpoging deed ik zelf, op een kamertje in Rotterdam. Mijn toenmalige, niet verslaafde maar wel blowende vriend, kocht op het station mijn flesjes methadon en ik kickte voor de allerlaatste keer af. Maar ik had dat nooit kunnen doen zonder de kennis die ik over mezelf heb opgedaan in een zwaar langdurig afkickprogramma. Ja, ik heb nog met borden om mijn nek gelopen en ja, ik werd totaal tot de grond toe afgebroken.
Terugkijkend denk ik achteraf dat dit waarschijnlijk ook niet helemaal klopte. Ik heb nog lang naweeen gehad van die behandeling omdat ik voortijdig wegliep bij het afkickcentrum. Maar ik heb het gered. Mede doordat ik geleerd had hoe ik met mijn problemen, verdriet, teleurstellingen moest omgaan
Nu lees ik in een forum ergens op internet dat verslavingsartsen tegenwoordig naltrexon voorschrijven. Naltrexon???? Wat is dat, dacht ik, en ik ging verder lezen. Blijkt dat het de zucht naar opiaten verminderd. Zijn ze nu helemaal gek geworden!!! Een medicijn om de zucht naar opiaten te verminderen. Waar blijft het afkickproces van naar de eigen problematiek kijken. Waarom gebruikt iemand? Wat is de onderliggende problematiek? Hoe gaat iemand dit in zijn leven aanpakken om niet terug te vallen? EEN PILLETJE OM DE ZUCHT TE VERMINDEREN!!!
Alsjeblieft zeg, is dit een makkelijke manier van artsen en overheid om de verslaafden onder controle te houden. Aan iedereen die echt wil afkicken van heroine zou ik willen zeggen. Neem geen makkelijke weg, laat jezelf goed behandelen en leer om te kijken naar de problemen die onder je verslaving liggen en leer om daar iets mee te doen! Ik geloof als "ervaringsdeskundige" absoluut niet in een pilletje om de zucht weg te nemen. Die zucht gaat uiteindelijk vanzelf weg, als je al je problemen opgelost hebt of als je hebt geleerd ermee om te gaan. Mijn zucht is weggegaan, ik taal al 14 jaar niet meer naar drugs. NOOIT. Maar ik heb wel zo'n tien serieuse pogingen ondernomen voordat het echt lukte. GEEF NIET OP, maar vervang niet de ene substantie door de andere. Dat heeft op de lange duur geen enkele zin.

Wromtraxe

Bewuste gebruiker
Het kan helpen voor mensen die niet opgenomen willen worden. Als ze zucht krijgen en ze weten dat ze gaan scoren pakken ze hier naar toe. Je noemt iemand die afkickt van sigaretten met nicotine kauwgum toch ook geen zwakkeling. Nouja een beetje maar boeiend

Angramar Temenos

Badass junkie
Het een sluit de ander niet uit. Als de zucht naar opiaten weg is, kan iemand misschien ook veel beter naar z'n problematiek kijken? Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand in een heroineroes objectief naar z'n problemen kan kijken, omdat niks hem dan nog een bal kan schelen... Een enkeling zal het vast kunnen, maar de meeste mensen hun logica is gewoon minder sterk dan de heroineroes.

drain bamage

Badass junkie
hmm, mijn oom is aan een od overleden toen hij jonger was dan dat jij bent
what can I say, sommige mensen worden verslaafd en anderen wel, ligt het aan de mens zelf of aan de drug?

speeseend

Wijs gebruiker
ET zei:
Het een sluit de ander niet uit. Als de zucht naar opiaten weg is, kan iemand misschien ook veel beter naar z'n problematiek kijken? ...

Heel goed AT, zo is het maar net. Wat een wijsheid.

Marcus_C

Newbie
Hoi ik volg het forum al lange tijd maar dit is mijn eerste reactie.Waar zal ik beginnen...Ik ben bijna 40 en ik gebruik met enkele tussenpozen zo'n 26 jaar,op dit moment sta ik op 120 mg methadon en 40 mg diazepam en toch gebruik ik nog zo'n 1 tot 2x per week een paar bollen bruin :flushed: .Van 2006 op 2007 ben ik helemaal afgekickt van de methadon en de benzo's ik had op dat moment +-3 jaar geen dope en wit meer gebruikt en ben toen op Naltrexon gezet.Ik heb dit 3 mnd gebruikt maar voelde me er zwaar beroerd op zweten lusteloos etc het was net of ik opnieuw begon af te kicken ik wist dat dit de eerste dagen kon komen omdat de laatste methadon nog uit je systeem(opgeslagen in je vetten)moest maar bij mij was het na 3 mnd nog niet over en ben na overleg met mijn arts van de jellinek er mee gestopt.Hierna ben ik nog 5 mnd clean gebleven en toen weer terug gevallen gelukig heb ik mijn cleane tijd goed besteed na begeleid kamer bewoning bij de jellinek een woning gekregen,en laat mijn financien sindsdien via hun lopen zodat ik mezelf daar niet mee in de maling kan nemen.Maar nu mijn punt Naltrexon is geen middel tegen de trek het zorgt er alleen voor dat als je heroine gebruikt hier niks van merkt,oftewel je word niet stoned er is wel getest of het bij coke tegen de trek zou werken maar wat daar uit is gekomen weet ik niet het is voor mij alweer 2 jaar geleden. Groetjes Marcus :sunglasses:

Bovenaan