• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Heerlijk getrip op XTC

MrEcstacy

Newbie
Een hele goede avond allen.

Het is alweer bijna twee maanden geleden, maar hier ben ik dan met m'n tripreport. Dit is denk ik de vierde keer dat ik XTC gedaan heb, tussen deze en de vorige zat zeker 1 jaar. Het was de beste trip die ik ooit van m'n leven gehad heb, en ik denk dat dat door de setting en mensen kwam. We zijn met 5 mensen (1 meisje en 4 jongens) en hebben een plekje gevonden ergens achter in het Stadspark waar echt nooit iemand komt. Laat ik maar gaan beginnen dan. :)

Het begon met het voorstel van A om met z'n allen XTC te doen in 't park. Mijn vriend, uit Amerika, was in Nederland en vond het wel spannend om ook eens x te doen, dus vandaar. Ik moest die woensdag op stage van 7 uur 's ochtends tot zo'n half 4 dus we spraken om 4 uur af bij de ingang van 't park. Daar zaten ze dan; flessen water stekend uit hun tassen en een grote glimlach op ieders gelaat. ''Zijn jullie al begonnen?'' vroeg ik lachend. Iedereen had er erg veel zin in.

Het was nog een redelijk stuk lopen naar de plek waar het zou gaan beginnen. Eenmaal door de bossen gelopen te hebben was daar een bankje aan het water met wat riet eromheen. A gooide een kleed op de grond en pakte de speaker van B uit de tas. Er werd wat vage techno opgezet om lekker mee te beginnen. We hebben eerst nog even uitgebreid zitten praten en toen was het moment daar. De aapjes kwamen tevoorschijn.

Omdat we dus lekker buiten zaten, zon op onze gezichten hadden en de aapjes voor ons hadden liggen, besloten we om te beginnen met het welbekende ''kwartje''. Om er ff lekker in te komen dus. De vage techno stond nog aan en was echt plezierig om naar te luisteren. Iedereen nam het kwartje tegelijkertijd in. Waarna B (de Amerikaan) mij een lach vertoonde die ik nog nooit gezien had. Hij vond het werkelijk geweldig dat hij de kans kreeg om dit te doen.

Ik was zoals gewoonlijk de eerste die 'm voelde. Het was denk ik net een klein halfuurtje geleden dat het kwartje aap bij mij naar binnengleed. Ik voelde een warme gloed over mijn lichaam gaan, mijn benen begonnen een beetje te tintelen. Ik moest erg nodig plassen dus ik ging ergens in de bosjes staan. De kleuren waren intenser dan normaal, ik werd overal al blij van. Ik deed er in totaal denk ik best lang over omdat ik een idee had om even de buurt te verkennen. Het waren vooral bomen dus besloot maar om weer terug te gaan. Misschien dat de anderen zo mee wilden gaan.

Eenmaal weer terug zag ik iedereen plat liggend, oogjes dicht en bewegend op de muziek. De armen van het meisje vlogen in de lucht dansend op de technodeuntjes. Iedereen had het al naar z'n zin. Het was werkelijk waar geweldig. Ik ging ook liggen en praatte ondertussen wat onzin met het meisje en met B. Hij zei alsmaar dat hij zich nog nooit zo lekker gevoeld had, en dat hij zich afvroeg waarom het zo illegaal is. Hij gunde iedereen dit gevoel, en daar sloot ik me helemaal bij aan. Na een tijdje gepraat en gelachen te hebben voelde ik het alweer wat afzakken. De rest had hetzelfde gevoel en we besloten een halfje te nemen.

Na het halfje begon iedereen wat lekker te dansen. De ogen waren soms gesloten en ik hoorde een soort van klappertand-achtig geluid van mn buurman. Kauwgompje? Ik had nog nergens last van, maar hij vond een kauwgompje wel een goed idee. De rest hadden wat van die zure snoepjes. Ik moest er niet aan denken om dan ook maar IETS in mn mond te stoppen behalve dan een yoghurtlolly. Ik voelde me zo geweldig. Alle kleuren waren zo helder, mijn gedachtes gingen van het een naar het ander en ik wilde de wijde wereld gaan ontdekken. Ik ben met B wat gaan rondlopen en toen kwamen we een soort van Tipi-tent tegen (zo'n indianentent). We lagen in een deuk en besloten om erin te gaan zitten. Hij zei tegen me: ''Wes, I desperately need a hug'', dus ik zei ''Ofcourse!'' en na wat geknuffel later zei hij dat hij niet kon geloven dat hij dit aan het doen was, en dat hij het iedereen aan zou raden. Onderweg terug hebben we voor het meisje een hele mooie bloem gevonden die ergens groeide en besloten om deze mee te nemen. Hij was supergroot. Echt zo groot als een huis, leek het wel. Het was prachtig. Een mooi cadeau. Weer teruggekomen was de muziek veranderd in deephouse. Ik was helemaal gelukkig. Een mooiere dag kon er niet bestaan. Geweldige plek, geweldige mensen, geweldige XTC.

We hebben de rest van de trip niet erg veel gedaan, behalve dan het laatste kwartje nemen, wat foto's gemaakt met fisheye lenses en wat filmpjes gemaakt zodat we die terug konden kijken. Ik heb bijna nooit last van de ''afterdip'' van XTC. Ik voelde me nog topfit, en gelukkig maar want ik moest weer om 7 uur beginnen met billen wassen van ouderen. Gelukkig had ik me de dag ervoor uitstekend vermaakt en dit heeft ervoor gezorgd dat ik het leven zeker weer waardeer. Want wat is er nou mooier dan leven, en occasionally een pilletje? :)

Ik hoop dat 't report in de smaak valt.

Chemische groetjes, Wes.

Bovenaan