maar dat was dan dus ook de hele strekking van het onderzoekje wat is voorstelde.
AL die vage theorieen, oude leren en geloven, hebben 1 ding met elkaar gemeen.
Namelijk het gebruik van tekens, symbolen en geometrieen. (en meestal drugs)
Van alles waarover je kunt twijfelen...over de meerwaarde van deze tekens dus niet.
Als je dus de leap maakt en zegt dat er een vorm van spiritualiteit bestaat, dan kun je dus constateren dat deze tekens hierin centraal staan.
Nu zijn er natuurlijk ontelbaar veel tekens, sommigen commercieel, sommigen ter identificatie en ga zo maar door. Er zou dus gefilterd moeten worden welke tekens daadwerkelijk een nog te identificeren link vormen met het spirituele of onstoffelijke, if any...
De beste manier om dit te testen leek mij, om een persoon die geen kennis heeft van de betekenis van de diverse tekens, meerdere tekens te laten zien onder invloed van een hallucigeneen. Tekens die er consequent uitspringen lijken dan de tekens met speciale relevantie.
Kort samengevat probeer ik dus met empirisch onderzoek bewijs te verzamelen voor een onderwerp wat waarschijnlijk het minst te bewijzen valt
*Dit gezegd te hebben ben ik nogsteeds te lui gebleken om een fatsoenlijke lijst tekens samen te stellen..gaat nogal tijdrovend worden aangezien ze dan ook allemaal geremaked moeten worden tot 1 type afbeelding. (Een super druk en kunstig kruis met velle kleurtjes trekt toch meer aandacht dan een grijze cubus op een wit papiertje.)