haar

angel1

Experimenterende gebruiker
werkt speedgebruik haaruitval in de hand of is het eerder het gevolg van bijvoorbeeld een vitaminerekort o.i.d

nutsss

Wijs gebruiker
Speedgebruik en niet voldoende eten en/of ongezond eten, dat vergroot de kans op vitaminetekorten aanzienlijk ja. Dus het één kan tot het ander leidden.

Speed remt de eetlust en je gaat op andere tijden eten als je er aan toegeeft.

Dwing je op je normale tijden goed gezond te eten en neem aanvullende vitamineprodukten.

net als ik. En geen last van haaruitval!

Mr Sossa

Mac... zei:
Ik krijg mijn haar altijd moeilijk in model als ik gesnoven heb, zonder flauwe kul :confused:

ja dat heeft iedereen volges mij wel als ie speed gesnoven heeft tenminste ik krijg mn haar dan egt nooit in model gebracht..

nutsss

Wijs gebruiker
Mr Sossa zei:
Mac... zei:
Ik krijg mijn haar altijd moeilijk in model als ik gesnoven heb, zonder flauwe kul :confused:

ja dat heeft iedereen volges mij wel als ie speed gesnoven heeft tenminste ik krijg mn haar dan egt nooit in model gebracht..

Dat is vreemd want hoeveel ik ook snuif, mijn haar zit altijd direct in model, net als anders.

angel1

om even terug serieus te doen hierover: ik verloor elke dag ontzettend veel haar.smorges lag het hele bed vol, mn hele borstel zat vol, de vloerbedekking elke dag stofzuige waardoor de stofzuigerkop vol zat.het begon heel eng te worden. nu ben ik sinds een paar dagen vitaminepillen ant bijnemen en het gaat al gelijk beter...

Mr 187

Bewuste gebruiker
angel1 zei:
om even terug serieus te doen hierover: ik verloor elke dag ontzettend veel haar.smorges lag het hele bed vol, mn hele borstel zat vol, de vloerbedekking elke dag stofzuige waardoor de stofzuigerkop vol zat.het begon heel eng te worden. nu ben ik sinds een paar dagen vitaminepillen ant bijnemen en het gaat al gelijk beter...

Mischien ben je gewoon in de rui.... :grin:

angel1

zo extreem als het was , is echt niet gewoon in de rui zijn. heb al altijd lange haren gehad en zo als nu was het nog nooit

Imke

Badass junkie
Mja haaruitval kan verschillende oorzaken hebben eh.. niet alleen door vitaminetekort enz.. of door speed..

Imke

Badass junkie
Oorzaken
Mogelijke oorzaken van haaruitval kunnen zijn:

-Erfelijke kaalhoofdigheid : is de belangrijkste oorzaak.

-Geboorte van een kind: tijdens de zwangerschap vermindert de haaruitval. Gedurende de maanden na de bevalling volgt er dan evenwel een inhaalbeweging en verliest de vrouw dus meer haar .

-In de drie maanden volgend op een periode van hoge temperatuur, een ernstige infectie of een ernstige operatie kan er veel haarverlies zijn .

-Ziekten van de schildklier.

-Een proteïnearm dieet en een tekort aan ijzer.

-Sommige geneesmiddelen en sommige behandelingen tegen kanker.

-De anti-conceptiepil, bij vrouwen die een erfelijke aanleg hebben tot dunner wordend haar.

-Kale plekken: een ziekte van de hoofdhuid, waardoor de haren bij bosjes uitvallen.

-Hoofddermatose: een infectie van de hoofdhuid die wordt veroorzaakt door een schimmel.

-Het herhaald blootstellen van de huid aan agressieve inwerkingen zoals kleuringen, ontkleuringen, ontkrullingen en permanenten kan het haar brozer maken en het zelfs doen afbreken.

-Er bestaan veel fabels over de oorzaken van kaalheid. Er wordt wel beweerd dat je kaal wordt als je je haar te hard borstelt, elastiekjes er te strak indoet of als je je haar permanent of verft. Ook zou je kaal worden als je vaak een pet of hoofddoek draagt of teveel met je hoofd draait als je slaapt. Het haar kan hier inderdaad van beschadigen, maar dan breekt het meestal af en groeit vanzelf weer aan. Alleen door het extreem straktrekken van de haren kunnen ze helemaal uitgetrokken worden; dit heet tractiealopecia.

angel1

nou, ik heb geen kind gehad,schildklier is pas getest, ze vallen ook niet met bosjes tegelijk, ik heb geen kanker, en slik geen anticonceptie pil. dus laten we het maar gewoon houden op ijzer of vitaminetekort dan

Imke

Badass junkie
angel1 zei:
nou, ik heb geen kind gehad,schildklier is pas getest, ze vallen ook niet met bosjes tegelijk, ik heb geen kanker, en slik geen anticonceptie pil. dus laten we het maar gewoon houden op ijzer of vitaminetekort dan

Het kan ook door stress enz.. nou ja, je zegt dat het verbetert met de vitaminepilletjes dus.. eind goed al goed.. :wave:

Lappenpopje

Bewuste gebruiker
Even om een oud topic op te rakelen.. (ja ellesdee ik weet wel waar de zoekfunctie zit..:wink:)

Sinds ik pep gebruik heb ik ook last van onwijs haaruitval terwijl ik elke dag braaf al mijn vitaminepilletjes neem en gezond eet enzo..
Kan er nog een ander verband zijn tussen speed en haaruitval??

JewCookie

Wijs gebruiker
Lappenpopje zei:
Even om een oud topic op te rakelen.. (ja ellesdee ik weet wel waar de zoekfunctie zit..:wink:)

Sinds ik pep gebruik heb ik ook last van onwijs haaruitval terwijl ik elke dag braaf al mijn vitaminepilletjes neem en gezond eet enzo..
Kan er nog een ander verband zijn tussen speed en haaruitval??

Misschien mis je in die pilletjes één van de belangrijke vitamines ofzo?

Er zullen vast meerdere verbanden zijn, dat is met bijna alles zo..

Bovenaan