Gordijnfenomeen

Drugskikker

Newbie
Dag beste drugskikkers,

Ik heb af en toe na zo'n 2 dagen wakker te zijn van de speed steeds dezelfde hallucinatie, als ik naar mijn gordijn kijk lijkt ie (soms stevig) te wapperen.

Zijn er meer mensen die dit ervaren?

De groeten!

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Dan heb je vast ook wel is het idee dat je iets buiten zag bewegen uit het raam, of dat in de afstand random dingen bewegen die eigelijk stilstaan, of dat je iets in je ooghoek ziet wegschieten . Of je loopt langs een deuropening en in een flits heb je het idee dat er iemand staat.

Mindfucks :sweatsmile: Dan is het tijd om je rust te pakken

Drugskikker

Newbie
Dan heb je vast ook wel is het idee dat je iets buiten zag bewegen uit het raam, of dat in de afstand random dingen bewegen die eigelijk stilstaan, of dat je iets in je ooghoek ziet wegschieten . Of je loopt langs een deuropening en in een flits heb je het idee dat er iemand staat.

Mindfucks :sweatsmile: Dan is het tijd om je rust te pakken

Jup, dacht net mn playstation controller te zien bewegen, ligt nogsteeds op het zelfde plekje naast me .

Ik duik zo zeker mn bed in, mooi geweest voor vandaag :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb een hele typische slaaptekorthallucinatie die ook erg consistent is. Hij is er bij serieus slaapgebrek (waarmee ik bedoel: minimaal een hele nacht doorhalen) eigenlijk zonder uitzondering en lijkt niet direct drug-gerelateerd, aangezien ik het ook heb na een nacht doorwerken zonder speed. Maar hij wordt wel met de tijd dat ik langer wakker ben meer uitgesproken, en van pep blijf je langer wakker, vandaar dat ik hem toch wel vooral aan speedgebruik link. Ik hoor dan stemmen/muziek uit m'n douchekop komen als ik aan het douchen/badderen ben, het is letterlijk alsof er ergens een radio aanstaat, ik noem dit fenomeen dan ook 'radio douchekop FM' of 'radio speed FM'. :') De muziek wisselt per keer, soms jazz-achtig, soms Abba-style, soms gewoon gezellig gebabbel, altijd op de achtergrond wel, kan het nooit letterlijk verstaan. Ik ben in het dagelijks leven totaal geen radioluisteraar maar ben toch altijd na een werk/wakker-blijf-marathon als ik de kraan aanzet even benieuwd wat het deze keer weer gaat worden ^^ al heb ik het niet voor het kiezen, er is maar één zender. Heb al eens een kinderkoor moeten aanhoren en - erger nog - voetbalstadiongeluid inclusief vuvuzela's. Dat was wat minder geslaagd.

Ik hoor verder in andere ruimtes/contexten nooit stemmen of geluiden bij slaaptekort, dat soort hallucinaties uiten zich bij mij hoofdzakelijk visueel, dus de douchekopradio is vrij uniek in zijn soort. Ben er wel achter dat het vrijwel zeker het geluid van het stromende water is waar mijn brein kennelijk heel erg vastbesloten en hardnekkig stemmen en muziek van maakt. Als ik de kraan uit zet stopt het weliswaar nooit abrupt, maar wel vrij snel erna.

Vermoeide hersenen zijn gekke dingen, gaan totáál hun eigen gang.

Iemand anders hier ook bekend met radio douchekop FM of soortgelijke taferelen? ^^ Verder wil ik het uiteraard niet aanmoedigen, het is fucking ongezond om je hersenpan zo te terroriseren. (Maar wel heel fascinerend.)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Iemand anders hier ook bekend met radio douchekop FM of soortgelijke taferelen? ^^ Verder wil ik het uiteraard niet aanmoedigen, het is fucking ongezond om je hersenpan zo te terroriseren. (Maar wel heel fascinerend.)
Heb wel gehad tijdens trippen dat ik overal een radio(zender) met van die Hollandse meezing hits hoorde. Het had niet echt een specifieke bron of zo, overal waar ik heen ging was het net zo sterk aanwezig. Alsof het niet van een fysieke locatie kwam. Maar het was kraakhelder te verstane Nederlandstalige muziek. En daar heb ik een hekel aan. Maar toen was het best vrolijk en gezellig... Verder ook vaak helder te verstane stemmen gehoord van mensen hier voor huis en dan is er helemaal niemand. En vaak stemmen en geluiden die dus niet uit de omgeving lijken te komen, maar uit mijn hoofd.

Maar ja dat was dus met trippen (truffels/paddo's). Anders dan auditieve hallucinaties door slaap gebrek misschien. Of misschien niet?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Iemand anders hier ook bekend met radio douchekop FM of soortgelijke taferelen?
Geen radio achtige taferelen, maar ga wel vrij standaard stemmen horen na 1 a 2 nachten doorhalen. Nu is het bij mij in het appartement vrij gehorig dus vraag me dan elke keer af of het mijn buren zijn die wakker beginnen te worden of toch gewoon hallucinaties. Nuchter heb ik er eigenlijk nooit twijfel over dat het gewoon hallucinaties zijn, maar op het moment zelf is vaak wel een redelijke mindfuck. Heb het overigens nog nooit als vervelend ervaren, vooral fascinerend inderdaad.

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Ik heb een hele typische slaaptekorthallucinatie die ook erg consistent is. Hij is er bij serieus slaapgebrek (waarmee ik bedoel: minimaal een hele nacht doorhalen) eigenlijk zonder uitzondering en lijkt niet direct drug-gerelateerd, aangezien ik het ook heb na een nacht doorwerken zonder speed. Maar hij wordt wel met de tijd dat ik langer wakker ben meer uitgesproken, en van pep blijf je langer wakker, vandaar dat ik hem toch wel vooral aan speedgebruik link. Ik hoor dan stemmen/muziek uit m'n douchekop komen als ik aan het douchen/badderen ben, het is letterlijk alsof er ergens een radio aanstaat, ik noem dit fenomeen dan ook 'radio douchekop FM' of 'radio speed FM'. :') De muziek wisselt per keer, soms jazz-achtig, soms Abba-style, soms gewoon gezellig gebabbel, altijd op de achtergrond wel, kan het nooit letterlijk verstaan. Ik ben in het dagelijks leven totaal geen radioluisteraar maar ben toch altijd na een werk/wakker-blijf-marathon als ik de kraan aanzet even benieuwd wat het deze keer weer gaat worden ^^ al heb ik het niet voor het kiezen, er is maar één zender. Heb al eens een kinderkoor moeten aanhoren en - erger nog - voetbalstadiongeluid inclusief vuvuzela's. Dat was wat minder geslaagd.

Ik hoor verder in andere ruimtes/contexten nooit stemmen of geluiden bij slaaptekort, dat soort hallucinaties uiten zich bij mij hoofdzakelijk visueel, dus de douchekopradio is vrij uniek in zijn soort. Ben er wel achter dat het vrijwel zeker het geluid van het stromende water is waar mijn brein kennelijk heel erg vastbesloten en hardnekkig stemmen en muziek van maakt. Als ik de kraan uit zet stopt het weliswaar nooit abrupt, maar wel vrij snel erna.

Vermoeide hersenen zijn gekke dingen, gaan totáál hun eigen gang.

Lol dat neemt pas echt serieuze vormen aan als je in de trein zit of onder een afzuigkap staat. Ik heb na een feestje wel is een halfuur op het toilet gefascineerd naar de afzuiging zitten luisteren

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Jup, onder invloed hoef ik geen radio aan te zetten. Complete achtergrond muziek in mn hoofd aanwezig maar nooit helemaal duidelijk. Heb wel eens oorkleppen op gezet zodat ik niks uit de omgeving hoorde maar dan nog steeds onduidelijke muziek van binnen.
Ook zonder iets op heb ik dat, als ik gefocust bezig ben en hoor zoizo veel te vaak complete discussies afspelen in mn hoofd over van alles en nog wat.

Bas

Wijs gebruiker
Betreft muziek op de achtergrond, daar heb ik ook last van. Na 2 dagen doorhalen hoor ik gewoon overal Uptempo Hardcore vandaan komen uit alle gaten en hoeken, hah. Dit is dus te verklaren aan het slaapgebrek?

Drugskikker

Newbie
Betreft muziek op de achtergrond, daar heb ik ook last van. Na 2 dagen doorhalen hoor ik gewoon overal Uptempo Hardcore vandaan komen uit alle gaten en hoeken, hah. Dit is dus te verklaren aan het slaapgebrek?
Geen idee, zal wel van de feestjes komen, heb er ook altijd last van hahaha.

Hoor en voel de beat nog als ik in bed lig. Een afterparty met een twist zullen we maar zeggen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Ik denk het ja. Ik vind het iets zeer typisch van slaapgebrek!

Als ik dit aan anderen (niet-druggo’s) vertel vinden ze het vaak heel eng klinken. Ook dat je nadat je wat overenthousiast bent geweest met de pep hele wezens door je huis kan zien schieten of in je ooghoeken kan zien staan. Soms tot in behoorlijk detail. Doet mensen dan toch meteen aan ‘geesten’ (oid) denken. Maar gek genoeg vind ik de hallucinaties van slaaptekort, in combinatie met speed, nooit angstaanjagend. Ze zijn er gewoon. Ze zijn volkomen neutraal, qua vibe. Ik merk ze op, denk ‘oké, duidelijk, we zijn weer op dat punt beland’ ze blijven even en dan gaan ze weer. :’) Gezellig bezoek is anders en ze zouden best even kunnen kloppen, maar ja, vind het wel best zolang ze me niet storen.

Mijn record is trouwens een dag of 4 à 5 wakker (eigenlijk een bewust experiment) en toen begon het toch echt wel wacko te worden. Terwijl ik aan een paper aan het werken was zag ik de boekenkast smelten en ook had ik steeds het idee dat ik aan de linkerkant van mijn kamer zat, terwijl mijn tafel rechts staat en ik dus dus ook altijd rechts zit. Hele gevoel van plaats in de ruimte verstoord. Ik zag ook random een schaduwmens, jongen, puberleeftijd, de afwas doen in m’n keuken. Werd me toen toch wel wat te gek dus ben toen maar gaan slapen. Maar zelfs in die verregaande staat van mentale aftakeling viel het me wel op dat ik geen enkel moment dacht ‘dit is echt’ of dat ik het akelig vond; dit type hallucinaties brengt weinig duisters met zich mee, wat met sommige drugs anders dan speed wel anders kan zijn. En dan heb ik het nu niet eens over de psychdelica, op MDMA heb ik ook wel shit gezien die op het randje van creepy zat. (Ook hele lollige shizzle though.)

Ik vraag me wel af hoe lang je wakker moet zijn voordat je echt zelf in je eigen gekke breinproduceerselen (is dit een woord? nee. owell.) gaat geloven; en met name, wanneer je serieuze risico’s gaat lopen op een psychotische reactie. Het is natuurlijk heel individueel bepaald hoe gevoelig je voor bepaalde effecten bent. Het zou me niet eens lukken denk ik. Speed werkt bij mij na een bepaald punt amper meer, eerder averechts. Ik donder gewoon in slaap. Toch zou ik wel eens - in gecontroleerde en veilige omstandigen, lab ofzo - een week of langer wakker worden gehouden om te zien of je dan echt helemaal doordraait. Vrees van wel.

Hebben jullie dat ook, dat de speed/slaaphallu’s over het algemeen geen enge hallucinaties zijn en dat je toch lang je verstand behoudt of in ieder geval dat het zo voor jezelf voelt? Of hebben jullie ook wel eens het contact met de realiteit een beetje verloren na pep / nachten doorhalen?

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Hebben jullie dat ook, dat de speed/slaaphallu’s over het algemeen geen enge hallucinaties zijn en dat je toch lang je verstand behoudt of in ieder geval dat het zo voor jezelf voelt? Of hebben jullie ook wel eens het contact met de realiteit een beetje verloren na pep / nachten doorhalen?

Had dat ook vaak, maar heb het inderdaad nooit eng gevonden. Zag 9 van de 10x onze kat overal rondlopen terwijl het beest al jaren dood is. Vond het meer vermakelijk als eng.

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Ik hallucineer niet na pepgebruik of lang wakker blijven. Na 48 uur wakker wordt ik gewoon brak. Na 72 uur wakker kan ik niet langer wakker blijven ook al neem ik nog wat pep maar nog nooit gehallucineerd.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik hallucineer niet na pepgebruik of lang wakker blijven. Na 48 uur wakker wordt ik gewoon brak. Na 72 uur wakker kan ik niet langer wakker blijven ook al neem ik nog wat pep maar nog nooit gehallucineerd.

Eigenlijk ergens wel jammer. Het is echt niet lief voor je bovenkamer, dus misschien maar beter, maar het is wel interessant om eens mee te maken hoe de wereld eruit komt te zien als je hersenen van vermoeidheid stoppen met het filteren van continue externe input, en bijzondere associaties gaan fabriceren.

Ik vind het slaaphallucineren echter ook vaak wat storend omdat ik als ik doorhaal dat eigenlijk altijd doe met het oog op werk / emergency deadlines, al dan niet op pep. En je bent uiteraard ook gewoon brak na zo’n nacht/nachten, zeker omdat ik nooit echt langdurig grote hoeveelheden speed kan nemen (ben nogal gevoelig voor fysieke bijwerkingen). Dus echt aangenaam ‘trippen’ kan ik het niet noemen maar het kan wel echt flink leip worden als je maar lang genoeg wakker blijft en dan druk ik het nog zacht uit. Ik heb echt momenten gehad waarop ik amper kon geloven en bijhouden wat ik allemaal om me heen zag gebeuren. Het heeft soms wat raakvlakken met psychedelicatrips (golvende voorwerpen, gekleurde randen, rasters, etc.) maar het is over het algemeen echt een totaal andere manier van hallucineren. Veel sneller, directer, en realistischer vaak ook.

Apart dat jij het niet hebt, blijkbaar speelt persoonlijke gevoeligheid hier een grote rol. Wat voor reactie heb je op tripmiddelen, of nooit geprobeerd? En van MDMA ook nooit van die typische snelle hallucinaties gehad?

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Eigenlijk ergens wel jammer. Het is echt niet lief voor je bovenkamer, dus misschien maar beter, maar het is wel interessant om eens mee te maken hoe de wereld eruit komt te zien als je hersenen van vermoeidheid stoppen met het filteren van continue externe input, en bijzondere associaties gaan fabriceren.

Ik vind het slaaphallucineren echter ook vaak wat storend omdat ik als ik doorhaal dat eigenlijk altijd doe met het oog op werk / emergency deadlines, al dan niet op pep. En je bent uiteraard ook gewoon brak na zo’n nacht/nachten, zeker omdat ik nooit echt langdurig grote hoeveelheden speed kan nemen (ben nogal gevoelig voor fysieke bijwerkingen). Dus echt aangenaam ‘trippen’ kan ik het niet noemen maar het kan wel echt flink leip worden als je maar lang genoeg wakker blijft en dan druk ik het nog zacht uit. Ik heb echt momenten gehad waarop ik amper kon geloven en bijhouden wat ik allemaal om me heen zag gebeuren. Het heeft soms wat raakvlakken met psychedelicatrips (golvende voorwerpen, gekleurde randen, rasters, etc.) maar het is over het algemene echt een totaal andere manier van hallucineren. Veel sneller, directer, en realistischer vaak ook.

Apart dat jij het niet hebt, blijkbaar speelt persoonlijke gevoeligheid hier een grote rol. Wat voor reactie heb je op tripmiddelen, of nooit geprobeerd? En van MDMA ook nooit van die typische snelle hallucinaties gehad?

Op mdma heb ik ook nooit gehallucineerd. Van paddo’s krijg ik vooral lachkicks en lichte visuele hallucinaties. Op 2cb krijg ik wel zware visuele hallucinaties zoals een ademende, golvende omgeving en ik zie patronen. Kleuren worden ook veel intenser en de kleuren shiften en knipperen.

Vinnie!

Newbie
Ik denk het ja. Ik vind het iets zeer typisch van slaapgebrek!

Als ik dit aan anderen (niet-druggo’s) vertel vinden ze het vaak heel eng klinken. Ook dat je nadat je wat overenthousiast bent geweest met de pep hele wezens door je huis kan zien schieten of in je ooghoeken kan zien staan. Soms tot in behoorlijk detail. Doet mensen dan toch meteen aan ‘geesten’ (oid) denken. Maar gek genoeg vind ik de hallucinaties van slaaptekort, in combinatie met speed, nooit angstaanjagend. Ze zijn er gewoon. Ze zijn volkomen neutraal, qua vibe. Ik merk ze op, denk ‘oké, duidelijk, we zijn weer op dat punt beland’ ze blijven even en dan gaan ze weer. :’) Gezellig bezoek is anders en ze zouden best even kunnen kloppen, maar ja, vind het wel best zolang ze me niet storen.

Mijn record is trouwens een dag of 4 à 5 wakker (eigenlijk een bewust experiment) en toen begon het toch echt wel wacko te worden. Terwijl ik aan een paper aan het werken was zag ik de boekenkast smelten en ook had ik steeds het idee dat ik aan de linkerkant van mijn kamer zat, terwijl mijn tafel rechts staat en ik dus dus ook altijd rechts zit. Hele gevoel van plaats in de ruimte verstoord. Ik zag ook random een schaduwmens, jongen, puberleeftijd, de afwas doen in m’n keuken. Werd me toen toch wel wat te gek dus ben toen maar gaan slapen. Maar zelfs in die verregaande staat van mentale aftakeling viel het me wel op dat ik geen enkel moment dacht ‘dit is echt’ of dat ik het akelig vond; dit type hallucinaties brengt weinig duisters met zich mee, wat met sommige drugs anders dan speed wel anders kan zijn. En dan heb ik het nu niet eens over de psychdelica, op MDMA heb ik ook wel shit gezien die op het randje van creepy zat. (Ook hele lollige shizzle though.)

Ik vraag me wel af hoe lang je wakker moet zijn voordat je echt zelf in je eigen gekke breinproduceerselen (is dit een woord? nee. owell.) gaat geloven; en met name, wanneer je serieuze risico’s gaat lopen op een psychotische reactie. Het is natuurlijk heel individueel bepaald hoe gevoelig je voor bepaalde effecten bent. Het zou me niet eens lukken denk ik. Speed werkt bij mij na een bepaald punt amper meer, eerder averechts. Ik donder gewoon in slaap. Toch zou ik wel eens - in gecontroleerde en veilige omstandigen, lab ofzo - een week of langer wakker worden gehouden om te zien of je dan echt helemaal doordraait. Vrees van wel.

Ik herken meteen alles wat je zegt hier.
Toen ik begon met pep gebruiken was ik 16 en ik ontdekte al snel inderdaad dat je bij 2 á 3 nachten doorhalen allerlei dingetjes begon op te merken die er zonder niet waren. Ik was er door gefascineerd. Ik zocht het daarom ook op. Dat is denk ik wel de grootste blunder die ik heb begaan. Het was niet eens een heel bewust besluit, maar ik hield het vol om 8 dagen wakker te blijven. En toen ben ik dus in een psychose beland. De voorheen zo neutrale wezentjes, boekenkasten en geluiden begonnen zich massaal tegen mij te keren en met dat gepaard was ik niet meer in staat om te bedenken dat dat niet echt was.

Over 2 maand word ik 27. We zijn dus bijna 11 jaar verder, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog last van bepaalde dingen. Het is, wat je zegt, waarschijnlijk per persoon verschillend in hoeverre deze dingen tot uiting komen (met, of zonder drugsgebruik) en ik wil ook niet ontkennen dat ik wellicht een bepaalde kwetsbaarheid heb op dit gebied, maar van één ding ben ik wel overtuigd: de pep heeft er een groot aandeel in gehad.

Long story short kan ik het niet echt aanraden. Het is een beetje als een pepkater op vergrote schaal. Int begin is 't leuk en interessant en daarna krijg je te makken met oneerlijk afgemeten consequenties die net effe iets te lang duren.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik herken meteen alles wat je zegt hier.
Toen ik begon met pep gebruiken was ik 16 en ik ontdekte al snel inderdaad dat je bij 2 á 3 nachten doorhalen allerlei dingetjes begon op te merken die er zonder niet waren. Ik was er door gefascineerd. Ik zocht het daarom ook op. Dat is denk ik wel de grootste blunder die ik heb begaan. Het was niet eens een heel bewust besluit, maar ik hield het vol om 8 dagen wakker te blijven. En toen ben ik dus in een psychose beland. De voorheen zo neutrale wezentjes, boekenkasten en geluiden begonnen zich massaal tegen mij te keren en met dat gepaard was ik niet meer in staat om te bedenken dat dat niet echt was.

Over 2 maand word ik 27. We zijn dus bijna 11 jaar verder, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog last van bepaalde dingen. Het is, wat je zegt, waarschijnlijk per persoon verschillend in hoeverre deze dingen tot uiting komen (met, of zonder drugsgebruik) en ik wil ook niet ontkennen dat ik wellicht een bepaalde kwetsbaarheid heb op dit gebied, maar van één ding ben ik wel overtuigd: de pep heeft er een groot aandeel in gehad.

Long story short kan ik het niet echt aanraden. Het is een beetje als een pepkater op vergrote schaal. Int begin is 't leuk en interessant en daarna krijg je te makken met oneerlijk afgemeten consequenties die net effe iets te lang duren.

Oh, bah zeg. Wow, acht dagen, ik kan me voorstellen dat je dan in een psychose terecht komt... maar dat je er zo’n tijd later nog last van hebt! Goed dat je deze waarschuwing plaatst. En sterkte.

Eve's drop

Badass junkie
Na 36 uur wakker kwamen de shadow people langzaam door het spleetje van de luxaflex kijken. Na 48 uur kwamen ze langzaam door het kiertje van de zolder naar binnen, en na een enkele keer 3 dagen wakker te zijn geweest kreeg ik full blown visuals van personen en dieren en werd ik vooral gek van het idee dat mijn dierbaren op elk moment konden langskomen. In het begin van deze binges had ik daar nooit last van totdat ik speed steeds vaker ging misbruiken.

Ik heb ook van mdma de postbezorger in een fractie van een seconde door de muur zien komen met een pakketje. Het waren toen witte domino's waarvan ik heel erg schommelend waus was met diepe space momenten en heldere momenten.

Laatst bewerkt:

Incubi666

Belezen gebruiker
Ik herken dat meteen erg leuk gevoel dat flitsend verleden door de kamer alles begint te bewegen ook hier is het record 72 uur wel lang geleden. Eigenlijk te lang.
Hoe is de kwaliteit tegenwoordig?

Bovenaan