Gokje dosering?

Vermilion

Experimenterende gebruiker
Hallo!

Ik heb 2x lsd genomen, 1e keer 1 zegel, 2e keer 2 zegels, maar geen idee hoe sterk ze waren.
De 2 zegels bevielen mij heel goed, maar ik ben bang dat ik dezelfde niet meer kan vinden.
Dus ik hoop dat iemand een goede gok kan geven hoe sterk zo'n zegel was.
Ik heb buiten die 2x lsd een paar keer truffels gedaan, maar ben dus niet super ervaren.
Ik zou het voor nu ook best zonde vinden om de grens te zoeken, terwijl ik me prima kan vermaken met nog niet zo veel. Dus een gokje met hoeveel ug me goed zou bevallen vind ik ook fijn =)
Ik vraag dit omdat ik volgende maand naar Psy Fi ga en hopelijk daar wat lsd kan vinden en ik best teleurgesteld zal zijn met het effect van mijn ervaring met 1 zegel, maar ik ga niet zomaar van wat ik toevallig tegenkom meteen 2 nemen. Als het goed is kan ik daar testen, dus dan weet ik wel wat ik in handen heb :tongueout:

Mijn ervaring:
Met 1 zegel had ik niet zoveel visuals, voelde me goed en dingen waren grappig, maar qua visuals was het niet veel.
Met 2 zegels (van dezelfde) vond ik echt geweldig met veel visuals, zoals ik me had voorgesteld dat het zou moeten zijn (maar dan beter, want het valt bijna niet zo goed voor te stellen :grin:).

Dus iemand een gok hoeveel zo'n zegeltje moet zijn geweest?
Of een gokje met hoeveel ug ik me goed zou vermaken?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dus iemand een gok hoeveel zo'n zegeltje moet zijn geweest?
Hier kunnen we echt niks zinnigs over zeggen. Je beschrijving is sowieso veel te summier, maar al was die wel goed dan zegt dit nog niks aangezien iedereen er anders op reageert.

En als je wel weet hoe je sterk je zegels waren heb je daar nog niks aan als je het daar ter plekke koopt, zoals ik al op je andere topic heb gereageerd kunnen ze daar sowieso niet de sterkte van een zegel bepalen.

Koop gewoon nieuwe zegels voor het festival, dan kun je er nog mee naar het testcentrum om te verifieren dat het echt LSD is en kun je ze zelf testen om een idee van de sterkte te krijgen.

Of een gokje met hoeveel ug ik me goed zou vermaken?
Ook hier valt niks zinnigs over te zeggen, maar de meeste mensen vinden trippen niet fijn op een feest. Dus voor de meeste mensen is 50 tot 60ug wel de max van wat ze op een feest kunnen verdragen. Echt een enkeling die wel veel hoger doseert op een feest en dan gewoon trippend in de drukte staat.

Realiseer je je eigenlijk wel dat trippen in een drukke menigte echt heel arelaxt kan zijn? Je nog weinig ervaring zo te lezen en dan echt gaan trippen op een feest is vragen om problemen. Wat lagere doseringen, waar je niet op tript maar wel veel energie van krijgt en ontzettend blij van wordt vinden velen dan wel weer leuk op een feest.

Vermilion

Het festival is gewoon een trip paradijs, helemaal opgezet voor een mooie trip ervaring. De meeste mensen zullen daar voor komen. Ook uit de paar ervaringen die ik heb kunnen vinden was te lezen dat de drukte niet echt een probleem was, omdat bijna iedereen ermee bezig is. Mensen kijken je dus niet raar aan en je weet gewoon dat je lang niet de enige bent waardoor je het ook niet hoeft te verbergen.

Het is niet zomaar een "feest", ik denk dat je er een verkeerd beeld bij hebt. :grin:
Ze hebben chillplekken, een strand, een bos die erg mooi verlicht is, mushroombijeenkomsten, spirituele dingen, psychedelic art, alles draait daar om een ultieme trip ervaring en dat lijkt me geweldig!

Ik zou dan ook gewoon op z'n minst visuals willen hebben daar. Tot zover vond ik die van lsd helemaal geweldig en voelde ik me goed genoeg om op te staan, dingen te doen, rond te lopen (2x een stukje in het park gelopen in de nacht en vroege ochtend). Alles wat ik zag was zo mooi dat er verder geen vage diepe gedachtes in me opkwamen.
Het lijkt me super om met dat gevoel op dat festival te zijn.

Ik zal nog extra m'n best doen om m'n vriend over te halen het nog aan de vriend te vragen waar ie het eerder van had xD
(hij spreekt hem tegenwoordig nooit meer en durft dus niet zomaar over zoiets te beginnen :tongueout:)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het is niet zomaar een "feest", ik denk dat je er een verkeerd beeld bij hebt. :grin:
Ze hebben chillplekken, een strand, een bos die erg mooi verlicht is, mushroombijeenkomsten, spirituele dingen, psychedelic art, alles draait daar om een ultieme trip ervaring en dat lijkt me geweldig!
Ik heb een heel goed beeld van het festival hoor, al vaker beelden van gezien. Maar ondanks dat er in verhouding tot andere feesten veel getript wordt, blijft het wel druk en dat is niet perse heel prettig als je tript. Zeker voor mensen die nog weinig ervaring met trippen hebben. Ik probeer je niet te ontmoedigen om te trippen, ik wil alleen maar aangeven dat je daar rekening mee moet houden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Valt inderdaad niets zinnigs over te zeggen.

Ik raad je in ieder geval aan om zeker niet te hoog te doseren want de ervaring die ik vorige week met LSD heb gehad (gewoon thuis op de bank) had ik nóóit op een festival willen meemaken, was compleet gek geworden dan denk ik, lol.

Trinity

Belezen gebruiker
Eens met Roze Olifant en Bee; ik trip vaker op festivals (zoals ik vaker ook hier heb aangegeven :grin:) en vind dat heel tof/goed te doen. Echter... mijn eerste keer op een festival was met 50ug (zegels waren goed gemeten) en terwijl ik toch echt hogere doseringen gewend was thuis op de bank, vond ik het errug overweldigend. Het voelde voor me alsof ik veeeel meer op had dan die 50! :flushed: Nu ben ik totaal niet bang aangelegd en kan ik heel goed relativeren en dus was het zeker geen bad trip of zo, maar je moet er wel tegen kunnen dat je onder invloed van psychecelica dingen gewoon toch anders gaat interpeteren. Zoals ik al eens ergens anders op het forum schreef; ik ervaar bij psychedelica vooral dat je 'brein' heel makkelijk blijft plakken aan een bepaalde gebeurtenis. Een soort van 'over-focus'. Het kan je dan zomaar gebeuren dat als iemand even wat bozer naar je kijkt of je vind iemand er gek/eng/bedreigend uitzien, zoiets heel erg blijft hangen, je je erop blijft richten, en ineens je stemming doet omslaan.

Zoals Bee al aangeeft gebruik ik inderdaad meestal dan ook 'maar' 50ug, heel af en toe wel eens meer, maar nooit meer dan 100ug. Zeker als je meer gewend bent en 50ug dan wel eens wat tegenvalt, is 100ug (voor mij iig) nog te doen. Echter, op de festivals waar ik kom, wil je ook enigszins actief blijven en LSD heeft (net als alle psychedelica) ook de neiging dat je er meer in jezelf gekeerd van raakt. Ook daar moet je tegen kunnen, als iedereen om je heen staat te springen (op de Coke of Speed :tongueclosed:) om je heen. Maar da's mss bij dit festival voor jou anders?
Overigens gaat dat bij mij altijd goed. Mensen spreken me vaak aan en vragen of het wel goed gaat met me of ze lachen een beetje vaag naar me. Ik ben altijd heel eerlijk erover (en heb zelfs een 'bordje' bij me (telefoon) met 'Don't worry, I'm on LSD'). Meestal oogt dat gelijk veel respect en verzamelt zich een groepje van 'beschermers' om me heen die me lekker met rust laten en beschermen van 'geinponems' met teveel aclohol op die me willen duwen of aanraken terwijl ik sta te zweven... :blush:

Laat iig weten hoe het gegaan is! Altijd goed om ervaringen van anderen te horen.

Vermilion

Ik ben echt helemaal de weg kwijt met wat nou veel en wat weinig is.
Vandaag heeft m'n vriend gevraagd hoe sterk diegene waren die we hadden, de reactie daarop was "vrij sterk, zo'n 160-220 per zegel". Ik kan dat dus echt niet geloven aangezien ik met 1 zegel niet echt aan het trippen was. M'n gedachtes waren wat vaag, maar visuals waren er niet echt. Bij 2 dus wel en ik voelde me prima in m'n vel om dingen te gaan doen terwijl alles mooi was en vervormde. Na wat dingen te lezen hier lijkt me het echt niet aannemelijk dat ze zo sterk waren en het pas zo fijn was met 300+ug. Ik geloof dat die hoeveelheid meer past bij mensen die niks meer kunnen zien door hun visuals haha. Ook gevraagd of ze echt getest waren, maar nee, hij maakte deze schatting uit zijn eigen ervaring. Heb ook gehoord dat ie er wel vaker 5 nam, dus ik denk toch echt dat hij ze zelf ook verkeerd heeft ingeschat? Jammer, want dan heb ik niks aan die info gehad.
Hij bevestigde ook dat we het niet via hem meer konden krijgen, dus dat wordt een grote gok om het daar te kopen en de juiste hoeveelheid te nemen.

@Trinity heb jij bij 50ug wel al visuals of pas tegen de 100ug?
Alles wat ik tot zover weet is dat ik erg positief ben over mijn 2e keer lsd en ik ervan overtuigd ben dat ik me op die manier daar goed zou vermaken. Maar ik denk dat mijn poging om erachter te komen hoeveel ik had om me nogmaals zo te voelen tevergeefs is.

Ook zo jammer dat je zo snel tolerantie opbouwt, anders kon ik daar prima 1 proberen en dag later meer..
We zullen zien, we overleven het wel!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vandaag heeft m'n vriend gevraagd hoe sterk diegene waren die we hadden, de reactie daarop was "vrij sterk, zo'n 160-220 per zegel". Ik kan dat dus echt niet geloven aangezien ik met 1 zegel niet echt aan het trippen was. M'n gedachtes waren wat vaag, maar visuals waren er niet echt. Bij 2 dus wel en ik voelde me prima in m'n vel om dingen te gaan doen terwijl alles mooi was en vervormde. Na wat dingen te lezen hier lijkt me het echt niet aannemelijk dat ze zo sterk waren en het pas zo fijn was met 300+ug. Ik geloof dat die hoeveelheid meer past bij mensen die niks meer kunnen zien door hun visuals haha. Ook gevraagd of ze echt getest waren, maar nee, hij maakte deze schatting uit zijn eigen ervaring. Heb ook gehoord dat ie er wel vaker 5 nam, dus ik denk toch echt dat hij ze zelf ook verkeerd heeft ingeschat? Jammer, want dan heb ik niks aan die info gehad.
De sterkte van zegels word bijna altijd overschat helaas. Vervolgens geloven mensen dat vaak en denken ze dus dat ze vrij hoge doseringen aankunnen. Wat jij beschrijft klinkt aanzienlijk minder sterk in ieder geval. Op 100ug LSD zou je al redelijke visuals moeten hebben namelijk. Zelfs op 70ug zag ik dingen al redelijk bewegen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het lastige van LSD is dat ze niet meer testen hoeveel er op de zegels zit (wie heeft dat bedacht trouwens?). Als ik het zo hoor, zullen je zegels zeer waarschijnlijk lager zijn geweest dan de aangegeven waarde.

De enige ervaring die ik dus heel recent met LSD heb waren zegels die volgens internet 220 mics waren, ik heb hiervan 3/4e genomen (165 mics volgens de internetwaarde dus) en een trip gehad die echt te heftig was voor mij om het leuk te noemen. Wel of niet zien van visuals was überhaupt geen vraag meer - álles was één grote heftige visual en het was een grote niet-te-sturen chaos. Heb er maar matig van kunnen genieten hierdoor. Dit terwijl ik als persoon heel nuchter ben, niet angstig en best wel wat aankan, hou van stevig trippen, maar deze dosering zou ik zeker afraden voor LSD-'beginners' wil je 't een beetje leuk houden voor jezelf.

En dan te bedenken dat de werkelijke waarde van mijn zegel waarschijnlijk ook nog wat lager heeft gelegen (zie reactie hierboven van Psychedelibee) - hoewel ik dat wel moeilijk te geloven vind met de trip die ik heb gehad.

Ik zou max voor 100 mics gaan, zeker op een festival. Ik ga hier een volgende keer ook niet boven zitten.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bij 2 dus wel en ik voelde me prima in m'n vel om dingen te gaan doen terwijl alles mooi was en vervormde. Na wat dingen te lezen hier lijkt me het echt niet aannemelijk dat ze zo sterk waren en het pas zo fijn was met 300+ug.

Nee, dat lijkt mij ook écht niet aannemelijk. Want nogmaals, even aangenomen dat ik dus inderdaad 165 ug heb gehad (of zelfs nog iets lager), dat was echt al heftige shit, 300+ lijkt mij een absolute afrader! Ik kan me ook niet voorstellen dat je op deze hoeveelheid - en met relatief weinig ervaring - zin zou hebben om dingen te gaan doen, want ik was van die 165 al zo verblind door de intensiteit en de visuals, dat ik me eigenlijk volledig immobiel voelde tijdens de piek.

Het kan natuurlijk op iedereen een andere uitwerking hebben, maar ik zou toch echt oppassen met de dosering. Als ik iets wel van mijn ervaring heb geleerd is dat voorzichtigheid geboden is bij dit potente goedje. Gewoon erg irritant en jammer dat je er zo lastig achterkomt wat er nu exact op zo'n zegeltje zit.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het lastige van LSD is dat ze niet meer testen hoeveel er op de zegels zit (wie heeft dat bedacht trouwens?)
Dat komt omdat een LSD test in het lab zo'n 4 keer duurder is dan voor bijvoorbeeld MDMA. En ze hebben helaas niet super veel budget.

Ze zijn geloof ik wel goedkopere opties aan het onderzoeken, uiteraard moeten die dan wel net zo betrouwbaar zijn.

Ik ga zelf binnenkort energy control in Spanje proberen, voor €60 kwantificeren die LSD.

Trinity

Belezen gebruiker
@Trinity heb jij bij 50ug wel al visuals of pas tegen de 100ug?

Bij 50ug heb ik een volle LSD beleving, dus met OEV's en CEV's en alle andere effecten (euforie, versterkt geluidsgevoel ed). Afhankelijk van set/setting is het de ene keer wat sterker dan de andere keer (logisch...). En het duurt ook veel korter dan bij bijv. 100ug; meestal tussen 3,5-4,5 uur, dan neemt het echt snel af. Bij 100ug idd at meestal wel tot 8u een aantoonbaar effect.
Overigens zijn bij mij de OEV's bij 50ug wel echt minder sterk dan bij 100+. Dan moet ik echt moeite doen (focussen!) om ze te zien. Vanaf 100ug gaat dat allemaal 'als vanzelf'.

Hopelijk heb je hier iets aan. :wave:

Bovenaan