Datum: 3 September 2008
Vraag:
hoi,
Ik ben net geopereerd aan mijn maag (gastric bypass). Nu zou ik even aan jullie eerlijk de vraag willen stellen: is speed echt zo gevaarlijk als je dit doet ? Ik bedoel dat het maar over max 0.2 g gaat per keer om te twee weken. Kijk ik weet wel dat drugs zoiezo niet goed is maar ik ga het echt niet volledig kunnen laten. Is het echt zoveel gevaarlijker dan als je geen gastric bypass zou hebben?
En ja, stackers, die ook? Ik gebruik deze om te sporten.. (driemaal per week)
dank je wel
dee
Antwoord:
Je code was: ?
Beste vraagsteller,
Je zult toch afscheid moeten nemen van alle opwekkende middelen. Als je tenminste verstandig bent.
Deze middelen, in jouw geval speed, jagen de stofwisseling omhoog. Alle lichaamsprocessen verlopen daardoor veel sneller. Dat geldt ook voor de maag en darmwerking. Deze gaat na speedgebruik op krachtige wijze een geheel andere, door speed geregelde, koers varen. Daar is bij de bypassoperatie absoluut geen rekening mee gehouden. Je loopt dus het risico op ernstige buikklachten, waaronder de zogenaamde levensgevaarlijke 'Acute Buik'. Daarnaast kan de bypass zelfs afscheuren, door tegendraadse bewegingen van maag en darm.
Als jij niet kunt stoppen met speedgebruik, raad ik je aan om ten spoedigste aan te melden bij een instelling voor verslavingsgeneeskunde. Want als je niet stopt met alle opwekkende middelen, loop je een grote kans dat het een keer helemaal mis gaat.
Met vriendelijke groet,
Roelof de Wit, verslavingsarts.