Gedroogde Papaver Somniferum

Pammer

Bewuste gebruiker
Hallo, ik heb een stuk of 10 gedroogde papaver somniferum, gedroogde zaaddozen gevonden.
Ik hoor de zaadjes erin rammelen. Nu vraag ik mij af,
kan ik hiervan thee zetten, maar dan veel lagere dosissen dan hierop het forum van maanzaad want deze zijn uiteraard nog niet gewassen.
Als ik deze dozen openbreek zal ik enkel zaadjes vinden, toch?

Bijlage binnenkort :grin:.
Alvast bedankt :stoned:

Pammer

Bewuste gebruiker
Afbeeldingen toegevoegd.

Papaver Somniferum Zaaddozen:

Ik heb nog zaaddozen gevonden maar in het rood. Deze zijn niet Somniferum maar wat dan wel?
Ziehier foto:

Pammer

Bewuste gebruiker
Update: Blijkbaar was het ook Papaver Somniferum. De dozen waren blijkbaar rood geschilderd. De dozen zijn dus niet meer bruikbaar, maar de zaadjes wel!
Ik heb deze gezaaid :P...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je had de zaadjes niet hoeven zaaien maar gewoon kunnen gebruiken voor thee ( er zat immers geen verf op?)

Verder kun je van die zaadjes inderdaad thee zetten, maar pas erg op met de dosis!
Ook oppassen met rustig opbouwen, aangezien elke plant ( en dus elke kop thee) verschillen qua hoeveelheid alkaloïden.

Pammer

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Je had de zaadjes niet hoeven zaaien maar gewoon kunnen gebruiken voor thee ( er zat immers geen verf op?)

Verder kun je van die zaadjes inderdaad thee zetten, maar pas erg op met de dosis!
Ook oppassen met rustig opbouwen, aangezien elke plant ( en dus elke kop thee) verschillen qua hoeveelheid alkaloïden.
Denk je dat een SOEPlepel zaadjes al teveel is?

Pammer

Bewuste gebruiker
daniel3927 zei:
Pammer zei:
Denk je dat een SOEPlepel zaadjes al teveel is?
de eerste keer dat ik het deed gebruikte ik een zak van 300gram en dat is volgens andere topics ongeveer de goede dosis.
Jij hebt het over gewassen maanzaad vanuit de winkel. De mijne is niet gewassen

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb geen idee wat de dosissen zijn voor ongewassen zaad, en hoeveel ge- of ongewassen uitmaakt.

Als je een soeplepel pakt, zou ik daar 2 koppen thee van zetten en deze in 4 keer opdrinken.
( halve kop per keer, half uurtje effect afwachten->geen effect, dan nieuwe halve kop thee).

Het liefst zou ik wat minder aanraden omdat overdosering niet onbedenkelijke en zeker niet ongevaarlijk is. Heb je een nuchter persoon bij je als je het gebruikt? Dan kun je hem/haar inlichten over de symptomen van een OD en is het risico een stuk kleiner.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
De kans op een overdosering is vrij groot, je weet nooit hoeveel actieve stof erin zit.

Bovenaan