Flashbacks

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
''Flashbacks'' wordt regelmatig genoemd als risico bij gebruik van LSD. In relatie tot andere tripmiddelen zie ik het eigenlijk nooit zo terugkomen. Zijn flashbacks dan ook een typisch iets behorende bij LSD (en aanverwanten wellicht, zoals 1p-LSD, ALD-52, AL-LAD) of komt het bij andere psychedelica in vergelijkbare mate voor?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dit schijnt ook bij andere psychedelica zoals paddo's voor te komen. Dit is niet omdat, wat vaak wordt gedacht, er nog aanwezige werkbare stof ergens in je lichaam blijft zitten. Het is puur psychisch.
Een trip wordt een erg goed opgeslagen herinnering omdat het vaak zo heftig is. Daardoor kan je bij een nieuwe situatie, die vergelijkbaar is, deze herinnering triggeren waardoor het lijkt dat je de trip herbeleefd. Beetje hetzelfde als een trauma alleen in dit geval betreft niet altijd als negatief. Gelukkig :)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, ik heb er nog nooit iemand over gehoord. Zal wel merendeels Amerikaanse propaganda vanuit de jaren 60 zijn geweest om het een slechte naam te geven toen ze het gingen verbieden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Denk ook dat het vooral bangpraterij is. Er zit echt een hardnekkig taboe op LSD (veel meer dan op andere psychedelics), dat mensen die het nooit hebben genomen over LSD laat praten alsof ze er iets van weten. Ik had zelf ook hele rare ideeën over LSD voordat ik het had genomen door dat soort circulerende non-informatie.

Aan de andere kant, mensen kunnen bijvoorbeeld onder hypnose een trip (of bijvoorbeeld het MDMA gevoel) levendig opnieuw beleven. We zijn er dus toch toe in staat zonder de actieve stof blijkbaar. Maar in de praktijk gebeuren flashbacks echt niet zomaar denk ik.

Bovenaan