Flashbacks?

Chanti

Newbie
Heeft iemand ooit een flashback ervaren? Een positief of negatief?
Heb zelf een aantal keer het gevoel gehad om te flashbacken... maar het was helemaal niet onaangenaam of zo..?

Angramar Temenos

Badass junkie
Je had het ook een keer kunnen posten...

En ik heb het constant wel een beetje, dat heet dus HPPD.. Hallucinogen persisting perception disorder.

azgaza

Badass junkie
Flashbacks.. ik heb nog nooit extreme gehad, nooit langer dan een fractie van een seconde en nu al weer maanden niet meer. Misschien een keer of 5 a 10 uberhaubt gebeurd maar ik heb niet echt last van flashbacks nee. Als ik al een keer een krullend lettertje op mijn toetsenbord meemaak, wat dus al een tijd niet gebeurd is, vind ik het eerder 'wel grappig'. Geldt overigens ongeveer zo voor de 'flashbacks' mijn vrienden, mild, kort, alleen visueel en niet vervelend.

Debris

Bewuste gebruiker
Wel eens gedacht dat ik een flashback kreeg, omdat ik me een beetje 'tzelfde ging voelen als tijdens een trip. Maar nooit echt een flashback gehad.

Aalpoepert

Badass junkie
Eén enkele keer gehad, en de flashback duurde maar een fractie van een seconde. Het was alsof ik een visioen zag (ergens in de supermarkt tussen de bloemkolen) van een boeddha gezicht, terwijl ik een fractie van een seconde dat "lsd gevoel" ervaarde.

Maar het was net zo snel weer weg als dat het kwam zeg maar, alsof het nooit gebeurd was.

Qocaïne

Badass junkie
Tja, flashback... als je bedoeld of ik wel eens dingen zie bewegen, of dingen zie die er niet zijn terwijl ik nuchter ben? Yep...

Ik ervaar het gelukkig niet als vervelend, maar vraag me soms wel af of deze ooit nog weg gaan.

Voorbeeld:
Ik liep laats de gang in, dacht ik dat er een kat op de gang stond... ik zag namenlijk zijn staart bewegen en op de grond terecht komen.
Toen de 'flits' over was, zag ik dat het geen kat was.. maar een plastic zak! :confused:

Een theorie zou kunnen zijn dat je door gebruik van middelen zoals LSD meer gefocussed bent op dingen die dagelijks je gezichtsveld passeren. Ik bedoel:
Ieder mens krijgt gedurende dag duizenden dingen te zien. Alle beelden die via je ogen binnenkomen worden gefilterd door je hersenen. Dat betekend dat je de 'abnormale' dingen als onnodige trillengen of 'visuals' worden gefilterd. Anders zou je er letterlijk gek van worden.

Doormiddel van LSD kan je dingen waarnemen die je nuchter niet kan waarnemen. Wanneer deze is uitgewerkt, kunnen je hersenen de verschillende beelden wel interpreteren als 'normaal'. En komen de dagen erna of maanden erna enkele beelden WEL door.

Iemand aanvullingen?
Of heeft iemand informatie die deze totaal tegenspreekt.

L

Lid 6909

Gast
klinkt wel aannemelijk, maar weet niet op HPPD zo werkt.

Bovenaan