filmpjes met nabootsing van LSD OEV

Fractal

Belezen gebruiker
Ik ben wel geïnteresseerd in filmpjes waarin de visuele effecten van lsd met open ogen worden nagebootst. Wat ik dus bedoel zijn de veranderende kleuren, bewegende en vervormende voorwerpen, patronen die verschijnen, "franjes" of "kapjes" aan randen, diepere contrasten... Ik denk dat dit met de huidige digitale technieken redelijk eenvoudig is, maar vind maar weinig fragmenten.
Iedereen kent wel die scene uit Fear and Loathing in Las Vegas, maar ik zoek er dus nog andere :)

Ik heb er eentje gevonden, de clip van het liedje "Meds" van Placebo. Enkele effecten die goed herkenbaar (tracers, vervormende patronen, golvende grond, vervormende ruimtes, dingen die je compleet verkeerd herkent...) zijn, maar je moet tegen een halfnaakte vent op een bed en een homokus op het einde kunnen :tongueout:
http://www.youtube.com/watch?v=9eh0rAUwZSQ
en in hogere kwaliteit: http://www.stage6.com/user/SAIFAILULLAB ... INITION%5D

Iemand anders dergelijke dingen?

pieter-b

Wijs gebruiker

:P :wave:

azgaza

Badass junkie
Niet echt; LSD nemen en DF bekijken is.. volgende letters die in elkaars regels overlopen enzo.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben niet echt een tekenaar, maar soms heb je van die "golven" dat dingen er even zo uitzien :grin: :grin:

Ik wilde dat ik eens een videokaart kon aansluiten op één of ander dingetje die op kan nemen wat je "echt" ziet :grin: :grin: :grin:

azgaza

Badass junkie
Doet me denken aan dat ik wel zou willen dat ik een print screen knop in mijn hoofd had en dat ook echt af kon drukken, voor trips enzo :)

Funky Monkey

Badass junkie
haha dat was ook het eerste wat ik zei bij me eerste keer trippen: "Heeft iemand een fototoestel om hier een foto van te maken?"

azgaza

Badass junkie
Nick de Neger zei:
haha dat was ook het eerste wat ik zei bij me eerste keer trippen: "Heeft iemand een fototoestel om hier een foto van te maken?"

Haha ja, super herkenbaar, alleen was het bij mij meer van 'ik wou dat ik hier een foto van kon maken'.

pieter-b

Wijs gebruiker
kweenie...ik vond hem behoorlijk in de buurt komen, al is het natuurlijk maar 1 klein aspect van de visuals..ze moeten iig wel datgene voorstellen wat je ziet als je het forum niet meer lezen kan :wink:
De andere visuals die ik zoal op het forum heb ervaren waren
-Deurkijkgat + loep op de momenten dat ik het forum scherp kon zien.

-als ik hoofd naar links/rechts kantel, kantelt de text mee.
-zo'n 15 hoogtelijnen per contour of vorm

-een paar van deze lijnen zijn dan rood groen blauw.

teebo

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Doet me denken aan dat ik wel zou willen dat ik een print screen knop in mijn hoofd had en dat ook echt af kon drukken, voor trips enzo :)

wacht nog een jaar of 10
ik kijk er alvast naar uit

Larz

Belezen gebruiker
hmm ziet er mooi uit. je kan zelfs de fractals goed zien die je bij acid soms hebt.
goed gedaan :)

azgaza

Badass junkie
Niet persé overdreven maar ook zeker niet hoe het er op LSD uitziet; ik denk niet dat het na te maken is.

Hans

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Niet persé overdreven maar ook zeker niet hoe het er op LSD uitziet; ik denk niet dat het na te maken is.

Ik zou nooit kunnen natekenen wat ik op LSD zie (en niet omdat ik niet zo mooi kan tekenen). Volgens mij zijn mijn meeste visuals ook half gedachte/half zicht.

azgaza

Badass junkie
hans zei:
azgaza zei:

Ik zou nooit kunnen natekenen wat ik op LSD zie (en niet omdat ik niet zo mooi kan tekenen). Volgens mij zijn mijn meeste visuals ook half gedachte/half zicht.

De gedachtes zijn ook visueler maar de visuals zijn wel puur wat je ziet volgensmij.

Hans

Wijs gebruiker
azgaza zei:
hans zei:
azgaza zei:

De gedachtes zijn ook visueler maar de visuals zijn wel puur wat je ziet volgensmij.

Ok maar wat reken je dan tot gedachte en wat reken je tot zicht? Ik vind synesthesie een van de meest interessante effecten van acid. Misschien zijn al je visuals wel een zichtbare weergave van een andere gedachte/waarneming.

azgaza

Badass junkie
hans zei:
azgaza zei:
hans zei:
azgaza zei:

Ok maar wat reken je dan tot gedachte en wat reken je tot zicht? Ik vind synesthesie een van de meest interessante effecten van acid. Misschien zijn al je visuals wel een zichtbare weergave van een andere gedachte/waarneming.

Patronen, kleuren en bewegende objecten die in werkelijkheid niet kunnen bewegen vind ik puur visuals, de gedachtes zijn alleen volledig visueel uitgedacht, maar je ziet ze wel alleen in je hoofd. Ik heb wel gemerkt dat de visuals enigsinds manipuleerbaar zijn bij lagere dosissen.

Bovenaan