effecten van coke tegen gaan

melissa

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Grote lijnen met alcohol is niet echt mijn ding, doe mij maar een bescheiden lijntje met cola light. Daar ga ik nu maar weereens werk van maken denk ik. :smoke:

ja maar pep is toch wel wat anders of niet,daar krijg je toch niet dat space gevoel van :confused: :confused: :confused:
of zeg ik als leek weer wat doms :flushed: :flushed:

Deranged

Badass junkie
Een lijn speed als je eigenlijk zin heb in een lijn coke is waarschijnlijk te vergelijken met die soort bittere nagellak die gebruikt wordt tegen nagelbijten. Ik weet niet precies wat je bedoelt met een space gevoel maar ik gok dat je de echte coke rush bedoeld\, die echte peak die je alleen krijgt bij echt goed spul. Die is idd geweldig en speed zal daar nooit aan kunnen tippen, het probleem met die coke rush is alleen de korte duur en de loodzware comedown, die halen in combinatie met de hoge prijs toch de pret iets of wat naar beneden.

Ik begon met speed als goedkope vervanger voor coke, dit werkt totaal niet. Ze hebben een paar kleine overeenkomsten maar tegelijkertijd zijn ze te verschillend. Speed is iets wat je moet leren waarderen en begrijpen, met de instelling van een cokegebruiker is dit heel moeilijk. Het effect van speed vind ik zelf niet echt ''leuk'' of ''recreatief'', het kan nogal eens als saai worden ervaren. De coke ''rush'' is kort als hij is dan toch voor de gemiddelde persoon een stuk intressanter, speed wordt nooit zo intens of overweldigend.

Dus nee, van speed krijg je bepaald niet dat ''space gevoel'' en als je daarvoor gaat zal je er geen reet aan vinden. Zelf noemde ik speed ooit een ''slap aftreksel'' van coke omdat dat was wat ik eigenlijk wilde. Uiteindelijk zijn er in mijn geval een aantal onverwachte dingen gebeurd waardoor ik de dingen anders ben gaan zien maar dat was toeval en zal zeker niet bij iedereen gebeuren. Op momenten zoals dit kunnen dit soort onderwerpen me altijd erg inspireren. Ik heb geprobeerd zo reèlo en objectief mogelijk te blijven. Ik hoop dat het je vraag beantwoord. :smoke:

melissa

Wijs gebruiker
pfffffffff lieverd.......
dat weet ik toch allang van jou(melis let wel op hoor :P )
waar ik op doelde(en niet negatief,absolute pute niet)was dat je van speed toch helderder bent dan van sos.......en dat je mischien daarom ook niet zo een behoefte hebt aan drank erbij........thats all :wink:

Deranged

Badass junkie
Behoefte aan drank verschilt ook per persoon, zelf moet ik er niet aan denken maar er schijnen mensen te zijn die er behoorlijk bij zuipen. Beetje zinloos eigenlijk want ze zijn niet eens goed te combineren zoals coke en alcohol bijvoorbeeld wel. Speed drukt de alcohol altijd volledig weg. Dit kan soms handig zijn als je flink bezopen bent en weer helder wil worden. Je krijgt er dan alleen wel de speed en alle bijkomstigheden voor terug, daardoor kiezen veel mensen er uiteindelijk voor om toch maar gewoon te gaan slapen.

melissa

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Behoefte aan drank verschilt ook per persoon, zelf moet ik er niet aan denken maar er schijnen mensen te zijn die er behoorlijk bij zuipen. Beetje zinloos eigenlijk want ze zijn niet eens goed te combineren zoals coke en alcohol bijvoorbeeld wel. Speed drukt de alcohol altijd volledig weg. Dit kan soms handig zijn als je flink bezopen bent en weer helder wil worden. Je krijgt er dan alleen wel de speed en alle bijkomstigheden voor terug, daardoor kiezen veel mensen er uiteindelijk voor om toch maar gewoon te gaan slapen.
kijk dat bedoelde ik dus :wink:

Deranged

Badass junkie
Misschien moet ik in het vervolg eerst ook meer dan 1 post lezen lezen als ik antwoord, mja impulsief he. :wave:

melissa

Wijs gebruiker
Deranged zei:
Misschien moet ik in het vervolg eerst ook meer dan 1 post lezen lezen als ik antwoord, mja impulsief he. :wave:

whahaha je bent juist eindelijk weer de oude :wink: :hearteyes:
lekkerre lange uitleg weer....
heeft je goed gedaan die time out :)
ik ga hier niet meer rondhangen,zit weer in de danger zone,en helaas zit t voor mij er ff niet in dus terug naar onzin :wave: :wave:

waarom zou je dat sowieso willen?

dan neem je toch gewoon minder

maargoed, volgesn mij als je een paar biertjes drinkt dan word't wel iets minder

wiet busje

Belezen gebruiker
Cowboy Henk zei:
waarom zou je dat sowieso willen?

dan neem je toch gewoon minder

maargoed, volgesn mij als je een paar biertjes drinkt dan word't wel iets minder

Dude zonder bier voel ik geen fuck van coke, met bier ga ik tenminste hard. Wanneer je er bier bij drinkt word er cocaethyleen gevormt in je lichaam, deze stof stimuleert óók de hartslag en werkt óók vaatvernauwent waardoor je hard(er) gaat.

Maicol

Experimenterende gebruiker
Naja rare onderwerp maargoed...

Na veel coke ga je zowiezo neit slapen... coke is namelijk een stimulant.
Als je teveel hebt gehad waarbij gevaar op hypertensie en hartaanval optreed zou ik iets nemen wat je rustigmaakt.. een downer. Pijnstillers, heroine, benzo`s (slaapmiddelen), betablockers of iets anders wat je bloeddruk en hartslag omlaaghaalt.
Een langdurige benzo zoals diazepam na je je laatste dosis hebt gehad kan wel. Maar als je je spierverslapper cq rustgever hebt gehad, niet meer aan de coke gaan. Je bloeddruk neemt een giga sprong vanuit een lagere bloeddruk. Dus het verschil wordt te groot in de tijd dat je bloeddruk stijgt te. Dar is een zware aanslag op je boezemkamers van je hart. Check ff Google voor details.

Upper eerst en downer die langzaam inwerkt is het beste. Kortom, zorg dat je bloeddruk niet snel verandert van waarde. Daarom sta ik ook achter het opbouwen van de dosering tot t goed genoeg is en niet doorgaan. Als je dan je benzo hebt gehad of je Gaba agonist zoals phenibut of ghb etc . Neem daarna geen coke meer!!

Anunnaki

Wijs gebruiker
Een langdurige benzo zoals diazepam na je je laatste dosis hebt gehad kan wel. Maar als je je spierverslapper cq rustgever hebt gehad, niet meer aan de coke gaan. Je bloeddruk neemt een giga sprong vanuit een lagere bloeddruk. Dus het verschil wordt te groot in de tijd dat je bloeddruk stijgt te. Dar is een zware aanslag op je boezemkamers van je hart. Check ff Google voor details.

Upper eerst en downer die langzaam inwerkt is het beste. Kortom, zorg dat je bloeddruk niet snel verandert van waarde. Daarom sta ik ook achter het opbouwen van de dosering tot t goed genoeg is en niet doorgaan. Als je dan je benzo hebt gehad of je Gaba agonist zoals phenibut of ghb etc . Neem daarna geen coke meer!!
Dit is wel een HEEL oud topic, toen bestond dit forum pas net een maand ofzo 🤣🤣🤣

Maicol

Altijd goed om aan te vullen? Of... Liever niet? Ik vind alle info via google hierop . Ook op oude topics. En dat heeft me geholpen. Of verspreid ik dubbele info? :wink:

Ik moet nog even bekend worden met de huisnormen. De huisregels heb ik gelezen. Bedankt voor je bericht! :wink:

Anunnaki

Wijs gebruiker
Altijd goed om aan te vullen? Of... Liever niet? Ik vind alle info via google hierop . Ook op oude topics. En dat heeft me geholpen. Of verspreid ik dubbele info? :wink:

Ik moet nog even bekend worden met de huisnormen. De huisregels heb ik gelezen. Bedankt voor je bericht! :wink:
Naja liever geen oude topics opgraven maar als ik het zo lees was hier ook wel een fatsoenlijk antwoord nodig...

En die heb je gegeven! Dus goede toevoeging inderdaad, maakt niemand wat uit denk ik🙂
En je hebt gelijk ik kom regelmatig terecht op oude topics via google.

Maicol

Naja liever geen oude topics opgraven maar als ik het zo lees was hier ook wel een fatsoenlijk antwoord nodig...

En die heb je gegeven! Dus goede toevoeging inderdaad, maakt niemand wat uit denk ik🙂
En je hebt gelijk ik kom regelmatig terecht op oude topics via google.
Bedankt voor je aardige reactie. Ik was al bang dat ik iets tegen de regels deed. Bloeddruk is weer omlaag lol!!!

Anunnaki

Wijs gebruiker
Bedankt voor je aardige reactie. Ik was al bang dat ik iets tegen de regels deed. Bloeddruk is weer omlaag lol!!!
Hahaha relax als er echt een probleem is zal een moderator je er wel op wijzen.

Maar zolang er goede intenties zijn zoals nu, geen probleem 😜

Maicol

Dude zonder bier voel ik geen fuck van coke, met bier ga ik tenminste hard. Wanneer je er bier bij drinkt word er cocaethyleen gevormt in je lichaam, deze stof stimuleert óók de hartslag en werkt óók vaatvernauwent waardoor je hard(er) gaat.
Heb ik ook wel eens gehad ja. Ademhaling was behoorlijk relaxed maar hartslag was hoog. Ik ging gewoon iets diepere zuchten nemen af en toe. Maar je lichamelijke reactie als je zuurstoftekort hebt is vaak dat je gaat gapen. Dus kweet niet wat t effect op zuurstofspiegel is, maar ik denk dat genoeg drinken en vita c al een goeie stap is naar het ontgiftingsproces direkt na gebruik. T kost je lichaam veel energie dus suiker is welkom dan.

Maicol

Ik mag het hopen ja, desinformatie kan tot gevaarlijke situaties leiden. Veel mensen komen hier voor anoniem advies.

Dit forum heeft goede intenties voor afkickers, en nieuwsgierige mensen of on andere gezondheidsredenen.

Wat mij betreft een forum met een dusdanige maatschappelijke invloed dat t mooi zou zijn als desinformatie de kop in wordt gedrukt.

Doen de moderators dat, of komt die info in de loop van een topic? Weet je dat überhaupt? Dank je!

Anunnaki

Wijs gebruiker
Doen de moderators dat, of komt die info in de loop van een topic? Weet je dat überhaupt? Dank je!
Als er gevaarlijke informatie word gedeeld dan lossen ze dit op ja.

Al moet ik wel zeggen dat er niet altijd even goed naar gehandeld word vind ik, niet een steek naar de moderators maar het is ook toegestaan om middelen hier te verheerlijken naast dat het natuurlijk erg informatief is.

En voor mensen met verslavingsproblemen kan dit erg lastig zijn, maar het is uiteindelijk ook een drugsforum natuurlijk.. Je weet wat je kunt verwachten.

edit: Qua gevaarlijke info word er altijd goed gehandeld.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Moderator incoming! 😈
Ik mag het hopen ja, desinformatie kan tot gevaarlijke situaties leiden. Veel mensen komen hier voor anoniem advies.

Dit forum heeft goede intenties voor afkickers, en nieuwsgierige mensen of on andere gezondheidsredenen.

Wat mij betreft een forum met een dusdanige maatschappelijke invloed dat t mooi zou zijn als desinformatie de kop in wordt gedrukt.

Als er echt desinformatie wordt verspreid proberen we hier wel op te wijzen inderdaad. Harmreductie is een groot goed hier.

Anyway, welkom! En geen zorgen over het omhooghalen van dit topic, maar let er een beetje op dat je niet in de newbie-val trapt: het omhooghalen van allerlei topic uit het tijdperk dat we nog reacties in een stenen lei graveerden en aan elkaar doorgeven. Dat is vrij irritant en onzinnig, aangezien posters uit dat topic waarschijnlijk al lang niet meer actief zijn.

Bovenaan