Hey hallo, ben ik weer.
Zoals beloofd zou ik nog even laten weten hoe het nou was. Uiteindelijk toch pilletjes gepakt van 180mg en mijn vriend en ik hadden er 3 (eentje opgestuurd voor onderzoek, dus oorspronkelijk 4, krijgen vrijdag de uitslag dus het kan meer dan 180mg geweest zijn

).
Omdat het mijn eerste keer was besloot ik om te beginnen met een kwartje en dan bij te pakken om het 1,5 uur:
Het was geweldig.
Van te voren hadden we met onze vriendengroep flink wat geblowed voordat we het festivalterrein opgingen, ik denk dat mede door het blowen de 45mg best hard in kickte.
Rond 16:30 ging ik naar het toilet op het festivalterrein om de eerste pil in kwartjes op te delen, dit was uiteindelijk best lastig. 1 kwartje was groter dan de ander en die gaf ik aan mijn vriend en het kleinere stukje aan mezelf. Om 17:45 begon het eerste optreden die we wilde zien dus er was genoeg tijd om de pil in te laten werken.
Na een halfuurtje voelde ik alleen dat mijn benen iets lichter waren dan normaal maar voor de rest helemaal niks. Mijn vriend voelde het in tegendeel wel. Ik vond dit super jammer, want ik ging natuurlijk negatief denken en dacht dat ik te weinig had genomen.
Rond 17:30 besloot ik om wat bij te pakken (ondanks ik het dus wel voelde, maar niet echt doorhad) ik denk dat het ongeveer de helft van een kwartje was. Ik wachtte af en om 17:40 voelde ik me heeeel relaxed, mega gelukkig en ik kon niet stoppen met bewegen. Alsof er een hele last van mijn schouders afviel of dat er juist een zacht dekentje van vrede over me heen werd gelegd. De muziek die er speelde was fantastisch, ik keek om me heen en ik voelde alleen maar “vrede” (love feeling denk ik?) ondanks het super druk was in de crowd en ik daar normaal niet zo happy van word. De bass stond hard en ik meende dat de bass in mijn eigen lichaam zat, zoals een hartslag. En zo voelde het ook.
Na het eerste optreden gingen we allebei een kwartje bijnemen zodat we naar het volgende optreden konden. Dit kwartje sloeg wel erg hard in, het was alsof ik het effect nog erger voelde als eerst. Van nature ben ik erg gauw moe en een beetje stil maar door de xtc kon ik juist alleen maar praten en ben ik heel de avond voor 100% doorgegaan! We gingen naar Joost zijn optreden en de muziek was perfect voor deze gelegenheid. Op dit moment begon ik wel erg veel met m’n tanden te knarsen en ik merkte zelf ook dat als ik glimlachte mijn kaken wel heel erg meetrokken... Ook was het beeldscherm van mijn telefoon best trippy, het was alsof mijn beeldscherm een beetje in slowmotion ging? Ikzag gewoon elke animatie frame voor frame op mijn telefoon, dat was wel even raar. Ook zag ik af en toe een paar vlekken in m’n gezichtsveld en toen ik keek in de ogen van mijn vriend waren zijn pupillen huge, de mijne net zo goed. Dit komt mede doordat we in een donkere ruimte waren maar ik zag echt alleen maar een randje van zijn iris! Ik had overigens geen last van het niet kunnen plassen, ik moest wel nadenken voordat ik dat ging doen.
In principe zijn we na elk optreden dat we gezien hadden gaan bijpakken en zo hebben we samen uiteindelijk 1,5 pil op: dus 270mg. Ik ben van 15:00 tot 01:00 de hele dag bezig geweest en zelfs om 01:00 was ik niet uitgeput. Wel werd ik uiteindelijk een beetje misselijk en begon ik te klappertanden i.p.v te knarsen, toen wist ik ook dat het genoeg was.
Toen we terug bij onze tent kwamen zaten een paar maten van ons te blowen en daar hebben we gezellig mee aan gedaan. Alleen had ik het idee dat ik door het blowen de xtc weer een beetje voelde, vooral mentaal. Ik had nogsteeds last van tandenknarsen/klapperen maar ik had een ongelofelijk goed gevoel en toen ik met mijn vriend (samen gezellig op 1 luchtbedje) lag kon ik maar niet ophouden over hoe leuk ik deze dag vond en hoeveel ik niet van hem hield. Ook voelde knuffelen fantastisch, dit gevoel bij het blowen had ik de dag na de xtc nogsteeds. Hopelijk vandaag niet meer (of juist wel)
Ik vond het een fijne eerste keer met positieve effecten, niet te heftig en niet te zwak. Heel de avond het naar me zin gehad en door gedanst en gezongen tot de late uurtjes.. Meer dan 15km gelopen zonder problemen. De volgende keer xtc hebben we al gepland! Deze keer ga ik denk ik beginnen met een halve pil (90mg, aangezien we dezelfde pakken) en dan door te gaan met kwartjes. Is dit een goed idee? Want ik zou best wel graag “meer” willen voelen als de eerste keer, wel net zo lang natuurlijk.
Ik ben nu ook erg geïnteresseerd in mdma kristallen dus dat ga ik waarschijnlijk ook een keertje regelen

, maar eerst mijn 2e keer xtc maar eens meemaken.