Dronken gevoel na xtc.

Gijz

Newbie
Hallo,

Een goed jaar terug toen een vriendin van mij voor het xtc probeerde had ze alleen maar het gevoel alsof ze heel erg dronken was. En helemaal geen effect van de xtc.

Nou heeft mijn vriendin paar weken terug voor het eerst ztc geprobeerd. Zelfde verhaal. Heel erg dronken. En nu gisteren weer. Weer geprobeerd weer dronken.
Mijn vriendin had voor beide keren wel iets alcohol gehad. Die meid van het eerste stukje niet.

Ik kan hier ook niks over vinden op internet waarom ze dat dronken gevoel krijgen en niet het goeie effect van de xtc krijgen.

Mvg Gijs

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zonde. Waren de pillen getest en wat was de dosis die ze hadden genomen? Als die informatie mist kunnen we er niet zoveel over zeggen helaas.

XTC komt in het algemeen vrij nauw qua dosering, zowel op te lage als op te hoge dosis kan het gebeuren dat je de sweet spot mist waardoor de typische euforie niet of in verminderde mate optreedt. XTC is bij uitstek dus ook een middel waarvoor je bij verantwoord gebruik de hoeveelheid die je inneemt baseert op je lichaamsgewicht. Advies is maximaal 1.5 mg MDMA per kg lichaamsgewicht in totaal als je de kans op vervelende bijwerkingen beperkt wil houden.

Bij een te hoge dosis kan MDMA een stevige vaagheid geven met o.a. desoriëntatie en sterk vertroebeld zicht (iets wat inderdaad wel wat kan weg hebben van dronkenschap), soms ook hangerigheid, misselijkheid en cognitieve verslechtering zoals bijvoorbeeld problemen met het geheugen. Ik zeg niet dat dit het geval is geweest bij je vriendinnen, maar ‘heel erg dronken’ klinkt toch alsof er iets niet goed is gegaan.

Uiteraard valt een drug de ene voor de andere keer wat meer of minder lekker, en de één is wat gevoeliger voor bepaalde (neven)effecten dan de ander. Maar je kunt de kans op een leuke ervaring dus wel zelf maximaliseren door bewust en met beleid te doseren, dat kan alleen met geteste pillen. Vooral de startdosis is van belang, want bij XTC kun je een uitblijvend of onwenselijk effect vaak niet meer goed compenseren door na de piek nog bij te nemen. Risico’s op narigheid nemen dan rap toe.

Combineren met alcohol is in principe altijd af te raden, maar helemaal wanneer de effecten niet zijn wat ze zouden moeten zijn. Beter helemaal achterwege laten een volgende keer.

Bovenaan