Dromen over drugs

Wanana

Newbie
Hallo allemaal,

Ik had vanacht weer een gare droom over drugs...
Misschien hebben jullie ook wel vage dromen over dit onderwerp gehad?
Ik heb er in totaal 3 noemenswaardige gehad:

1. Ik stond op een schoolplein toen ik LSD van een jongen wou kopen. Ineens zie ik me vader aan komen lopen, dus ik zeg tegen die jongen: SNEL me vader!!
Hij gooit de zegeltjes naar me toe, en ik vang ze met mijn mond!
Toen zat ik in de auto naast me vader terwijl ik helemaal die-hard ging! :P

2. Ik liep in de nacht over straat met wat vrienden toen er ineens een kleine italiaan mijn aandacht vroeg.. Hij lokte me naar een steegje en bood me wat cocaïne aan.
Ik nam een grote sleutelpunt in 1 neusgat en liep weer naar mijn vrienden.
Ineens ging ik echt helemaal gek en rende naar huis. Me moeder zei: Wat is er met je neus gebeurd?! Ik keek in de spiegel en zag dat me neus helemaal aan 1 kant strakgetrokken was en er soort van verrot uitzag.

3. (Dit was toen ik nog nooit THC tot me genomen had, al een tijd geleden) Ik was bij een vriend thuis toen ik zag dat zijn muur vol stond met wietplanten. We plukten het er beide af en smeerde het op een broodje. We aten het op waarna ik vervolgens keihard aan het hallucineren was. Te vergelijken met wat ik in real-life op LSD heb.

Achteraf allemaal heel vaag :grin:

En jullie?

:rock:

alcoholist

Wijs gebruiker
heel toevallig afgelopen nacht zat ik met een pakje coke,piano te spelen,in een sloopwoning,fucking vaag

weekje geleden ofzo,had ik een droom over microdots,
ik nam er 4 ,maar wou helemaal niet,ik dacht namelijk dat het xtc pillen ware,maar toen was het al te laat. werd gellukig wakker

alcoholist

Wijs gebruiker
owja,zoiets heb ik ook een keer gedroomt,dat was zeker gruwelijkja
ik zag vallende sterren enzo,en allemaal visuals,zat een goeie sfeer in die droom,schemerig

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik droom heel vaak over drugs, vooral over speed. Ik word altijd met een heel naar gevoel wakker als ik zo'n droom heb gehad. Zeker omdat ik nu gestopt ben met de pep. Het rare is dat ik in het normale dagelijkse leven die troep dus echt niet meer moet, ik ben er niet eens echt mee bezig meer. Alleen telkens die stomme dromen.... Het zal wel een onderdeel zijn van het stopproces en het loslaten er van. Ik ga er van uit dat die dromen over een tijdje vanzelf wel verdwijnen.

Aalpoepert

Badass junkie
Ik droom wel eens dat ik een tripje of een pilletje neem. Het tripje werkt altijd maar heel lichtjes in mijn droom (alsof ik maar een halfje op heb) en de pil werkt doorgaans niet.

Ik heb eens gedroomd dat mijn vriendin ergens op een tafel lag om haar schaamhaar weg te laseren, maar dat de dokter iets in haar schouder wilde opereren. Dat was niet afgesproken, dus ik zei dat het niet door ging en nam haar mee, waarop de dokter de verdovingsspuit in mijn gezicht prikte.
Daarna voelde ik in die droom mijn halve gezicht niet meer, dat was zo apart!

Elohtibbar

Badass junkie
Ik droom echt enorm vaak over drugs.
In deze tijden, dat ik bijna weer ga gebruiken en er veel mee bezig ben in m'n hoofd, vrijwel iedere nacht.

Ik heb echt al heel erg vaak gedroomd dat ik een pil of een andere drug had genomen, en dat die drug vervolgens niet werkte, of heel erg tegenviel. Ik droomde ook een keer dat ik in slaap was gevallen nadat ik xtc had geslikt, en de dag erna enorm teleurgesteld wakker werd. Het is mij duidelijk waar deze dromen vandaan komen, aangezien je toch altijd een beetje bang bent dat iets fout valt, niet werkt of je een drug neemt die niet helemaal goed is.

Ik droom de laatste tijd ook regelmatig over LSD, daar ben ik ook veel mee bezig, over 2 á 3 maanden moet m'n eerste keer worden. :hearteyes:

Allemaal erg goed te verklaren dus!

alcoholist

Wijs gebruiker
so ja,door dit topic komen aardig wat dromen terug

ik had een x een dikke dikke mdma inslag,ik zaT thuis in de woonkamer bij mn ouders,en kon niet weg, ik voelde niet echt een inslag,maar dat ervaar je dan in een droom

Immo

Badass junkie
Er komen regelmatig drugs voorbij in mijn dromen, helaas kan ik er geen zo direct voor me halen. :P

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb wel eens gedroomd dat ik dmt rookte en ik begon ook daadwerkelijk te trippen. :grin:
Verder ook wel eens coke gesnoven terwijl ik dit nog nooit gedaan heb..

Opzich niet echt veel. Als ik lucide dromen heb wil ik vliegen en met mijn eigen verzonnen personen praten, dat is best grappig.

Wacky

Badass junkie
Ik onthoud mijn dromen bijna nooit, maar voor zover wel, kan ik me geen drugs erin herinneren.

In jou geval zal het wel betekenen dat je bang bent dat je ouders erachter komen ofzo :)

Oom Klaas

Badass junkie
Petrovic zei:
Opzich niet echt veel. Als ik lucide dromen heb wil ik vliegen en met mijn eigen verzonnen personen praten, dat is best grappig.

Vriend van me droomt ook erg lucide, die kan altijd de mooiste verhalen vertellen over z'n dromen :grin: Helaas gebeurt mij dit zeer zelden.

alcoholist

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Petrovic zei:

Vriend van me droomt ook erg lucide, die kan altijd de mooiste verhalen vertellen over z'n dromen :grin: Helaas gebeurt mij dit zeer zelden.

bij mij ook niet vaak,had het toevallig 3 dagen geleden,maar ik weet nog datr ik in mn droom tegen me eigen zei,: dit is geen droom,dit is Te echt!!

Zonde! volgende keer beter

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heb een keer gedroomd dat ik een XTC pil had geslikt, gewoon thuis achter de pc. Voelde me echt heel relaxed in die droom en werd nog relaxter wakker. Voelde me helemaal gelukkig.

Aalpoepert

Badass junkie
Trouwens droomde ik in de tijd dat ik lsd zocht best vaak dat ik een zak vol tripjes kreeg of een hele blotter.

Die droom hield op toen ik ineens bij toeval van iemand een hele blotter in mijn handen kreeg gedrukt :grin:

psych-out

Bewuste gebruiker
laatst een vette droom gehad, vette visuals maar
welke drugs ik juist gebruikt had in de droom weet ik niet.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Haha, ik heb gister 5mg diazepam genomen, en dit staat garant voor veel lucide dromen. :)

Ik had gedroomd dat ik samen met een vriendin en een vriend xtc pilletje ging nemen. Ik haalde het uit de koelkast wat ik normaal nooit heb en de pilletjes hadden de vorm van een wafel in regenboog kleuren, er zaten zelfs echt gaatjes in. Heel verbaasd was ik toen ik het zag en we hadden het toen ingenomen. Het werkte echt gelijk binnen seconde en toen wist in dat ik aan het dromen was.

Toen werd ik wakker en ging weer verder slapen en toen kreeg ik echt een lucide droom. Ik wist dat ik droomde en de wereld zag er full hd uit, ik verbaasde me echt hoe werkelijk het wel was. Toen besloot ik een stukje te vliegen, maar ik werd achterna gezeten door mr.smith. :grin:
Vond het heel grappig aangezien hij ook echt de stem van hem had en precies dat pak met dat oortje. Ik zag dat ik dood liep en besloot toen om door een betonnen muur heen te vliegen, het was tenslotte toch maar een droom. Ik kwam er niet door en de tweede keer vol geloof er wel door heen gevlogen. Daarna heb ik nog in matrix style met hem gevochten en om een gegeven moment begon die HD droom te vervagen en werd ik langzaam wakker.

Had echt een bigsmile aangezien dit toch wel een van mijn langere lucide dromen was, en ook zo helder alles te kunnen onderscheiden.

Wat kunnen dromen je humeur toch positief beïnloeden.

crocodile

Experimenterende gebruiker
Ik geloof dat ik wel over drugs gedroomd heb vandaag, kan me alleen totaal niet herinneren wat omdat het eerste wat ik ontdekte bij het opstaan was dat ik een bloedneus had.

Arthur King

Wijs gebruiker
crocodile zei:
Ik geloof dat ik wel over drugs gedroomd heb vandaag, kan me alleen totaal niet herinneren wat omdat het eerste wat ik ontdekte bij het opstaan was dat ik een bloedneus had.
Behoorlijk heftige droom dan.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Ik droom regelmatig over blowen, vooral nu ik aan het stoppen ben. Gewoon dat ik tijdens een random droom er op een of andere een joint tevoorschijn komt en ik die met iemand oprook. Ik word in mijn droom dan ook echt stoned :grin: .

Verder ook wel eens gedroomt dat ik zat te trippen op paddo's. Ik zag ook echt de typische paddo visuals in mijn droom. Best gaaf!

alcoholist

Wijs gebruiker
afraidtech zei:
ik droom helemaal niet :( ben jaloers op jullie :grin:
heb ook een periode gehad dat ik niet droomde,nu is het zo erg dat ik vaak wakker wordt,en gelijk weer in slaap val,dus droom meerdere keren per nacht,wel vet man,

ik weet zeker dat jij ook wel gaat dromen,je droomd trouwens altijd,alleen je kan het niet herinneren,

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Drugs kunnen invloed hebben op het dromen, maar zowieso droom je het meeste als je uit gaat slapen, aangezien je dan in je REM slaap komt, weer wakker wordt en dan weer in je REM slaap beland.

MDMA, Speed, melatonine, diazepam, en dan voornamelijk diazepam in combinatie met melatonine zorgt voor mij voor lucide dromen en ook dat ik ze zowieso onthoud.

Maar sinds ik HPPD heb droom ik echt ziekelijk veel, tenminste ik onthoud het en heb wekelijk wel lucide dromen. :) Helaas heeft de medaille ook een keerzijde.

De Mosselman

Bewuste gebruiker
Amaranth zei:

viewtopic.php?t=8795

Het is mij ook nog steeds vrij onduidelijk hoor, maar hier staan wat links die erover vertellen :grin:

Ik heb pas geleden het boek van Anthony Kiedis (zanger Red Hot Chili Peppers) gelezen, waarin hij uitvoerig verteld over zijn drugsmisbruik. Toen ik het nog niet uit had heb ik een droom gehad dat ik samen met een vriend heroine ging proberen (snuivend). Ik heb nooit interesse gehad in heroine, eerder een gezonde "afkeer" ervan dus ik vond het wel eng toen ik wakker werd, dat ik dacht "ergens heb ik dus toch de interesse"...

crocodile

Experimenterende gebruiker
Droomde vannacht dat ik met mijn dealer op internet sprak, ik had hem al tijdje niet gesproken en wilde weer LSD (is ook in het echt zo). Toen kwam hij met een heel verhaal dat hij achter liep op zijn studies op de TU en presenteerde mij met een blauwdruk van een ingewikkeld apparaat en zei dat hij daar aan werkte (in het echt heb ik geen flauw idee wat die kerel doet).

Daarna ging ik ineens naar mijn middelbare school, ik dacht om de een of andere reden dat ik daar nog les had. Dus ik zoeken naar mijn oude klas, om, na alle lokalen langs te zijn geweest, te bedenken dat ik al in 2008 ben geslaagd voor mijn eindexamen. Mijn zicht was de hele tijd al flink blurry en heel lichtgevoelig, dus ik dacht al in mijn droom iets van 'godverdomme ik zit flink hard te gaan, wtf heb ik dit keer gebruikt?'. Toen ging ik naar buiten om naar huis te gaan, begon het te regenen en dacht ik: hm kan ik net zo goed binnen even wachten tot het weer droog is.

Daarna werd ik wakker, weer met een bloedneus.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
maar ik was benieuwd naar wat hij met de keerzijde van die medaille bedoelde.
Voor mij valt het reuze mee, maar sommige mensen kunnen erdoor angstoornissen krijgen.

Zelf zie ik continue een ruis en deze is vele malenerger bij drugs gebruik. Die ruis leid mij af waaroor ik me minder kan focussen en concentreren, en dit is wel kut omdat ik ook al ADD heb (heb het zelf gedaan). Daarnaast is in slaap komen voor mij een stuk moeilijker, ik heb nooit een pikzwart beeld, ik zie continue die ruis op een bepaalde afstand in een kleur waardoor ik steeds mijn pupillen daarop ga aanpassen waardoor in slaap vallen nu een stuk langer duurt.

Mijn visuele cortex is behoorlijk geactiveerd.

Chris Pontius

Badass junkie
Petrovic zei:
Voor mij valt het reuze mee, maar sommige mensen kunnen erdoor angstoornissen krijgen.

Zelf zie ik continue een ruis en deze is vele malenerger bij drugs gebruik. Die ruis leid mij af waaroor ik me minder kan focussen en concentreren, en dit is wel kut omdat ik ook al ADD heb (heb het zelf gedaan). Daarnaast is in slaap komen voor mij een stuk moeilijker, ik heb nooit een pikzwart beeld, ik zie continue die ruis op een bepaalde afstand in een kleur waardoor ik steeds mijn pupillen daarop ga aanpassen waardoor in slaap vallen nu een stuk langer duurt.

Ja, het is visueel een aardig spektakel als ik probeer te slapen en helaas niet bepaald rustgevend.

Elohtibbar

Badass junkie
Petrovic zei:

Dat klinkt vervelend zeg. Heb het zelf wel vaak als ik een hallucinogene drug heb gebruikt, maar gelukkig houdt het altijd weer vrij snel op als ik ontnuchterd ben. Zou het bij jou ook niet kunnen verdwijnen als je bijvoorbeeld een lange periode geen drugs meer gebruikt?

Wanana

Newbie
Vanacht weer eentje!

Ik was vol overtuiging aan me vader aan het uitleggen dat als je speed met zoutzuur zou mengen dat je dan DMT zou krijgen... :confused:

Hoe ik hier bij kom weet ik echt niet maar me vader geloofde het ook nog :P

W.F.L.

Badass junkie
Marla Singer zei:
Ik droom heel vaak over drugs, vooral over speed. Ik word altijd met een heel naar gevoel wakker als ik zo'n droom heb gehad. Zeker omdat ik nu gestopt ben met de pep. Het rare is dat ik in het normale dagelijkse leven die troep dus echt niet meer moet, ik ben er niet eens echt mee bezig meer. Alleen telkens die stomme dromen.... Het zal wel een onderdeel zijn van het stopproces en het loslaten er van. Ik ga er van uit dat die dromen over een tijdje vanzelf wel verdwijnen.

Schijnbaar is het een bekend fenomeen bij mensen die gestopt zijn met drugs. Ik las dat in a Million Little Pieces van James Frey maar ja, de betrouwbaarheid van dat boek is een ander punt. Maar ik geloof dat het wel waar is, net even gezocht, en gezien hij verslaafd was aan crack:

Christine Franey, Ph.D., and George Christo of the Centre for Research on Drugs and Health Behaviour in London, found that 85 percent of their subjects--who had all been abstinent for at least six weeks--reported having drug-related dreams (a median of 2.4 dreams a month). At a six-month follow-up, those who'd earlier had a high number of drug-related dreams were more likely to have resumed their drug use. This was especially true of cocaine addicts, the researchers say, perhaps because of "the particularly powerful reinforcing effects of crack."

Dit stond er ook nog:

Their study of more than a hundred addicts shows that drug-related dreams are common among people trying to stay clean
Er staat ook nog wat bullshit dat het een kans op hervallen betreft, maar dat lijkt mij bullshit te zijn. http://www.psychologytoday.com/articles ... rug-dreams

Dopezilla

Badass junkie
Petrovic zei:
Toen werd ik wakker en ging weer verder slapen en toen kreeg ik echt een lucide droom. Ik wist dat ik droomde en de wereld zag er full hd uit, ik verbaasde me echt hoe werkelijk het wel was. Toen besloot ik een stukje te vliegen, maar ik werd achterna gezeten door mr.smith. :grin:
Vond het heel grappig aangezien hij ook echt de stem van hem had en precies dat pak met dat oortje. Ik zag dat ik dood liep en besloot toen om door een betonnen muur heen te vliegen, het was tenslotte toch maar een droom. Ik kwam er niet door en de tweede keer vol geloof er wel door heen gevlogen. Daarna heb ik nog in matrix style met hem gevochten en om een gegeven moment begon die HD droom te vervagen en werd ik langzaam wakker.

Had echt een bigsmile aangezien dit toch wel een van mijn langere lucide dromen was, en ook zo helder alles te kunnen onderscheiden.

Wat kunnen dromen je humeur toch positief beïnloeden.
Ik moet ook eens 'n lucide droom hebben! ><
Dat is echt enorm bruut. :P

Overigens heb ik vrij vaak dromen over drugs. Ik heb meermaals gedroomd dat ik xtc nam, en in m'n droom voelde ik het ook daadwerkelijk, maar heel zwakjes, alsof ik maar 'n kwart pilletje op had.

Ook heb ik eens gedroomd dat ik crack zat te basen, en dat ik de rush ontzettend vond tegen vallen, en het maar belachelijk vond dat al die crack junks daaraan verslaafd konden zijn. :grin:

Olle

Spees174

Belezen gebruiker
Ollemann zei:
Overigens heb ik vrij vaak dromen over drugs. Ik heb meermaals gedroomd dat ik xtc nam, en in m'n droom voelde ik het ook daadwerkelijk, maar heel zwakjes, alsof ik maar 'n kwart pilletje op had.

ja dat heb ik ook weleens gedroomd, dat je het effect maar echt een heel klein beetje voelt. In een van die dromen heb ik toen wel de lekkerste joint ooit gerookt onder invloed van droomxtc :P

Elohtibbar

Badass junkie
Ja! Vannacht was het weer raak! Pas nu ik dit topic zie kan ik me weer herinneren waar ik over heb gedroomd...

Ik droomde dat ik stiekem ergens een flinke snuif ketamine had genomen, en dat het heerlijk was! Het was een beetje een mengeling tussen speed en iets waarvan ik uiteraard lekker vaag in m'n hoofd werd.

Heeft waarschijnlijk iets te maken met het feit dat ik sinds een tijdje wel nieuwsgierig ben naar keta en er m'n ogen voor open houd. :) Overigens wel de eerste keer dat ik over ketamine droom, meestal droom ik over xtc.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja! Vannacht was het weer raak! Pas nu ik dit topic zie kan ik me weer herinneren waar ik over heb gedroomd...
Ik had een halve LSD zegel genomen, tenminste tot die conclusie kwam ik in mijn droom toen ik die typische neon roze en groene kleuren tegen kwam. Alleen blij was ik er niet mee.

Verder droomde ik dat sarkozy wereldheerschappij krijt, balkende neer gaat, er epedemiën komen waar bijna alle kinderen dood gaan. Echt heel raar, ik kreeg te zien in welk gebied er hoeveel dood gingen. In het ene gebied 9/10 de andere 10/10 en sommige gegevens zouden uitlekken waardoor het dodencijfer nog niet te berekenen was. WTF.

Mijn dromen slaan vaak nergens op. Can't control it.

W.F.L.

Badass junkie
Hm, het lijkt me duidelijk dat de meeste mensen hier dromen over de drug die ze het vaakst gebruiken. Overigens heb ik ook een hele tijd zonder speed gezeten, toen droomde ik er 'n paar keer over. Nu niet.

Zo, dus stiekem nestelt dat verlangen naar dope zich in je onderbewuste. :grin:

Bovenaan